Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Super Jupiter MKS 80 Ljud för nedladdning

Fred99
    Fred99 är inte uppkopplad
    Fred99s avatar
    Börjar bli varm i kläderna

Super Jupiter MKS 80 Ljud för nedladdning

Hej alla MKS 80 ägare!
    Här kan ni ladda ner ljud!

https://www.dropbox.com/s/3xxckvpvrv...tches.zip?dl=0

jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

Veteran
    hejsan Fred99, är det en mks-80 rev4 eller 5 ljuden är skapade på? Dom låter rätt olika med andra VCO;er, filter m.m.

Fred99
    Fred99s avatar
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    hejsan Fred99, är det en mks-80 rev4 eller 5 ljuden är skapade på? Dom låter rätt olika med andra VCO;er, filter m.m.
    Hej! Inte mina ljud jag bara länkar, men han som lagt ut ljuden har en Rev 5. Har inte testat ljuden själv än. Jag har en rev 5.
    Läst en hel del om dessa olika revisionerna men har ingen erfarenhet av 4: an. Dock så påstår så de flesta att skillnaden är obetydlig mellan rev 4 och 5. Då jag äntligen hittat lite ljud vilket inte var lätt så tänkte jag att det är säkert flera här som är intresserade./Fred

jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Fred99 Visa inlägg
    Hej! Inte mina ljud jag bara länkar, men han som lagt ut ljuden har en Rev 5. Har inte testat ljuden själv än. Jag har en rev 5.
    Läst en hel del om dessa olika revisionerna men har ingen erfarenhet av 4: an. Dock så påstår så de flesta att skillnaden är obetydlig mellan rev 4 och 5. Då jag äntligen hittat lite ljud vilket inte var lätt så tänkte jag att det är säkert flera här som är intresserade./Fred
    rev4 har väl framför allt filterresonans som kan gå upp i självsvängning, till skillnad mot rev5. men många andra ljud lär visst låta rätt så lika. Firechild fastnade dock inte för rev5 minns jag.

Fred99
    Fred99s avatar
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    rev4 har väl framför allt filterresonans som kan gå upp i självsvängning, till skillnad mot rev5. men många andra ljud lär visst låta rätt så lika. Firechild fastnade dock inte för rev5 minns jag.
    Åsikterna går isär, i varje fall om man läser på nätet. Nån som haft båda rev ,sålde sin 4: a och behöll 5: an ,då han tyckte den lät bättre!
    Vad vet jag? Gillar min 5: a hur som. MKT meck nu att göra ljud då jag inte har så många bra sådana.
    Svårt att förstå om det skulle ha betydelse på vilken rev ljuden är gjorda på? De ljud jämförelser jag hört på verkar inte skilja så mkt.
    Är ju bara ett chip som är annorlunda vad jag förstått. 4:an Curtis och 5:an Rolands eget chip.

Liknande ämnen

1. [rec] Roland MKS-80 Super Jupiter
    Av Firechild i forum Recensioner och demonstrationer
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2017-07-11, 20:05
  2. Roland MKS 80 (Super Jupiter)
    Av andgalf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2011-10-12, 08:43

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar