Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Vem kan bli producent (kurs)

  1. #1
    viktoria
    viktoria är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna

    Vem kan bli producent (kurs)

    Hej 99musik!

    Tänkte kolla om det finns några andra här som ska/har gått kursen "Vem kan bli producent". Jag har blivit antagen till den i Göteborg som börjar om några veckor och är grymt pepp --- och det vore fett om det fanns några andra som vill dela med sig av erfarenheter/tankar/tips/etc etc.

    Länk till Vem kan bli producent för den som är nyfiken: https://www.vemkanbliproducent.com/

    XOXO

  2. #2
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Grattis till antagningen! Otroligt viktigt ämne och Popkollo är verkligen en bra och nyttig organisation. Jag vet att en i projektgruppen för Vem Kan Bli Producent 2015 är med i Drömfakulteten och det bådar ju verkligen gott.

    För riktig pepp läste jag en grym intervjuartikel för ett tag sedan med labeln Cherish: http://www.totallystockholm.se/break...usic-industry/

    Hoppas du får kul och lär dig mycket!

  3. #3
    viktoria
    viktoria är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Tack! Och tack för lästips!

    Ja, alltså vart så oerhört sugen när jag såg någon gång i våras att det skulle starta i gbg. Och skickade in min ansökan första dagen man kunde pga var så pepp. Känns ju såklart skitkul att ha blivit antagen, och att förhoppningsvis få ett nätverk och sammanhang med andra som liksom jag är peppade på att prodda musik på olika sätt men inte riktigt har vågat.

  4. #4
    särkvark
    särkvark är inte uppkopplad
    särkvarks avatar
    Veteran
    Pepp(kollo)!

  5. #5
    Valdo
    Valdo är inte uppkopplad
    Valdos avatar
    Senior
    Grattis, fan va kul!
    Min syster gick den kursen i sthlm för några år sen. Nu jobbar hon som A&R på Universal.

  6. #6
    Krukan
    Krukan är inte uppkopplad
    Krukans avatar
    Senior
    Grattis!
    En kompis till mig var med på ett av deras "Producer Camp" en helg i slutet av sommaren. Hon var mycket nöjd. En positiv erfarenhet hon nämnde var att se andras tillvägagångssätt i skapandeprocessen. När man (som många gör) sitter själv med sin laptop är det ju lätt att fastna i ett visst mönster och tro att saker bara kan göras på ett visst sätt. Där hade ju alla helt olika erfarenheter och även helt olika mål med sin musik, vilket var mycket inspirerande.

  7. #7
    deleted user
    Och för att träffa andra tjejjer / kvinnor/ transpersoner Och atmosfären brukar vara väääldigt peppande.

    / gammal popkolloledare

  8. #8
    viktoria
    viktoria är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Fett med peppen! Och kuul med gammal popkollo-ledare ju!

  9. #9
    viktoria
    viktoria är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ja, ser verkligen fram emot det här med att få ta del av andras processer, har pluggat konst på folkis innan och det tyckte jag var en av de mest givande grejerna, att få se hur andra tänker och arbetar.

  10. #10
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Najz! Hoppas det ska leva upp till förväntningarna.

  11. #11
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Kul! Hoppas det blir grymt

Liknande ämnen

  1. Hur 4/4 kan bli intressant
    Av tinybox i forum Slagverk
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2019-08-16, 14:26
  2. Kan inte bli fel...
    Av Caouro i forum Allmänt om musik
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2017-05-30, 22:52
  3. Kan du låta bli att...
    Av Erik G i forum Allmänt om musik
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2012-11-23, 12:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •