Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 102

Ämne: Cubase 10

  1. #1
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran

    Cubase 10

    Nu är jag väl lika tidigt ute som ungarna som ringer på och säljer jultidningar i september, men vi kan väl ha en GAS-tråd tills den släpps

    Jag pratade med Steinberg på musikmässan idag, och han hintade att släppet kommer lite tidigare än vanligt den här gången, den brukar ju annars släppas i början av december, så kanske vi ser något redan i november?

    Han sa också att det kommer vara något helt nytt, vad det nu innebär, men man har ju lite extra förväntningar på en tia, iallafall jag.

  2. #2
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    En vacker dag får väl t o m jag uppgradera från 3.1, men då ska det vara nå't nyttigt och bra.

  3. #3
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Mmm, jag går och väntar på att uppdatera här hemma, men har inte velat engagera mig i 9.5 då tian är på väg ... Men jag vill ju bara ha elements och det brukar dröja en bit längre har jag för mig.

  4. #4
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mmm, jag går och väntar på att uppdatera här hemma, men har inte velat engagera mig i 9.5 då tian är på väg ... Men jag vill ju bara ha elements och det brukar dröja en bit längre har jag för mig.
    Tänk på att Steinberg brukar ta rejält med betalt när man inte går sekventiellt från en version till nästa. Dvs uppgradering från 9.0 till 10.0 lär bli dyrare än att ha köpt 9.5 emellan.

  5. #5
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tänk på att Steinberg brukar ta rejält med betalt när man inte går sekventiellt från en version till nästa. Dvs uppgradering från 9.0 till 10.0 lär bli dyrare än att ha köpt 9.5 emellan.
    Fast elements brukar kosta under tusenlappen som standard alone. Det kan jag leva med

  6. #6
    NON
    NON är inte uppkopplad
    NONs avatar
    Veteran
    Kör fortfarande på 8.5. Hade tänkt att hoppa på 10 tåget. Men jag har inte haft något behov av något "större och bättre" hitintills.

  7. #7
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av NON Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör fortfarande på 8.5. Hade tänkt att hoppa på 10 tåget. Men jag har inte haft något behov av något "större och bättre" hitintills.
    Nä inte jag heller, ändå är jag en sucker för att uppgradera. Typ, "tänk vad mycket mer och bättre musik jag kommer att göra med nästa version"

  8. #8
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag ligger på 7.5. Det kom en eller ett par funktioner i 9:an som jag skulle vilja ha, så jag har tänkt att uppdatera nu när jag ändå "håller på" och joxar i studion.

  9. #9
    Fires_Of_Ork
    Fires_Of_Ork är inte uppkopplad
    Fires_Of_Orks avatar
    Veteran
    cubase X gissar jag att det blir.

    OT: för ett tag sedan gick jag från CB6 till CB artist 9,5,, räknade inte med att det skulle bli som att lära sig en helt ny DAW.
    bra grejer dock, men ändå.....

  10. #10
    deleted user
    Vad skulle få er att köpa då?

    Jag hoppas på inspelning i varispeed och någon slags midi-kontrollerad realtidskontroll av detta. Annars är jag nöjd.

  11. #11
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad skulle få er att köpa då?

    Jag hoppas på inspelning i varispeed och någon slags midi-kontrollerad realtidskontroll av detta. Annars är jag nöjd.
    Ibland saknar jag bezier-kurvor för CC-data, men annars är jag rätt nöjd med det mesta i 9.5. Det övriga som jag saknar beror oftast på att jag inte har fått in dessa funktioner i mitt arbetsflöde.

    Annars har jag en stark känsla att Steinberg är på väg att implementera prenumerationsmodellen med Cubase X, dvs att man leasar programmet mot en månadsavgift. Typ som Office 365, Adobe CC, Roland Cloud eller Spotify. Det är ju snart 2019, och jag tror att vi befinner oss i ett paradigmskifte, där den äldre generationen vill äga produkten, medan de yngre främst vill bara kunna använda tjänsten som produkten faciliterar.

    (Själv är jag lite mitt emellan där... föredrar alla gånger att leasa dataprogram och bilar, men hatar att streama film eller musik.)
    Senast redigerat av mimoid den 2018-09-18 klockan 13:33.

  12. #12
    vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Om dom ändå kunde fixa så att Track Delay verkligen ändrade spåret i realtid, det skulle vara oerhört användbart för alla oss som har externa saker.

    OM det blir prenumeration går det bort helt, skulle aldrig köpa något sådant.

  13. #13
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Uppdaterade precis till 9.5 Pro från 8.5. Nåja, man hinner väl köra några veckor :-). Tycker att många av de små GUI-förändringarna är riktigt bra och det känns som mer "ordning och reda".
    Tror också snart på en subscription-modell. Med en sådan pass mogen produkt är det svårt att få användarna att uppgradera enbart på nya funktioner.

  14. #14
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Jag vet inte, jag tror inte på det där med Cubase Kryss.
    Jag tror det blir 10.
    X-versioner känns rätt passé tycker jag.

    Oavsett vad det blir för nyheter och om jag kommer ha nytta av dom vet jag att jag troligen kommer uppgradera.
    Jag klarar mig utmärkt med 9.5, men det känns roligt på nått sätt att hänga med i en programvara man använder ofta.

    Jag kan inte ens komma på något jag saknar faktiskt?

  15. #15
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Såg den här nu, en bok om Cubase 10 som släpps redan den 8:de oktober. Undrar om det kan bli en så pass tidig release av programmet också den här gången?

    https://www.booktopia.com.au/cubase-...540024848.html

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	cubase10_bok.png 
Visningar:	50 
Storlek:	240,2 KB 
Id:	83882


    Och lustigt nog på en svensk sida med samma bok och med samma releasedatum har den ett annat omslag och där "10" inte nämns!

    https://www.akademibokhandeln.se/bok...9781540024848/

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Cubase10_bok_sverige.png 
Visningar:	43 
Storlek:	191,8 KB 
Id:	83883

    Är det Australiensarna som gjort en miss och avslöjat för tidigt tro?
    Senast redigerat av Albedo den 2018-10-03 klockan 17:43.

  16. #16
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    En vacker dag får väl t o m jag uppgradera från 3.1, men då ska det vara nå't nyttigt och bra.
    Att uppgradera från Cubase Atari 3.1 - dvs ett tiotal generationer bakåt - är så klart inte möjligt, men det visste du säkert. Dagens versionsnummer borde vara ca Cubase 43 e dyl - för att motsvara hur mga ggr det har uppdaterats. Inte ens Cubase VST eller SX går att uppdatera längre. Mina licenser på det där försvann med MI7.

  17. #17
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    Åh Cubase 10 !
    AAF bitte och Cloud License med lösenord, så man slipper ha dingelidongen (härket) hängandes.

  18. #18
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Kör en gammal 5:a
    Köpte ny elements 9.something, kunde inte ens öppna
    studioprojekt då skiten käkade för mycket ram och cpu, kändes ryckigt och instabilt.
    Tillbaks till 5:an, onödiga pengar...

  19. #19
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Tänkte jag skulle testa Pro idag för att jämföra med Ableton Live som jag annars använder. Man är tydligen tvungen att använda en dongel bara för demot Elements funkar med soft men den är så begränsad att jag inte känner att det skulle bli ett rättvist omdöme. Hade varit nice att kunna klämma på Cubase innan 10:an kommer

  20. #20
    nyd
    nyd är inte uppkopplad
    nyds avatar
    Veteran
    Har den inbyggd editor till JX-10?

  21. #21
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av nyd Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har den inbyggd editor till JX-10?
    Nej tyvärr, men till XP-10 och JV1010

  22. #22
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Köpte en dongel senare idag (ingen waste eftersom jag hade ett par soft-licenser sedan tidigare som jag nu kunde föra över = mindre strul vid nästa ominstallation). Cubase är precis så stökigt som jag kommer ihåg från tidigare men det jag ville jämföra i förhållande till Ableton Live visade sig fungera klockrent. Har en månad på mig att utvärdera så vem vet - det kanske blir en 10:a.

  23. #23
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av KungKrille Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köpte en dongel senare idag (ingen waste eftersom jag hade ett par soft-licenser sedan tidigare som jag nu kunde föra över = mindre strul vid nästa ominstallation). Cubase är precis så stökigt som jag kommer ihåg från tidigare men det jag ville jämföra i förhållande till Ableton Live visade sig fungera klockrent. Har en månad på mig att utvärdera så vem vet - det kanske blir en 10:a.
    Vad var det du ville jämföra (nyfiken :-))?

  24. #24
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av drglas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad var det du ville jämföra (nyfiken :-))?
    Automation av hårdvarusynthar. Jag tror jag postat tidigare om de problem jag har med Ableton Live där ritade kurvor sällan fungerar och har jag fler automationsspår så spelas bara ett av dom eller så blir det kakafoni. Live verkar dessutom spotta ur sig annan till synes slumpmässig data när man stoppar eller resetar tidslinjen som ger en del av mina synthar tuppjuck (sätter MIDI-volym till noll, ändrar en operator på DX:en, ändrar inkommande MIDI-kanal på någon synth etc). Jag har tröttnat på det här så därför testar jag Cubase. Hittills har det som sagt funkat jättebra. Jag tycker Cubase är mycket svårare att komma igång med och inte lika enkel att göra saker på som Live men det har väsentligt stabilare MIDI. Jag kan iofs ha missat inställningar i Live men tycker jag provat det mesta för att lösa problemen utan positivt resultat.

  25. #25
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Nu är Cubase 10 upplagd på Steinbergs sida som "Coming soon".
    Rykten om att dom ska börja släppa releaser tidigare än förr för att slippa konkurrensen med Black Friday och julhandeln, plus att 9.5 släpptes onsdag den 15/11 förra året, får mig att tippa på ett släpp nu på onsdag.

    https://www.steinberg.net/en/shop/bu...se-pro-10.html

    Det ser mörkt ut på Steinbergs avbytarbänk:

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	csm_cubasepro10packshotshade2500x2200px_9ce6df7753.png 
Visningar:	32 
Storlek:	21,9 KB 
Id:	84582

  26. #26
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Ja jösses... Det blir en uppgradering helt klart. Inte för att jag behöver det, utan för att jag är en sucker för att uppgradera till senaste versionen av allt.

  27. #27
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mimoid Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja jösses... Det blir en uppgradering helt klart. Inte för att jag behöver det, utan för att jag är en sucker för att uppgradera till senaste versionen av allt.
    Mm, samma här, det har läckt lite redan och det verkar inte vara något revolutionerande nytt.
    Så är det värt en tusenlapp för mig att uppgradera från 9.5?
    Nej, troligen inte.
    Kommer jag göra det ändå?
    Ja, troligen.

  28. #28
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    "Håll dig igång"?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Cubase10_väntan.png 
Visningar:	31 
Storlek:	234,7 KB 
Id:	84613

  29. #29
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    "Håll dig igång"?

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Cubase10_väntan.png 
Visningar:	31 
Storlek:	234,7 KB 
Id:	84613
    Hahaha!

  30. #30
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Nu släpptes Youtube videos.

    Cubase 10 verkar vara mest förbättringar av befintliga funktioner, och inte så mycket nytt.


    https://youtu.be//z3U1GmzuPNY


    https://youtu.be//sScfjg_bBUE


    https://youtu.be//67mLPK1WwRE


    https://youtu.be//H0kiU9MBQ6o

  31. #31
    pepelogu
    pepelogu är inte uppkopplad
    pepelogus avatar
    Veteran
    Jodå, blir till att uppgradera fast först om någon månad när de fixat de värsta buggarna.

  32. #32
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Riktigt bra förbättringar överlag.

    Och äntligen audio alignment.

  33. #33
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Det kanske blir en Cubase för mig också men jag väntar lite till (utvärderar Studio One nu). Ska erkännas att det i så fall blir min första lagliga Cubase då jag bara kört crackat på Atari

  34. #34
    drglas
    drglas är inte uppkopplad
    drglass avatar
    Veteran
    Tycker det var en ovanligt torftig uppdatering . Trots alla "workflowuppgraderingar" så jobbar jag på samma sätt som jag gjorde med 1.0 (MIDI då alltså). Antar att jag har svårt att lära om...

  35. #35

    Veteran
    Cubase ser riktigt bra ut nu.

  36. #36
    deleted user
    Nej det här var väl ingen vidare update..? Tycker det mer och mer handlar om automatiserat autocorrect.

    Blir ärligt talat sugen på att sälja min 9.5 och prova gå dawless.

  37. #37
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Fruktansvärt kladdig grafik ...

  38. #38

    Veteran
    Funktionsmässigt fantastisk.

  39. #39
    hasse_fx
    hasse_fx är inte uppkopplad
    hasse_fxs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av drloop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funktionsmässigt fantastisk.
    A short brief please!

  40. #40
    reverbsvansen
    reverbsvansen är inte uppkopplad

    Veteran
    AAF är värt allt för mig, för att kunna flytta ljudfiler från min videoredigeringsprogram till Cubase för att ljudmixa.
    Istället för att hålla liv i en Protoolsversion, köpa Nuendo för råmycket pengar eller trixa sig gråhårig med AA-Translator.

    Jag vet att både PT och Nuendo är branschstandard och Har PT så kan leverera i det för vidare mix, varhelst det skulle behövas.

    Här blir absolut uppgradering till C10 inom kort.

  41. #41
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Tänk att jag snurrar Studio4 10 år, och inget grönare gräs på andra sidor. Bara att jag inte kan bouncea direkt till mp3, men det är det enda liksom.

    Skulle jag skaffa helt nytt däremot, då...

  42. #42
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Kan någon hitta sidan där det står vilka versioner av Cubase den klarar att uppgradera från. Jag såg någon för någon dag sedan där jag vill minnas att den klarade iaf från Cubase 7, men kan inte hitta den nu.

  43. #43
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan någon hitta sidan där det står vilka versioner av Cubase den klarar att uppgradera från. Jag såg någon för någon dag sedan där jag vill minnas att den klarade iaf från Cubase 7, men kan inte hitta den nu.
    Från Cubase 4 finns uppdateringspriser:
    https://www.steinberg.net/en/shop/bu...se-pro-10.html

  44. #44
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Från Cubase 4 finns uppdateringspriser:
    https://www.steinberg.net/en/shop/bu...se-pro-10.html
    Sorry, jag missade skriva Cubase 10 Elements. På den sidan står bara "upgrade from elements". Jag antar det funkar då - vore ju underligt annars.

  45. #45
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sorry, jag missade skriva Cubase 10 Elements. På den sidan står bara "upgrade from elements". Jag antar det funkar då - vore ju underligt annars.
    Aha, ja det måste det ju göra. För själva programmet spelar det ingen roll, 10:an är ju ett helt nytt program som kan vara installerat samtidigt som äldre versioner.

  46. #46
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha, ja det måste det ju göra. För själva programmet spelar det ingen roll, 10:an är ju ett helt nytt program som kan vara installerat samtidigt som äldre versioner.
    Vi kör på den logiken. Tack.

  47. #47
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Håller på med min julkalender låt nu i Cubase 10, och fick anledning att använda den nya funktionen audio alignment, och tog två sångspår där orden var riktigt dåligt synkade och allignade dom och fantastiskt hur bra Cubase löste det.
    Varje ord startar exakt samtidigt nu.
    Den här funktionen är verkligen tidsbesparande om man har många sångstämmor.

  48. #48
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller på med min julkalender låt nu i Cubase 10, och fick anledning att använda den nya funktionen audio alignment, och tog två sångspår där orden var riktigt dåligt synkade och allignade dom och fantastiskt hur bra Cubase löste det.
    Varje ord startar exakt samtidigt nu.
    Den här funktionen är verkligen tidsbesparande om man har många sångstämmor.
    Vad händer om du tar ett trumspår och ett sångspår och kör align på?

  49. #49
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad händer om du tar ett trumspår och ett sångspår och kör align på?
    Då får sångaren kicken

  50. #50

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Då får sångaren kicken
    Trumvirvel, splash!

  51. #51
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deleted user Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vad händer om du tar ett trumspår och ett sångspår och kör align på?
    Testade nu, och faktiskt fick sången samma rytmkänsla som trumloopen hade

  52. #52
    deleted user
    Citat Ursprungligen postat av Albedo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Testade nu, och faktiskt fick sången samma rytmkänsla som trumloopen hade
    lägg ut?

  53. #53
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Otroligt vad svårt det ska vara. Jag kan faktiskt inte köpa Cubase. När jag loggar in på mitt shop-account (ja, jag är medveten om Steinbergs förvirrande system med två separata konton för shop och MySteinberg) så händer absolut ingenting. Jag kommer aldrig till Go on to Overview & Payment. Hur lyckas ni?

  54. #54
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Har du testat olika browsers? Jag kommer ihåg att jag också hade problem, använder du en dator eller kör du på en telefon eller iPad? Jag fick till det efter lite stök, senil som jag är kommer jag inte ihåg hur jag löste det. Typ Chrome på en Windows dator istället för Safari på min iPad.

  55. #55
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Jag kör chrome men tänkte inte på att prova andra browsers. Jag testade att tömma cache och annat utan resultat men efter flera timmar lyckades jag ändå till slut. Har ingen aning om hur men nu har jag äntligen Cubase installerat

  56. #56
    Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Konstigt, jag kör chrome och det har aldrig vart några konstigheter att handla där?
    Men skönt att du lyckades ge dina pengar till Steinberg till slut iallafall KungKrille

    Det har varit rätt mycket gnäll på Cubase 10 på Steinbergs eget forum, många som hittat fel och många som klagat på funktioner som blivit krångligare att utföra än dom var på 9:an.

    För mig har det fungerat rätt bra, gjorde julkalenderlåten i tian tex. Har haft nån enstaka crash när jag höll på att editera en audiofil och det plötsligt dök upp långa fade outs som jag inte gjort, för att sen crascha hela programmet.

    Sen har dom ändrat meny systemet när man högerklickar med musen, och där kan jag tycka att det är lite mer komplicerat än vad det var tidigare.

    Det dök upp en fix 10.0.10 ganska snabbt där dom gått tillbaka till det gamla sättet att arbeta på några av funktionerna, för att tillfredsställa de klagande användarna.

  57. #57
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Jag hade en demo på 9.5 i en månad och hann inte få upp något workflow. Har de ändrat menysystem o annat i 10:an så kommer jag nog inte märka något. Jag har bara installerat Cubase och öppnat en gång för att se att allt är som det ska. Såg i alla fall att utseendet ändrats och tycker det ser snyggt ut Det är 10.0.10 jag har så hoppas det inte är alltför många buggar kvar då.

  58. #58
    visionfactory
    visionfactory är inte uppkopplad
    visionfactorys avatar
    Veteran
    Köpt och installerat! Gick från 7.0 till 10.0. på en Windows 7 maskin. Lite pelande för att få det att fungera då det kräver vissa Win 7 updatefiler och min dator är en FROST som mer eller mindre aldrig varit kopplad till internet förutom vid licensvalidering. Cubase 10 ser annorlunda ut men jag hittade de funktioner jag behöver efter några timmars letade, googlade, youtubande. Du ska jag bara lära mig de nya funktionerna. Ska bli kul och inspirerade.

  59. #59
    roberto99
    roberto99 är uppkopplad nu

    Börjar bli varm i kläderna
    Äntligen är Cirkeln Sluten efter en lång resa.
    1990 Atari Cubase 1.0
    1994 Mac Emagic Logic
    1999-2013 Paus
    2014 Studio One
    2019 Cubase 10 Pro

    Otroligt positivt överaskad hur nya 10'an känns med Gui/Features och är happy att tillhöra Steinberg Klanen igen.

  60. #60
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Ibland blir man positivt överraskad. Jag har en Cubase 7 som jag köpte en uppgradering till Cubase 9 år 2017. Jag aktiverade den aldrig. Idag var jag på väg att köpa 10 Pro uppdateringen, men tänkte att det är bäst att aktivera nian först. Döm av min förvåning när Steinbergs eLicencer förklarar att jag har en fri uppgradering till 10 Pro. Där sparade jag ca 2000kr. Nu ska jag bara flytta min Halion license från min Macburk så får min nya Windows Laptop bli en Steinberg baserad arbetshäst.

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 22:16
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-03-27, 19:32
  3. Steinberg Cubase iC - Styr Cubase från din iPhone
    Av Katzenjammer i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-06-05, 18:46
  4. Är det stor skillnad på Cubase VST/24 och Cubase SE/SX?
    Av imported_Thomas Kahn i forum Cubase & Nuendo
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2005-06-01, 14:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •