Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hjälp mig älska Korg Prophecy

foliekatt
    foliekatt är inte uppkopplad
    foliekatts avatar
    Börjar bli varm i kläderna

Hjälp mig älska Korg Prophecy

Jag köpte en Prophecy i våras, minneskort inkluderat. Den tilltalade mig lite för att den har sådan bredd i vad den kan göra, men nu inser jag att den blir ståendes eftersom jag bara använder 1-2 presets. Det har inte varit så inspirerande att skruva och jag behöver inte realistiska tromboner nu (men jag gillar att ha möjligheten!).

Är det någon som sitter på en patchsamling? Många av hemsidorna som hade verkar ha gått ned för gott och nu verkar jag vara utlämnad till någon CD från E-bay...

Det vore synd att sälja innan jag gett den fler chanser.

Ringflower
    Ringflower är inte uppkopplad
    Ringflowers avatar
    Veteran
    Köpa dessa patcher kanske kan hjälpa till i tristessen?
    https://www.youtube.com/watch?v=lllDTbSOeKw

Real Parakeet
    Real Parakeet är uppkopplad nu
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Den verkar vara väldigt populär bland balkan-musiker. Bara det gör ju att man vill ha en. Fast jag har ju en Z1 istället.

Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Prophecyn är ju en svinkul maskin om man bara tar sig över tröskeln att editera den.
    Tror det var MM som skrev att det var som att tapetsera hallen genom brevlådan... Och jag kan inte annat än hålla med.
    Men om du hänger över den några kvällar och betar dig igenom undermenyerna så att du får lite kläm på den så kommer du nog gilla att ratta den. För även om den är digital och monofonisk så låter den bra tycker jag. Jag körde den en hel del på två plattor som jag släppte runt 2001-2004.

Liknande ämnen

1. Korg Prophecy
    Av Rizzo i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2017-03-13, 13:28

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •