Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Yamaha FB01 trasig?

  1. #1
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran

    Yamaha FB01 trasig?

    Jag köpte en FB01 häromdagen men tycker att den har katastrofalt låg volym. Ska det vara så eller är det något fel?
    Tycker även att den distar en del, särskilt då man vrider upp output level till max (127).
    Hade en DX27 tidigare och den lät ju superklar och fin. Milsvid skillnad från denna.

    Skickades medelst post så något kan naturligtvis ha fått sig en törn.
    Om den är trasig - vad kan ha gått sönder?

  2. #2
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Jag har genomlevt några FB01 men inte upplevt någon ohanterligt svag volym och tänkt på "vad göra" om liemannen skördar dito tingest... då får det nog bli Volca FM istället.

  3. #3
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Så ska den inte vara.

    Utgångsförstärkaren kan ju vara knas. Men har du testat med olika kablar först? Och olika mixeringångar?

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Det är inte så att den har fått midivolym 0 eller så då? Gamla rolandz (t ex) skickar ut det default om volymen är neddragen.

  5. #5
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Tror att min mäklarbekant i Emmaboda har två FB01:or som han kan tänka sig att avyttra.

  6. #6
    indigo
    indigo är inte uppkopplad
    indigos avatar
    Veteran
    FM är en typisk mäklarsynth!

  7. #7
    popstasy
    popstasy är inte uppkopplad
    popstasys avatar
    Veteran
    Knepig denna, en vecka efter jag frågat när jag testade igen så funkade allt som det ska! Dock passar den mycket dåligt in i min nya devis att allt måste vara lättanvänt och hands-on. Så den får nog gå vidare till någon annan för en billig slant.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •