Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Prophet 08 - en not lägre än alla andra?

Frengus
    Frengus är inte uppkopplad
    Frenguss avatar
    Veteran

Prophet 08 - en not lägre än alla andra?

Skumt fel dök upp på min p8a pot/key idag. Högsta D lät helt plötsligt lägre än alla andra toner. Transponerade ner ett steg och då följe felet med så är inte tangentbordet som fuckar. Vad kan vara fel? Har inte kört factory reset än - tänkte göra det under morgondagen och se om det löser något. Inte säker; men tyckte mig höra skillnader på alla Ds - men inga andra noter.

Någon som haft liknande fel? Gillar inte tanken att skicka röstkort över pölen.

Med vänliga hälsningar
    Förundrad synthnisse

JagErMed
    JagErMed är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Följer felet genom att transponera eller om du utlös ton med MIDI?

Frengus
    Frenguss avatar
    Veteran
    följer med vid transponering ja. Har inte testat via midi än. Bra tips! Hörde en polare haft liknande fel = skicka till Sequental för replace tyvärr.

Frengus
    Frenguss avatar
    Veteran
    Verkar som felet är kopplat mot filtret. Basljud och korta pluck-ljud funkar perfekt. Så då kan man ju utesluta både keyboard och trasiga röstkort. Dock kvarstår det vid pads eller ljud med hyggligt öppet filter. Är dock inte konsistent och enbart beroende på filter freq. Försökte komma ner till exakt vilken parameter som påverkade - men verkar vara en kombination. Ska spela in en snutt så är det enklare att visa.

Med sustainpedal sprakar det lite om noten med öppet filter också. Grymt störigt

valsolos avatar
    Vintage
    Gjorde du factory reset?

Frengus
    Frenguss avatar
    Veteran
    Japp, samt körde kalibreringsrutinen. Är just höga D. Varför just en not?

Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Man frågar sig gång på gång: Hur e D möjligt? JustD också..? <-Sorry (drar något gammalt över mig och försvinner genast från tråden)

Frengus
    Frenguss avatar
    Veteran
    Lol Ja, hade jag inte surat över mitt sura D hade det kanske blivit lite 8787

Liknande ämnen

1. Svar: 29
    Senaste inlägg: 2016-06-25, 19:19
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-23, 22:46

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •