Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Gratis editor för Alesis DM5?

Atombender
    Atombender är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna

Gratis editor för Alesis DM5?

Finns det något bra gratis (eller billigt) Windows-program för att editera inställningarna på en Alesis DM5?

Jag har hittat Sound Quests Midi Quest och JCS Automations DM5Edit, men de kostar mer än vad som känns rimligt för en editor för en så gammal pryl.

JSynthLib, ett open Source-projekt för att skapa editorer för en massa olika synthar o dyl inklusive DM5, verkade vara precis vad jag letar efter. Tyvärr vägrar det att fungera på min dator (inget alls händer när jag drar igång det) och projektet verkar inte uppdateras sedan 2014.

Största anledningen till att jag vill ha en editor är att justeringshjulet på min DM5:a har slutat fungera som det ska och ger nästan slumpmässiga värden när man rör det. Jag tänkte att jag då i stället skulle kunna ställa in önskade värden i en editor datorn och sedan föra över dem till DM5:an.

Om jag inte hittar någon fungerande editor så kanske jag prövar sysex-dumpning med t ex Midi-Ox och ser om man kanske kan handhacka sysex-filen. Skulle det funka?

tobbiew
    tobbiew är uppkopplad nu
    tobbiews avatar
    Senior
    Har du kollat Midi Designer för iPad eller ctrl (ctrl.org)?

Atombender
    Atombender är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Jag äger tyvärr ingen iPad eller iPhone att köra Midi Designer på (och en sökning på "DM5" gav ingen träff på deras sajt).

När jag kollar på ctrlr.org så tycks det inte finnas någon panel för Alesis DM5. Annars verkar det vara ett lovvärt projekt.

Tack för tips i alla fall!

Liknande ämnen

1. Hur är Alesis DM5 trummodulen?
    Av SANDLÅDA i forum Övriga instrument
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-30, 17:25

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •