Resultat 1 till 55 av 55

Ämne: Polisen och skogsrave

  1. #1
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran

    Polisen och skogsrave

    "För danssugna har det uppkommit allt fler alternativ i form av illegala dygnetrunt-fester i naturområden. Men polisen har tröttnat, och planerar nu att sätta in en speciell busstyrka för att stänga ner festerna. "

    https://www.metro.se/artikel/skogsre...a-ner-festerna

    Never ending story...

  2. #2
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Dåligt skriven artikel, praktikant?

  3. #3
    oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Vintage
    Man undrar... vad exakt är det polisen har tröttnat på?

    /vän av oordning

  4. #4
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Givet rådande problem i samhället, med skjutningar, rån, gruppvåldtäkter och generell utbredning av "utsatta områden", känns det ju kanske som att det finns annat polisen kunde lägga resureserna på...

  5. #5
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Knarkande knarkare som rejvar.

    /vän av ordning

  6. #6
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Givet rådande problem i samhället, med skjutningar, rån, gruppvåldtäkter och generell utbredning av "utsatta områden", känns det ju kanske som att det finns annat polisen kunde lägga resureserna på...
    Allt hänger ju ihop så inte helt fel att polisen håller även viss koll på skogsraves
    Senast redigerat av El Toro den 2018-09-25 klockan 15:23.

  7. #7
    rydan
    rydan är uppkopplad nu
    rydans avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Allt hänger ju ihop så inte helt fel att polisen håller viss koll på skogsraves
    Jag förstår att du varit på många skogsrave, eftersom du fattat att det är där grunden läggs till skjutningar, misshandel och allmänna upplopp...

  8. #8
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av rydan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag förstår att du varit på många skogsrave, eftersom du fattat att det är där grunden läggs till skjutningar, misshandel och allmänna upplopp...
    Grunden är att ta i men folks dåliga vanor har ju en förmåga att bita dom där det känns så småningom. Alla går inte på skogsraves för att bara njuta av " bra" musik om man säger så.

  9. #9
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Min observation är att det alltid känns som att det finns annat polisen kunde lägga resurserna på så fort det uttalas om något som de skall satsa på.

    Den som kör för fort...
    Den som bränner hemma...
    Den som fildelar i stor skala...
    Den som slår sin fru...

    ... och så vidare. ALLA vet alltid bättre vad som borde göras. Oavsett vad det handlar om.

  10. #10
    kockpit
    kockpit är inte uppkopplad
    kockpits avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Min observation är att det alltid känns som att det finns annat polisen kunde lägga resurserna på så fort det uttalas om något som de skall satsa på.

    Den som kör för fort...
    Den som bränner hemma...
    Den som fildelar i stor skala...
    Den som slår sin fru...

    ... och så vidare. ALLA vet alltid bättre vad som borde göras. Oavsett vad det handlar om.
    Speciellt när de ger mig fortkörningsböter! Åh, måste de prioritera att upprätthålla alla lagar, skit också.
    Själv har jag inget ansvar att följa något annat än de lagar jag rättfärdigar. Funkar det inte så?

  11. #11
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Speciellt när de ger mig fortkörningsböter! Åh, måste de prioritera att upprätthålla alla lagar, skit också.
    Själv har jag inget ansvar att följa något annat än de lagar jag rättfärdigar. Funkar det inte så?
    Precis så många tänker och tycker! Ofta de som också tycker och tror att ens egna handlingar och gärningar bara har konsekvenser för en själv. Har generellt inget emot raves och har varit på en hel del genom åren rubänt Stockholm men har ibland svårt att sova när de dunkar på en bit från där jag bor och det är ju inte direkt drogfritt på de flesta av dessa raves..

  12. #12
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran
    Det blir ändå lite lustigt när polisens prioriteringar hela tiden flyttas runt, runt. Ingenting når ju någonsin ända fram innan något annat måste prioriteras och så börjas det om igen.

  13. #13
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av bassoprofundo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir ändå lite lustigt när polisens prioriteringar hela tiden flyttas runt, runt. Ingenting når ju någonsin ända fram innan något annat måste prioriteras och så börjas det om igen.
    Beror nog mest på att de har ett extremstort amsvarsområde men väldigt begränsade resurser. Tror dock inte de skulle lyckas så mycket bättre med 10 ggr så stora resurser. Elände och brott kommer alltid existera kort och gott.

  14. #14
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beror nog mest på att de har ett extremstort amsvarsområde men väldigt begränsade resurser. Tror dock inte de skulle lyckas så mycket bättre med 10 ggr så stora resurser. Elände och brott kommer alltid existera kort och gott.
    Precis, och då tycker jag nog att skogsrave borde hamna en bit ner på listan. Förmodligen handlar polisens krafttag, i det här fallet, om vem som bor i området där det klagas.

  15. #15
    dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Hmm, jag vet inte om ni har så mycket insikt i Stockholms ravescen men den teorin som många i den har är att den explosion av fester som varit det senaste året med många nya arrangörer lett till att vissa fester dragit till sig en svans av drogförsäljare av en lite värre sort än det mestadels har varit tidigare, smågangsters helt enkelt.
    Jag tror inte att själva ravebesökarna ställt till det på något nytt sätt utan att det är problem runtomkring.
    Sen är det ju ett ganska lätt mål, det är säkert enklare att stänga ner ett rave-PA i skogen jämfört med det potentiella bråk som uppstår om man skulle spärra av ett helt torg eller citykrog där folk dealar knark.

    Men det som händer oftast är ju att scenen omorganiseras och fester sker på ett annat sätt, det är många som inte vill gå till ställen där dessa personer förekommer då det blir väldigt trist stämning, klart o-techno!

  16. #16
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av bassoprofundo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det blir ändå lite lustigt när polisens prioriteringar hela tiden flyttas runt, runt. Ingenting når ju någonsin ända fram innan något annat måste prioriteras och så börjas det om igen.
    Det låter som att du tänker att polisarbete har en början och ett slut. De börjar ju inte om bara för att resurser under en tid lagts på annat håll. Bara det att vissa bitar läggs på is. Visst är det bättre med kontinuitet, men det måste ju inte startas om

  17. #17
    bassoprofundo
    bassoprofundo är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av M i Gbg Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det låter som att du tänker att polisarbete har en början och ett slut. De börjar ju inte om bara för att resurser under en tid lagts på annat håll. Bara det att vissa bitar läggs på is. Visst är det bättre med kontinuitet, men det måste ju inte startas om
    Brottsligheten lär ju inte försvinna som sagt och just därför fattar jag inte varför man lägger något krut på det här överhuvudtaget när det, i princip, är fritt fram för t.ex. bostadsinbrott. Något som verkligen drabbar hela samhället. Man kan ju också undra över hur polisens insats hade sett ut om det var invånarna i valfri förort istället för på Östermalm som hade klagat på volymen.

  18. #18
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av bassoprofundo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Brottsligheten lär ju inte försvinna som sagt och just därför fattar jag inte varför man lägger något krut på det här överhuvudtaget när det, i princip, är fritt fram för t.ex. bostadsinbrott. Något som verkligen drabbar hela samhället. Man kan ju också undra över hur polisens insats hade sett ut om det var invånarna i valfri förort istället för på Östermalm som hade klagat på volymen.
    Tror det klagats runt om hela Stockholm. Sen kan nog de flesta förstå att om mycket folk inte får sova ordentligt på grund av oväsen mitt i natten och knark säljs och brukas regelbundet i var och varannan skog så drabbar det samhället tyngre än några enstaka inbrott i området om året som det verkligen inte är fritt fram att begå.
    Sen kan jag tycka att några enstaka skogsrave kan man ju stå ut med. Men när de pågår flera gånger i veckan och det väsnas rätt rejält både från musiken och folket så har gränsen passerats.
    Senast redigerat av El Toro den 2018-09-25 klockan 18:02.

  19. #19
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    Enligt osäkra källor håller Polisen på att prova utrustning för att på säkert vis gripa skogstokiga festprissar:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skogspolisen.JPG 
Visningar:	15 
Storlek:	47,4 KB 
Id:	83700Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A+moose.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	32,6 KB 
Id:	83701

  20. #20
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av RX11 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Enligt osäkra källor håller Polisen på att prova utrustning för att på säkert vis gripa skogstokiga festprissar:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	skogspolisen.JPG 
Visningar:	15 
Storlek:	47,4 KB 
Id:	83700Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	A+moose.jpg 
Visningar:	11 
Storlek:	32,6 KB 
Id:	83701
    Tror inte polisen kommer använda älgutklädseln med tanke på vad som hände idag på Södermalm =Moose killed by gun...

  21. #21
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    -Utklädseln kommer väl till pass för att smyga sig på förlöpta älgar om inte annat...

  22. #22
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Förra veckan i Berlin såg jag en skogs-räv, en grå skabbig rackare. Det var nära Alexanderplatz på Karl-Marx Allee.

    Så visst finns det skogs-räv i technons huvudstad!

  23. #23
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    En buss låter väl ganska lindrigt. På 90-talet hade vi rave-komissionen och det ryktades att snuten drog runt i helikoptrar med värmekameror för o leta ravefester i skogen.
    Man stormade Docklands med 100-tals poliser (som tur va så fanns det massor av runda hål i golvet där man lätt kunde kasta ner olagligheter

  24. #24
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Är imho helt ok att polisen vill komma åt narkotika bland ungdomar. Detta innebär ej att jag tycker de ska skita i något annat. Fler resurser till polisen!

    De som anordnar fester för allmänheten kan väl söka tillstånd? Vad är problemet? Att gnälla på polisen är såååå 2010

  25. #25
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av tonefloat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Så visst finns det skogs-räv i technons huvudstad!
    I Detroit?

  26. #26
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    De som anordnar fester för allmänheten kan väl söka tillstånd? Vad är problemet?
    (no fix needed-fix)

  27. #27
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är imho helt ok att polisen vill komma åt narkotika bland ungdomar. Detta innebär ej att jag tycker de ska skita i något annat. Fler resurser till polisen!

    De som anordnar fester för allmänheten kan väl söka tillstånd? Vad är problemet? Att gnälla på polisen är såååå 2010
    Jag kan tycka det är OK om man vill komma åt Langare. Men nu verkar det mer som problemet isig är att Musiken stör folk som sover? Eller är jag ute och psyklar? Skall man då inte först och främst försöka föra en dialog med fest arrangörer? Inom fotbollen klarar man ju av att ha såkallade supporter poliser? Och jag har ryktesvägen hört att en hel del fotboll supportrar använde olagliga berusnings prepparat.

  28. #28
    tonefloat
    tonefloat är inte uppkopplad
    tonefloats avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I Detroit?
    Scooter!

  29. #29
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Problemer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kan tycka det är OK om man vill komma åt Langare. Men nu verkar det mer som problemet isig är att Musiken stör folk som sover? Eller är jag ute och psyklar?
    Det är väl både och! Sömn är viktigt för de flesta av oss. Droger finns överallt i samhället men de som tar drogar på en krog gör det ofta med måtta under viss översyn/kontroll medan i skogen kan det lätt gå överstyr. Sen tar ju givetvis de flesta på raves inte droger eller väldigt lite sådant.

  30. #30
    kotten
    kotten är inte uppkopplad
    kottens avatar
    Veteran
    På temat "sköna drogliberaler på ett ställe och tjafs på ett annat".

    https://www.expressen.se/kvallsposte...lmos-gangvald/

    (nu vill jag inte dra det så långt till att kalla alla rejvare för brats då men det är ju inte bara överklassen som skiter i vad dom finansierar)

  31. #31
    anonanon
    anonanon är inte uppkopplad
    anonanons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Äntligen!

  32. #32
    anonanon
    anonanon är inte uppkopplad
    anonanons avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Men jag hoppas verkligen detta kan bli första steget till en lösning av problemet, även jag är en del av denna scenen och jag absolut avskyr den riktningen som den rört sig i de senaste året/åren. Ytterst lite ansvarstagande från arrangörer, om man inte räknar med fjantiga små rosa lappar.

    Såfort man går ut ur sin uber,taxi,buss, så kommer hoppar det småkids ut från buskarna, de är från 13 års ålder som ska sälja varenda piller och pulver du kan tänka dig.
    Detta är självklart inte lika illa på alla tillställningar men om man söker sig efter de större så är det ett bihang man får stå ut med.

    Fast det är såklart inte bara i skogen, kan minnas ett rave inte för länge sedan i en lagerlokal i rågsved, ett gäng grabbar med tjocka dunjackor står vid baren och hoppar fram till varenda dansare som kommer behöver fylla på vattenförrådet och ska pusha sitt knark.
    Kommer ihåg hur min tjej råkade snubbla på ena snubbens skor, börjar han jiddra. Bara riktigt jävla dålig stämning rätt igenom.

    Fattar inte hur det kan vara så svårt att ha någon i dörren som håller ute pushers och allmänt folk som inte är där för att ha skoj, så skulle inte polisen jiddra lika mycket och besökarna skulle ha det roligare.
    Svårt att hålla ute folk när man är i skogen men de som inte är strikta nog med inbjudningarna får väll utrotas av ravekommisionen, survival of the fittest.

    Alla de bättre ställena i tyskland kör ju så, är det för osvenskt kanske?

  33. #33
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av anonanon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äntligen!
    ÄtLingon är väl mer passande? Jag menar om man ändå är i skogen och rave'ar.

  34. #34
    AnotherSwede
    AnotherSwede är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    + 1

  35. #35
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    I Detroit?
    Hej och välkommen till 30 år sedan.

    Edit: för att förtydliga mig. Den kulturen är tyvärr i princip utdöd i Detroit. Där arrangeras en festival en gång om året. Där i mellan är det total torka. Berlin däremot bara fortsätter att koka.

  36. #36
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av anonanon Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men jag hoppas verkligen detta kan bli första steget till en lösning av problemet, även jag är en del av denna scenen och jag absolut avskyr den riktningen som den rört sig i de senaste året/åren. Ytterst lite ansvarstagande från arrangörer, om man inte räknar med fjantiga små rosa lappar.

    Såfort man går ut ur sin uber,taxi,buss, så kommer hoppar det småkids ut från buskarna, de är från 13 års ålder som ska sälja varenda piller och pulver du kan tänka dig.
    Detta är självklart inte lika illa på alla tillställningar men om man söker sig efter de större så är det ett bihang man får stå ut med.

    Fast det är såklart inte bara i skogen, kan minnas ett rave inte för länge sedan i en lagerlokal i rågsved, ett gäng grabbar med tjocka dunjackor står vid baren och hoppar fram till varenda dansare som kommer behöver fylla på vattenförrådet och ska pusha sitt knark.
    Kommer ihåg hur min tjej råkade snubbla på ena snubbens skor, börjar han jiddra. Bara riktigt jävla dålig stämning rätt igenom.

    Fattar inte hur det kan vara så svårt att ha någon i dörren som håller ute pushers och allmänt folk som inte är där för att ha skoj, så skulle inte polisen jiddra lika mycket och besökarna skulle ha det roligare.
    Svårt att hålla ute folk när man är i skogen men de som inte är strikta nog med inbjudningarna får väll utrotas av ravekommisionen, survival of the fittest.

    Alla de bättre ställena i tyskland kör ju så, är det för osvenskt kanske?
    De flesta här vet det.

    Och vet mycket väl varför polisen raidar såna tillställningar.

  37. #37
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Edit: för att förtydliga mig. Den kulturen är tyvärr i princip utdöd i Detroit. Där arrangeras en festival en gång om året. Där i mellan är det total torka. Berlin däremot bara fortsätter att koka.
    Mest kokar berlinarna suppe på en spik jah!
    Detroit kommer ALLTID vara Technons huvudstad och inte fn är det bara drag där en gång om året.
    http://movement.us/events

  38. #38
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det är väl både och! Sömn är viktigt för de flesta av oss. Droger finns överallt i samhället men de som tar drogar på en krog gör det ofta med måtta under viss översyn/kontroll medan i skogen kan det lätt gå överstyr. Sen tar ju givetvis de flesta på raves inte droger eller väldigt lite sådant.
    Jag tycker det är lite jobbigt att du bara väljer att citera delar av mitt inlägg för då hamnar det lite ur sitt kontext, enligt mig. Att folk skulle konsumera droger(läs även alkohol) under ordnade former på krogen och att det inte skulle gå överstyr håller jag inte med om. Tänk tex alla vålds relaterade bråk som uppstår p.g.a osunt intag av alkohol.
    Senast redigerat av klonq den 2018-09-25 klockan 21:28.

  39. #39
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Citat Ursprungligen postat av Problemer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker det är lite jobbigt att du bara väljer att citera delar av mitt inlägg för då hamnar det lite ur sitt kontext, enligt mig. Att folk skulle konsumera droger(läs även alkohol) under ordnade former och att det inte skulle gå överstyr håller jag inte med om. Tänk tex alla vålds relaterade bråk som uppstår p.g.a osunt intag av alkohol.
    Ja, men det är fortfarande lagligt.
    Iaf till folk över 18år.

  40. #40
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av Problemer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag tycker det är lite jobbigt att du bara väljer att citera delar av mitt inlägg för då hamnar det lite ur sitt kontext, enligt mig. Att folk skulle konsumera droger(läs även alkohol) under ordnade former och att det inte skulle gå överstyr håller jag inte med om. Tänk tex alla vålds relaterade bråk som uppstår p.g.a osunt intag av alkohol.
    Vart skrev jag att drogintag på krogar inte kan gå överstyr? Jag skrev att det ofta intas där under mer kontrollerade former och att det är lättare att intag och langning går överstyr när kontroll och vakter saknas vilket anonanons inlägg ovan tydligt visar.

  41. #41
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av El Toro Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vart skrev jag att drogintag på krogar inte kan gå överstyr? Jag skrev att det ofta intas där under mer kontrollerade former och att det är lättare att intag och langning går överstyr när kontroll och vakter saknas vilket anonanons inlägg ovan tydligt visar.
    Jag var tvungen att göra en ändring i posten du citerar då jag hoppade över att nämna krogen. Men du skriver " Droger finns överallt i samhället men de som tar drogar på en krog gör det ofta med måtta under viss översyn/kontroll medan i skogen kan det lätt gå överstyr". Det tolkade jag som det jag skrivit tidigare.

  42. #42
    bakelit
    bakelit är inte uppkopplad
    bakelits avatar
    Veteran
    Äh, jävla förmynderi Sverige. Mig stör det inte att folk har fester i skogen. Droger är ett samhällsproblem och det är tragiskt att det förstör folks liv. Tror knappast förbrukningen minskar för att det stoppas fester här och där. Jag är inte drogliberal men tycker det är synd att techno-scenen alltid måste kämpa för sin existens här.

  43. #43
    klonqs avatar
    Veteran
    Men nu slår jag på mitt alkolås för ikväll, återkommer imorgon.

  44. #44
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Det verkar inte vara förbrukningen av droger som är problemet, utan de som säljer. Min tolkning av det hela.

  45. #45
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av bakelit Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Äh, jävla förmynderi Sverige. Mig stör det inte att folk har fester i skogen. Droger är ett samhällsproblem och det är tragiskt att det förstör folks liv. Tror knappast förbrukningen minskar för att det stoppas fester här och där. Jag är inte drogliberal men tycker det är synd att techno-scenen alltid måste kämpa för sin existens här.
    Förmynderi? Sverige har nog varit ganska liberalt vad det gäller Technoklubbar. Men angående skogsraves. Bodde du själv i närheten av en skog där folk kör Technofester flera gånger i veckan så skulle du nog inte heller uppskatta det när du behöver sömn.

  46. #46
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det verkar inte vara förbrukningen av droger som är problemet, utan de som säljer. Min tolkning av det hela.
    Är nog både och. Vissa brukare kan helt klart inte kontrollera sitt bruk av knark utan låter missbruket kontrollera dom. Har sett en hel del kompisar från förr gå ned sig ordentligt och i princip helt slutat fungera som människor för att de gillade att "buzza" på helgerna.

  47. #47
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Våldsrelaterade bråk! <3

    (Följer diskussionen med intresse. Går sällan på rave och knarkar sällan.)

  48. #48
    jagtror99
    jagtror99 är inte uppkopplad
    jagtror99s avatar
    Senior
    från mitt egna göteborgsperspektiv - vad jag hört är det ett större problem på utomhusfester just här med den "otrevliga" försäljningen (attendar själv bara "inomhuslokaler" pga musikstilspreferenser och har ej märkt det där) så jag är inte förvånad över detta "nya" fokus. det är såklart en väldigt nyanserad fråga men jag tycker inte det ske blundas för att det tillgängliggörs droger på en annan skala på vissa slags fester.

  49. #49
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Att polisen åker till skogsravet på långholmen, långholmen är ju urskog numera. För att hitta 13 årga(?) langare låter ju fint. Chansen att de får tag på några 13(?) åriga knarklangare är väl kanske inte så stor.

  50. #50
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    Sen tycker jag att man kan skriva att det handlar om "folkfester" istället för "skogsraves", det är ju trots allt inte 90-talet och folk som är på de där läskiga platserna med den där läskiga musiken träffas ju där inte nödvändigtvis pga musiken utan snarare bristen på annan lokal. Vi har ju ingen lokal. Ge oss en lokal istället.

  51. #51
    janost
    janost är inte uppkopplad

    Avslutat konto
    Stockholm är väl fullt av lokaler?
    Det är ingen byhåla direkt som Fagersta.

    Och fryshuset finns väl?
    Ja just ja, det är ju drogfritt.

  52. #52
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av janost Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Stockholm är väl fullt av lokaler?
    Det är ingen byhåla direkt som Fagersta.

    Och fryshuset finns väl?
    Ja just ja, det är ju drogfritt.
    På "lokal" eller krogen så är det sällan drogfritt och det går i cykler hela tiden. var en razzia här på ett ställe som jag var på mycket får 15 år sedan... Polisen spärrade utgången och kollade alla.

    Ett 20 tal personer togs för drogpåverkan den gången.

    Det är mycket droger exakt övertalt och det har varken med ett rejv eller en krog att göra. det säljs här helt öppet på krogen i närheten. inne i stan helt öppet. Cenrum är helt översvämmat av drogförsäljare.


    Här ute på gräsmattan kan man plocka fimpar och röka dem eller göra en ny av resterna... Såg en "Pundare" göra så. En minut för mig att ta mig dit... men jag håller inte på med det men.

    Här ute går folk promenerar förbi och röker maja och hasch helt öppet. jag ser yngre grabbar gå runt i områden för att sälja mitt inne i bostadsområden. jag själv bryr mig inte, där går en gubbe och en tant och en drogförsäljare jahop...

    Det är en bomb just nu sedan ett par fem -tio år tillbaka. Så jag säger bara det... Ett par rejv och drogande där eller inte är skit samma. Det gör inte ett skit i skillnad varken från eller till för något. Har vart på några rejv och sett att det finns droger där men inte särskilt mer än någon annan stans. Det var betydligt mer på krogarna här inne i stan i alla fall på 90 talet när jag var ute jämt... Amfetamin och allt möjligt.

    ja men vet inte... kanske bra om några ungar blir skrämda om polisen dyker upp. Inte vet jag.

  53. #53
    peter4
    peter4 är inte uppkopplad
    peter4s avatar
    Veteran
    unleash the emu

  54. #54

  55. #55
    klonqs avatar
    Veteran
    Jaja nu kommer det väl vara lugnt till nästa sommar.
    https://m.youtube.com/watch?v=5KJ__06kyxs

Liknande ämnen

  1. Kastade ut synth mot polisen – i 130 km/h
    Av altemark i forum Nyheter
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2020-07-25, 11:19
  2. Svar: 47
    Senaste inlägg: 2017-06-01, 16:13
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2016-12-14, 19:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •