Sidan 8 av 19 FörstaFörsta ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SistaSista
Resultat 421 till 480 av 1112

Ämne: Moog One 8/16-voice Analog Synthesizer

  1. #421
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Kanske, kanske inte. Jag skulle vilja höra mer av oscillatorerna, som enligt nån av videorna skulle kunna ta analoga oscillatorer till nya territorier, eller hur de nu uttryckte det. Och jag skulle vilja veta mer om modmatrisen och höra mer om vad man kan göra med den. DSI Pro 2:s matris tar den in i modulsyntdomäner och om One kommer lika långt eller längre och har tillräckligt flexibla oscillatorer, så tjaa, vi får se.

  2. #422
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Sant! Den verkar kunna flippa en del. Lovande isåfall.

  3. #423
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaja hörni, det där är väl nog tjötat om.

    Intressantare subjektiv åsikt:
    Den låter bra, men den kommeŕ 10 år för sent. Den hade kunnat varit toppen av syntnäringskedjan i åratal, men nu är andra klanger hetare. Innebär inte att den inte kommer att vara ljuvlig för vissa, men jag skulle säga att den för många inte blir den solklara spjutspets den hade blivit för 5-10 år sen.
    Kan hålla med om att det finns många bra konkurrenter till One men vilka andra klanger pratar du om som du tror One inte kan producera?
    Tror förövrigt själv att One kommer hålla sig i toppen av syntnäringskedjan rätt många år framöver.

  4. #424
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Luftigare analoga klanger, d50-ljud, trasiga digitala ljud, samplingar, ihåliga kalla skira grejer. Förhoppningsvis tar den sig ändå långt utanför det vanliga moogiga subtraktiva (men det i sig räckte ända fram på ett annat sätt för 5-10 år sen än det känns som nu).

  5. #425
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Luftigare analoga klanger, d50-ljud, trasiga digitala ljud, samplingar, ihåliga kalla skira grejer. Förhoppningsvis tar den sig ändå långt utanför det vanliga moogiga subtraktiva.
    Verkar klara det mesta av det du skriver förutom rena samplingar.

  6. #426
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Väldigt svårt att säga bara utifrån ett fåtal demos. Känns som att alla hittills fokar mycket på klassiska Moog-ljud. Inte konstigt, det går liksom inte att tänka bort att den är Memorymoogens efterföljare. Men det vore kul att höra nån som approachade den utan att tänka så mycket på dess klassiska arv.

    Å andra sidan är det väl just klassiska Moog-ljud i polyfon form som många längtat efter. Det finns, som beem säger, helt andra klanger att hämta från andra produkter, men vill man ha gammal god Moog-fetma finns det faktiskt inget annat nytillverkat som riktigt ger det. Det jag verkligen skulle gilla är ju om man kan få ut nåt helt nytt och unikt från One och på papperet tycker jag ändå det ser ut som att det är fullt tänkbart.

    Jag hoppas och tror att åtminstone Dlx tar in ett ex. Och efter ett par månader kanske kön med folk som vill testa krympt tillräckligt för att man med gott samvete ska palla att ge den mer än två minuter. (Jag minns hur det var med Matrix Brute. Folk stod verkligen bokstavligen på kö framför exen på Dlx och 4Sound Folkunga, i veckor efter att de fick in dem. Det lär ju inte bli kortare köer nu... )

  7. #427
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kanske en lite sund reality check / reminder;

    Måste passa på och påminna om att den där just omnämnda D-50 är rätt nice faktiskt.

    Skruvade ljud i nån kvart och kom glatt in på lite familjära svepningar så att säga.


    https://youtu.be/Hkn9HaGIMUQ

    Om det nu var en Moog One som filmades men detta ljudspår hördes så tror jag det skulle bli mer "wow"-respons på klippet kanske; den nya synten är helt enkelt i ropet och peakar just nu i sin gas / förälskelsefas, detta kommer ebba ut och normaliseras. Längtar mer tills fokuset ligger på resultatet och inte verktyget. It's not the Moog One; it's You. Kan du skapa något bra så kan du göra det oavsett vilken synt du använder. Förresten håller jag med om att D-50'n inte gör det här ljudet superperfekt men för mig är det helt klart 'bra nog' för att vara inspirerande.

  8. #428
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Inget fel på ditt klipp PF, men ingen wow-factor heller. Och det är ju inte heller den sortens ljud som får en D50 att sticka ut. Och där har vi en likhet med One-klippen vi sett hittills. De låter inte illa, men visar inte heller på nåt unikt. Det betyder inte att One inte är kapabel till nåt unikt, precis som ditt klipp inte betyder att D50:n inte kan göra nåt unikt heller.

    Visst kan man göra nåt bra med vilken synt som helst, men för mig är det faktumet både ganska självklart och ganska ointressant. Det intressanta för mig, med vilken synt som helst är a) ger den mig nåt ingen annan synt ger (det är för mig viktigare än att den har en bred palett) och b) gillar jag att använda den. Det sistnämnda är absolut viktigast. För mig.

    En D50 fixar punkt a men inte punkt b. För mig.

    (Som ni kanske förstår så har jag kursiverat "för mig" pga den tidigare debatten om objektiva sanningar om syntljud, inte pga nåt PF skrev.)

  9. #429
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kanske en lite sund reality check / reminder;

    Måste passa på och påminna om att den där just omnämnda D-50 är rätt nice faktiskt.

    Skruvade ljud i nån kvart och kom glatt in på lite familjära svepningar så att säga.


    https://youtu.be/Hkn9HaGIMUQ

    Om det nu var en Moog One som filmades men detta ljudspår hördes så tror jag det skulle bli mer "wow"-respons på klippet kanske; den nya synten är helt enkelt i ropet och peakar just nu i sin gas / förälskelsefas, detta kommer ebba ut och normaliseras. Längtar mer tills fokuset ligger på resultatet och inte verktyget. It's not the Moog One; it's You. Kan du skapa något bra så kan du göra det oavsett vilken synt du använder. Förresten håller jag med om att D-50'n inte gör det här ljudet superperfekt men för mig är det helt klart 'bra nog' för att vara inspirerande.
    Jag är kanske trög, men fattar inte helt när diskussionen dras mot prestanda. För mig är ett instrument något mer än vad ”det kan göra”. Det handlar om att man får en, i brist på mindre svulstiga ordalag, själslig kontakt med det. Att det blir en förlängning av dina idéer samtidigt som det inspirerar dig till nya idéer.

    Jag tycker Moog har gjort många fina instrument som fyller de funktionerna. Och så tycker jag att flera av de grejerna de gjort genom åren låter fantastiskt bra. Därför jag skaffat ett knippe av deras produkter.

    Denna ger mig gåshud. Den ser ut som ett rymdskepp och låter knäckande bra. Både med och utan effekter. Diggar d-50 också, men fattar inte helt varför jämförelsen är relevant.

    Jag kommer köpa en, detta är en ren och skär drömsynth. Jag kommer antagligen inte bli en bättre musiker rent tekniskt. Men jag kommer njuta av att spela, leka och skruva, och det smittar av sig i musiken som blir till. Det blir helt enkelt ett äventyr.

  10. #430
    ricard
    ricard är inte uppkopplad
    ricards avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Nfuture Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [ ... ] För mig är ett instrument något mer än vad ”det kan göra”. Det handlar om att man får en, i brist på mindre svulstiga ordalag, själslig kontakt med det. Att det blir en förlängning av dina idéer samtidigt som det inspirerar dig till nya idéer.

    [ ... ]

    Jag kommer antagligen inte bli en bättre musiker rent tekniskt. Men jag kommer njuta av att spela, leka och skruva, och det smittar av sig i musiken som blir till. Det blir helt enkelt ett äventyr.
    Mycket väl talat @Nfuture!

  11. #431
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jaja! Idag är det torsdag.


    https://youtu.be/lzYTU0N7q_E

    Å jag tycker iaf D-50 är mer framtid än Moog One.

  12. #432
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaja hörni, det där är väl nog tjötat om.

    Intressantare subjektiv åsikt:
    Den låter bra, men den kommeŕ 10 år för sent. Den hade kunnat varit toppen av syntnäringskedjan i åratal, men nu är andra klanger hetare. Innebär inte att den inte kommer att vara ljuvlig för vissa, men jag skulle säga att den för många inte blir den solklara spjutspets den hade blivit för 5-10 år sen.
    Japp. +1 på den.

    Har börjat tröttna på den analoga ljudpaletten, visst den kommer alltid finnas där som det alltid finns telecasters i musiken osv. Men tycker FM / feedbacksyntes, sampling och granulära modulationer är mer spännande. Och har mer och mer börjat gilla 90talsljuden i digitala smörochbröd-syntar.
    Senast redigerat av deleted user den 2018-10-11 klockan 08:17.

  13. #433
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Allting är ju helt upp till var och en att älska eller förkasta. Tycker personligen dock det är svårt att prata om den analoga ljudpaletten i singular. Tycker min Sub37 gör betydligt roligare "digitala" ljud än många digitala syntar. Lika lite som man kan prata om EN digital palett. En PPG är ju något helt annat än en D50. Osv. Men som sagt, helt klart en smaksak, och det är ju skönt

  14. #434
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jaja! Idag är det torsdag.

    Å jag tycker iaf D-50 är mer framtid än Moog One.
    Japp, en ny 740 var tuff på sin tid. Med priserna på en så'n kan man ju ha råd att behålla den, även om man besannar sina Maseratidrömmar.



    disclaimer: Jag har inte Maseratidrömmar. Jag är typen som köper en från konkursboet efter en bilförsäljare eller en som stått bortglömd i ett garage 20 år senare.

  15. #435
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Japp, en ny 740 var tuff på sin tid. Med priserna på en så'n kan man ju ha råd att behålla den, även om man besannar sina Maseratidrömmar.
    Nu är det kanske elakt att kalla en One för 740... Snarare En Mercedes 80-tals reissue som några gärna köper enkom för det där klassiska stänga-dörren-ljudet, samtidigt som rynkar de rynkar lite på näsan åt nymodigheterna

    En D50 är snarare en såndär japansk vässad drifting-bil, spektakulär, men där tillverkaren snabbt gick vidare med andra idéer...

  16. #436
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Nu vet jag inte om du missuppfattar med flit hasse, men jag avsåg alltså att jämför D50 med 740, men visst har du en poäng om innovationerna. Ta en gammal Citroën från tiden istället om det passar bättre.

  17. #437
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Du lade upp för en volley

    För mig representerar One ännu en retro - må vara den ultimata, emedan D50 är en bra representant för en tid när syntar fortfarande tänktes bryta ny mark i ljudspektrat och följdes av ytterligare några innovationer innan luften gick ur med VA-vågen.

    Men som gubben sade i BBC radiophonic-filmen, när han surt betraktade den nya modularen: "Nothing gets old as fast as a new sound", så om man släpper innovationstanken - givetvis är den vågormsbaserade subtraktiva synten en klassiker och har sin plats bredvid pianot, orgeln, gitarren och andra instrument, som genrebildare och viktigt element i många musikstilar. Moog förstår att förvalta sitt arv och beundransvärt att de överlevt den digitala anstormningen.
    Senast redigerat av hasse_fx den 2018-10-11 klockan 10:37.

  18. #438
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Waldorf Quantum tycker jag har nya innovationer, men med PPG som grundstomme tror jag? Har bara tummat på PPG på Keyboards City när det begav sej.

  19. #439
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Jag kan tänka mig en sådan här i min studio när jag flyttat tillbaka till landet. Ska bli intressant att testa den. Jag har redan lagt 50000kr på modular genom åren. Så att lägga till en bunte sedlar till för att få ett riktigt fint spelbart instrument har jag inget emot. Tycker den låter väldigt lovande.

    Prisdiskussionen tycker jag är ointressant. Folk köper diverse gamla härken för stora summor också. Det enda som betyder något är om instrument passar en och man tycker det är värt investeringen.

  20. #440
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Prisdiskussionen tycker jag är ointressant. Folk köper diverse gamla härken för stora summor också. Det enda som betyder något är om instrument passar en och man tycker det är värt investeringen.
    +1

  21. #441
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran
    Om man utgår från de inbyggda funktionerna som X-röster, X-vågformer o.s.v. vad ser ni att den inte skulle klara av att låta som?
    Tycker det verkar vara ett instrument där du kan skära ljudet mer eller mindre hur du vill

  22. #442
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vad ser ni att den inte skulle klara av att låta som?
    must...resist.. obvious... joke..

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	dog.jpg 
Visningar:	1 
Storlek:	208,2 KB 
Id:	84028

  23. #443
    Haplo
    Haplo är inte uppkopplad
    Haplos avatar
    Veteran

  24. #444
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Haplo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    vad ser ni att den inte skulle klara av att låta som?
    Realistiska ljud såsom crashcymbal, piano, kyrkklocka och viktigast av allt OrchHit ! (plus TB303 och samplade hundar mm då)

  25. #445
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Så länge den kan låta som en skrikande gris. Det är det viktigaste.

  26. #446
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Ca 30 min in i denna drar det igång där STS snackar om hur han designat sina ljud.


    https://youtu.be/nGNSa8iFz40

  27. #447
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Hoppas för Moogs skull att de har fler ljuddesigners på lager - låter rätt tråkigt det mesta här :P Det borde gå att göra mycket roligare ljud med de spec:arna, man hör glimtar ibland, men det mesta är "meh". Utnyttja tre lager för att få både en intressant attack och en body i äkta stereo är inte rocket science!

  28. #448
    sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Johan Runeson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hoppas för Moogs skull att de har fler ljuddesigners på lager - låter rätt tråkigt det mesta här!
    Va! Jag läste ju tidigare i tråden att det lät objektivt bra. Märkligt...
    (Håller med, riktigt tråkiga ljuddemos. Låter bättre i deras videor.)

  29. #449
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av sm0hm Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Låter bättre i deras videor.
    Inte den ovan, imho...

  30. #450
    JFM
    JFM är inte uppkopplad
    JFMs avatar
    Senior
    Dags att damma av denna klassiker?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	papnzl63sdlz.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	25,9 KB 
Id:	84032

  31. #451
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av JFM Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Dags att damma av denna klassiker?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	papnzl63sdlz.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	25,9 KB 
Id:	84032
    Den blir aldrig omodern. <3

    Man hade fått sex bilar som min för en Moog One... och då har den agerat lastbil senast idag. Fast den köptes iofs inte heller ny ska sägas.

  32. #452
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Men en kalkon kan den iallafall inte låta som.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	emu_emulator_may81_pg9_ck.jpg 
Visningar:	15 
Storlek:	321,9 KB 
Id:	84033

  33. #453
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Från live stream...

    Each voice card is a synthesizer, it’s a full mono synth with the entire architecture on it.

    Kanske kommer en monosynt längre fram.

  34. #454
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Från live stream...

    Each voice card is a synthesizer, it’s a full mono synth with the entire architecture on it.

    Kanske kommer en monosynt längre fram.
    Det är nog ganska sannolikt o då kommer 16rösterför 90papp vara förhållandevis billigt

  35. #455
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Det blir ju exponentiellt dyrare per röst, för den första rösten använder man så mycket - alltså i princip hela tiden, kostar nästan ingenting per gång - medan röst 16 är ju mer en finröst som kommer fram väldigt sällan. Den kanske kostar cirka 100spänn per tangenttryck.

  36. #456
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Haha... se upp beem, nån kan ta dig på allvar!

  37. #457
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir ju exponentiellt dyrare per röst, för den första rösten använder man så mycket - alltså i princip hela tiden, kostar nästan ingenting per gång - medan röst 16 är ju mer en finröst som kommer fram väldigt sällan. Den kanske kostar cirka 100spänn per tangenttryck.
    Köp en 16 Voice och sälj 8 kort som monosyntar?

  38. #458
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp en 16 Voice och sälj 8 kort som monosyntar?
    Och sen säljer man 16voice som 16voice, med nåt litet glapp säkert lätt att fixa

  39. #459
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir ju exponentiellt dyrare per röst, för den första rösten använder man så mycket - alltså i princip hela tiden, kostar nästan ingenting per gång - medan röst 16 är ju mer en finröst som kommer fram väldigt sällan. Den kanske kostar cirka 100spänn per tangenttryck.
    Hahahahaha..underbart resonemang. Jag köper det

  40. #460
    jocks1
    jocks1 är uppkopplad nu

    Veteran
    Lite spretiga ljud hittills på flera videos, och på Soundcloud. Amos visade dock i en av sina presentationer, att VCO;erna kan ha komplexa övertoner, när fyrkant och sågtand/triangel blandas. Som någon här skrev, skapa lite klassiska Minimoog-ljud, så man kan höra hur dessa gestaltar sej på Moog One. Kan det typiska "in your face" dominanta klangerna skapas, som Minimoog är så bra på?

  41. #461
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir ju exponentiellt dyrare per röst, för den första rösten använder man så mycket - alltså i princip hela tiden, kostar nästan ingenting per gång - medan röst 16 är ju mer en finröst som kommer fram väldigt sällan. Den kanske kostar cirka 100spänn per tangenttryck.


    Skulle inte förvåna mig om det snart kommer i säljesannonser på syntar: Många av rösterna knappt använda.

  42. #462
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Minns att rösterna 127 och 128 på min Proteus2k sällan fick jobba. Den kunde lika gärna fått ha 126 röster.

  43. #463
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag citerar Lackan,
    Allt över två röster är onödigt, man har bara två pekfingrar.

  44. #464
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Från live stream...

    Each voice card is a synthesizer, it’s a full mono synth with the entire architecture on it.

    Kanske kommer en monosynt längre fram.
    Mycket troligt, få igen en del av utvecklingskostnaderna. Men ny produkt, nya utmaningar, även om man kan använda röstkorten. Gratis blir det inte, varken för Moog eller den som vill köpa en.

  45. #465
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av beem Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir ju exponentiellt dyrare per röst, för den första rösten använder man så mycket - alltså i princip hela tiden, kostar nästan ingenting per gång - medan röst 16 är ju mer en finröst som kommer fram väldigt sällan. Den kanske kostar cirka 100spänn per tangenttryck.
    Meh... Alla vet ju att det går runt hela tiden! Det kallas Rockin' Robin och ser till att de bra rösterna får jobba lika mycket och att de mindre bra rösterna får hålla sig i bakgrunden och spela hand clap på 1 och 3! Sedan, eftersom Moog One är en analog synt så låter rösterna ju olika - vissa används när synten får spela feta proggiga klanger ala Eddie Jobson, andra passar bättre för att emulera lite mer knarriga poppiga ljud. Det är tur att den har 16 röster för då kommer den passa för så många olika stilar. Nedan en bild från Moog-verkstadens kvalitetskontroll där de testar ut de bästa och mest vintage rösterna.



    Analoga vintage röster

  46. #466
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mycket troligt, få igen en del av utvecklingskostnaderna. Men ny produkt, nya utmaningar, även om man kan använda röstkorten. Gratis blir det inte, varken för Moog eller den som vill köpa en.
    3000 Dollar tippar jag på att en eventuell Moog Mono One skulle kosta.

  47. #467
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Hahaha. "Ni som bor på bottenvåningen behöver inte oroa er för att någon skall stjäla den ... den är helt enkelt för tung."

    Det finns inget sätt jag inte kan äga den här ... frågan hur kvarstår dock olöst. Det blir till att köpa en trisslott i morgon.

  48. #468
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Hahaha. "Ni som bor på bottenvåningen behöver inte oroa er för att någon skall stjäla den ... den är helt enkelt för tung."

    Det finns inget sätt jag inte kan äga den här ... frågan hur kvarstår dock olöst. Det blir till att köpa en trisslott i morgon.
    Köp tre! Den är ju tritimbral. TriTriss!

    P.S 20 kilo är nog inte för tungt för en inbrottstjuv. Blev själv bestulen på en 36" TV som vägde 80 kilo..

  49. #469
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blev själv bestulen på en 36" TV som vägde 80 kilo..
    Oj finns det så små platt TV? Tog han med sig väggen också

  50. #470
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Oj finns det så små platt TV? Tog han med sig väggen också
    Var en tjock TV som jag hade i min sommarstuga. Riktigt bra bild på den.

  51. #471
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    På min prologue låter faktiskt rösterna olika. Vet inte om det ska vara så?

  52. #472
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    På min prologue låter faktiskt rösterna olika. Vet inte om det ska vara så?
    Eh njet, du bör kolla det där. En patch för oscillatorsnedstämningen är tydligen på väg också.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp tre! Den är ju tritimbral. TriTriss!

    P.S 20 kilo är nog inte för tungt för en inbrottstjuv. Blev själv bestulen på en 36" TV som vägde 80 kilo..
    Mm, fast det var kommentaren som var rolig.

  53. #473
    Albedo
    Albedo är inte uppkopplad
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eh njet, du bör kolla det där. En patch för oscillatorsnedstämningen är tydligen på väg också.
    Ja, den är på verkstan just nu så jag hoppas dom fixar allt.

  54. #474
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, den är på verkstan just nu så jag hoppas dom fixar allt.
    Gött!

  55. #475
    tonefloat
    tonefloat är uppkopplad nu
    tonefloats avatar
    Moderator
    One VS Prologue den bataljen ser jag fram emot, eller One VS 1010

  56. #476
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    One vs Deepmind vs UBXa

  57. #477
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    One vs Deepmind vs UBXa
    Blir det match? DCO kan vara fint, men platsar sällan på samma spelplan.

  58. #478
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    X vs Y vs Z den eviga frågan.

    Analysera vs njuta av sitt instrument oavsett hur tonerna alstras, det är frågan det

  59. #479
    tobbiew
    tobbiew är inte uppkopplad
    tobbiews avatar
    Veteran
    Här låter den ju riktigt fint! Undrar om personlig assistent (runt 5.00) ingår? Är denne tillgänglig 24/7? I sådana fall är priset ett kap!


    https://youtu.be/ApSKSJNV0zw

  60. #480
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av tobbiew Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Här låter den ju riktigt fint! Undrar om personlig assistent (runt 5.00) ingår? Är denne tillgänglig 24/7? I sådana fall är priset ett kap!


    https://youtu.be/ApSKSJNV0zw
    Den har låtit fint i de flesta demosarna. Men du kanske äntligen har bytt lyssning nu?:
    Senast redigerat av El Toro den 2018-10-12 klockan 11:10.

Liknande ämnen

  1. Novation Peak - 8 Voice Poly
    Av Nihad i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 282
    Senaste inlägg: 2022-04-03, 19:53
  2. Ratt till Korg Mono/Poly (eller Poly-6)
    Av skogge i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-08-23, 18:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •