Visa resultat för omröstning: Vem hade du helst låtit producera/medkomponera ditt nästa album HEMMA i din studio?

Antal röster
80. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Richard David James

    6 7,50%
  • Prince

    4 5,00%
  • Sylvia Robinson

    0 0%
  • Björn & Benny

    3 3,75%
  • Quincy Jones

    2 2,50%
  • Brian Eno

    13 16,25%
  • Linda Perry

    0 0%
  • Vangelis

    1 1,25%
  • Lee Scratch Perry

    8 10,00%
  • Daniel Miller

    3 3,75%
  • Jean-Michel Jarre

    0 0%
  • Daniel Lanois

    9 11,25%
  • TOKiMOSTA

    1 1,25%
  • Avicii

    3 3,75%
  • Mark Ronson

    1 1,25%
  • Trevor horn

    10 12,50%
  • Jeff Lynne

    2 2,50%
  • Max Martin

    6 7,50%
  • Wondagurl

    1 1,25%
  • George Martin

    0 0%
  • Rick Rubin

    3 3,75%
  • Jan Hammer

    1 1,25%
  • Sylvia Massi

    1 1,25%
  • Michael Cretu

    2 2,50%
  • Kara DioGuardi

    0 0%
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 92 av 92

Ämne: Vem av följande hade du helst låtit producera/medkomponera ditt nästa album?

  1. #61
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Michael Sandison och Marcus Eoin eller Johnny Jewel om man får välja fritt.

  2. #62
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av mooneh Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Michael Sandison och Marcus Eoin eller Johnny Jewel om man får välja fritt.
    Finns en gräns på 25 val i polls. O jag ville få in så olika producenter som möjligt. Så valet blev som det blev. Man missar alltid någons favvo, men tycker ändå bredden blev bra.

  3. #63
    lasselus avatar
    Redaktör
    Jag valde Trevor Horn men om han skulle kunna tänka sig att samarbeta med Rupert Hine och Mutt Lange skulle jag inte klaga...

  4. #64
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Jag har ibland tänkt att Stina Nordenstam skulle kunna vara en bra producent för mig, hon är bra på att rensa bort överflödigheter och jag är överflödigheternas mästare...

    Scratch är ju bindgalen och har dessutom eldat upp en studio, annars hade det nog varit intressant. Det får blir Richard D James, eftersom jag älskar Aphex Twin men gör musik som är mil från det. Tror det blir roligare än med nån som ligger nära det man spontant gör själv.

    Saknar f.ö. Susan Rogers på listan. Hon säger ju själv att hon inte proddade Prince, men på beskrivningarna låter det ju ändå som att hon gjorde det i praktiken. Och hon har väldigt kloka insikter om den kreativa processen.

  5. #65
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har ibland tänkt att Stina Nordenstam skulle kunna vara en bra producent för mig, hon är bra på att rensa bort överflödigheter och jag är överflödigheternas mästare...

    Scratch är ju bindgalen och har dessutom eldat upp en studio, annars hade det nog varit intressant. Det får blir Richard D James, eftersom jag älskar Aphex Twin men gör musik som är mil från det. Tror det blir roligare än med nån som ligger nära det man spontant gör själv.

    Saknar f.ö. Susan Rogers på listan. Hon säger ju själv att hon inte proddade Prince, men på beskrivningarna låter det ju ändå som att hon gjorde det i praktiken. Och hon har väldigt kloka insikter om den kreativa processen.
    Vad jag läst mig till var Susan "sound engineer". Men var till Princes förfogande 24/7. En producent kan pilla på saler själv. Tror ej Prince lät någon pilla själv på hans produktioner. Så hon räknas nog (iaf om man enbart kollar på princes plattor) som ljudtekniker.
    Men som jag sa till Lackan betr B&B samt MBT.... väljer man Prince så kan man ju be honom ta med susan. Om man har plats i studion för 3 pers


    Disclaimer: har inte koll på om Susan proddat en massa plattor ensam "efter Prince produktionen".

  6. #66
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av brynolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Cretu lätt. Men bara om Sandra satt i mitt knä under hela sessionen.
    Gubbsunk.

  7. #67
    Robotruck
    Robotruck är inte uppkopplad
    Robotrucks avatar
    Senior
    Jag vill att Outshape proddar min skiva.

  8. #68
    Astral
    Astral är inte uppkopplad
    Astrals avatar
    Senior
    Avicci vtf? Är de monotona omusikaliska solon man vill ha så javisst självklart!

    Annars många spännande!

  9. #69
    slirak
    slirak är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad jag läst mig till var Susan "sound engineer". Men var till Princes förfogande 24/7. En producent kan pilla på saler själv. Tror ej Prince lät någon pilla själv på hans produktioner. Så hon räknas nog (iaf om man enbart kollar på princes plattor) som ljudtekniker.
    Men som jag sa till Lackan betr B&B samt MBT.... väljer man Prince så kan man ju be honom ta med susan. Om man har plats i studion för 3 pers


    Disclaimer: har inte koll på om Susan proddat en massa plattor ensam "efter Prince produktionen".
    Jag har hört en längre intervju med Susan om Prince-jobbet och hon anser inte själv att hon proddade Prince. Men på hennes beskrivning av vad hon gjorde, så skulle nog jag ha räknat henne som medproducent på en del grejer åtminstone. Hon har hursomhelst produktionkreds på andra skivor och verkar ha väldigt intressanta tankar om musik och inspelning.

  10. #70
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har hört en längre intervju med Susan om Prince-jobbet och hon anser inte själv att hon proddade Prince. Men på hennes beskrivning av vad hon gjorde, så skulle nog jag ha räknat henne som medproducent på en del grejer åtminstone. Hon har hursomhelst produktionkreds på andra skivor och verkar ha väldigt intressanta tankar om musik och inspelning.
    Jepp. Jag har under åren lusletat efter allt prince/studiorelaterat o sett flera intervjuer m henne. Hon måste vara riktigt bra iom att Prince var ju som bl a Zappa, extremperfektionist & hon jobbade länge m honom. Så hon har nog många äss i rockärmen
    Senast redigerat av valsolo den 2018-10-15 klockan 16:57. Anledning: Typo

  11. #71
    Peter70
    Peter70 är inte uppkopplad
    Peter70s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jepp. Jag har under åren lusletat efter allt prince/studiorelaterat o sett flera intervjuer m henne. Hon måste vara riktigt bra iom att Prince var ju som bl a Zappa, extremperfektionist & hon jobbade länge m honom. Så hon har nog många äss i rockärmen inom
    Också lyssnat på en massa intervjuer med henne och mitt bestående intryck är att Prince hyste stort förtroende för hennes omdöme och ofta bad om hennes åsikt. Att hon däremot skulle kunna agerat som en mer ”fri” producent har jag dock svårt att se och har jag inget minne av att jag hört henne säga.

  12. #72

    tillfälligt låst - kontakta admin
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då faller hela resonemanget för mig är jag rädd. Min "studio" består av en kvadratmeter golvyta där det precis får plats en person.

    Så då blir det enda alternativet att låsa in Trevor i 24 timmar och släppa ut honom när allt är klart och låter magiskt.
    Hade nog fått låsa dörren i 24 dagar
    Mvh

  13. #73
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Brian Eno & Trevor Horn toppar m Lanois på 3e plats. Lite intressant att Max Martin klättrar lite på listan trots att medelåldern på den aktivaste delen av 99an är förhållandevis hög. Trodde själv att Aphex skulle leda vid det här laget iom att han ofta nämns på 99an..... oftare än Eno & Trevor iaf...

  14. #74
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Lee Scratch Perry, hands down!

  15. #75
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Infra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lee Scratch Perry, hands down!
    Yeah man! Han klättrar!

  16. #76
    bjorx
    bjorx är uppkopplad nu
    bjorxs avatar
    Veteran
    Sitta några dygn i studion med Calvin Harris eller Guetta kulle ju inte vara helt fel...verkar vara rätt sköna människor också.

  17. #77
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Fixd : ))

    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jah man! Han klättrar!

  18. #78
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Infra Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fixd : ))
    Fan. Helt rätt, jag har så mycket kvar att lära mig

  19. #79
    skrotis
    skrotis är inte uppkopplad
    skrotiss avatar
    Senior
    Prince.

  20. #80
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    2 dgr kvar. SPÄÄÄÄNNNAAAANDE

  21. #81
    om vi ändå ska leka "dröma med stjärnor" leken....

    ejenklijen är jag nog bara lite nerrörd över att Frederique Kvicksilver inte är med på listan...
    Hen hade nog tyckt jag är en liten skit, och även om det inte vart så hade jag nog känt mig så. Men när jag läsar listan känner jag till stor del att alla där hade haft ännu mindre sammstämning pga av det där gagliga, "större syftet"

    gaaagagagaaaaaaaaaa gagagaga aggggaaaaaaaaaaaaaaag gaaaaga gagagaga

    https://youtu.be/azdwsXLmrHE

  22. #82
    brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan kom igen. Sånt här sunk behövs inte. Det pratas här i tråden om att lyfta fram kvinnor i musikbranschen, och så ska de tvingas ner i ditt knä alltså...?
    Det hade naturligtvis rört sig om högst frivilliga former.

  23. #83
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av brynolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det hade naturligtvis rört sig om högst frivilliga former.
    Att det andra alternativet är mycket värre gör det ändå inte bra.

  24. #84
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av brynolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det hade naturligtvis rört sig om högst frivilliga former.
    Heh, jahaaa i den här fantasin ville hon sitta i ditt knä hela sessionen, jamen dåså, ut med det på forumet!

    Varför inte en egen tråd om allas fantasier om vad de vill göra fysiskt med kvinnor i musikbranschen?! Känns perfekt. (OBS kvinnorna är med på det!!!)

  25. #85
    Nu känner jag mig privilegierad: när jag skriver skit som jag plockar ur röven utan att snurra fingrarna sju gånger runt fallangerna innan jag klickar "skicka svar" blir jag raderad direkt och resonerad i exklusiva samt faktiskt väldigt trevliga PM.

    Men mitt skit är kanske lite snellare...

  26. #86
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Varför inte en egen tråd om allas fantasier om vad de vill göra fysiskt med kvinnor i musikbranschen?! Känns perfekt. (OBS kvinnorna är med på det!!!)
    öhh... Nej tack. Bättre då en tråd om vilka gitarristhänder som är vackrast, eller vems pruttar man tror luktar godast, eller... kanske inte...

  27. #87
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    1. Brian Eno
    2. Trevor Horn
    3. Lee Scratch Perry

    2 översta var nog ganska klara m tanke på ålder/kön på de mest aktiva på forat. Men kul att Lee Scratch Perry blev tredje mest poppis. Även om han inte heller tillhör den yngre generationen

  28. #88
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Sedan beror det ju på vilket sound man är ute efter. Jag kan komma på många andra jag gärna haft vid mixerbordsreglarna också.

  29. #89
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sedan beror det ju på vilket sound man är ute efter. Jag kan komma på många andra jag gärna haft vid mixerbordsreglarna också.
    nu finns det en limit på 25val på pollar. O utan att slå mig på bröstet så tyckte jag att jag fick in en hyfsad bredd iaf. Synd bara att 3 tjejer inte fick några röster. Men som innan sagt, könsfördelningen bland kända producenter är enormt skev.

  30. #90
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Definitivt!

    Jag menade att jag vissa dagar gärna gör Trevor Horn-proddade grejer och nästa skulle gilla annat sound, Nick Cave eller Blixa, eller Anne Clark och David Harrow, eller Björk, eller Colin Thurston eller Toni Visconti eller eller eller...

  31. #91
    brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Heh, jahaaa i den här fantasin ville hon sitta i ditt knä hela sessionen, jamen dåså, ut med det på forumet!

    Varför inte en egen tråd om allas fantasier om vad de vill göra fysiskt med kvinnor i musikbranschen?! Känns perfekt. (OBS kvinnorna är med på det!!!)
    Wow! Du menar alltså att jag på allvar vill tvinga någon till något? Hur snällt är det? Och vilka belägg har du för det? Gubbsunk, visst! Kass skämt, visst! Tvång? Aldrig i livet! Ta tillbaka det där, tack.

    Fantasi? Ja, självklart! Att Sandra skulle vilja sitta i mitt knä är nog ungefär lika sannolikt som att Michael skulle vilja prodda mitt album.

  32. #92
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av brynolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Wow! Du menar alltså att jag på allvar vill tvinga någon till något? Hur snällt är det? Och vilka belägg har du för det? Tvång? Aldrig i livet! Ta tillbaka det där, tack.
    Jag säger ingenting där om att du vill tvinga nån. Men jag tycker det är helt bortom poängen, det är ju vad vi pratar om här som spelar roll. Vad skriver vi, hur ser snacket ut, vem väljer vi att lyfta fram pga deras kompetens och vem väljer vi att istället placera i ett knä. När frågan om att lyfta fram kvinnor inom musik tagits upp bara lite högre upp i tråden tyckte jag detta blev extra tråkigt.

    Citat Ursprungligen postat av brynolf Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Gubbsunk, visst! Kass skämt, visst!
    Fint, överens.

Liknande ämnen

  1. Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 08:22
  2. Program som spelar upp ditt album
    Av From i forum Övrig mjukvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-30, 21:14
  3. Prince ger bort sitt nästa album gratis
    Av false messiah i forum Skivor & artister
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-09-14, 17:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •