Resultat 1 till 47 av 47

Ämne: Musikaffärer igen

  1. #1
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran

    Musikaffärer igen

    Jag fattar fortfarande inte deras filosofi. Säg att det finns ett 10-tal storsäljande syntar idag, som demo har de kanske tre. Jag fattar att det kostar att ha demoex och sälja med rabatt när det är dags, men inte kan någon kund komma in i butiken och bli sugen om det inte finns något att bli sugen på. Eller är alla vi kunder determinerade? Vet exakt vad vi vill ha utan att klämma och känna. Inga begagnade grejer att tala om heller.

    Det verkar dock skilja sig en del, enligt Blocket finns det en del kul på 4-sound i Göteborg, men här i stan är det heldött, rent allmänt.

    Jag frågade om pris och om produkten finns på lager, nej är svaret, trots att lagerstatus på hemsidan visar att det finns. Samma sak hände en gång tidigare, då fick jag upplysa personalen om att apparaten skulle finnas på lager och visst gjorde den det.

    För några veckor försökte jag handla från 4-sound Umeå, jag var snabb som attan och betalade med BG samma dag, förväntade mig att den skulle skickas dagen efter, vilket butiken bekräftade att så skulle ske. Efter tre dagar hade jag inte hört något, kontaktar butiken som naturligtvis glömt skicka. Jag hävde köpet, som en ren princip, förväntar mig klart bättre service än så.

  2. #2
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Det är det som hände när Svensson bestämde sig för att handla hos Tysken istället.
    Många som gick in i en butik, testade synten och köpte sedan via Thomann för att tjäna några hundralappar.
    Vi får den marknad vi förtjänar. Lägger vi pengarna hos ett företag utomlands är det också där prylarna kommer finnas till försäljning.

  3. #3
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Men det är väl flera år sedan 4sound kom på att de måste matcha tysken? Numera skiljer det oftast pytte, och säger man bara till så matchar de.

    Ett exempel emot min ursprungsinlägg är Musikalen i Halmstad verkar ha en del prylar, både nya och gamla, och de är väl fristående dessutom, med priser under både tysken och 4sound (på de Roland och Clavia-grejer jag kollat på.

  4. #4
    xyltburk
    xyltburk är uppkopplad nu
    xyltburks avatar
    Veteran
    4sound verkar ha allmänt tjall på sin lagerstatus. Det är mer regel än undantag att det står att de har, sen finns det inte. Och det korrigeras inte om man påtalar det.

  5. #5
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är det som hände när Svensson bestämde sig för att handla hos Tysken istället.
    Många som gick in i en butik, testade synten och köpte sedan via Thomann för att tjäna några hundralappar.
    Vi får den marknad vi förtjänar. Lägger vi pengarna hos ett företag utomlands är det också där prylarna kommer finnas till försäljning.
    Äh... snacka löja Så där var det innan tysken också. Jag vet inte hur gammal du är och om du höll på med musik före internet men svenska handlare var hopplösa redan då. Jag kan skriva många berättelser om hur jag väntat på saker som inte funnits i lager och som skulle kommit "om en vecka". Det har gällt allt från trummaskiner till sladdar. Det är därför jag hellre handlar av tysken. Om jag skall generalisera så är det ordning och reda på tyskar medan svenska musikhandlare verkar vara en samling snick-snackande flummare. Med detta inte sagt att det finns undantag.

  6. #6
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Nä, butiker i allmänhet är på väg att försvinna i denna värld av ehandel. Folk tittar på Youtube reviews, går in och klämmer på prylarna i butiken, sedan beställer online. Gäller inte bara musikinstrument utan skor, kläder, solglasögon, böcker och sportutrustning.

    // Tom

  7. #7
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, butiker i allmänhet är på väg att försvinna i denna värld av ehandel. Folk tittar på Youtube reviews, går in och klämmer på prylarna i butiken, sedan beställer online. Gäller inte bara musikinstrument utan skor, kläder, solglasögon, böcker och sportutrustning.

    // Tom
    Fast min uppfattning är att butikerna har fattat detta nu och inser att de inte kan vara dyrare än nätet. För egen del har det handlat om datorer, skor, syntar m.m. Jag tror faktiskt inte jag köpt en enda pryl senaste åren som varit dyrare i fysisk butik.

  8. #8
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Bergströms Musik i Hudiksvall fick lägga ner för några månader sedan så nu har vi noll (0) musikaffärer i Glada Hudik. Man köper kablar på Kjell o Company numera...

  9. #9
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bergströms Musik i Hudiksvall fick lägga ner för några månader sedan så nu har vi noll (0) musikaffärer i Glada Hudik. Man köper kablar på Kjell o Company numera...
    Trist att höra!
    Östmans musik i Örnsköldsvik grundat på 30-talet gick ju i graven nyligen men återuppstod direkt då några av Lisas gamla klasskamrater tog tag i det igen. Hoppas de kan fortsätta så att vi åtminstone får uppleva 100 års jubileumet!
    http://www.ostmansmusik.se

  10. #10
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trist att höra!
    Östmans musik i Örnsköldsvik grundat på 30-talet gick ju i graven nyligen men återuppstod direkt då några av Lisas gamla klasskamrater tog tag i det igen. Hoppas de kan fortsätta så att vi åtminstone får uppleva 100 års jubileumet!
    http://www.ostmansmusik.se
    Kul att sådant händer. Jag försöker stödja lokala butiker men de måste också ge lite för att förtjäna det sas. Tar de sig tid för dig då gör det inget om det är lite dyrare heller, bra service är jag beredd att betala för.

  11. #11
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trist att höra!
    Östmans musik i Örnsköldsvik grundat på 30-talet gick ju i graven nyligen men återuppstod direkt då några av Lisas gamla klasskamrater tog tag i det igen. Hoppas de kan fortsätta så att vi åtminstone får uppleva 100 års jubileumet!
    http://www.ostmansmusik.se
    Jag såg mest så'na där farliga stränginstrument när jag passerade i somras... det, och plastiga keyboards.

  12. #12
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    En musikaffär jag är imponerad över att den fortfarande finns kvar är Huddinge musik.
    Ligger längst ner i ett höghus i Stockholmsförorten. Men jag tror dom överlever tack vare musikskolan. Folk köper nybörjargittarer och keyboards.

  13. #13
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag såg mest så'na där farliga stränginstrument när jag passerade i somras... det, och plastiga keyboards.
    Så har det ju alltid varit där. Det är ju ändå Ö-vik vi pratar om!

  14. #14
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Tycker Stockholmsbutikerna blivit klart bättre än för några år sedan.. dom har ju fått skärpa sig för att klara konkurrensen från näthandeln.. bra säger jag... Men ska man ha butik så gäller det att man ska ha lite udda kablar å skit i lager.. dom ska kunna hjälpa mig där och då.. är det beställa så kan jag göra det själv.. utan när man behöver en udda kabel eller adapter då ska de kunna leverera .. det är hela grejjen

  15. #15
    android
    android är inte uppkopplad
    androids avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bergströms Musik i Hudiksvall fick lägga ner för några månader sedan så nu har vi noll (0) musikaffärer i Glada Hudik. Man köper kablar på Kjell o Company numera...
    Trist! Har varit där mååånga gånger även om det var ett par år sedan nu.

  16. #16
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Så har det ju alltid varit där. Det är ju ändå Ö-vik vi pratar om!
    ...med en musiksmak där ytterligheterna består av Iron Maiden och Sven-Ingvars?

  17. #17
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En musikaffär jag är imponerad över att den fortfarande finns kvar är Huddinge musik.
    Ligger längst ner i ett höghus i Stockholmsförorten. Men jag tror dom överlever tack vare musikskolan. Folk köper nybörjargittarer och keyboards.
    Innan den återuppstod där låg den i Huddinge centrum, hade en hel keyboardavdelning.
    Som du säger, den har rätt inriktning och sortiment för att överleva.

  18. #18
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Provade igen, 4sound har inte produkten på lager varken i butik eller centralt, men vill inte sälja demoexet för reducerat pris.
    Intressant filosofi.

  19. #19
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Ja vad kan jag säga. Jag gick in i en icke namngiven musikaffär här/där i Malmö i helgen för att prova lite maskiner ... efter att ha stått i kö i tjugo minuter tillsammans med andra kunder varav några ville betala sina varor och lyssnat på expediten som stod och kallpratade med någon "polare" en halvmeter bort utan att höja ett ögonbryn gick jag ut igen. Drygt.

  20. #20
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    störigt o tråkigt sånt där

  21. #21
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Ja så är det. Enkel matematik. Tysken har ja inget förtroende för...

  22. #22
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja vad kan jag säga. Jag gick in i en icke namngiven musikaffär här/där i Malmö i helgen för att prova lite maskiner ... efter att ha stått i kö i tjugo minuter tillsammans med andra kunder varav några ville betala sina varor och lyssnat på expediten som stod och kallpratade med någon "polare" en halvmeter bort utan att höja ett ögonbryn gick jag ut igen. Drygt.
    Gjorde du något försök att komma i kontakt med expediten eller stod du bara tyst? Att ropa till och påkalla expeditens uppmärksamhet borde inte vara så svårt.

  23. #23
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    beställde (o betalade) synt idag kl 12:15 från bax-shop. Finns en stor banner på sidan att beställer man innan 16:00 så får man den garanterat inom 2 dgr.

    Jag får bekräftelse på att jag lagt ordern - MEN med sidenoten att "detta är enbart en bekräftelse på att du lagt en order, inte på att beställningen är betalad" .... mysko. Är det för att slippa skicka iväg synten idag? Börjar bli konspirationsteoretiker jag med

    Nu är klockan över 16:00... stön

  24. #24
    kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Provade igen, 4sound har inte produkten på lager varken i butik eller centralt, men vill inte sälja demoexet för reducerat pris.
    Intressant filosofi.
    Efter lite gnäll blev jag erbjuden rabatt på 3,3%, inte tillräckligt eftersom det inte rör sig om en Moog gold edition.

  25. #25
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gjorde du något försök att komma i kontakt med expediten eller stod du bara tyst? Att ropa till och påkalla expeditens uppmärksamhet borde inte vara så svårt.
    Är de inte mer angelägna att hålla koll på om någon vill handla så kan man ju handla någon annanstans. Nu vet jag inte i detalj hur det gick till men att hålla lite koll på kunder och om något står i begrepp att avsluta en affär, det vill säga betala, är inte speciellt krävande. Det var det i alla fall inte när jag jobbade på gym och hade fullt upp med att charma tjejer som skulle träna aerobic. Även då kunde jag sköta kassan.

  26. #26
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    4 sound är ju sådär asså. Speciellt som nätbutik. Om det står att något finns i lager och leverans är 1-3 dagar då får dom ta mig attan skicka grejerna. Köper det mesta i svensk butik om det ändå är samma priser. Men.. Jösses va irriterad jag blir när dom fifflar med leveransgrejerna. Jag väljer ju givetvis den som har grejen inne av dom butikerna.
    Andreasson i Göteborg har skött sig kanon och har bra service och en kan stå o gagga lite med gubbarna där om en vill. Tyvärr har dom flyttat bort till annat ställe. Blev ju jättefint och så men gillade faktiskt att dom låg centralt vid grönsakstorget tidigare. Nu blir det inte alls lika många spontanbesök.
    Numera finns bara horribla mug i stan.

  27. #27
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja vad kan jag säga. Jag gick in i en icke namngiven musikaffär här/där i Malmö i helgen för att prova lite maskiner ... efter att ha stått i kö i tjugo minuter tillsammans med andra kunder varav några ville betala sina varor och lyssnat på expediten som stod och kallpratade med någon "polare" en halvmeter bort utan att höja ett ögonbryn gick jag ut igen. Drygt.
    Jag säger verkligen inte att du upplevelse var osann. Tänker dock att det är lite mysigare med en butik där säljare "slänger käft" med de i butiken istället för att bara vilja sälja och att man inte har något i butiken att göra om man inte är en garanterad kund.

    Men igen - jag vill inte påstå att det du beskriver inte är korrekt. Du kände att du blev dissad och så var det säkert då. Synd.

  28. #28
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag säger verkligen inte att du upplevelse var osann. Tänker dock att det är lite mysigare med en butik där säljare "slänger käft" med de i butiken istället för att bara vilja sälja och att man inte har något i butiken att göra om man inte är en garanterad kund.

    Men igen - jag vill inte påstå att det du beskriver inte är korrekt. Du kände att du blev dissad och så var det säkert då. Synd.
    HALLÅÅÅÅ, (jag har tonåringar) det heter IGGAD Dissad är när ngn pratar/dissar en.

  29. #29
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    HALLÅÅÅÅ, (jag har tonåringar) det heter IGGAD Dissad är när ngn pratar/dissar en.
    Haha, jag tänkte faktiskt att dissad var ett dåligt ord, men just då kom jag inte på något smartare. Nu vet jag bättre!

  30. #30
    deleted user
    Ja det heter väl för fanken inte Dissy Pop heller!

  31. #31
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Skilling Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja det heter väl för fanken inte Dissy Pop heller!
    Iggy Gillespie.

  32. #32
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    shit. Nu spårade vi ut igen. Måste lära mig att igga bättre

  33. #33
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Iggy Gillespie.
    Sant. My bad.

  34. #34
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag håller med om att det ofta var likadant pre-tysk och pre-internet.

    Då som nu tror jag det är ganska avgörande att det finns nån på butiken ifråga som är intresserad av ämnet, då blir det genast bättre. 4sound Fridhemsplan och Söder tycker jag t.ex. är helt OK, för att vara "vanliga" musikaffärer och det beror nog en hel del på att det jobbar 99:or där.

    Sen hänger förstås butikens möjlighet också på det lokala läget. Om 90% av kunderna är hårrdrockare (jo, det stavas så, uttalas med kort "å"), så kan det nog vara svårt rent affärsmässigt att ha en massa syntar inne för demo.

  35. #35
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    Jag fick lite pengar för musikutrustning för ett par år sedan och tänkte att jag skule stödja min lokala musikaffär här i Nyköping (4sound) och det gjorde jag men de var inte särskilt intresserade när ljudkortet jag köpte gick sönder så nu känner jag att jag lika gärna kan handla hos emusic eller thomann som ofta har de bästa priserna.

  36. #36
    P_Bass
    P_Bass är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Andreassons Musik i Göteborg har en sund kundpolicy, de hälsar på sina kunder (i alla fall mig). Har varit i andra butiker som totalt nonchalerat en, men handlar inte där längre. Köper hellre min nya mixer, som kostar 500,- mer än på Bax-shop, där istället och får personlig service - och man får behålla sin personliga butik.

    Var inne på en annan butik i Gbg där jag skulle beställa reservdel till hörlurarna, som var köpta där. Ägaren (som är bekant sedan tjugo år tillbaka) tog emot lappen med mitt redan kollade artikelnummer till reservdelen och börjar kolla på datorn. Tio sekunder senare börjar han serva två andra kunder i butiken samtidigt och lämnar mig, sista gången jag köper något där.

    Får tillägga att det stod två andra lediga säljare bakom disken.


    Sen kan jag hålla med trådskaparen att butiker generellt inte har grejorna inne, vilket är lite tråkigt.


    /Peter
    Senast redigerat av P_Bass den 2016-09-19 klockan 20:42.

  37. #37
    Sorrowbynature
    Sorrowbynature är inte uppkopplad
    Sorrowbynatures avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Jag brukar ju tänka att det är trevligt att ha riktiga butiker i närheten så försöker i möjligaste mån gynna dem när jag då och då köper nytt istället för begagnat. Då väljer jag såklart att handla hos de som verkar bry sig om sina kunder och ha ett okej sortiment hemma.

    Just här i GBG är det överlag rätt bra med både service och ordning på både lagerstatus och kunnande. Med undantag för 4Sound då. Det är enda butiken som känns riktigt risig, som ett musikaffärernas Elgiganten ungefär. Synd, för när de fortfarande var Musikbörsen handlade jag gärna av dem och de var både trevliga och hjälpsamma. Personalen på MUG är ju minst sagt... speciell. Men de brukar ha hyfsad koll på sina grejor även om det är lite rörigt i butiken. Andreasson är väl bäst på utbud, speciellt när det gäller synthar och sånt och de är hjälpsamma om man frågar något. Sen finns ju diverse småbutiker som mest pysslar med gitarrgrejor, men Musik-Verkstan är grymma om man är sugen på effektpedaler t.ex.

    Generellt gäller väl att om man befinner sig i (de största) storstäderna och har lite koll på de olika butikernas inriktning så brukar man väl kunna kika på och testa det mesta om man har tid att kryssa runt mellan dem. Men på mindre orter är ju utbudet verkligen öken. Om det finns några butiker alls. Vill man beställa in grejor för att man vet att man vill ha så verkar de flesta vara bra på det, förutom 4Sound som påpekar att det blir dyrare om man beställer till butik än hem. Och beställa till butik är ju att föredra framför att krångla med utkörning från PostMord som tysken envisas med.

  38. #38
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Tycker det är A&O idag att ha en bra Webbhandels sida, och sedan driva butik vid sidan om. Jag tror faktiskt att det är det marknaden måste anpassa sig till. Dessa butiker kan fronta med fler produkter om de bedriver handel i hela EU.

  39. #39
    balansen
    balansen är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Andreassons i GBG är rätt okey.. 4sound är ett skämt.. elgiganten som någon sa.
    djservice.se är rätt bra, köpt grejor där, alltid varit enligt deras lager saldo.

  40. #40
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag får dåligt samvete varje gång jag handlar från tysken...men bor man i Norrland och vill ha någonting snabbt är de bäst...
    MEN egentligen vill jag pusha för Norges ekonomiska linje.
    Pengarna skall konsumeras i det egna landet. På så sätt främjar vi vår egen ekonomi. Importerar man ja då blir det tullavgifter så det stänker om det! Norge kan det här med ekonomi. Oj...politik...nästan...

  41. #41
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Innan den återuppstod där låg den i Huddinge centrum, hade en hel keyboardavdelning.
    Som du säger, den har rätt inriktning och sortiment för att överleva.
    Och innan det låg den borta i slagsta, nära gamla OBS. Eller var det efter? Uppväxt med huddinge musik

    Hursomhelst så är thomann den hittills trevligaste musikaffären jag vart i kontakt med. Inga problem att ringa och snacka om grejer, betalningar osv. Förutom om det gäller att köpa ett större akustiskt träinstrument (vilka måste testas individuellt) så blir det tysken. Visst finns en musikaffär inne i Avesta, och som verkstad är den väl rätt okej, och visst händer det att jag köper nån kabel eller lite plektrum där, men det är ju bara för att.

  42. #42
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag får dåligt samvete varje gång jag handlar från tysken...men bor man i Norrland och vill ha någonting snabbt är de bäst...
    Thomann är OK men rätt länge sedan de var bäst. Känns som om de stagnerat ordentligt på senare år både vad gäller priser och service.

  43. #43
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    I London bor det fler manniskor an i hela Sverige (om man raknar allt inom M25). Anda kanner jag bara till 2 traditionella affarer som har sortiment pa vanliga syntar (DV247 i Essex och West End DJ vid Tottenham Ct Rd), och en som saljer Eurorack (London Modular).

  44. #44
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Dalleponken Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I London bor det fler manniskor an i hela Sverige (om man raknar allt inom M25). Anda kanner jag bara till 2 traditionella affarer som har sortiment pa vanliga syntar (DV247 i Essex och West End DJ vid Tottenham Ct Rd), och en som saljer Eurorack (London Modular).
    Nu var det ju ett tag sedan jag var i London och dess många förorter men nog finns det fortfarande närmare 50 nya och secondhandaffärer där som har många synthar inne..

  45. #45
    Daionsavage
    Daionsavage är inte uppkopplad
    Daionsavages avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag såg mest så'na där farliga stränginstrument när jag passerade i somras... det, och plastiga keyboards.
    Det är få affärer som faktiskt listar vilka kontrabasreservdelar de för. Jag gillar Östmans för att de gör det.

  46. #46
    oszkar
    oszkar är inte uppkopplad
    oszkars avatar
    Senior
    jag har jobbat i musikaffär. never again.

  47. #47
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Trådkapning: Någon som kommer ihåg och kanske dessutom handlat på Hagström Orkesterterminalen i Solna? Tydligen än av anledningarna att Hagström gick i putten i början av 80-talet...

Liknande ämnen

  1. Musikaffärer i new york?
    Av HEK i forum Allmänt om musik
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-12-23, 09:31
  2. Musikaffärer i London?
    Av nvmph i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 06:51
  3. Musikaffärer i sthlm?
    Av sybariten i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2005-08-08, 12:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •