Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 64 av 64

Ämne: Mjuka modularer....

  1. #61
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Jojo jag fattar att det funkar bra tills det inte funkar bra. Det fundamentala felet med ilok som jag ser det är att man inte kan avaktivera licenser utan att göra det på datorn de aktiverades på (om man kör med maskinaktivering, som förövrigt är den enda för mig godtagbara lösningen).

  2. #62
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jojo jag fattar att det funkar bra tills det inte funkar bra. Det fundamentala felet med ilok som jag ser det är att man inte kan avaktivera licenser utan att göra det på datorn de aktiverades på (om man kör med maskinaktivering, som förövrigt är den enda för mig godtagbara lösningen).
    Oeksound har en bra artikel om hur du går tillväga om du behöver reset:a det, eller markera en dator som förlorad:
    https://oeksound.com/articles/lost-a...quest%E2%80%9D.

  3. #63
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Bra. De har förenklat processen att kontakta tillverkaren. Men problemet är fortfarande där. Det är upp till tillverkaren att avgöra (läser du exempelvis AKAIs villkor står där explicit att det innebär en förbrukad licens). Det där behöver automatiseras och skötas helt av ilok.

    Modartts version av hanteringen innebär att om du avreggar en dator går det inte att regga samma dator igen (på samma licens). Det skyddar från att man hoppar fram och tillbaka, om det nu skulle vara ett problem. Det är ok för min del, bara saken är i mina händer.

    Citat Ursprungligen postat av Akai Pro MPC 2 Software
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    If the license is placed on a computer and that computer fails, or the operating system is re-installed without deactivating the license, that license is permanently lost.
    Jag säger inte att Softube skulle vara ett problem. Det jag säger är att hela principen är det.

  4. #64
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av johey Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Bra. De har förenklat processen att kontakta tillverkaren. Men problemet är fortfarande där.
    Ja. Man måste använda iLok-dongle med TLC och tidsbegränsade licenser. Maskinaktiveringar är riskabla. Fattar inte varför Pace inte fixar motsvarande tidsbegränsade licenser även för maskinaktivering. (Och/eller bara gör iLok Cloud helt transparent, så alla iLok-licenser kan cloud-aktivera med automagi.)

Liknande ämnen

  1. Modularer
    Av Cyberwelt i forum Modularer & sånt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-07-15, 00:02
  2. modularer?
    Av Funkenteller i forum Modularer & sånt
    Svar: 61
    Senaste inlägg: 2012-09-11, 16:08
  3. Modularer
    Av stryph i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 86
    Senaste inlägg: 2008-05-31, 16:18
  4. Mjuka hi-hats?
    Av zthee i forum Mixning & mastring
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2006-05-31, 15:16
  5. Mjuka nyheter
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-10-10, 01:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •