Sidan 16 av 19 FörstaFörsta ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 SistaSista
Resultat 901 till 960 av 1112

Ämne: Moog One 8/16-voice Analog Synthesizer

  1. #901
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    [admod]

    Undvik att provocera varandra för provokationens skull.

  2. #902
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Precis.. gullegull och killekill !!! nån kan ju bli kränkt

  3. #903
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    En ny demo av en kille i en musikaffär.
    Här hör man fler bra ljud än i övriga demos tycker jag.
    Jag vet inte vad Moog vill visa i sina demos, att den låter modular?



    https://youtu.be//i4KNCebtFSM
    Senast redigerat av Albedo den 2019-01-05 klockan 19:40.

  4. #904
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    QUOTE=Albedo;3303175; En ny demo av en kille i en musikaffär.
    Här hör man fler bra ljud än i övriga demos tycker jag.
    https://www.youtube.com/watch?v=i4KNCebtFSM


    -Ja, många fina ljud där som svar på fantasier om vad som kan låta ur en påkostad analog-polyfon. För att sälja så behöver väl kundernas förväntningar bränsle. T.ex. 03:30-06:00 kommer nästan som kontrast "...kan den låta som ett elsynt-piano oxå".
    Senast redigerat av RX11 den 2019-01-06 klockan 10:36.

  5. #905
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En ny demo av en kille i en musikaffär.
    Här hör man fler bra ljud än i övriga demos tycker jag.
    Jag vet inte vad Moog vill visa i sina demos, att den låter modular?
    Ja, bättre ljud här. Låter mer Vangelis/Jarre/Firechild liksom.

  6. #906
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Nu på plats i butik för den som vill testa: https://www.facebook.com/dlxmusicsto...type=3&theater

  7. #907
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Jädrans, vad stor den är GX1:an!
    Moog One är ju rätt stor som synth, men ter sig pytteliten i jämförelse.

    https://www.facebook.com/dlxmusicsto...3076800712078/

  8. #908
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    1.0.3 släpptes nu.
    Nu finns möjligheten att själv välja hur mycket noise reduction man vill ha:
    0 dB (no noise reduction) to -24 dB (24 dB of noise reduction when notes aren’t playing)

    Sen kom Stereo Spread per synth, och Stereo Width på effekterna.

  9. #909
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En ny demo av en kille i en musikaffär.
    Här hör man fler bra ljud än i övriga demos tycker jag.
    Jag vet inte vad Moog vill visa i sina demos, att den låter modular?



    https://youtu.be//i4KNCebtFSM

    03.31 in i klippet så är det en arp-patch där man hör rätt så högt bakgrundsbrus, är det något som förstärkts i synthen med någon kompressor eller något med inspelningen?

  10. #910
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    03.31 in i klippet så är det en arp-patch där man hör rätt så högt bakgrundsbrus, är det något som förstärkts i synthen med någon kompressor eller något med inspelningen?
    Jag gissar att det beror på att det är ett relativt svagt ljud i sig, och sen många voicer som låter samtidigt.
    Första versionen hade ett worst case signal to noise ratio på 49.7 dB enligt en på Gearslutz.

  11. #911
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag gissar att det beror på att det är ett relativt svagt ljud i sig, och sen många voicer som låter samtidigt.
    Första versionen hade ett worst case signal to noise ratio på 49.7 dB enligt en på Gearslutz.
    Aha! Intressant får mig att tänka på Korg ms-20 mini som hade något liknande ”problem”.

  12. #912
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Ingen som var och klämde på den på Dlx? Antar att åtminstone ulf.soderlund gjorde det?

  13. #913
    Jonnyboy
    Jonnyboy är inte uppkopplad

    Senior
    Jag var in på DLX i lördags. Hittade ingen Moog One. Den stod inte i samma rum som GX1:an och säljaren som jag frågade hade ingen aning om var den tagit vägen.

  14. #914
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Jonnyboy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag var in på DLX i lördags. Hittade ingen Moog One. Den stod inte i samma rum som GX1:an och säljaren som jag frågade hade ingen aning om var den tagit vägen.
    Det där lät ju ... stabilt ...

  15. #915
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Tyder på en del brister i byggkvaliteten, om den kan upplösas i tomma intet, ba sådär...

  16. #916
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    De lagrade den i molnet.

  17. #917
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Moog Zero.

  18. #918
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Moog One - DLX Zero?
    99FiXd

  19. #919
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Tror det är ett exemplar som kommer åka runt i flera musikaffärer som ett slags exemplar på demoturné då Europa inte fått någon batch för försäljning ännu.

  20. #920
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Oxus Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Moog 1- DLX 0.
    Dan Bäckman-fix'd

  21. #921
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tror det är ett exemplar som kommer åka runt i flera musikaffärer som ett slags exemplar på demoturné då Europa inte fått någon batch för försäljning ännu.
    Stämmer bra, den åker vidare till nästa musikaffär imorgon. Maskinen finns dock än så länge kvar för test på DLX, står där uppkopplad i monitorrummet.

  22. #922
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Moog sänder live kl 21.00 ikväll om senaste uppdateringen.

  23. #923
    luegoods
    luegoods är inte uppkopplad
    luegoodss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Nån aning vart den kommer hamna härnäst?

  24. #924
    Jonnyboy
    Jonnyboy är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av slirak Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tyder på en del brister i byggkvaliteten, om den kan upplösas i tomma intet, ba sådär...
    Hahaha!

    Jag tror inte på den förrän jag sett den med egna ögon!

    Skämt åsido känns det kul att man vågat satsa på att göra en extra allt analog polysynt. Synd att jag missade den, men kanske den kommer tillbaka någon gång?

    Vore grymt om det kommer en avskalad variant framöver.

  25. #925
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Hört att GX-1 äter Moog One till frukost.

  26. #926
    ulf.soderlund
    ulf.soderlund är inte uppkopplad
    ulf.soderlunds avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hört att GX-1 äter Moog One till frukost.
    Yamaha GX-1 är fortfarande "The King of Kings" i vissa avseenden när det kommer till faktiskt Grundljud™ i polysynthar.

    Moog One 16 kan dock emulera många de egenskaper/funktioner som finns i GX-1:an såsom 8+8 röster i stereo med två oscillatorer och två filter per "röst" men det går inte riktigt att få Moogens SVF eller Ladder att uppföra sig som GX-1:ans Diode Ring filter.

    Vidare går det i Moog One att per L/R-pannad synth sätta en Pitch Variance för att emulera de små skillnaderna i röstkalibrering/keyboard tracking som uppträder per huvudmanual i GX-1:an.

    Därtill går det också att ha en globalt synkad LFO för PWM av alla röster simultant samt separata LFO:er med statiska S/H-nivåer för att emulera GX-1:ans Random Modulation.

  27. #927
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Alltså den här synten är ju bara för maxad!

  28. #928
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    En som försökt sig på en Blade Runner 2049 cover:


    https://youtu.be//T-3V7IUgiU4


    Jag fattar inte varför jag aldrig får höra något riktigt mäktigt ljud från Moog One?
    I den här videon tex hade man ju väntat sig ett riktigt kraftfullt brass-ljud, men det känns inte så.

    Jag är inte speciellt bra på att mixa, men jag tycker min prologue video t.o.m låter bättre än den här.

    Många klagar ju på One att den inte låter så bra som man trodde, och jag måste hålla med, i alla demos, och t.o.m Moogs egna, känns aldrig som något riktigt tryck i ljudet.
    De som redan fått hem ett exemplar svarar med att den inte har sån självklar sweetspot som andra synthar, att man måste jobba mer med ljuden, men då måste väl ändå nån lyckas producera lite mäktiga ljud?

    Men samtidigt frågar jag mig själv varför det inte skulle gå, det är tre oscillatorer, två filter och VCA liksom, varför skulle det inte gå att skapa ljud som i andra synthar?

    Är det så att Moog One har ett eget ljud som inte passar alla kanske?
    Eller är det psykologiskt, det höga priset trissar upp förväntningarna och kraven?

  29. #929
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag är böjd att hålla med. Jag tror dock att det är handhavandefel. Både Memorymoog och Alesis Andromeda lider av Moog One syndromet. Gasar man för mycket in i filtren blir det platt och livlöst ljud.

  30. #930
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Bladerunnerklippet ovan tyckte jag iofs gav mersmak, men visst kan det vara både förväntningar och SBS-fel som spökar också.

  31. #931
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Tycker den låter ruskigt bra och precis så som man kunde förvänta sig... sen är det ju alltid så att de ska slaska på så mkt effekter så man blir förvillad..... Bob Moog gillade ju inte polyfoniska synthar och det finns skäl till det.


    Sen som du säger FC.. det där med överstyrningar..osv... ser man hela tiden inte minst med Arturias burkar som verkligen handlar om finkänslighet.......

  32. #932
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är böjd att hålla med. Jag tror dock att det är handhavandefel. Både Memorymoog och Alesis Andromeda lider av Moog One syndromet. Gasar man för mycket in i filtren blir det platt och livlöst ljud.
    Det är lite som att köra en muskelbil. Memorymoogen är den gamla astrimmade Mustangen, och One en Koenigsegg. Själv är jag helt såld utan att ens ha provat One.

  33. #933
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av SINUS Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är lite som att köra en muskelbil. Memorymoogen är den gamla astrimmade Mustangen, och One en Koenigsegg. Själv är jag helt såld utan att ens ha provat One.
    Ja absolut. Har aldrig varit så säker på att inhandla en tingest som denna oavsett kategori.

  34. #934
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En ny demo av en kille i en musikaffär.
    Här hör man fler bra ljud än i övriga demos tycker jag.
    Jag vet inte vad Moog vill visa i sina demos, att den låter modular?



    https://youtu.be//i4KNCebtFSM
    Låter ju helt fantastiskt!
    Musikaliskt..

  35. #935
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En som försökt sig på en Blade Runner 2049 cover:


    https://youtu.be//T-3V7IUgiU4


    Jag fattar inte varför jag aldrig får höra något riktigt mäktigt ljud från Moog One?
    I den här videon tex hade man ju väntat sig ett riktigt kraftfullt brass-ljud, men det känns inte så.

    Jag är inte speciellt bra på att mixa, men jag tycker min prologue video t.o.m låter bättre än den här.

    Många klagar ju på One att den inte låter så bra som man trodde, och jag måste hålla med, i alla demos, och t.o.m Moogs egna, känns aldrig som något riktigt tryck i ljudet.
    De som redan fått hem ett exemplar svarar med att den inte har sån självklar sweetspot som andra synthar, att man måste jobba mer med ljuden, men då måste väl ändå nån lyckas producera lite mäktiga ljud?

    Men samtidigt frågar jag mig själv varför det inte skulle gå, det är tre oscillatorer, två filter och VCA liksom, varför skulle det inte gå att skapa ljud som i andra synthar?

    Är det så att Moog One har ett eget ljud som inte passar alla kanske?
    Eller är det psykologiskt, det höga priset trissar upp förväntningarna och kraven?

    aningen kort men annars väldigt coolt. kan inte uttala mig som mogg ones ljudbild men verkar ändå vara en extremt maffig synth

  36. #936
    SINUS
    SINUS är inte uppkopplad
    SINUSs avatar
    Senior
    Personligen tycker jag den redan är låångt över förväntan. Slår vad om att den lätt kan göra dom där ”feta” basljuden folk inte verkar ha hört än.

    Vad jag hör är de bästa bitarna av en hel dröse synthar jag ägt i en och samma maskin. Klart den är dyr. Fatta vilket jobb som ligger bakom.

  37. #937
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja absolut. Har aldrig varit så säker på att inhandla en tingest som denna oavsett kategori.
    Königsegg?

  38. #938
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.


    Jag fattar inte varför jag aldrig får höra något riktigt mäktigt ljud från Moog One?
    I den här videon tex hade man ju väntat sig ett riktigt kraftfullt brass-ljud, men det känns inte så.

    Jag är inte speciellt bra på att mixa, men jag tycker min prologue video t.o.m låter bättre än den här.

    Många klagar ju på One att den inte låter så bra som man trodde, och jag måste hålla med, i alla demos, och t.o.m Moogs egna, känns aldrig som något riktigt tryck i ljudet.
    De som redan fått hem ett exemplar svarar med att den inte har sån självklar sweetspot som andra synthar, att man måste jobba mer med ljuden, men då måste väl ändå nån lyckas producera lite mäktiga ljud?

    Men samtidigt frågar jag mig själv varför det inte skulle gå, det är tre oscillatorer, två filter och VCA liksom, varför skulle det inte gå att skapa ljud som i andra synthar?

    Är det så att Moog One har ett eget ljud som inte passar alla kanske?
    Eller är det psykologiskt, det höga priset trissar upp förväntningarna och kraven?
    Kanske men jag tycker den låter klart bättre än Prologuen på det mesta. Sen så är det klart att det går att få till überfet brass och basar med den. Vilka klagar? Tycker de flesta verkar tycka att den låter fantastiskt bra och att den är extremt flexibel.

  39. #939
    tommyc
    tommyc är inte uppkopplad
    tommycs avatar
    Veteran
    I mina öron låter den bättre än det mesta jag hört faktiskt. Det som utmärker mest är nog upplösningen i diskanten som kan vara knivskarp utan det där tråkiga smetiga som de flesta VA-synthar får när man vill ha bettet i ett lead-ljud. Men en del verkar irritera sig på diskanten och tycker den låter steril. Jag tycker den låter väldigt akustisk i karaktären för att vara en subtraktiv synth, men utan att låta så platt som FM ofta gör.
    Samtidigt tycker jag att den verkar kunna göra ljud som är mer vintage i karaktären men att det är rätt dåligt med demos av ljust såna ljud av någon anledning. Den bästa demon jag hört med den inriktningen är nog denna:


    https://youtu.be/ApSKSJNV0zw

  40. #940
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Japp, stundtals fantastiskt ljud kan man höra.
    Det är som två synthar i en. 1st Memorymoog + 1st Matrix-12.

  41. #941
    cyberpunx
    cyberpunx är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I mina öron låter den bättre än det mesta jag hört faktiskt. Det som utmärker mest är nog upplösningen i diskanten som kan vara knivskarp utan det där tråkiga smetiga som de flesta VA-synthar får när man vill ha bettet i ett lead-ljud. Men en del verkar irritera sig på diskanten och tycker den låter steril. Jag tycker den låter väldigt akustisk i karaktären för att vara en subtraktiv synth, men utan att låta så platt som FM ofta gör.
    Samtidigt tycker jag att den verkar kunna göra ljud som är mer vintage i karaktären men att det är rätt dåligt med demos av ljust såna ljud av någon anledning. Den bästa demon jag hört med den inriktningen är nog denna:


    https://youtu.be/ApSKSJNV0zw
    ja det var ju en del mer variation gällande ljuden och även jag har svårt att tänka mig att det inte skulle gå att få till rejält feta basljud med h-vetes tryck. varför inte liksom? däremot gällande själva videon så hatar jag skal-runkare....varken det gäller gitarrister eller synth-plinkare....EXTREMT jobbigt, bort, bort

  42. #942
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av cyberpunx Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    däremot gällande själva videon så hatar jag skal-runkare....varken det gäller gitarrister eller synth-plinkare....EXTREMT jobbigt, bort, bort
    ....för inte att tala om när de drar igång en sequencer eller arpeggio och sveper hejvilt med filter och andra parametrar - GALET jobbigt!!

  43. #943
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Jag tycker att den låter bra, men förvånandsvärt ointressant för vad den kostar.

    Hm, jag har upplevt att min Subsequent 37a låter lite väl stabil ibland och man får liksom jobba med den för att den ska leva. Igår kopplade jag in Boogen på audio in och styr med MIDI och det blev ju sjukt bra, men man hör också tydligt vilken jäkla skillnad det är på Model D oscillatorer jämfört med Subsequent oscillatorer när man kan leka med dem i samma synt. Är Moog One också en smula för stabil kanske?

  44. #944
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    In med den i en dragig hipsterlägenhet i Hornstull där det gamla originalelementet för en ojämn kamp mot kallraset så kanske det blir mer naturligt driv och analogvärme. 8-)

  45. #945
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator

  46. #946
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jösses, vad löjlig kepsfarbrorn är. Men synthen verkar kompetent.

  47. #947
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jösses, vad löjlig kepsfarbrorn är. Men synthen verkar kompetent.
    Moog One verkar kompetent? One är utan tvekan sjukt kompetent. Kepsfarbrorn är som vanligt skön OCH kompetent. Gör ofta sköna och roliga demos.

  48. #948
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag är böjd att hålla med. Jag tror dock att det är handhavandefel. Både Memorymoog och Alesis Andromeda lider av Moog One syndromet. Gasar man för mycket in i filtren blir det platt och livlöst ljud.
    OK, har ingen erfarenhet av dom, men hoppas du har rätt.
    Blir spännande att höra din första demolåt.

  49. #949
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske men jag tycker den låter klart bättre än Prologuen på det mesta. Sen så är det klart att det går att få till überfet brass och basar med den. Vilka klagar? Tycker de flesta verkar tycka att den låter fantastiskt bra och att den är extremt flexibel.
    När jag jämförde med prologue var det just den One videon med min prologue video, som båda har liknande brassigt mäktigt ljud, inte syntarna i allmänhet.
    Jag tycker inte Moog One låter dåligt, men jag har saknat mäktiga ljud i demos, kanske uppmanar den till att demonstrera ljud som låter "Modular".
    Mycket av det man hört på nätet låter ju "Suzanne Ciani 70-tal". Och Moogs egna första releasevideo för Moog One hade ju den inriktningen i hela filmen.

    Vilka som klagar? Internet!

  50. #950
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Andertons videos är bra, ofta långa och visar man vill höra. Här var det några sköna ljud!

  51. #951
    Hinken
    Hinken är inte uppkopplad
    Hinkens avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Testade det ambulerande exemplaret på Uppsala Musikverkstad igår. Förmodligen samma 16-rösters ex som fanns på DLX förra veckan. Mäktigt instrument helt klart med stor bredd och djup på ljuden. Väldigt enkel att ratta och skapa ljud på för att vara så komplex. De triangulära knapparna uppe i hörnet på varje del gör att man enkelt kan få visuell översikt över rattandet och det är inte särskilt mkt menydykande som behövs, förutom för att ställa in mer avancerad modulationsrouting. Jag gillade också känslan i klaviaturen och aftertouchen som svarade på ett bra sätt. Hann inte gå igenom alla patchar och skrapade eg bara på ytan vad gäller möjligheterna, men nog finns där såväl feta basar och brass som skimrande pads och pulserande drones. Fick vara lite försiktig med mastervolymen ut i PA:t då synten har en hög output när man kranar på rejält, särskilt i unison-läget. Kvalitén på hårdvaran kändes top notch såklart, något annat är väl inte att förvänta för ett instrument med denna prislapp. UMV planerar att ta in ett 8-rösters ex till butiken så småningom så det kommer bli flera dejter med Moog One framöver.
    Senast redigerat av Hinken den 2019-01-26 klockan 14:21.

  52. #952
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Uppsala musikverkstad har gjort en video där dom berättar lite om funktionera och spelar ljud:


    https://youtu.be/BfWjqkRtJHs

  53. #953
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tommyc Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I mina öron låter den bättre än det mesta jag hört faktiskt. Det som utmärker mest är nog upplösningen i diskanten som kan vara knivskarp utan det där tråkiga smetiga som de flesta VA-synthar får när man vill ha bettet i ett lead-ljud. Men en del verkar irritera sig på diskanten och tycker den låter steril. Jag tycker den låter väldigt akustisk i karaktären för att vara en subtraktiv synth, men utan att låta så platt som FM ofta gör.
    Samtidigt tycker jag att den verkar kunna göra ljud som är mer vintage i karaktären men att det är rätt dåligt med demos av ljust såna ljud av någon anledning. Den bästa demon jag hört med den inriktningen är nog denna:


    https://youtu.be/ApSKSJNV0zw
    Är tanken att det ska brusa så mycket vid anslaget ifrån 7.42 och 3-4 sekunder framåt?

  54. #954
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Lustigt att Moog One har en speciell vågform för house:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	moogone_house.png 
Visningar:	12 
Storlek:	1,03 MB 
Id:	85868

  55. #955
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Das-ist-das-haus-von-nico-laus

  56. #956
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Das-ist-das-haus-von-nico-laus
    Var tvungen att googla, men just det!

  57. #957
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Såg på FB att en kund i Norge fått leverans nu.
    Det måste väl betyda att vi snart får se en demo från en 99a!

  58. #958
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag skämtar inte - jag drömde om Moog One inatt. Den lät magiskt bra!

    (Det är besynnerligt få demos på One på tuben btw)

  59. #959
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag skämtar inte - jag drömde om Moog One inatt. Den lät magiskt bra!

    (Det är besynnerligt få demos på One på tuben btw)
    Hjälp! GAS Deluxe, botas bara genom att isolera sig 6 veckor och klättra i berg utan rep, naturligtvis utan tillgång till nätet. Uppgång 5.00 klättra till 12.00 lunch på skogens bär och småvilt sedan meditation i tre timmar innan läggis.

  60. #960
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    I mitt huvud har de en längre tid nu låtit: pensionssparande eller Moog One, pensionssparande eller Moog One osv...
    Man kan ju faktiskt leva på hundmat som pensionär (kattmat är för dyrt).

Liknande ämnen

  1. Novation Peak - 8 Voice Poly
    Av Nihad i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 282
    Senaste inlägg: 2022-04-03, 19:53
  2. Ratt till Korg Mono/Poly (eller Poly-6)
    Av skogge i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 18:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •