Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 92

Ämne: Kan du inspelningsprylar, mac-datorer, musikprogram, stage-piano... hjälp!

  1. #1
    Berraboy
    Berraboy är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Kan du inspelningsprylar, mac-datorer, musikprogram, stage-piano... hjälp!

    Hej!
    Jag är ny på forumet men har läst många intressanta trådar och gör ett försök i att samla på mig bra information från folk som kan. Du kanske inte kan svara på allt men kanske på någon fråga jag har. Alla kvalificerade tips emottages tacksamt! =)
    Jag arbetar som musiker men är relativt grön när det kommer till teknik och inspelning. Jag har tidigare varit helt ointresserad men har kommit till insikt att jag inte klarar mig undan.
    Jag ställer stora krav på kvalitet och eftersöker därför kunskap från flitiga användare som kan ge tips om vad jag behöver.
    Det här är det jag har tänkt att skaffa:


    Macbook Pro: processor 2,2, 2,6 eller (2,9) sexkärnig Intel Core i7 (i9)-processor 32 GB 2400MHz ddr4-minne, 512 GB ssd. Vilken processor behöver jag? Hur viktigt är det för inspelning, notskrivning och live-spelningar med Keyscape? Hur stor skillnad är det mellan de olika processorerna? Hur långt kan det räcka framtida om man gör en snabblick över hur utvecklingen har varit fram till idag?


    Ljudkort: Universal Audio Apollo 8 Quad. Jag har hört och läst mycket gott om detta ljudkort. Har ni andra rekommendationer och isf på vilka grunder? Vad skiljer detta ljudkort gentemot de lite dyrare Apollo-korten som t.ex. Universal Audio Apollo x8p? Jag skall spela in mindre jazzgrupper (tr, kontrabas, flygel), pop (tr, elbas, ak piano, gitarr) och blås/stråk, sång. Jag behöver mer än två kanaler men kanske inte 16 till att börja med. Om behov uppstår har jag förstått att jag kan få fler kanaler genom att parkoppla ljudkorten(?) Det som är absolut viktigast för mig är att få en så bra akustisk återgivning som möjligt!