Sidan 17 av 19 FörstaFörsta ... 7 13 14 15 16 17 18 19 SistaSista
Resultat 961 till 1 020 av 1112

Ämne: Moog One 8/16-voice Analog Synthesizer

  1. #961
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Kanske moog one inte är mer osäker än fondsparande? M0nga ekonomer säger ju att vi är på väg mot en recension...

  2. #962
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skämtar inte - jag drömde om Moog One inatt. Den lät magiskt bra!
    Ja, fantastiskt vad hjärnan kan skapa overkliga fantasier i drömmar!

  3. #963
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske moog one inte är mer osäker än fondsparande? M0nga ekonomer säger ju att vi är på väg mot en recension...
    Recensenter ja, lömska typer.

  4. #964
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Recensenter ja, lömska typer.
    Autocorrect vad vore livet utan.

  5. #965
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag önskar de aldrig gjort den. Det är nedbrytande att behöva tänka på så mycket pengar ...

  6. #966
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, fantastiskt vad hjärnan kan skapa verkliga symfonier i drömmar!
    Realityfix.

  7. #967
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag önskar de aldrig gjort den. Det är nedbrytande att behöva tänka på så mycket pengar ...
    Äsch, flytta till Norrland och säg att du ska göra konst för svampar så kan du köpa 10 st.

    https://www.expressen.se/nyheter/mil...ask-och-svamp/

  8. #968
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äsch, flytta till Norrland och säg att du ska göra konst för svampar så kan du köpa 10 st.

    https://www.expressen.se/nyheter/mil...ask-och-svamp/
    Undra om man kan räkna med att maskar dansar om man får dom i självsvängning med hjälp av Moogbas?

  9. #969
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I mitt huvud har de en längre tid nu låtit: pensionssparande eller Moog One, pensionssparande eller Moog One osv...
    Man kan ju faktiskt leva på hundmat som pensionär (kattmat är för dyrt).
    Om du köper den nu så kan du sälja den när det är dags för pension och du har tröttnat på den ...

  10. #970
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om du köper den nu så kan du sälja den när det är dags för pension och du har tröttnat på den ...
    Har de höjt pensionsåldern tlll 125 år?

  11. #971
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Problemet med instrument som pensionsförsäkring är ju att man förmodligen vill behålla dem...

  12. #972
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Ja, när dagens unga väl går i pension har de säkert höjt åldern till 125.

    Dessutom har Behringer hunnit komma med sin klon innan dess så man kan både äta kakan och behålla den.

  13. #973
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran



  14. #974
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    OMG OMG!

  15. #975
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran

  16. #976
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Sluuuta

  17. #977
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Heh, har inte startat den än. Suger på den karamellen tills barnen har nattats. Kul!

  18. #978
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Heh, har inte startat den än. Suger på den karamellen tills barnen har nattats. Kul!
    Fan va najs! lägg ut lite ljud!

  19. #979
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan va najs! lägg ut lite ljud!
    Näe. Skit i ljuden. Skicka fler närbilder istället

  20. #980
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av spanky Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Heh, har inte startat den än. Suger på den karamellen tills barnen har nattats. Kul!
    Livestreaming vid första provspelningen?

  21. #981
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Vita handskar på!

  22. #982
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Yo! Jag har lekt ett par timmar med Moog One nu och jag har inte stött på några buggar som jag surnat till på men följande reflektioner har jag gjort och jag är jäkligt nöjd med synthen! 1. Man måste allokera rösterna per synth själv. Det klickar på attackerna om synthen får realtids allokera. Så alltid en summa av 16 totalt. 5+5+6 eller 8+8+0 etc.Allokera bara så många röster du behöver till ljudet och lägg överflödiga röst allokeringar på Synth 2 och 3. Dra ner Volymen på synth 2 och 3. Så gör du en Mono bas, allokera 1 röst till Synth1 och 7+8 på respektive Synth 2 och 3 och dra ner volymen på dessa helt, antingen på master out eller direkt på VCA på respektive synth2 och 3. Nu brusar den inte nämnvärt alls. Så röst allokering och dra ner volymen på syntparterna man inte använder är A och O. Oscillatorerna är lite för stabila..jag kör Pitch Variance på 7 cents på min init patch. Master effekterna stäng av alltid, fan vad det blir brus och missljud av dessa. Jag kör inte heller insert effekterna men de brusade inte så mycket faktiskt.
    Jag satte Fan på Low och stängde av Noisegate. Det blev lite VCA thumps när de öppnade upp igen.
    Detta är ingen nybörjar synth, men jäklar vilket monster!

  23. #983
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    B-)

  24. #984
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    När kommer första 'does it blend' med en Moog One?

  25. #985
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Feeet! Grattis analoga poly syntharnas Rolls Royce. Eller kanske mer är en sportbil i motsvarighet? Träet är ju onekligen väldigt elegant.

  26. #986
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Feeet! Grattis analoga poly syntharnas Rolls Royce. Eller kanske mer är en sportbil i motsvarighet? Träet är ju onekligen väldigt elegant.
    Rolls Royce? Sportbil? Nej Moog One's bilmotsvarighet är självklart en stationsvagn med träsidor och extra allt! Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1988-buick-electra-estate-wagon_35069.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	178,8 KB 
Id:	86612
    Min kommer efter sommaren.

  27. #987
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    självklart en stationsvagn med träsidor och extra allt! Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	1988-buick-electra-estate-wagon_35069.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	178,8 KB 
Id:	86612
    Min kommer efter sommaren.
    Fräckt, vart ska du åka då?

  28. #988
    apan
    apan är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Några fler barnsdomsfel som folk har hittat?

    hört om knäpp i attacken/env, störande fläkt och själv upptäckte jag att den hängde
    sig någon gång när jag flippade i menyerna..

    skrämmer mig ej så mycket ändå..grym synth, kan nog bli ett köp!

  29. #989
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av apan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Några fler barnsdomsfel som folk har hittat?

    hört om knäpp i attacken/env, störande fläkt och själv upptäckte jag att den hängde
    sig någon gång när jag flippade i menyerna..

    skrämmer mig ej så mycket ändå..grym synth, kan nog bli ett köp!
    Knäppar i attacken är endast när man låter Moog One själv allokera rösterna mellan de tre syntharna. Ställer du bara in fasta röster tex 6+6+4=16 är det helt knäppfritt, annars knäpper det nästan hela tiden.

  30. #990
    Steelberry
    Steelberry är uppkopplad nu
    Steelberrys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Knäppar i attacken är endast när man låter Moog One själv allokera rösterna mellan de tre syntharna. Ställer du bara in fasta röster tex 6+6+4=16 är det helt knäppfritt, annars knäpper det nästan hela tiden.
    Knäpp lösning 😁

  31. #991
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Det låter ju som att det problemet borde gå att lösa i mjukvara genom att se till att attack-perioden inte påbörjas innan röstallokeringen garanterat är klar. Men det får ju inte ta för lång tid förstås, då blir det ju en upplevd fördröjning.

  32. #992
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    De sista 20000 man betalar är alltså för knäppet?

  33. #993
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter ju som att det problemet borde gå att lösa i mjukvara genom att se till att attack-perioden inte påbörjas innan röstallokeringen garanterat är klar. Men det får ju inte ta för lång tid förstås, då blir det ju en upplevd fördröjning.
    JAg ser det inte som ett problem, känns bara bra att man själv måste bestämma, det är även bra att man allokerar så många röster man behöver för att hålla ner brusnivån så det borde vara i sitt vanliga arbetsflöde att man allokerar själv

  34. #994
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Vill minnas att Dave Smith förklarade problematiken med dynamisk allokering i en analogsynt då han fick frågan rörande den fasta 4+4 allokeringen i P08. Det är helt enkelt inte så enkelt att fixa. Att kunna välja själv verkar ju vara den bästa lösningen, så kan man själv avgöra om det funkar i den givna situationen?

  35. #995
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    En ny uppdatering med sedvanlig livesändning på Youtube var det ikväll.

    En skum grej Amos säger är att dom har förbättrat vågformen med en firmware, mjukvaruuppdatering?
    Han förklarar det med att det naturligtvis är VCOs men att dom använder digitala signaler för att forma den analoga vågformen och skapa snabbare reset tid.
    Men ändå inte DCOs alltså?

  36. #996
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    DCVCO?

  37. #997
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    DCVCO?
    VDO? DVO? DEVO! Digital Enhanced Voltage Oscillator

  38. #998
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En skum grej Amos säger är att dom har förbättrat vågformen med en firmware, mjukvaruuppdatering?
    Han förklarar det med att det naturligtvis är VCOs men att dom använder digitala signaler för att forma den analoga vågformen och skapa snabbare reset tid.
    Men ändå inte DCOs alltså?
    Låter som någon måste leta reda på schema eller börja baklängesingenjöra innan den här tråden exploderar i ett VCO-kontra-DCO-fyrkverkeri... Låter ju onekligen som någon form av DCO med analoga vågformssegment, men det kan ju också vara så att vissa parametrar i VCO:n, t ex resettiden hos komparatorn, faktiskt är styrbara på något sätt.

    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter ju som att det problemet borde gå att lösa i mjukvara genom att se till att attack-perioden inte påbörjas innan röstallokeringen garanterat är klar. Men det får ju inte ta för lång tid förstås, då blir det ju en upplevd fördröjning.
    Precis, är det analoga enveloper kan det vara lite bångstyrigt att resetta envelopspänningen till 0. Dessutom är det ju ofta så att attacken inte börjar på 0 utan på den nivå som releasen råkade befinna sig på när envelopen triggas, vilket kan bli konstigt med dynamisk röstallokering.

    En annan sak jag funderat på är resonansen i filtret, om den röst man byter till har mycket resonans så kan det ta ett tag innan resonansen byggs upp vilket också borde kunna ge artefakter vid röstbyte.

    Elektron verkar ha löst det här i Analog Four (et al) dock, jag vet inte hur mycket den klickar vid röstallokeringen dock.
    Senast redigerat av ricard den 2019-04-16 klockan 10:09.

  39. #999
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En annan sak jag funderat på är resonansen i filtret, om den röst man byter till har mycket resonans så kan det ta ett tag innan resonansen byggs upp vilket också borde kunna ge artefakter vid röstbyte.

    Elektron verkar ha löst det här i Analog Four (et al) dock, jag vet inte hur mycket den klickar vid röstallokeringen dock.
    Vad jag märkte på A4 när jag hade en, var just att det kunde ta ett tag innan resonansen byggdes upp. Jag gjorde nån bastrumma som byggde på hög resonans och det funkade inte att växla mellan den och annat ljud på samma spår, resonansen hann aldrig byggas upp innan ljudväxling skedde. Och även om bastrumman fick vara ensam på sitt spår, så tog det några triggar innan den var uppe på full resonansnivå, om man växlade från ett annat pattern, som inte hade den bastrumman på det spåret. Några klick vid allokering tänkte jag däremot aldrig på.

  40. #1000
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Intressant. A4:an har väl digitala enveloper, så det borde vara mycket enklare att starta envelopen på vilket värde som mjukvaran nu finner lämpligt.

  41. #1001
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Det var nog inte envelopet som var problemet, utan typ att filtret behövde lite tid på sig att börja självsvänga. Fick en förklaring från mr, som finns i nån tråd nånstans här på forumet. Hmmmm...

  42. #1002
    jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant. A4:an har väl digitala enveloper, så det borde vara mycket enklare att starta envelopen på vilket värde som mjukvaran nu finner lämpligt.
    Som slirak säger, filtret kan inte gå från noll till full självsvängning på nolltid. Enveloperna är en annan sak, men de påverkar ju diverse analoga saker också som måste hinna med.

  43. #1003
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Intressant. A4:an har väl digitala enveloper, så det borde vara mycket enklare att starta envelopen på vilket värde som mjukvaran nu finner lämpligt.
    Men vid dynamisk röstallokering så borde man väl kunna anta att alla enveloper ska triggas från början av attack-fasen när man byter ljud/patch. Man förväntar väl sig inte att man kan göra glissando från ett ljud till ett annat?

  44. #1004
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det var nog inte envelopet som var problemet, utan typ att filtret behövde lite tid på sig att börja självsvänga. Fick en förklaring från mr, som finns i nån tråd nånstans här på forumet. Hmmmm...
    Ja, jag menade just att enveloperna är inte ett problem i A4 som de kanske är i Moog One, medan resonansen borde vara ett problem i båda maskiinerna.

  45. #1005
    perault
    perault är uppkopplad nu
    peraults avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag menade just att enveloperna är inte ett problem i A4 som de kanske är i Moog One, medan resonansen borde vara ett problem i båda maskiinerna.
    Jag upplever dock att detta är ett mycket mindre problem på A4 Mk2 (än på Mk1).

  46. #1006
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av ricard Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter som någon måste leta reda på schema eller börja baklängesingenjöra innan den här tråden exploderar i ett VCO-kontra-DCO-fyrkverkeri... Låter ju onekligen som någon form av DCO med analoga vågformssegment, men det kan ju också vara så att vissa parametrar i VCO:n, t ex resettiden hos komparatorn, faktiskt är styrbara på något sätt.
    Vad vore 99an utan en rejäl VCO/DCO debatt lite då och då. Tycker det var alldeles för länge sedan nu.

    Men ingen lär ju vilja öppna upp sina moog one och kolla innan garantitiden gått ut, och serviceschema verkar svårt att få tag i.
    Sen har jag väl iofs svårt att tro att moog skulle kalla det vco om det inte är det, men troligen är det väl som du säger nån sorts gråzon att man påverkar vissa parametrar digitalt.

  47. #1007
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Det är ett problem med initial attack, Note-on ger alltid en liten hickup på korta attacktider. Har man kort attack men använder "MORE" funktion att sätta 25ms delay på AMP envelopen så blir det utan hickup. Någon slags DC offset? Det låter inte som en klassisk VCA thump eller klicket från en supersnabb env utan mer digital flurp...förutom att man inte kan göra percussiva ljud således så är det en underbar synth som kan emulera i princip spot on ett flertal synthar jag har, CS-80, Prophet 5 Rev2, SYNTHEX, Matrix 12. Memorymoog får jag inte till riktigt, ironiskt nog Den kan låta som alla synthar utom Memorymoog
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Ska%CC%88rmavbild%202019-04-16%20kl.%2020.29.18.png 
Visningar:	22 
Storlek:	37,9 KB 
Id:	87144  
    Senast redigerat av Firechild den 2019-04-17 klockan 11:26.

  48. #1008
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den kan låta som alla synthar utom Memorymoog
    OK, nu vill vi höra TB303

  49. #1009
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    så är det en underbar synth som kan emulera i princip spot on ett flertal synthar jag har, CS-80, Prophet 5 Rev2, SYNTHEX, Matrix 12.
    Jag har lyssnat på säkert 50 timmar Moog One videos och inte hört någon som fått fram såna ljud i mina öron än så länge, men jag hoppas fortfarande att få höra det
    Kanske är det presetsen som inte faller mig i smaken.

  50. #1010
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har lyssnat på säkert 50 timmar Moog One videos och inte hört någon som fått fram såna ljud i mina öron än så länge, men jag hoppas fortfarande att få höra det
    Kanske är det presetsen som inte faller mig i smaken.
    Jag har inte hört någon annan göra ett enda bra ljud heller. Men jag kan!
    Problemet med så här komplexa synthar är att det inte finns någon sweet spot så det gäller att ha koll på varje liten parameter. Lite som en stor Modular vs en Monosynth.

  51. #1011
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har inte hört någon annan göra ett enda bra ljud heller. Men jag kan!
    Bra, jag hoppas på dig!


    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Problemet med så här komplexa synthar är att det inte finns någon sweet spot så det gäller att ha koll på varje liten parameter. Lite som en stor Modular vs en Monosynth.
    Du har säkert rätt. Kanske måste det gå en tid så att folk hinner lära sig synthen. Det är nog som sagt mest presets man hört i videos hittills.

  52. #1012
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Den kan låta som alla synthar utom Memorymoog
    Då behåller jag åldermannen! Den är min Optimus Prime som krossar alla.

  53. #1013
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SINUS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då behåller jag åldermannen! Den är min Optimus Prime som krossar alla.
    Jag börjar hitta sätt att överstyra Ladderfiltret nu!

  54. #1014
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    Ska bli väldigt intressant att höra dina demos vad det lider!

  55. #1015
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    1000 sålda hittills enligt Amos.

  56. #1016
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1000 sålda hittills enligt Amos.
    Inte fler?
    Allvarligt talat så kan de nog sälja över 10.000 så småningom. Vissa lär väl köpa 2-3 och alla special editions som lär komma.

  57. #1017
    Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    1000 sålda hittills enligt Amos.
    Oj, det är många för en synth i denna prisklass. Det är nog skaplig tb på varje också eftersom det är smt och mycket digitalstyrning. Säg 2000 usd i ren vinst per synth skulle jag tro. SCI hade runt 20.000:- på varje T8 1983!

  58. #1018
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte fler?
    Allvarligt talat så kan de nog sälja över 10.000 så småningom. Vissa lär väl köpa 2-3 och alla special editions som lär komma.
    Minimoogen sålde 11000 på tio år. Pro-One nåt liknande på kortare tid i annat prissegment. 1000 är massor för ett så pass kostsamt instrument imho.

    (Chroma: 1400, OSCar 1000, Wasp 3000 osv)

  59. #1019
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Det var ju längesen nu MOOG körde en livevideo med Moog One, men nu när firmware 1.1.0 kom häromdagen så körde dom en på Youtube.
    Första timmen var inte så intressant tyckte jag, mest om MIDI uppdateringarna dom gjort.

    Men andra timmen spelar Lisa Bella Donna lite nya "Classic" patchar, och vissa ljud och hennes spelande låter riktigt bra.
    Speciellt första patchen vid 1.05.
    Som sagt, många fina "klassiska" ljud, men jag tycker fortfarande att Moog Ones brister ligger på de vasst fräsande oscillatorerna man hör speciellt vid ackord med öppna filter. Det tilltalar inte mig iallafall.



    https://youtu.be//lK-Jj-tksME

  60. #1020
    machinepop
    machinepop är uppkopplad nu
    machinepops avatar
    Administrator
    Men många växter - alltid något.

Liknande ämnen

  1. Novation Peak - 8 Voice Poly
    Av Nihad i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 282
    Senaste inlägg: 2022-04-03, 19:53
  2. Ratt till Korg Mono/Poly (eller Poly-6)
    Av skogge i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 18:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •