Resultat 1 till 38 av 38

Ämne: Flyktbeteende. Eller..?

  1. #1
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare

    Flyktbeteende. Eller..?

    Fan. Ser ut som att jag behöver en till xr18 eller liknande för att jag köpt på mig lite väl mycket sista tiden... varför har akaisamplers så jkla många utgångar. Hmmmm.... o varför envisas jag med att alla outputs på instrumenten ska ha sin egen usbkanal in i datorn? Borde jag inte koncentrera mig på annat? Typ lära mig prylarna, eller göra musik? Kan detta konstanta köpande/säljande/studiobyggande vara för att jag är en sån nörd som älskar att skapa fler ”problem” så att dessa kan lösas o jag fpr utlopp för mina problemlöserikvaliteter, istället för att fokusera på att göra färdigt/skapa med det jag har?


    (Typisk flyktbeteende tror jag)


    Någon som känner igen sig?

  2. #2
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Du får köra med oblique strategies. Denna vecka får du max använda sex audiospår och sex midispår. Låten ska vara 6.00 min lång. Den ska handla om sex. Du får dubba refrängen sex gånger. Låten ska bli en av dina sex bästa.

  3. #3
    avart
    avart är uppkopplad nu

    Veteran
    Japp. Men flyktbeteende yttrar sig olika, själv tittar jag på skogsmark och förfallna torp att flytta till. Att köpa sig ur ekorrhjulet låter motsägelsefullt, dock... :/

  4. #4
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Någon som känner igen sig?
    Oja. Problemlösning, omkoppling, testning osv pga nya inköp står för iaf runt en tredjedel av min tid här i studion. Det är rätt mycket med tanke på att jag utför allt mitt arbete i studion. Jag är medveten om problemet och accepterar att det är så jag fungerar. Det är för övrigt tydligt för min del att jag som oftast köper onödiga saker då jag t ex inte sovit ut ordentligt eller haft en stressig period.

  5. #5
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Känner igen sig? Definitivt och absolut! För många prylar för mixern? Köp en till mixer. För många lediga kanaler i mixern? Köp fler prylar. Och när det känns riktigt rätt, finns det ändå skäl att köpa och sälja. Göra musik? Nä, knappt alls.

  6. #6
    Spacedude
    Spacedude är inte uppkopplad
    Spacedudes avatar
    Senior
    Känner absolut igen mig. Att ha god ekonomi eller ha tillgång till medel att konstant kunna skapa behov av att köpa nytt kan även begränsa en. Man tänker: -jag kan inte göra det här för att jag inte har (insert pryl) än. Och så skiter man i att göra ngt kreativt istället för att försöka uppnå det på annat sätt vilket egentligen skulle utveckla än mer i vad man gör.

    Sen vet jag ju inte vad exakt vad just du gör. Men mitt mål är att skapa bättre musik än dagen innan, bara i ett DAW kan det var lätt att få för sig att ngn viss plugin kommer vara den bästa lösningen, det är ju lite annat om man enbart kör hårdvara till allt då är det ju än mer omöjligt. Oftast kan man lösa det mesta med "stock-plugins" egentligen.

    Jag känner att jag är en mycket lat person som lider av enorm prokastrinering tidvis men kan även vara enormt flitig tidvis. Men det finns även en charm i att "förlora" sig i prylar och plugins. Ngnstans läste jag att detta ska vara psykologist typ att fly undan sin dödlighet genom t.ex ha en hobby som är prylcentrerad för att undanfly att tänka på allvarligare frågor. Hela anledning varför jag gör musik är en undanflykt från livet i sig för mig, det ger mig ett lugn och lycka att bara kunna stänga ut världen tidvis för att det bara blir för mycket.

    Följ ditt kall!
    Senast redigerat av Spacedude den 2018-10-02 klockan 11:30. Anledning: felstavning

  7. #7
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Jupp, en jävla balansgång det där för att bygga om, koppla så det flyter på osv är också nödvändigt för mig.. dels för att jag knappt fungerar kreativt när det strular eller behövs en massa omvägar, men det ger alltid en skjuts också.. nya infallsvinklar, ljud osv men så helt plötsligt har det gått en massa tid och det ENDA man gjort är just sånt, blä, då gäller det att dyka ner i ljud och musik istället. Tutorials är bra på det sättet tycker jag, det är itne lika jobbigt att följa instruktioner och göra som nån säger än att hitta på själv ibland.. så vips är man igång och faktiskt gör grejer!

  8. #8
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Nejdå, jag känner inte alls igen mig...

    Men det har blivit bättre och sedan studioutbyggnaden har det varit ganska mycket fokus på göra och mindre på att planera. Dock blev jag nyss med två auxpanders så jag hamnar väl där igen en vecka när de ska integreras med resten.

  9. #9
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Ja verkligen.
    Nu när jag kopplat upp allt och det bara är att köra, då börjar jag grotta ner mig i Cubase Device Manager och ska försöka styra ljuden i en synthmodul från Cubase.

  10. #10
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Du skulle ha köpt en X32 Rack och några extra SD8 ellr en SD16 till.

  11. #11
    barockugglan
    barockugglan är inte uppkopplad
    barockugglans avatar
    Veteran
    Vi är kreativa människor och bygga studio är en kreativ syssla. Jag ser inget fel i det. Lite märkligt att det tenderar att konkurrera ut musiken lite för ofta. Även för mig.

  12. #12
    Torroidal
    Torroidal är inte uppkopplad
    Torroidals avatar
    Senior
    Jag har fått dille på att börja byta LCDer i mina manicker... skruvar gärna isär dem, ser efter vad det är för LCD och beställer från Asien, vilket tar eoner. Och under tiden får maskinerna ligga där, isärplockade...

  13. #13
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Köpt och sålt och fixat mycket under åren men aldrig haft problem med att göra musik samtidigt. Varje nyårsdag gör jag en ny Logic-mapp i datorn som jag döper till året jag har framför mig. Kikar jag i årets mapp ligger det 257 nyskrivna idéer där. Det är ganska hyfsat tycker jag. Det brukar vara intressant att kolla mapparna vid årets slut. Två år har det varit märkbart mindre nyskrivet men då vet jag att det varit stress/utbrändhet med i bilden.

    Skulle jag däremot ha ytterst få eller inget nyskrivet material fastän jag köpt massor av nya prylar skulle jag nog få en ganska hårt gnagande ågren.

    Sen är ju alltid frågan vad man "behöver". Visst sitter jag hellre i min studio som är fylld med roliga saker och gör musik, men om inte det står till buds så använder jag det som finns till hands. Reason 2.5 i en sunkig gammal laptop? Inga problem.

    Det här skriver jag inte för att framstå som förträfflig (vilket jag i och för sig är). Jag kan absolut relatera till Valsolos trådstart, jag har slängar av det fenomenet också, det tror de flesta av oss har.

    Vad vill jag komma fram till? Vette fan. Jo detta kanske: Vill man göra musik är det bara att sätta sig ner och kavla upp ärmarna och göra det. Vill man mecka med sina prylar så gör man väl det. Man kanske tycker det är roligare än att göra musik? Inget fel i det. Men om slutmålet är att man faktiskt ska göra musik så tror jag att det bara är att sätta sig och köra på. Funkar för mig och har alltid gjort.

  14. #14
    kotten
    kotten är uppkopplad nu
    kottens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men om slutmålet är att man faktiskt ska göra musik så tror jag att det bara är att sätta sig och köra på. Funkar för mig och har alltid gjort.
    Poängen är väl just det att det inte bara är det för alla, exakt vad det är man flyr ifrån vet jag inte det kanske varierar.

  15. #15
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kotten Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Poängen är väl just det att det inte bara är det för alla, exakt vad det är man flyr ifrån vet jag inte det kanske varierar.
    Svårt att spekulera i exakta orsaker, det är säkert olika för alla.

    Edit: Men om jag ska relatera till mig själv: Om man skaffat en massa fina saker så byggs förväntningarna upp att det ska bli så jävla FANTASTISKT när man väl sätter sig och börjar göra musik med dem. Och då har jag märkt att jag ibland dröjer lite med att sätta igång. Varför? Jo för att innerst inne vet jag att det kanske inte blir så där FANTASTISKT som jag hoppas på. Utan det kanske blir ganska likt så som min nivå låg på som kompositör innan jag skaffade den här nya saken. Så då drar man ut lite på det. Flyr. Kanske så länge att man hinner börja spana på en ny pryl som man "behöver" för att det ska bli FANTASTISKT.

    Vet inte. Så kan mina tankegångar spela mig spratt i alla fall. Kanske någon känner igen sig, kanske inte.

    Tror, TROR i alla fall att jag har kommit förbi detta för egen del och accepterat att mina tillkortakommanden som kompositör inte kommer att kunna döljas av en ny fet synth Inte helt i alla fall

    Har den här insikten gjort att jag slutat dregla på coola studioprylar?

    Nej för fan!
    Senast redigerat av Ulven den 2018-10-02 klockan 13:10.

  16. #16
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jobba på att flytta problemlöseriet till inom musikskapandet istället? Ja, om du känner att det ett problem som är ivägen för att skapa musik, och det är möjligt att mentalt flytta just problemlösandet till något inom musiken istället.

    Av det som Ulven säger så håller jag definitivt med om en sak. Skall det bli musik gjord så är det bara att sätta igång. Oavsett humör eller ork. Funkar det så blir det musik, fungerar det inte så har du i alla fall försökt. Självklart är det här så det fungerar för mig.

    När det gäller problemlösande och flytta det till det musikaliska området så måste jag säga att i och med att jag kör en hel del modular så får jag bägge sakerna automatiskt. "Hmm, hur får jag till ett sådant här ljud" eller "det vore intressant att se vad som händer när jag kopplar XYZ". Oavsett var jag börjar rent mentalt så brukar det för det mesta mynna ut i någon form av musik (därom tvista iofs mången).

  17. #17
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan. Ser ut som att jag behöver en till xr18 eller liknande för att jag köpt på mig lite väl mycket sista tiden... varför har akaisamplers så jkla många utgångar. Hmmmm.... o varför envisas jag med att alla outputs på instrumenten ska ha sin egen usbkanal in i datorn? Borde jag inte koncentrera mig på annat? Typ lära mig prylarna, eller göra musik? Kan detta konstanta köpande/säljande/studiobyggande vara för att jag är en sån nörd som älskar att skapa fler ”problem” så att dessa kan lösas o jag fpr utlopp för mina problemlöserikvaliteter, istället för att fokusera på att göra färdigt/skapa med det jag har?


    (Typisk flyktbeteende tror jag)


    Någon som känner igen sig?
    Ser ut som du känner dig själv åtminstone

  18. #18
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Testar en (möjligen) provokativ metafor här

    1. Shoppa träningskläder och dyra skor, botanisera bland olika gym, läsa in sig på olika kosttillskott och protein bars på nätet, fixa olika träningsprogram och spendera tid på att jämföra dem... osv osv...

    = Fixa med studion och köpa studioprylar.

    2. Släpa sig till gymmet och lyfta den där jävla skivstången.

    = Göra musik med det man har.

    Eller? ELLER?

  19. #19
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Trots allt ett väldigt mänskligt beteende. Vi gillar planera och förbereda oss för saker som nångång ska ske. Om det sker eller inte... är inte alltid det viktigaste. Jag älskar att hänga i min studio - musikfokus eller inte. Bara se maskinerna ger någon form av lycka.

  20. #20
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag kommer med viss glädje ihåg när man bara hade 1 gitarr, 1 synt och en portastudio. Jag inbillar mig när jag ser på det genom ett nostalgiskt rosa filter att låtarna bara kom flödande på något sätt....

    Jag minns definitivt att när jag var småbarnsförälder och resten av "bandet" var i studio och spelade in och de ringde och sa att de behövde en ny låt eller en ny text till morgonen efter... När barnen hade somnat lyckades jag på något sätt få till en låt eller en text. Några av mina "bästa" låtar har kommit till under liknande press.

    När det inte finns några begränsningar med antal spår att spela in på med bandaren, valet av instrument eller tiden det får ta... tenderar valen att bli för många, för svåra, och för lätta att skjuta upp. Jag säger som PF... välj dina egna begränsningar och försök arbeta från dem. Sedan kan man ju alltid gå tillbaks och pilla och skaffa nya svåra val.... ;o)

  21. #21
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Låter som en intressant tråd - "dina begränsningar" eller manifest Jag har ett enkelt - inga digitala instrument i slutprodukter.

  22. #22
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Oj... det var många intressanta svar

    Gissar att allt komprimeras ut till ”man gör vad man tycker är kul”. Så i mitt fall är nog problemet att jag ”vet” hur jäkla bra jag är (subjektivt) på att göra poplåtar, o så blir jag besviken på att jag inte gör mer färdigt/släppt. Men jag vet ju oxå att det kräver en jkla tajming att få det gjort. Dvs jag ska ha ledig tid / inspirerad o det ska sammanträffa. Att ”skapa problem o lösa dem” (aka youtuba, ebaja, 99musik.se, google) kan jag ju göra på arbetstid, i sängen, i soffan när familjen ”tillsammans” kollar på IDOL. Så det blir mer ”nåbart”.

    Vet inte om ngn mer än jag själv förstår detta ovan, men tror det stämmer på mig iaf.. tror jag

  23. #23
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kommer med viss glädje ihåg när man bara hade 1 gitarr, 1 synt och en portastudio. Jag inbillar mig när jag ser på det genom ett nostalgiskt rosa filter att låtarna bara kom flödande på något sätt....

    Jag minns definitivt att när jag var småbarnsförälder och resten av "bandet" var i studio och spelade in och de ringde och sa att de behövde en ny låt eller en ny text till morgonen efter... När barnen hade somnat lyckades jag på något sätt få till en låt eller en text. Några av mina "bästa" låtar har kommit till under liknande press.

    När det inte finns några begränsningar med antal spår att spela in på med bandaren, valet av instrument eller tiden det får ta... tenderar valen att bli för många, för svåra, och för lätta att skjuta upp. Jag säger som PF... välj dina egna begränsningar och försök arbeta från dem. Sedan kan man ju alltid gå tillbaks och pilla och skaffa nya svåra val.... ;o)
    Andra omständigheter för mig när det kommer till detaljerna men jag kan definitivt relatera till andemeningen i det du skriver. Har också skrivit några av mina bästa saker under press.

  24. #24
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trots allt ett väldigt mänskligt beteende. Vi gillar planera och förbereda oss för saker som nångång ska ske. Om det sker eller inte... är inte alltid det viktigaste. Jag älskar att hänga i min studio - musikfokus eller inte. Bara se maskinerna ger någon form av lycka.
    Musik-preppers united!

    Om musiken kommer, var redo!

  25. #25
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Frengus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Trots allt ett väldigt mänskligt beteende. Vi gillar planera och förbereda oss för saker som nångång ska ske. Om det sker eller inte... är inte alltid det viktigaste. Jag älskar att hänga i min studio - musikfokus eller inte. Bara se maskinerna ger någon form av lycka.
    Jepp. Stämmer oxå i mitt fall. O när jag ej är där så är jag där i tanken när jag surfar runt på 99an/google/youtube/ebay etc etc

  26. #26
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Edit: Men om jag ska relatera till mig själv: Om man skaffat en massa fina saker så byggs förväntningarna upp att det ska bli så jävla FANTASTISKT när man väl sätter sig och börjar göra musik med dem. Och då har jag märkt att jag ibland dröjer lite med att sätta igång. Varför? Jo för att innerst inne vet jag att det kanske inte blir så där FANTASTISKT som jag hoppas på. Utan det kanske blir ganska likt så som min nivå låg på som kompositör innan jag skaffade den här nya saken. Så då drar man ut lite på det. Flyr. Kanske så länge att man hinner börja spana på en ny pryl som man "behöver" för att det ska bli FANTASTISKT.
    +1, gäller även många många andra saker i livet för många människor. Kan gälla garagebygge, giftemål, långa resor, karriär osv osv osv. Inköp av sportbil. Stöter på det så ofta.

  27. #27
    Frengus
    Frengus är uppkopplad nu
    Frenguss avatar
    Veteran
    Helt säkert därför man mest sitter med acke guran och lirar - och mest kikar på sina effektstackar
    Massa självpåtagna tvång att det måste låta "bra"... jävligt kreativitets och lustdödande.

  28. #28
    skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Det är ju enklare att pilla lite med studion än att leverera. Själv så är mitt flyktbeteende att sitta och lyssna på låtutkast i timtal istället för att jobba mot mål.

  29. #29
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ser ut som du känner dig själv åtminstone
    LOL! Och det stämmer ju även med hur vi känner honom.

  30. #30
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    LOL! Och det stämmer ju även med hur vi känner honom.
    Hehehe, alla har vi olika setups i våra liv, vad man prioriterar o olika nivåer av disciplin/självdisciplin. O man har bara sig själv att skylla resp tacka sig för

  31. #31
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hehehe, alla har vi olika setups i våra liv, vad man prioriterar o olika nivåer av disciplin/självdisciplin. O man har bara sig själv att skylla resp tacka sig för
    Nja, jag har nog en del andra, både att tacka men också att skylla på.... (P.S. ironi D.S.)

  32. #32
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Jag tänker ofta, monosynt, elbasen, trummaskin, vocoder och en kassetporta, då jävlar! Begränsningar och brus som skapar helt otrolig musik. Men jag har ingen kassetporta, dock har jag lyckats se på iPaden med Cubasis som en sådan, den är begränsad men ändå inte helt off.

    Hade jag köpt en kassetporta hade jag skruvat isär den och och kollat alla remmar, avmagnetiserat, testat olika band samt försökt koppla in massor av olika effekter i olika konfigurationer, testat midistyrning via smpte och annat. Några låtar hade det nog inte blivit.

    Go basic var länge det jag trodde skulle lösa allt, nu är lösningen istället äggklockan på 30 minuter och köra sen är jag klar för dagen.

  33. #33
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av skogge Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är ju enklare att pilla lite med studion än att leverera. Själv så är mitt flyktbeteende att sitta och lyssna på låtutkast i timtal istället för att jobba mot mål.
    Ja, där finns ju en risk till, att även om man är produktiv så fastnar man på "halva vägen" och blir sittande med en massa halvfärdiga idéer. Men där tänker jag att det är bättre än att inte prodda något alls. Definitivt har jag ju hittat någon bortglömd liten idé när jag gått igenom gammalt material och den idén har sedan blivit en färdig låt tio år senare.

  34. #34
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Musik-preppers united!

    Om musiken kommer, var redo!
    Haha exakt så! Kan definitivt relatera, speciellt senaste tiden då jag gått från kanske 80/20 mjukvara/hårdvara till det motsatta. Det finns något väldigt enkelt och lätt med att lägga effekter och fippla ljud i mjukvara. Medan att i hårdvara bara lägga lite effekter på något blir värsta mecket, patch bay, mixer, sladdhelvete och konstant omkonfigurering av hur allt är kopplat.

    Men det är klart, det låter ju oftast bättre.
    Om man lyckas få bort brummet och bruset.
    Och inte missat att jorda den där grejen..
    Och bytt ut kabeln som glappar...

    ...

  35. #35
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Musik-preppers united!

    Om musiken kommer, var redo!
    Den på t-shirt!

  36. #36
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Btw, att lyfta ut trasiga grejer i en servicehörna är som balsam för studion. Slippa se dåliga samveten och är man på lödhumör går man dit istället.

  37. #37
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Kan ju ta dagsläget som exempel också.

    Hösten är årets stora prylbytarperiod, även om det så klart händer resten av året också.

    Så, på några veckor har jag köpt:

    Toraiz SP-16, skitbra och kul grej, nöjd (för övrigt fjärde grejen jag köpt som valsolo tidigare ägt, så den är väldigt on topic så att säga).

    Kom på att jag gillar keyboardsampler, så någon vecka senare blev det en Fantom X6, himla fin grej, vilken kvalitetskänsla jämfört med t.ex. FA06 och inbyggd PSU, bara en sån grej (som inte 80,000-kronors Moogar har, ifall någon har missat det).

    Så dök det upp en mixer, något jag för en gång skull faktiskt "behöver", eftersom min cirka 20 år gamla Behringer börjar bli väldigt trött.

    Så, vad gör jag nu? Försöker sälja SRX-korten från Fantomen (för att få ner slutpriset), måste inhandla Tele-RCA och XLR-Tele till nya mixern och direktdriven skivspelare till Toraizen.

    Allt för att lösa ickeproblem och skaffa den ultimata setupen.

    Göra musik? När då?

  38. #38
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan ju ta dagsläget som exempel också.

    Hösten är årets stora prylbytarperiod, även om det så klart händer resten av året också.

    Så, på några veckor har jag köpt:

    Toraiz SP-16, skitbra och kul grej, nöjd (för övrigt fjärde grejen jag köpt som valsolo tidigare ägt, så den är väldigt on topic så att säga).

    Kom på att jag gillar keyboardsampler, så någon vecka senare blev det en Fantom X6, himla fin grej, vilken kvalitetskänsla jämfört med t.ex. FA06 och inbyggd PSU, bara en sån grej (som inte 80,000-kronors Moogar har, ifall någon har missat det).

    Så dök det upp en mixer, något jag för en gång skull faktiskt "behöver", eftersom min cirka 20 år gamla Behringer börjar bli väldigt trött.

    Så, vad gör jag nu? Försöker sälja SRX-korten från Fantomen (för att få ner slutpriset), måste inhandla Tele-RCA och XLR-Tele till nya mixern och direktdriven skivspelare till Toraizen.

    Allt för att lösa ickeproblem och skaffa den ultimata setupen.

    Göra musik? När då?

    Kul att grejerna stannar inom 99esläkten

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •