Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ljudet spricker (”cpu dist”) på nya iPad Pro

  1. #1
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior

    Ljudet spricker (”cpu dist”) på nya iPad Pro

    Fick hem den nya iPad Pro 12.9 idag och laddade ner ett gäng musikappar. Jag öppnade upp BeatMaker 3 och ljudet började spricka direkt med ett enda spår med Digital D1 (och alla andra plutons jag testat) i monoläge. Även samlingar spricker som om man överlastat cpu’n. Testade även Cubasis och samma sak där. Testat ändra bufferstorleken men det enda som verkar funka är det högsta. Hur fan är det möjligt att min nya iPad Pro klarar mindre än min flickväns gamla iPad Air som ändå kan ha ett gäng spår med samplingar och plutons rullande med ok latency.
    Jag har prövar synth one, model 15, digital d1 och korg module. Inger rullat, ens på enkla ljud... Har jag missat något?
    Senast redigerat av pitir den 2018-11-12 klockan 20:18.

  2. #2
    drifter7508
    drifter7508 är inte uppkopplad
    drifter7508s avatar
    Veteran
    Apparna är väl inte uppdaterade för nya modellen.

    Antar att Bandcamp funkar på den?

  3. #3
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    När jag Skapat ett nytt projekt i Beatmaker 3 och laddar in en instans av Model 15 så hoppar cpu-mätaren mellan 18% och 56%. Alltså utan att jag ens spelar något. Buffer på 512... Det är som sagt samma visa med alla plugins jag testt i både BM3 och Cubasis.

  4. #4
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Drifter7508: Jag hoppas det och att de fixas fort.

  5. #5
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Verkar vara som du säger. Prövade Korg gadget på lägsta buffer med 8 synthar + korg module grand piano och drog händerna över klaviaturet för att maxa polyfonin. Inget knaster och poppande.

  6. #6
    tublenco
    tublenco är inte uppkopplad
    tublencos avatar
    Veteran
    Läste nånstans att de nya iPad Pro bara kan köra i 48kHz. Kanske där det spökar?

  7. #7
    pitir
    pitir är inte uppkopplad
    pitirs avatar
    Senior
    Tack för tipset! Jag prövade och om jag inte spelar något så åker CPU-mätaren ner vid 96kHz med 24 bit upplösning. Allt annat peakar av att bara ladda in en plugin. Dock verkar det funka lite bättre på 44.1 när man väl trycker play. Men ligger hela tiden upp och nosar på 100%. 48kHz verkar inte va något skillnad :/

Liknande ämnen

  1. Nya syntar med inbyggd dist...
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2013-05-23, 18:25
  2. Nya Garageband för iPad.
    Av the örjan i forum Övriga DAW
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 22:59
  3. äntligen ny macbook pro med core i7 cpu
    Av DariBer i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 20:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •