Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Var hittar jag ett studio-skrivbord som är höj och sänkbart med mer?

Paratriplel
    Paratriplel är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna

Var hittar jag ett studio-skrivbord som är höj och sänkbart med mer?

Precis som rubriken säger undrar jag vart jag enklast hittar ett skrivbord med dessa preferenser:

• Höj och sänkbart, gärna motor men vev går också bra sålänge jag inte behöver lyfta hela vikten med den.
    • Utdragbar skiva för klaviatur
    • Gärna rackhyllor (men inte ett måste sålänge desktop möbler för rack får plats)
    • Inte kostar skjortan utan har ett rimligt pris

Vet ni något skrivbord som uppfyller mina önskemål?

Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Kombinationen Höj och sänkbart och utdragbart för klaviatur har jag aldrig sett, det är nog där det faller på dina önskemål gissar jag.
    Annars har ju Zaor fina bord med utdragbart och olika rackmöjligheter.
    Och ganska låga priser för att vara dedikerad studio-möbel tycker jag.

fragster
    fragster är inte uppkopplad

Det finns företag som kränger begagnade kontorsmöbler. Har själv hittat bra kvalitetprylar till rimligt pris på sådana (i Solna i mitt fall). Klav-hylla och rack lär du iofs få skruva dit själv...

Paratriplel

Wow! Snabbt svar!

Ja men det är nog därför jag aldrig lyckas hitta ett, lite udda känner jag för kombinationen i sig tycker jag inte borde vara problematisk.

Jag känner nog ändå att höj och sänkbart är något viktigare än utdragbar skiva. I värsta fall kanske man kan bygga dit en själv, men jag klarar mig nog utan ändå, jag har ju trots allt sålt alla mina midi-keyboards/-controllers så då slipper jag helt enkelt köpa en ny!

Men om ingen känner till något skrivbord med både skivan och höj och sänkbart - Vad skulle ni rekommendera (rent generellt, utan andra spec som bredd eller djup) med höj och sänkbart och rack-platser? Antalet ska väl vara minst 4 per utrymme (gäller även om det bara finns ett utrymme för rack).
    Senast redigerat av Paratriplel den 2018-10-08 klockan 13:00.

depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Köpt ett höj coh sänkbart bord på IKEA och bygg på de delar du behöver.

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    Köpt ett höj coh sänkbart bord på IKEA och bygg på de delar du behöver.
    Håller med depulse här.

Paratriplel

Jo det är dit det lutar faktiskt, hade hoppats lite på rekommendationer av sådana buggen någon här kanske gjort eller dylikt.

Någonting jag tycker är fantastiskt snyggt är rack som är nedsänkta i bordet i en vinkel, jag tror dessvärre det går bort ifall jag försöker bygga någonting sådant själv är främst att mitt nuvarande bord börjar bli väldigt trångt och att jag önskar en setup där jag faktiskt inte behöver sätta mig emellanåt alls om jag inte vill dvs som lockar mig med nytt bord, nuvarande bord köptes på typ jysk för 500 kr och var från början tänkt som ett temporärt bord .

Paratriplel

Är det någon här som har ett höj och sänkbart skrivbord som studiobord eller någon som vet någon intressant tråd med ett byggprojekt av något liknande?

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag har ett i studion, men inte som studiobord. Dock har jag lött en del vid det och det är ju guld att slippa sitta som en makaron när man rotar i en maskin.

Det där med nedsänkta rackgrejer är snyggt och nå'n här byggde ett finfint själv. Jag skulle dock inte själv rekommendera det. Har man minsta hamstertendenser så växer man snart ur racket och plötsligt är skrivbordet inte lika snyggt längre.

mvh, "140HE och ändå trångt"

Lucarno
    Lucarno är inte uppkopplad
    Lucarnos avatar
    Veteran
    Sök på t.ex. ritbord på blocket etc, där kan du säkert hitta ngt t.ex. detta https://www.blocket.se/stockholm/Ritbord_81343454.htm eller https://www.blocket.se/orebro/Ritbord_81761592.htm

Paratriplel

Tack för tipsen! Det ser riktigt intressant ut, läskigt med vinklingar men jag antar att saker är stabila och inte får för sig något knas, haha.

Ska absolut söka vidare på det och som machinepop säger. Skönt att slippa vara en makron. Har själv behövt gå till naprapat / kiropraktor efter att ha stått lite galet för länge vid ett tillfälle ...

Liknande ämnen

1. Höj/sänkbart skrivbord m. högst 110 cm bredd?
    Av altemark i forum Övrig hårdvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-05-21, 08:45
  2. Höj och sänkbart stativ för klaviatur
    Av kotten i forum Övrig hårdvara
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-09-26, 01:31
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 18:08

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar