Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Mokira (Outshape) - Sex timmars livekonsert i Göteborg 8/12

outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

Mokira (Outshape) - Sex timmars livekonsert i Göteborg 8/12

Sex timmar helt utan refräng!
    Man behöver inte ta droger för att uppskatta musiken. Jag spelade ett sådant set i Tyskland förra helgen och INGEN knarkade.

Disclaimer: Jag kommer spela på instrument från Elektron och jag har vid mer än ett tillfälle köpt instrument från Elektron till rabatterat pris.

https://www.facebook.com/events/492316227940316

6-timmarskonsert, meditation, avslappning eller koncentrerad lyssning med Andreas Tilliander i form av Mokira.

"Slumbering Sounds and Drowsy Drones" är ett unikt stycke elektronisk musik som delvis är komponerat på den legendariska Elektronmusikstudion i Stockholm, men som också öppnar upp för improvisation och för energier i rummet. Mokira gör djup ambient med influenser från såväl techno som dub. Stycket är skapat för att få lyssnaren att träda in i ett halvt medvetet, drömlikt tillstånd där gränser mellan det verkliga och undermedvetna suddas ut.

"Slumbering Sounds and Drowsy Drones" hade världspremiär på Inkonst i Malmö våren 2018.

-----------

8 december kl 15.00-21.00
    Lilla Scenen, Folkteatern
    140-230 kr
    OBS: Endast 30 platser!

-----------

Det kommer finnas möjlighet att ligga ner hyfsat bekvämt inne i salongen. Dörrarna är öppna så du är välkommen att komma och gå som du vill. Restaurangen Folk har öppet ute i foajén.

-----------

Mokira aka Andreas Tilliander är som få andra en djupt integrerad del av den svenska elektroniska musikscenen – både i egenskap av mångårig och framgångsrik soloartist, verksam i vitt skilda genrer under flera olika namn, men också som folkbildande värd för radioprogrammet Elektroniskt i P2.

Under aliaset Mokira slog han kring millennieskiftet igenom internationellt, med skivan Cliphop på det idag närmast legendariska skivbolaget Raster-Noton. Här mejslade han ut ett helt eget elektroniskt sound baserat kring brus, uppklippta ljud, precisionsglapp och trasiga hiphoptakter som kom att bli genredefinierande och en hörnsten i den aktade etiketten Mille Plateauxs utgivning.

https://soundcloud.com/tilliander/buchla-takt-och-ton/s-qXeMs

kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Tufft!

Spelas det någon vers då?

outshape
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    Tufft!

Spelas det någon vers då?
    Bara intron (som man kan knarka till)!

Cberga
    Cberga är inte uppkopplad
    Cbergas avatar
    Senior
    Häftigt! Spacemen 3-artat . Har du hört "An Evening of Contemporary Sitar music" ?
    Jag borde gå på detta av flera skäl

outshape
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Cberga Visa inlägg
    Häftigt! Spacemen 3-artat . Har du hört "An Evening of Contemporary Sitar music" ?
    Jag borde gå på detta av flera skäl
    Ja, ojojoj vad jag lyssnat på dom! Och just Sitar Music är en skiva jag ständigt återkommer till. Kul! Har t o m gjort en ”cover” på deras ”cover” på Lou Reed (samt tackat dom på en LP) och träffat Jason och Pete ett par gånger. Ett av de bästa banden, någonsin!

Finns det möjlighet att knarka medecin från örtriket till rabatterat pris, mer än ett tillfälle under introt?

M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ah, det här hade ju varit nåt! Själslig återhämtning efter en vabbande höst med förkylningar o jobbsnurr i huvudet. Tyvärr har jag helgrep med ena bandet då. Prutt. Hoppas det blir toppen!

jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    fjomp
    Prickar perfekt in typ enda helgen när jag inte är i Göteborg! Får sova ändå.

Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Im iN!!

Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    Bara intron (som man kan knarka till)!

Liknande ämnen

1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-06-09, 03:21
  2. Mokira - Sex timmar live ambient 29 april Malmö
    Av outshape i forum Evenemang
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2018-04-26, 13:45
  3. Spela in många timmars ljud?
    Av Max i forum Ableton
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2013-04-01, 13:33
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-11-09, 12:12
  5. Mokira gör dubset i Göteborg 12 november.
    Av outshape i forum Evenemang
    Svar: 47
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 01:02

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •