Sidan 15 av 19 FörstaFörsta ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 SistaSista
Resultat 841 till 900 av 1112

Ämne: Moog One 8/16-voice Analog Synthesizer

  1. #841
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Vet att jag tjatat om det förut, men jag tror på fullaste allvar inte man kan föreställa sig hur bra gränssnittet på NL3 är, jämfört med ungefär alla andra skapligt komplexa synthar med minne, om man inte testat en NL3 ordentligt själv på riktigt. Man kan fatta att det är bra, och önskvärt, och tycka det verkar coolt, men man fattar ändå inte förrän man jobbat med en en stund, och hoppat fram och tillbaks mellan patchar, redigerat tidigare skapade ljud, analyserat andras ljud m m. Då fattar man...

    Kan bara tala för mig själv, men jag tycker det är så fantastiskt bra att det nästan är ett problem, för det har mer eller mindre fått mig att helt tappa lusten att använda synthar med minnen som inte har motsvarande gränssnitt. Jag ledsnar blixtsnabbt varenda gång jag försöker.

  2. #842
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan bara tala för mig själv, men jag tycker det är så fantastiskt bra att det nästan är ett problem, för det har mer eller mindre fått mig att helt tappa lusten att använda synthar med minnen som inte har motsvarande gränssnitt. Jag ledsnar blixtsnabbt varenda gång jag försöker.
    Tack för varningen, jag kommer härmed att undvika NL3 allt vad jag kan.

    Skämt åsido, jag är nästan lite frustrerad på Clavia när jag fantiserar ihop hur jäkla bra synt de faktiskt skulle kunna få ihop nu. Tror att de själv har hållit igen för att det inte ska bli för dyrt (kanske), men jag ser själv hellre en dyr synt från dem som är sjukt bra än en där man sparar in på aftertouch och antal tangenter osv.

    Rattarna med LED-ringar finns fortfarande på Stage, så det är ju inget bortglömt.

    Det finns en marknad för dyra syntar, det ser man ju tydligt på Moog One och även om Clavia hade tagit i med extra allt, LED-ringar, samples, fem oktaver osv, så hade de förmodligen inte varit i närheten av priset för en Quantum eller Prophet X (One ska vi inte ens tala om).

    Well well... won't happen.

  3. #843
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skämt åsido, jag är nästan lite frustrerad på Clavia när jag fantiserar ihop hur jäkla bra synt de faktiskt skulle kunna få ihop nu.
    Samma...

  4. #844
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samma...
    Helanalog kanske...

  5. #845
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Helanalog kanske...
    Nä. För mig får den gärna vara heldigital. Helst med lite roligt utöver VA a la NL3 (4op-FM) och Wave (samt gärna wavetables). Clavia har inte så mycket track-record på analogsidan, men ruskigt välljudande algoritmer på digitalsidan.

  6. #846
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    En Nord Wave v.2 kanske? Nya Stage 3 har ju fått mer CPU, och två displayer. Vad skulle inte Nord keyboards kunna skapa med det gränssnittet, tillsammans med sina nyaste filter och oscillatorer?

  7. #847
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Clavia har inte så mycket track-record på analogsidan, men ruskigt välljudande algoritmer på digitalsidan.
    Arturia hade inte heller så mycket trackrecord vad gällde analogt när de kom med sina analoga bestar, så vem vet?

  8. #848
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet att jag tjatat om det förut, men jag tror på fullaste allvar inte man kan föreställa sig hur bra gränssnittet på NL3 är, jämfört med ungefär alla andra skapligt komplexa synthar med minne, om man inte testat en NL3 ordentligt själv på riktigt. Man kan fatta att det är bra, och önskvärt, och tycka det verkar coolt, men man fattar ändå inte förrän man jobbat med en en stund, och hoppat fram och tillbaks mellan patchar, redigerat tidigare skapade ljud, analyserat andras ljud m m. Då fattar man...

    Kan bara tala för mig själv, men jag tycker det är så fantastiskt bra att det nästan är ett problem, för det har mer eller mindre fått mig att helt tappa lusten att använda synthar med minnen som inte har motsvarande gränssnitt. Jag ledsnar blixtsnabbt varenda gång jag försöker.
    Klart man kan. Om man har använd en G2 Key :-)

  9. #849
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Klart man kan. Om man har använd en G2 Key :-)
    Även där är det inte alls lika direkt, i o m att du har pages att navigera, men man får väl en svag föraning åtminstone.

    (I tangentens riktning kan nämnas att NI:s Komplete Kontrol-klav ger mjukissynthar ungefär samma fysiska gränssnitt som G2 Key. Så. Plötsligt befinner man sig i ett alternativt universum där många mjukissynthar har bättre fysiskt gränssnitt än en massa hårdsynthar. Klart omtumlande upplevelse.

    Fast de låter ju GIVETVIS inte lika bra för det. )
    Senast redigerat av rydan den 2018-11-16 klockan 09:15.

  10. #850
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Även där är det inte alls lika direkt, i o m att du har pages att navigera, men man får väl en svag föraning åtminstone.
    Sant, men man måste ju inte använda alla sidor, och så är det ju svårt att göra en knob-per-funktion när funktionerna är helt odefinierade :-) rattarna följer ju i alla fall med när man bläddrar.

  11. #851
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sant, men man måste ju inte använda alla sidor, och så är det ju svårt att göra en knob-per-funktion när funktionerna är helt odefinierade :-) rattarna följer ju i alla fall med när man bläddrar.
    (G2 har oxå ett helt grymt användargränssnitt, givet vad den är...)

  12. #852
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    (G2 har oxå ett helt grymt användargränssnitt, givet vad den är...)
    Även G2 Engline. En knapp :-)

  13. #853
    toby1
    toby1 är inte uppkopplad
    toby1s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet att jag tjatat om det förut, men jag tror på fullaste allvar inte man kan föreställa sig hur bra gränssnittet på NL3 är, jämfört med ungefär alla andra skapligt komplexa synthar med minne, om man inte testat en NL3 ordentligt själv på riktigt. Man kan fatta att det är bra, och önskvärt, och tycka det verkar coolt, men man fattar ändå inte förrän man jobbat med en en stund, och hoppat fram och tillbaks mellan patchar, redigerat tidigare skapade ljud, analyserat andras ljud m m. Då fattar man...

    Kan bara tala för mig själv, men jag tycker det är så fantastiskt bra att det nästan är ett problem, för det har mer eller mindre fått mig att helt tappa lusten att använda synthar med minnen som inte har motsvarande gränssnitt. Jag ledsnar blixtsnabbt varenda gång jag försöker.
    Blev tvungen att plocka fram boken Push Turn Move igen efter att läst ditt inlägg. Inte en bild på NL3 där och jag tror inte heller det unika i ett sånt arbetssätt diskuteras med dess fördelar. Annars är boken på en galet nördig akademisk nivå kring elektroniska instruments utformning.

  14. #854
    Pum
    Pum är inte uppkopplad
    Pums avatar
    Senior
    Med risk för att stoppa det trevliga Claviaflödet... 😆 Är det nån mer än jag som köar på en One som pendlar i övertygelse om hur en ska göra när ens nummer är uppe? Fläktarna, noisenivån (och då spelar jag ändå noise emellanåt). Vad jag inte ser fram emot att investera i är en maskin som visserligen verkar vara en modulationsdröm men ändå har egenskaper som irriterar. Det hjälper nog att veta vad man ger sig in på - men vad ger man sig in på? Hur tänker ni?

  15. #855
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Pum Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med risk för att stoppa det trevliga Claviaflödet... �� Är det nån mer än jag som köar på en One som pendlar i övertygelse om hur en ska göra när ens nummer är uppe? Fläktarna, noisenivån (och då spelar jag ändå noise emellanåt). Vad jag inte ser fram emot att investera i är en maskin som visserligen verkar vara en modulationsdröm men ändå har egenskaper som irriterar. Det hjälper nog att veta vad man ger sig in på - men vad ger man sig in på? Hur tänker ni?
    Jag tänker att det bästa är att försöka kolla in instrumentet en i butik innan man betalar för sitt exemplar ...

  16. #856
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage

  17. #857
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet att jag tjatat om det förut, men jag tror på fullaste allvar inte man kan föreställa sig hur bra gränssnittet på NL3 är, jämfört med ungefär alla andra skapligt komplexa synthar med minne, om man inte testat en NL3 ordentligt själv på riktigt.
    Jag äger både en NL3 och en NLA1. NL3:an står i garderoben... Ja, gränssnittet på NL3 är fantastiskt bra, men det uppväger inte skillnaderna i ljud och övrig hantering, där NLA1 passar min smak bättre. Har haft diverse andra syntar med minnen, gör alla mina ljud själv, och har aldrig varit mer än milt irriterad över att rattarna står fel när man byter ljud. Det finns viktigare saker...

  18. #858
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag tänker att det nog måste finnas en alldeles egen NL-tråd någonstans på forumet ...

  19. #859
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    står inte i kö på Moog One tyvärr: Men jag reagerade på hur lång tid uppdatering av firmware tog i en youtube-video. Det är ju värre än en Korg Kronos, som är helt mjukvarubaserad! Behövs verkligen så mycket datorkraft, för att styra analoga kretsar? Det får mej att fundera på driftsäkerheten...
    https://youtu.be/eP-3wwD2JyU

  20. #860
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Lite sugen är man, pengarna är inget problem, bara sälja några analoga, frågan är bara om jag verkligen behöver den, kan inte spela noter och för EBM behöver jag inte 16 röster.

  21. #861
    synthboy
    synthboy är inte uppkopplad
    synthboys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men jag reagerade på hur lång tid uppdatering av firmware tog i en youtube-video.[/video]
    145MB är ju en hel del kod att föra över till ett inbyggt system. Det måste vara alla Moog-samplingar

  22. #862
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av synthboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    145MB är ju en hel del kod att föra över till ett inbyggt system. Det måste vara alla Moog-samplingar
    ok, så nya Moog är en ROMpler m.a.o....

  23. #863
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av jocks1 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ok, så nya Moog är en ROMpler m.a.o....
    Finns nog en bra 303 sampling om man vill göra Berlin by night!

  24. #864
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Jugendtanz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite sugen är man, pengarna är inget problem, bara sälja några analoga, frågan är bara om jag verkligen behöver den, kan inte spela noter och för EBM behöver jag inte 16 röster.
    Då är det bra att det finns en 8 rösters version också plus att det troligen kommer en parafonisk variant så småningom.

  25. #865
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Jugendtanz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Lite sugen är man, pengarna är inget problem, bara sälja några analoga, frågan är bara om jag verkligen behöver den, kan inte spela noter och för EBM behöver jag inte 16 röster.
    Man kan aldrig få för många oscillatorer i stackad EBM-bas!

  26. #866
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator

  27. #867
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, jag hörde det där vid uppstart i en annan video, låter ju mer än Kronos vid uppstart till och med, men Kronos har ju bara en fläkt.
    Men sen verkar ju Moog One tyst, när den väl är igång.

  28. #868
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    låter som första generationens hårddiskar! Minns ni era gamla SCSI-diskar?

  29. #869
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha SATANS vilket drag!

  30. #870
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Med senaste firmware är den väldigt tyst tydligen. Men...det är 4 fläktar ja. Kan ge mig f*n på att det enbart är pga Eventide effekterna...deras hårdvaruburkar har fläktar from h*ll.

  31. #871
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med senaste firmware är den väldigt tyst tydligen. Men...det är 4 fläktar ja. Kan ge mig f*n på att det enbart är pga Eventide effekterna...deras hårdvaruburkar har fläktar from h*ll.
    Fast de verkar ju ha stoppat i en halv Space på masterbussen. Borde inte kräva fläkt?

  32. #872
    spanky
    spanky är inte uppkopplad
    spankys avatar
    Veteran
    Micka upp och in i CV-ingången på baksidan och vips har man ytterligare en brusgenerator, gratis!


  33. #873
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Uppstartsljudet kan jag kanske ta, men lyssnar man noga finns ett mekaniskt tickande ljud efter att de varvat ner som låter som en gammal filmkamera. Om detta är fläktarna är jag mer tveksam.

  34. #874
    särkvark
    särkvark är uppkopplad nu
    särkvarks avatar
    Veteran
    Hahahajag läste att tickandet lät som "en gammal fittkamera" och tänkte att nu har vi nått en ny nivå för bittra inlägg

  35. #875
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av särkvark Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hahahajag läste att tickandet lät som "en gammal fittkamera" och tänkte att nu har vi nått en ny nivå för bittra inlägg
    hahaha, ja hade det varit igår kanske, men idag är jag på bättre humör

  36. #876
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uppstartsljudet kan jag kanske ta, men lyssnar man noga finns ett mekaniskt tickande ljud efter att de varvat ner som låter som en gammal filmkamera. Om detta är fläktarna är jag mer tveksam.
    Vi får se hur den låter när den kommer till svensk butik. Det är väl ingen som fått hem den ännu?

  37. #877
    deadbeats avatar
    Veteran
    Vem blir först med att använda bruset som en byggsten i en låt?

  38. #878
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vi får se hur den låter när den kommer till svensk butik. Det är väl ingen som fått hem den ännu?
    Ingen aning. Jag har inte sett efter. Har varit upptagen med att jobba ihjäl mig så att jag eventuellt kan tycka mig ha råd med en nästa höst typ ...

  39. #879
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vem blir först med att använda bruset som en byggsten i en låt?
    Temautmaning på 99, "Gör en låt med fläktljudet från Moog One"

  40. #880
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med senaste firmware är den väldigt tyst tydligen. Men...det är 4 fläktar ja. Kan ge mig f*n på att det enbart är pga Eventide effekterna...deras hårdvaruburkar har fläktar from h*ll.
    Tsss... hade de gjort One med några feta DSP istf 1000-tals myrskitar till steampunkkomponenter hade den gått på USB power

  41. #881
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Uppstartsljudet kan jag kanske ta, men lyssnar man noga finns ett mekaniskt tickande ljud efter att de varvat ner som låter som en gammal filmkamera. Om detta är fläktarna är jag mer tveksam.
    Förmodligen bara fläktremmen som sitter lite löst.

  42. #882
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Förmodligen bara fläktremmen som sitter lite löst.
    Säkert lätt att fixa för den händige

  43. #883
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag läste att leveransen till UK är mid 2019 så min teori är att Moog gjorde en testbatch till USA och nu moddar lite innan de skeppas till resten av världen.

  44. #884
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Stämmer nog bra det. Fått indikationer på augusti 2019 på den jag beställt.

  45. #885
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Det är nästan så jag ändrar min uppfattning om synthar o fläktar. Jag älskar ljudet av stora maskiner som varvar upp när man slår på dom typ flyplan och gigantiska dieselmotorer. Men då borde moogen utrustas med ett riktigt fläskigt frankenstein-handtag istället för en liten av o på-knapp.

  46. #886
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Vet inte om det diskuterats tidigare här, men tydligen är det högt noise floor på One:en.
    Jag tyckte prologue hade högt men den här verkar värre.

    Hörs mer när man multitrackar och det byggs på.
    Lyssna på det här exemplet:

    https://soundcloud.com/bkbirge/moogonetest

    Men det kanske är svårt att bygga bort på analoga synthar.
    Nu när man vant sig vid digitala som är knäpptysta blir det ju en stor kontrast också.

  47. #887
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vet inte om det diskuterats tidigare här, men tydligen är det högt noise floor på One:en.
    Jag tyckte prologue hade högt men den här verkar värre.

    Hörs mer när man multitrackar och det byggs på.
    Lyssna på det här exemplet:

    https://soundcloud.com/bkbirge/moogonetest

    Men det kanske är svårt att bygga bort på analoga synthar.
    Nu när man vant sig vid digitala som är knäpptysta blir det ju en stor kontrast också.
    Japp, jag tor dock att det finns en mängd workarounds. Tex 16 analoga röster kan nog bli rätt brusiga tillsammans men om man trackar en mono bas tex, kan man ju routa den till en sub grupp left och då undvika de övriga 15 rösterna som "brusslaskar".
    Ett trick på OB-Xa är att koppla bort outputen från ena röstlagret inuti synthen, då åker resterande 4 röster upp i volym med någon dB och grundbruset sänks i förhållande.

  48. #888
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Jag testade en Moog One idag, och när det gäller fläktljudet så var den mycket tyst faktiskt.
    Jag lyssnade nära men hörde inget. Det här var i kontorsmiljö, med ventilationsljud i rummet, så det är svårt att bedöma helt.
    Men det konstiga var att när synthen stängdes av så kändes det ändå som om något ljud i rummet försvann?

    Ljudmässigt lät den bra förstås, på vissa presets med mycket effekter/reverb var noise floor väldigt högt tyckte jag, när man inte spelade. Men det låg nog mer hos effekterna tror jag.

    Keyboarden var skön att spela på, och aftertouchen mjuk och följsam och inte sådär plötslig som den kan vara på vissa synthar.
    Och inte helt oviktigt, snygg var den också!

  49. #889
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag testade en Moog One idag, och när det gäller fläktljudet så var den mycket tyst faktiskt.
    Jag lyssnade nära men hörde inget. Det här var i kontorsmiljö, med ventilationsljud i rummet, så det är svårt att bedöma helt.
    Men det konstiga var att när synthen stängdes av så kändes det ändå som om något ljud i rummet försvann?

    Ljudmässigt lät den bra förstås, på vissa presets med mycket effekter/reverb var noise floor väldigt högt tyckte jag, när man inte spelade. Men det låg nog mer hos effekterna tror jag.

    Keyboarden var skön att spela på, och aftertouchen mjuk och följsam och inte sådär plötslig som den kan vara på vissa synthar.
    Och inte helt oviktigt, snygg var den också!
    I Stockholm?

  50. #890
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I Stockholm?
    Ja, jag hade ett annat ärende hos distributören Fitzpatrick, och dom hade precis fått in den första.

  51. #891
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Inte kollat om denna varit uppe förut men håll till godo om ni missat


    https://youtu.be/8g5vJPtSGsE

  52. #892
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Riktigt bra! Undrar dock om han inte hade kunnat göra den lika bra med bara One och en sampler/trummaskin?

  53. #893
    flussmedel
    flussmedel är inte uppkopplad

    Veteran
    Den som lät tamast (eller kanske minst) var One? Annars grymt gjort!

  54. #894
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Inte kollat om denna varit uppe förut men håll till godo om ni missat


    https://youtu.be/8g5vJPtSGsE
    härlig moog-mania tackar för det hade varit ännu bättre om den där snubben faktiskt hade lirat ngt men man kan väl inte få allt, MKT välljudande var det å så måååååg dårå

  55. #895
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Jag kollade lite på livestreamen idag, när dom bygger ihop MOOG ONE.
    Men jag undrar om det verkligen är så smart av Moog att visa detta?

    Om jag ska köpa en synth för dom pengarna vill jag inte se en ung amerikansk tatuerad långhårig slacker, i slitna jeans och collegetröja, som tappar grejer, står och hänger med båda händerna på synthen när han pratar med polarna, ojar sig över ond handled när han strappat buntband, repar undersidan och försöker fixa det, viftar med limpistolen över halva synthen för att få bort limtrådarna, försvinner långa stunder, lägger upp en skylt, "be right back" och är borta en halvtimme.

    Jag vill se en noggrann effektiv asiatisk kvinna, som inte får gå på toaletten på arbetstid, med uppsatt hår, klädd i vit rock, med plasthandskar på händerna, i en klinisk miljö där hon aldrig vidrör synthen förutom med skruvarna som ska skruvas i, och som använder supermoderna verktyg.

    Edit: haha det där kanske lät mer bacillskräck än det var menat.
    Skrivet halvt på skämt förstås.
    Senast redigerat av Albedo den 2019-01-04 klockan 20:26.

  56. #896
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Arturia hade inte heller så mycket trackrecord vad gällde analogt när de kom med sina analoga bestar, så vem vet?
    Vilka är dom bestarna?
    Senast redigerat av Keiowas den 2019-01-05 klockan 09:58.

  57. #897
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Måste finnas på denna sida då? https://synthscalledbeasts.tumblr.com/

  58. #898
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka är dom bestarna?
    MatrixBrute bl.a.

  59. #899
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka är dom bestarna?
    Microbrute bl.a.

  60. #900
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Keiowas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vilka är dom bestarna?
    Arturia iSem bl.a.

Liknande ämnen

  1. Novation Peak - 8 Voice Poly
    Av Nihad i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 282
    Senaste inlägg: 2022-04-03, 19:53
  2. Ratt till Korg Mono/Poly (eller Poly-6)
    Av skogge i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 18:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •