Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hur många USB-MIDI samtidigt?

  1. #1
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran

    Hur många USB-MIDI samtidigt?

    Funderar på en till USB-hub och köra MIDI över USB istället för via, eh, MIDI.

    Eller är det galet att köra hub till hub till typ fyra syntar?

    Har redan en thru-box, men det räcker inte till.
    Och vill gärna ha MIDI ut från syntarna till datorn så jag kan spela in knobsen.

  2. #2

    Veteran
    Hub till hub kan nog funka om grejerna inte drar mycket ström.
    Själv kör jag två separata hubbar till varsin USB port på datorn. Har 5 enheter som jag driver på så sätt.

  3. #3
    Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Alltid när jag kopplar in för mycket med USB så blir det missljud som jag inte blir av med.

  4. #4
    inget
    inget är uppkopplad nu
    ingets avatar
    Veteran
    Sen jag köpte Elektron Overhub så kör jag lätt flera utan problem, kör usb på allt jag kan. Den ska visst vara bra speccad, och självklart finns det billigare från kina med samma specs.

  5. #5
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    När Rolands boutique-syntar kom, skaffade jag två 7-portars hubbar. Jag strömmade både midi och ljud via dessa. dom var kopplade till varsitt USB-kort i datorn. Jag fick det att fungera bra efter lite justeringar. Det var framför allt latency på ljudet från Boutique-syntarna som krävde lite justeringar av enskilda spår, för att synka till sequencerklockan. Fördelen med en hub som har egen strömförsörjning är, att man minskar risken för störande ljud, emellan flera anslutna USB-enheter direkt i datorn.
    OBS! Används Korgs midi tool för att ta bort tidigare portfördelningar, om du kör Windows. Windows rensar inte automatiskt bort gamla drivrutiner, så man kan nå max antal USB-enheter, med följden att ny utrustning inte upptäcks av datorn, när den ansluts.
    Senast redigerat av jocks1 den 2018-10-06 klockan 12:34.

  6. #6
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag har haft ett "hie" (småländska) av USB-kopplingar och bestämde mig i veckan för att fixa till det och beställde nedanstående hub som jag fick hem igår och kopplade in. Kostar en liten slant men det verkar den vara värd. Den passar dessutom bra att ha ovanpå min Belkin Thunderbolthub 2. Känns tung och rejäl och har en särskild laddareport med lit mer kräm i för IPad mm.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ICY_BOX.jpg 
Visningar:	8 
Storlek:	37,7 KB 
Id:	83960

    https://www.komplett.se/product/8398...redirect=true#

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2018-09-02, 01:47
  2. windows hantering av många USB och MIDI-portar
    Av jocks1 i forum Allmänt om musik
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2017-05-01, 18:13
  3. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-08-26, 08:32
  4. Hur många kör med MIDI?
    Av theVOID i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 73
    Senaste inlägg: 2011-12-27, 16:14
  5. Sänka många kanaler samtidigt
    Av Herde i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-04-17, 20:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •