Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 5 6 7 8 9 10 SistaSista
Resultat 481 till 540 av 565

Ämne: Blå Måndag - Sveriges synthpod

  1. #481
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Avsnitt nr 97 uppe nu med Jay Jay Johansson:
    https://blamandag.libsyn.com/97-jay-jay-johansson

    Vän av ordning ställer sig dock frågande till att Riuichi Sakamoto skulle haft en Prophet-10 redan på B-2 Unit som kom 1980. Prophet-10an (två manuals versionen) släpptes också 1980 men Riuichi kanske hade tillgång riktigt tidigt?

  2. #482
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Avsnitt nr 97 uppe nu med Jay Jay Johansson:
    https://blamandag.libsyn.com/97-jay-jay-johansson

    Vän av ordning ställer sig dock frågande till att Riuichi Sakamoto skulle haft en Prophet-10 redan på B-2 Unit som kom 1980. Prophet-10an (två manuals versionen) släpptes också 1980 men Riuichi kanske hade tillgång riktigt tidigt?
    Nu har jag inte lyssnat än, men det är inte så att Sakamoto hade enklaviaturversionen då?

    /vän av oordning och dåligt byggda hypoteser

  3. #483
    ordo
    ordo är inte uppkopplad

    Senior
    Alltid en bra start på veckan, tack!

  4. #484
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Bra intervju! Men saknar alltid Peters skivpåse när den inte är med.

  5. #485
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu har jag inte lyssnat än, men det är inte så att Sakamoto hade enklaviaturversionen då?
    Mja...nu säger ju iofs Jay Jay att Riuichi hade både en Prophet-5 och 10 med sig till London... men det kan ju vara en missuppfattning?
    Enligt discogs är Hideki Matsutake med som programmerare på skivan också vilket torde indikera att Roland MC-4 används som sequencer?

  6. #486
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mja...nu säger ju iofs Jay Jay att Riuichi hade både en Prophet-5 och 10 med sig till London... men det kan ju vara en missuppfattning?
    Enligt discogs är Hideki Matsutake med som programmerare på skivan också vilket torde indikera att Roland MC-4 används som sequencer?
    Skall vi nu vara ordningsvänner, så var det väl i så fall en MC-8 om det var 1980, men ja om Hideki Matsutake var med och programmerade så var det väl säkert en MC.
    Sedan ser jag i boken "Prophets of Silicon Valley" (för övrigt en utmärkt och intressant bok om när/hur Dave Smith startade Sequential) att när de släppte Prophet 5:an så hade de en option för ett extra voice kort som gjorde den 10 rösters, och att så det är väl fullt möjligt att Sakamoto san hade en tidig "10 voice enklavs Prophet" (som ju hade en "Prophet 10" label), just som machinepop säger.

  7. #487
    massive
    massive är inte uppkopplad
    massives avatar
    Senior
    Fantastiskt fint och intressant program. Han har gjort många bra skivor. En favorit är The Girl with the Moog in her Hair. En enkel och vemodig visa.

  8. #488
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Chrutil: Fast de drog ju tillbaka alla rev 1 Prophet-10or (de med Prophet-5 skal)? Jag har också boken.

  9. #489
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Har också boken , borde vara obligatorisk kurslitteratur i grundskolan. Det är mycket viktigare för skolungdomarna att veta hur Michael Boddicker gjorde P5-synthljudet till Gloria än hur länge 30-åriga kriget varade. Började läsa den igen häromdan efter att börjat läsa den för något år sedan men sedan glömt bort var jag var i den.

  10. #490
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Chrutil: Fast de drog ju tillbaka alla rev 1 Prophet-10or (de med Prophet-5 skal)? Jag har också boken.
    Ah, det hade jag missat.. Ja då vetekatten..
    Det var en intressant episod, jag hade faktiskt ignorerat Sakamoto San's solo album så det var kul att höra den, lyssnade lite på B-2 Unit och det var ju fint. Annars har alltid Hideki Matsutake varit mästaren för mig, speciellt Logic System's första platta snurrar ofta här.
    Senast redigerat av Chrutil den 2023-05-16 klockan 06:45.

  11. #491
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Chrutil: Fast de drog ju tillbaka alla rev 1 Prophet-10or (de med Prophet-5 skal)? Jag har också boken.
    Fast gjorde de det 1980? Och mig veterligen finns det någon eller några därute fortfarande.

    Oavsett så var det ju 1980 och då kan ju återkallandet ha kommit efter Sakamotos hemkomst.

  12. #492
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Då var det dags igen. Den här gången är det mycket Depeche Mode... Då menar jag mycket... Finns som vanligt på iTunes, Spotify eller här: https://www.xn--blmndag-fxab.se/98-d...jonas-jonsson/

  13. #493
    Chrutil
    Chrutil är inte uppkopplad
    Chrutils avatar
    Senior
    Haha där satt den. Mitt första dragspelsriff kom med i podden! Tilsammans med Depeche Mode, no less.

  14. #494
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Bong 7 ftw!

  15. #495
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Chrutil Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha där satt den. Mitt första dragspelsriff kom med i podden! Tilsammans med Depeche Mode, no less.
    Och som vi älskade det!! <3 Tack!!

  16. #496
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    CR-78 i Oxygen?!? Alla vet väl att det är Korg Minipops!
    Och Jarres publikrekord är på 3,5M i Moskva 1997.

  17. #497
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kroffe Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    CR-78 i Oxygen?!? Alla vet väl att det är Korg Minipops!
    Precis, minipops 7 väl t o m? Mer Guiro till folket!

  18. #498
    ordo
    ordo är inte uppkopplad

    Senior
    Topp!

  19. #499
    tei
    tei är inte uppkopplad
    teis avatar
    Veteran
    Trevlig lyssning! Angående DM live kan jag bara hålla med, varför inte bjuda på lite mer oväntade låtval? Jag tror att det dessutom skulle uppskattas mer nu än förr, jag skulle tro att majoriteten av dagens DM-livepublik har varit med ett antal år och hunnit se dem live flera gånger. Det där är något som PSB förstått mycket bättre (om än inte på The Cure-nivå), de plockar ofta fram några lite mer otippade låtval.

  20. #500
    MungoBBQ
    MungoBBQ är inte uppkopplad
    MungoBBQs avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av tei Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trevlig lyssning! Angående DM live kan jag bara hålla med, varför inte bjuda på lite mer oväntade låtval? Jag tror att det dessutom skulle uppskattas mer nu än förr, jag skulle tro att majoriteten av dagens DM-livepublik har varit med ett antal år och hunnit se dem live flera gånger. Det där är något som PSB förstått mycket bättre (om än inte på The Cure-nivå), de plockar ofta fram några lite mer otippade låtval.
    Är det så? Jag hade även älskat att se DM turnera med en specifik skiva, som U2 gjort med Joshua Tree t.ex.

    DM framför hela Black Celebration. DM framför hela Violator. Får rysningar bara jag tänker på det.

  21. #501
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Hellre. Lite ”best of albumspår” om jag får råda. Så där Cure-igt.

  22. #502
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Det är dags för säsongsavslutning. Den blomstertid nu kommer och så vidare... Hela ASG är på återbesök. https://www.xn--blmndag-fxab.se/99-agent-side-grinder/

  23. #503
    ordo
    ordo är inte uppkopplad

    Senior
    Härligt, bl a "Presets" var kul!

  24. #504
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ordo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Härligt, bl a "Presets" var kul!
    Tack! Det var ett kul avsnitt att spela in. AGS var otroligt trevliga!

  25. #505
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Ligger lite efter så lyssnade precis på #98. ElektroPub!
    När ni nämnde Fletch och spelade World in My Eyes var jag tvungen att sätta mig ner och gråta.

  26. #506
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Blå måndag #100. Rapport från Kalabalik på Tyrolen 2023. Vi snackade med Calamity Jane & Wild Bill, Torch och T.G.T.B.

    https://www.xn--blmndag-fxab.se/100-kalabalik-2023/

  27. #507
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av superdigital Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blå måndag #100. Rapport från Kalabalik på Tyrolen 2023. Vi snackade med Calamity Jane & Wild Bill, Torch och T.G.T.B.

    https://www.xn--blmndag-fxab.se/100-kalabalik-2023/
    Weeeeeee…!

  28. #508
    rofo
    rofo är inte uppkopplad

    Senior
    Jag antar att ni har någon bra anledning, men det känns lite löjligt när svenskar intervjuar svenskar på engelska:-)

  29. #509
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av rofo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag antar att ni har någon bra anledning, men det känns lite löjligt när svenskar intervjuar svenskar på engelska:-)
    Tyrolenavsnitten brukar väl vara på ängliszch?

  30. #510
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyrolenavsnitten brukar väl vara på ängliszch?
    Ja, precis! I och med att festivalen har en hel del besökare utifrån och framförallt internationella bokningar har vi gjort så för lite större räckvidd. Det brukar alltid droppa in ett gäng utrikiska lyssnare som är intresserade av ny mörk musik viket är superkul!

    Lovar att hoppa tillbaka till svenska i kommande avsnitt i höst!

  31. #511
    superdigital
    superdigital är inte uppkopplad
    superdigitals avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rofo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag antar att ni har någon bra anledning, men det känns lite löjligt när svenskar intervjuar svenskar på engelska:-)
    Vi är sjukt dåliga på danska! Skämt och sido, det är som Lisa skrev, normalt sett är det ju mest artister från andra länder som vi pratar med på festivalen. Anledningen till att vi gjorde de här på engelska också är för att få spridning. Vårt mål är ju att så många som möjligt (även utanför Sveriges gränser) skall få upp ögonen för Kalabalik på Tyrolen och även banden som spelar där. Om vi kan få en enda lyssnare att känna, fan, jag åker nästa år, eller att de upptäcker ett nytt band och kanske köper en platta av dem, då känner jag att vi har lyckats.

    Det känns vettigare att göra hela avsnittet på engelska, även med svenska artister så folk som inte pratar svenska får ut något av den delen också.

  32. #512
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage

  33. #513
    Tehporp golana
    Tehporp golana är inte uppkopplad
    Tehporp golanas avatar
    Veteran
    Önskar grattis till jubileet!

  34. #514
    rice74
    rice74 är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ser fram emot att lyssna på avsnittet. Hoppas ni kommer fortsätta producera Blå måndag läääänge!

  35. #515
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Grattis på 101-dagen! Avsnittet sparas till veckans bilfärder !

  36. #516
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Hatt av till 101 avsnitt! Hoppas få möjlighet att lyssna snart

  37. #517
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Good evening Paaasaaadeeenaaa!

  38. #518
    cloffe
    cloffe är inte uppkopplad
    cloffes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    You should say start the intro tape.
    Ok, intro tape starting.

  39. #519
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Fantastiskt roligt avsnitt! Ang blås måndag, bland moderna apparater är Soma pipe en kul maskin som passar in riktigt bra in i synthsaxofon-facket. Den är ju unik på det sättet att den inte bara är en kontroller utan även har egen inbyggd ljudmotor, jag småspanar ett framtida användningsområde för tuff synthmusik.

    Ps, ni borde såklart ha nästa jubileum vid #242, kom igen liksom


    https://youtu.be/KMjJh0upwQA
    Senast redigerat av BURG den 2023-09-26 klockan 09:25.

  40. #520
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fantastiskt roligt avsnitt! Ang blås måndag, bland moderna apparater är Soma pipe en kul maskin som passar in riktigt bra in i synthsaxofon-facket. Den är ju unik på det sättet att den inte bara är en kontroller utan även har egen inbyggd ljudmotor, jag småspanar ett framtida användningsområde för tuff synthmusik.

    Ps, ni borde såklart ha nästa jubileum vid #242, kom igen liksom


    https://youtu.be/KMjJh0upwQA
    Ah! Ja, det finns en hel del kul i blåsväg där ute nu! Håller fast vid att det är oerhört svårt att se cool ut med en grej i munnen dock. (Själv har jag inget behov av att vara cool, så blåser på i det ena och andra.)

    Angående 242. Du fattar att jag gick runt som George Costanza efteråt och slog mig för pannan för att jag inte sa det? Hur kunde vi alla missa??

  41. #521
    ordo
    ordo är inte uppkopplad

    Senior
    Ni är bäst!

  42. #522
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ordo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ni är bäst!
    Tack! <3
    Våra lyssnare är ännu mer bäst!!!

  43. #523
    BURG
    BURG är uppkopplad nu
    BURGs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Angående 242. Du fattar att jag gick runt som George Costanza efteråt och slog mig för pannan för att jag inte sa det? Hur kunde vi alla missa??
    Haha så jävla roligt, läge att gömma sig inomhus ett par veckor för att slippa skämmas

  44. #524
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av BURG Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha så jävla roligt, läge att gömma sig inomhus ett par veckor för att slippa skämmas
    Verkligen! 😅

  45. #525
    rofo
    rofo är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av superdigital Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi är sjukt dåliga på danska! Skämt och sido, det är som Lisa skrev, normalt sett är det ju mest artister från andra länder som vi pratar med på festivalen. Anledningen till att vi gjorde de här på engelska också är för att få spridning. Vårt mål är ju att så många som möjligt (även utanför Sveriges gränser) skall få upp ögonen för Kalabalik på Tyrolen och även banden som spelar där. Om vi kan få en enda lyssnare att känna, fan, jag åker nästa år, eller att de upptäcker ett nytt band och kanske köper en platta av dem, då känner jag att vi har lyckats.

    Det känns vettigare att göra hela avsnittet på engelska, även med svenska artister så folk som inte pratar svenska får ut något av den delen också.
    Det är helt begripligt och rimligt.
    Det hade antagligen varit värre om ni försökte er på en intervju på grönländsk danska:-)

    Tack för att ni gör det ni gör. Lysande underhållning för en något nischad publik.

  46. #526
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Härligt avsnitt!

    Jag är halvvägs genom Blåsmåndag och har redan trackat Peter i mess om att han inte kopplat Tuxedomoon till Weathermen, att "Sex, Money, Freaks" är en skitbra låt och att På vågen inte var riktigt så svårt som det påstods, även om det nästan garanterat var digitalreverb på skiten.

    Jag tar resterande under cykelturen hem om några timmar.

  47. #527
    rain
    rain är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Jag är runt 2/3 igenom den där veckans lyssning innan jag är helt ikapp (även om jag numera lyssnar på nya avsnitt i den takt de kommer innan resten av backloggen), så det är kanske lite kvar innan jag har hört avsnitten från alla de olika klippen. (Tack vare Tommie som jag fick upp öronen för podden.)

    Bra avsnitt, hur som helst, och det är ju inte alla poddar som tar sig till tresiffrigt. Hoppas på många många framtida avsnitt.

  48. #528
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    En hälsning från en kränkt blåssyntare!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7322.jpeg 
Visningar:	19 
Storlek:	3,05 MB 
Id:	114930

  49. #529
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Guld att ni duckade att göra ett DM-avsnitt btw.

    Nu ska jag snurra Lyriconsyntpoplåtren nummer ett: ”Einstein a go-go”

  50. #530
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Guld att ni duckade att göra ett DM-avsnitt btw.

    Nu ska jag snurra Lyriconsyntpoplåtren nummer ett: ”Einstein a go-go”
    Åh! Borde jag ju spelat!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En hälsning från en kränkt blåssyntare!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_7322.jpeg 
Visningar:	19 
Storlek:	3,05 MB 
Id:	114930
    Fiiiint!

  51. #531
    BadPixel
    BadPixel är inte uppkopplad
    BadPixels avatar
    Veteran
    Numera omnämnd i både Kortklippt och Blå måndag #lifegoals Har ofta funderat över vilka fyra låtar jag skulle välja. Nu måste jag hitta en till

  52. #532
    rain
    rain är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Kan passa på att skriva en liten utläggning om Paektu som det pratades lite om i senaste avsnittet (mycket bra, för övrigt, blir att lyssna igenom Stilla Havets diskografi nu åtminstone):
    Berget Paektu, som för övrigt är en aktiv vulkan, ligger på gränsen mellan Nordkorea och Kina och är mytologiskt viktigt på den koreanska halvön såtillvida att Gojoseons (ett rike som existerade under 2300-100 f.kr) grundare ska ha fötts där (hans far ska enligt myten ha varit en gud och hans mor en björn som förvandlat sig till människokvinna). Omnämns bland annat i båda nationalsångerna.

    För just Nordkorea så har berget fått lite extra betydelse i modern tid, då Kim Il-Sung ledde sitt motstånd mot den japanska ockupationen där, och det påstås från deras håll även att Kim Jong-Il föddes där (i själva verket var det troligen snarare i nuvarande Ussurijsk).

    Men hur som, kul att det spelas lite trot i Blå Måndag. Eller, jag skulle nog räkna Moranbong till den genren åtminstone.

  53. #533
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rain Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan passa på att skriva en liten utläggning om Paektu som det pratades lite om i senaste avsnittet (mycket bra, för övrigt, blir att lyssna igenom Stilla Havets diskografi nu åtminstone):
    Berget Paektu, som för övrigt är en aktiv vulkan, ligger på gränsen mellan Nordkorea och Kina och är mytologiskt viktigt på den koreanska halvön såtillvida att Gojoseons (ett rike som existerade under 2300-100 f.kr) grundare ska ha fötts där (hans far ska enligt myten ha varit en gud och hans mor en björn som förvandlat sig till människokvinna). Omnämns bland annat i båda nationalsångerna.

    För just Nordkorea så har berget fått lite extra betydelse i modern tid, då Kim Il-Sung ledde sitt motstånd mot den japanska ockupationen där, och det påstås från deras håll även att Kim Jong-Il föddes där (i själva verket var det troligen snarare i nuvarande Ussurijsk).

    Men hur som, kul att det spelas lite trot i Blå Måndag. Eller, jag skulle nog räkna Moranbong till den genren åtminstone.
    Kul med lite mer info! Tack! /L

  54. #534
    Gnapp
    Gnapp är inte uppkopplad
    Gnapps avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    ...och så har ju inga mindre än Laibach gjort en cover på samma låt. https://www.youtube.com/watch?v=Vw9T6olQ0yM

  55. #535
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Hmm så ingen av er vet att Rolands bästa stråkmaskin heter RS-505??

    https://www.youtube.com/watch?v=lVdSQWGm53I&t=6s

    Mycket grym maskin med fantastiskt ensemble med 3 olika modes, pelarborrs djupbas, syntdel och bra strings...
    Har varit med på många Den Sorte Død låtar

  56. #536
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hmm så ingen av er vet att Rolands bästa stråkmaskin heter RS-505??

    https://www.youtube.com/watch?v=lVdSQWGm53I&t=6s

    Mycket grym maskin med fantastiskt ensemble med 3 olika modes, pelarborrs djupbas, syntdel och bra strings...
    Har varit med på många Den Sorte Død låtar
    Ah. Snyggt!

    Det är föresten rätt många missar och tankevurpor som sker i stunden och rummets hetta. Rätt ofta man kommer hem efter en två-timmars-sittning och slår sig för pannan över saker man borde sagt eller haft bättre koll på!

  57. #537
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag stod och skrek i köket för mig själv: RS-505!!!

    Jag stod också och skrek när Måns som vanligt avfärdade nå't supersyntigt (som Parade Ground) som icke-synt, men det är ju hans kännetecken numera och jag spelar honom bara i händerna genom att gnälla här.

  58. #538
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah. Snyggt!

    Det är föresten rätt många missar och tankevurpor som sker i stunden och rummets hetta. Rätt ofta man kommer hem efter en två-timmars-sittning och slår sig för pannan över saker man borde sagt eller haft bättre koll på!
    Det är väl självklart att det är så och så ska det vara
    Det är alltid lätt att sitta bredvid och vara en besserwisser...

  59. #539
    lisau
    lisau är uppkopplad nu
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl självklart att det är så och så ska det vara
    Det är alltid lätt att sitta bredvid och vara en besserwisser...
    Älskar besserwissers! <3

  60. #540
    nidas
    nidas är uppkopplad nu
    nidass avatar
    Veteran
    Nytt avsnitt med Jimmy Monell - lyssnar nu och pausar för att skriva - Tack för att ni tog med ATEMLOS och fina ord om vår låt!
    Fortsätter lyssna nu med ett leende
    Senast redigerat av nidas den 2023-11-13 klockan 10:41.

Liknande ämnen

  1. Blå måndag anordnar synthdag med synthloppis
    Av MungoBBQ i forum Evenemang
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2018-05-28, 20:52
  2. Blå måndag fyller ett år och firar med synthloppis!
    Av superdigital i forum Evenemang
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-04-25, 16:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •