Sidan 15 av 15 FörstaFörsta ... 5 11 12 13 14 15
Resultat 841 till 842 av 842

Ämne: Moog One 8/16-voice Analog Synthesizer

rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Vet att jag tjatat om det förut, men jag tror på fullaste allvar inte man kan föreställa sig hur bra gränssnittet på NL3 är, jämfört med ungefär alla andra skapligt komplexa synthar med minne, om man inte testat en NL3 ordentligt själv på riktigt. Man kan fatta att det är bra, och önskvärt, och tycka det verkar coolt, men man fattar ändå inte förrän man jobbat med en en stund, och hoppat fram och tillbaks mellan patchar, redigerat tidigare skapade ljud, analyserat andras ljud m m. Då fattar man...

Kan bara tala för mig själv, men jag tycker det är så fantastiskt bra att det nästan är ett problem, för det har mer eller mindre fått mig att helt tappa lusten att använda synthar med minnen som inte har motsvarande gränssnitt. Jag ledsnar blixtsnabbt varenda gång jag försöker.

Framerate
    Framerate är uppkopplad nu
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    Kan bara tala för mig själv, men jag tycker det är så fantastiskt bra att det nästan är ett problem, för det har mer eller mindre fått mig att helt tappa lusten att använda synthar med minnen som inte har motsvarande gränssnitt. Jag ledsnar blixtsnabbt varenda gång jag försöker.
    Tack för varningen, jag kommer härmed att undvika NL3 allt vad jag kan.

Skämt åsido, jag är nästan lite frustrerad på Clavia när jag fantiserar ihop hur jäkla bra synt de faktiskt skulle kunna få ihop nu. Tror att de själv har hållit igen för att det inte ska bli för dyrt (kanske), men jag ser själv hellre en dyr synt från dem som är sjukt bra än en där man sparar in på aftertouch och antal tangenter osv.

Rattarna med LED-ringar finns fortfarande på Stage, så det är ju inget bortglömt.

Det finns en marknad för dyra syntar, det ser man ju tydligt på Moog One och även om Clavia hade tagit i med extra allt, LED-ringar, samples, fem oktaver osv, så hade de förmodligen inte varit i närheten av priset för en Quantum eller Prophet X (One ska vi inte ens tala om).

Well well... won't happen.

Liknande ämnen

1. Novation Peak - 8 Voice Poly
    Av Nihad i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 201
    Senaste inlägg: 2018-09-09, 13:17
  2. Korg poly-800 Moog Slayer mod
    Av consuelomagnus i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 70
    Senaste inlägg: 2015-01-22, 22:22
  3. Ratt till Korg Mono/Poly (eller Poly-6)
    Av skogge i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 19:01

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •