Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: (aningen OT) Självhäftande antiglidmatta?

Oortone
    Oortone är inte uppkopplad
    Oortones avatar
    Veteran

(aningen OT) Självhäftande antiglidmatta?

Jag har letat och letat men det verkar svårt att få tag i självhäftande gummimatta. Jag skulle behöva det som antiglid på en sluttande grej till några enheter. Vanliga antiglidmattor är enkla att få tag i, självhäftande gummifötter likaså. Men ett litet schok gummi, typ ett ark några millimeter tjockt, nog borde det finnas?

Men var?

altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Finns som hjälpmedel för antihalk till t ex rullstolar och sånt. Använder ett sånt silikonark på jobbet till mitt tangentbord ... minns tyvärr inte namnet på det men det är jävla bra

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av altemark Visa inlägg
    Finns som hjälpmedel för antihalk till t ex rullstolar och sånt. Använder ett sånt silikonark på jobbet till mitt tangentbord ... minns tyvärr inte namnet på det men det är jävla bra
    Har du någon aning om vart du fick tag i det?

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Hittar detta, var det något i denna stil?
    Svårt att se på bilderna om det är rätt. Halkskydd jag hittat på byggvaruhus är av typen "sandpapper" vilket är helt fel i det här sammanhanget. Dyrt som f-n var det i alla fall:
    https://www.seton-sakerhet.se/riskfo...ande-halkskydd

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Bingo, tror jag!
    Det var faktiskt order "rullstol" i sökningen som gav bättre träffar:
    https://www.rubberstock.se/gummiduk-...10m_14167.html

altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jag tror de på jobbet slängde kartonge tyvärr, men jag vill också gärna veta för det är praktiskt till lite allt möjligt att ha.

Men det var mer typ ett par mm tjock silikon-duksaktigt, på ihoprullad, mkt bredare remsa, som ett ark mer än på kort rulle ... hmm...

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Jag tror det jag hittat passar mig i varje fall. Skall beställa.

valsolos avatar
    Vintage
    Magnettejpremsor kan oxå funka. Jag har ett laptopställ som lutar lätt framåt. Magnettejpremsor o boomstaren sitter perfekt

Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad

Redaktör
    Antihalk/antiglid på rulle finns som t ex dagis använder när tallrikar och annat inte ska glida iväg. Brukar inte vara så dyrt.

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    Magnettejpremsor kan oxå funka. Jag har ett laptopställ som lutar lätt framåt. Magnettejpremsor o boomstaren sitter perfekt
    Japp, till metallgrejer är det en bra lösning. Vilka säljer bra sådana?

Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    Antihalk/antiglid på rulle finns som t ex dagis använder när tallrikar och annat inte ska glida iväg. Brukar inte vara så dyrt.
    Fast det självhäftande som jag hittat är av typen "sandpapper", inte bra till burkar som man inte vill repa på undersidan. Dessutom är det inte särskilt imponerande friktion, gummi är helt överlägset. Antiglid som inte är självhäftande är lätt att få tag i, men det är oftast i form av nät.

Batteriet
    Batteriet är inte uppkopplad
    Batteriets avatar
    Veteran
    Har fixat på jobbet och klippt upp sån där gummimatta man kan ha i bilen eller i farstun just för det här ändamålet. Bra mycket billigare och finns väl på classe och dylika butiker.

Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad

Redaktör
    Citat Ursprungligen postat av Oortone Visa inlägg
    Fast det självhäftande som jag hittat är av typen "sandpapper", inte bra till burkar som man inte vill repa på undersidan. Dessutom är det inte särskilt imponerande friktion, gummi är helt överlägset. Antiglid som inte är självhäftande är lätt att få tag i, men det är oftast i form av nät.
    Jag menar typ sådan här
    https://www.hjalpia.se/maltid-kokred...ihalk-pa-rulle
    https://www.skadebutiken.se/produkte...-pa-rulle.html

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Batteriet Visa inlägg
    Har fixat på jobbet och klippt upp sån där gummimatta man kan ha i bilen eller i farstun just för det här ändamålet. Bra mycket billigare och finns väl på classe och dylika butiker.
    Självhäftande?

Oortone
    Oortones avatar
    Veteran
    Nej, det där har jag aldrig sett tidigare. Bra tips. Kan limmas om man köper rätt lim. Fast det lutar nog fortfarande åt gummitejpen trots allt. men bra att ha alternativ.

Liknande ämnen

1. Självhäftande filt till tangentbäddar?
    Av Oortone i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-10-28, 20:54
  2. Var köper man rackskåp som är aningen vinklade?
    Av Andreas T i forum Studioutrustning, High end
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2017-10-12, 21:41

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •