Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 69

Ämne: Minimoog eller grandmother

  1. #1
    Macke
    Macke är inte uppkopplad
    Mackes avatar
    Börjar bli varm i kläderna

    Minimoog eller grandmother

    Tänkte att jag skulle köpa en minimoog när jag fått ihop stålar men jag blir mer och mer intresserad av en moog grandmother och då får man en del stålar över till annat och det är ju bra. Jävligt svårt att bestämma sig båda låter ju svinbra. Har nån lirat på båda och har kanske liter råd i frågan? Har själv inte lirat på nån av dom så har ingen aning hur dom känns.

  2. #2
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jag tycker du ska testa båda innan du bestämmer dig och jag tycker även du skall överväga Sub37 och Voyager. Det beror ju på vad du är ute efter..och om det måste vara en Moog... finns ju rätt grymma maskiner i dag liksom.

    Mother uppväger ju en del begränsningar från Minin genom att vara väldigt Patchbar... sen är den snygg och billigare... alternativ till Minin är ju även Matrixbruten som ju äter Minin till frukost på alla plan och dessutom är betydligt billigare...monster för pengarna

  3. #3
    99JJQ
    99JJQ är inte uppkopplad
    99JJQs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    .... alternativ till Minin är ju även Matrixbruten som ju äter Minin till frukost på alla plan och dessutom är betydligt billigare...monster för pengarna
    Håller inte riktigt med.....inte alls faktiskt...

    lite so att jämföra en bufférestaurang som serverar allt mellan kinamat och pizza, och en välkomponerad tre rätters på en Michelinrestaurang.

  4. #4
    Lackan
    Lackan är inte uppkopplad
    Lackans avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... jag tycker även du skall överväga Sub37 och Voyager. Det beror ju på vad du är ute efter..och om det måste vara en Moog... finns ju rätt grymma maskiner i dag liksom.
    +1 på detta.

    Erebus V3 är en helt grym maskin för ca 5k som IMO som äter många andra till frukost på vissa områden. Om det är dessa områden du är ute efter vet bara du.

    Men kolla runt, sällan har utbudet varit större än nu.

  5. #5
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Jag tycker att vanliga Phatty-serien låter bättre än Sub37 och Sub Phattyn. Overdriven är lite för clean på Sub-modellerna.

  6. #6
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller inte riktigt med.....inte alls faktiskt...

    lite so att jämföra en bufférestaurang som serverar allt mellan kinamat och pizza, och en välkomponerad tre rätters på en Michelinrestaurang.
    +100
    Hade rätt höga förväntningar på mormodern. Men nej. Jag gillar helt enkelt inte nya moogar alls. Testa och avgör själv är mitt enda tips.

  7. #7
    mad.gibbon
    mad.gibbon är inte uppkopplad
    mad.gibbons avatar
    Veteran
    Äh, köp en Boog. 3100 från affär med frakt. Svårslaget.

  8. #8
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +100
    Hade rätt höga förväntningar på mormodern. Men nej. Jag gillar helt enkelt inte nya moogar alls. Testa och avgör själv är mitt enda tips.
    Han svarade på Matrixbruten..inte Mormor .....Har du testat nya minin?

  9. #9
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller inte riktigt med.....inte alls faktiskt...

    lite so att jämföra en bufférestaurang som serverar allt mellan kinamat och pizza, och en välkomponerad tre rätters på en Michelinrestaurang.
    Beror ju på... jag håller med om att Minins upplägg och enkelhet är eminent på sitt sätt och den låter bäst mini om man vill ha mini.... Men skulle nog vända på det..... Minin är mer som en Big Mac.. American fat, medan Matrixbruttan klara både sjysst burgare men även fin fransk mat till starkt mexikansk eller indisk vindalu... den är inte lättmanövrerad....

  10. #10
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Mormor verkar ju jävligt grym och frän och skulle väll gå å patcha med dina euro...

  11. #11
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Mormoog...

    Köp mini du kommer ändå köpa den så småningom.

  12. #12
    theVOID
    theVOID är inte uppkopplad
    theVOIDs avatar
    Vintage
    Mini, always
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	0ABD45E0-38CB-4AC6-AFEF-578A0818AEF4.jpeg 
Visningar:	6 
Storlek:	74,9 KB 
Id:	83422

  13. #13
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Köp en Vintage Minimoog och behåll den for life. Jag är en polykille men just Minimoog är verkligen urmodern av analog subtraktiv syntes. Låter så rätt, alltid. Reissuen låter rätt likt ja men det är något med vintageminin där ocillatorerna ljummar mot varandra på ett magiskt sätt.

  14. #14
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    Åk och testa i butik - om du har en vän med en Mini så testa den hemma och låt även polaren visa vad den går för.
    För mig är de ganska olika synthar Mini och grandmother.. Minin är vad den är - bästa mono synth medans grandmother mer är lik Moog modular även om den inte kommer hela vägen fram på ett riktigt MU moog system så kommer den bra långt. Filtret är annorlunda än minins även envelopes och VCA delen är annat. Sedan har den en bra Arpeggio, reverb och patchpoints.

    Vill man ha en minimoog skall man köpe en minimoog finns liksom inget annat att göra. Man kan köpa Boog eller andra kloner men man kommer sakna instrumentet minimoog i full storlek om det är det man är ute efter.

    Vill du mer åt Moog ljudet och även ha patch points så tycker jag Grandmothern är utmärkt - kul instrument som levererar. Bästa nya moog tycker jag. Gillade inte subphatty eller 37:an och inte voyagern heller - absolut bra synthar men inte alls för mig.

  15. #15
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Prova! Älskar 37:an (för mig är det en aldrig-sälja-synt), Minimoogen går aldrig att diskutera bort och Farmor låter jättefint på tuben iaf!

  16. #16
    Macke
    Macke är inte uppkopplad
    Mackes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Lackan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    +1 på detta.

    Erebus V3 är en helt grym maskin för ca 5k som IMO som äter många andra till frukost på vissa områden. Om det är dessa områden du är ute efter vet bara du.

    Men kolla runt, sällan har utbudet varit större än nu.
    Har en sån, gillar den riktigt mycket.

  17. #17
    Macke
    Macke är inte uppkopplad
    Mackes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mormor verkar ju jävligt grym och frän och skulle väll gå å patcha med dina euro...
    Jo det är ju ett plus

  18. #18
    Macke
    Macke är inte uppkopplad
    Mackes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mormoog...

    Köp mini du kommer ändå köpa den så småningom.
    Du har nog rätt, fick precis in 20 på några guror. Bäst att passa på när man har stålar, kan ju köpa grandmother beggad längre fram om man ångrar sig.

  19. #19
    Macke
    Macke är inte uppkopplad
    Mackes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp en Vintage Minimoog och behåll den for life. Jag är en polykille men just Minimoog är verkligen urmodern av analog subtraktiv syntes. Låter så rätt, alltid. Reissuen låter rätt likt ja men det är något med vintageminin där ocillatorerna ljummar mot varandra på ett magiskt sätt.
    Är med på vad du menar men dom uppgraderingar dom gjort på den nya minimoog är riktigt vettiga så det kan nog spela ut den lilla ljudskillnaden i det här fallet och det är rätt stor prisskillnad.

  20. #20
    Macke
    Macke är inte uppkopplad
    Mackes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av nidas Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åk och testa i butik - om du har en vän med en Mini så testa den hemma och låt även polaren visa vad den går för.
    För mig är de ganska olika synthar Mini och grandmother.. Minin är vad den är - bästa mono synth medans grandmother mer är lik Moog modular även om den inte kommer hela vägen fram på ett riktigt MU moog system så kommer den bra långt. Filtret är annorlunda än minins även envelopes och VCA delen är annat. Sedan har den en bra Arpeggio, reverb och patchpoints.

    Vill man ha en minimoog skall man köpe en minimoog finns liksom inget annat att göra. Man kan köpa Boog eller andra kloner men man kommer sakna instrumentet minimoog i full storlek om det är det man är ute efter.

    Vill du mer åt Moog ljudet och även ha patch points så tycker jag Grandmothern är utmärkt - kul instrument som levererar. Bästa nya moog tycker jag. Gillade inte subphatty eller 37:an och inte voyagern heller - absolut bra synthar men inte alls för mig.
    Håller med på sub phattyn, har en sån men den ska bort. Den låter väl bra på vissa grejor iof men skittråkig att lira på.

  21. #21
    Framerate
    Framerate är inte uppkopplad
    Framerates avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av HD_Macke Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har en sån, gillar den riktigt mycket.
    Nä, du tänker nog på den gamla, v3 släpps när som helst nu, men inte än väl?

  22. #22
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av HD_Macke Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är med på vad du menar men dom uppgraderingar dom gjort på den nya minimoog är riktigt vettiga så det kan nog spela ut den lilla ljudskillnaden i det här fallet och det är rätt stor prisskillnad.
    Skillnaderna mellan olika gamla och den nya... kanske t.o.m. mellan nya är liksom försumbar... för mig så var en extra LFO och pressure mm det som gjorde hela skillnaden. Sen visst gamla keyet har lite trevligare känsla (om det är vid god vigör) men vad du får med nya keyet ger så mkt mer.. men jag stod och A och B testade mot en gammelMini de hade i butik och jag tyckte den nya lät bättre och att lägga LFO med tre OSC i fullfläsk är mys..... sen känsla i nya pottår jämfört med de gamla gnisslande i den gamla...nej tack.

  23. #23
    Macke
    Macke är inte uppkopplad
    Mackes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av Framerate Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nä, du tänker nog på den gamla, v3 släpps när som helst nu, men inte än väl?
    Du har rätt, My bad. V2 står det på den men jag gillar den skarpt

  24. #24
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Köp en Vintage Minimoog och behåll den for life. Jag är en polykille men just Minimoog är verkligen urmodern av analog subtraktiv syntes. Låter så rätt, alltid. Reissuen låter rätt likt ja men det är något med vintageminin där ocillatorerna ljummar mot varandra på ett magiskt sätt.
    Skål på den!

  25. #25
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av HD_Macke Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Du har nog rätt, fick precis in 20 på några guror. Bäst att passa på när man har stålar, kan ju köpa grandmother beggad längre fram om man ångrar sig.
    Jag blev lite morrmoogsugen ...

  26. #26
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Han svarade på Matrixbruten..inte Mormor .....Har du testat nya minin?
    Ah! Sorry!
    Hmm. Har jag testat. Tror jag gjorde det på superbooth men kanske minns fel. Har inte gillat nån ny moog jag testat.

    Håller med Firechild i: ”men det är något med vintageminin där ocillatorerna ljummar mot varandra på ett magiskt sätt.”

    Dessutom tycker jag de gamla (mini, rogue och prodigy har jag mest koll på) har fler sweet spots, små tweaks med resonansen och cutoffen som plötsligt ger helt magiska toner. Har inte fått till det med nån ny.

    De låter ju förstås jättebra. Men saknar något för mig. Tyvärr.

  27. #27
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av lisau Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ah! Sorry!
    Hmm. Har jag testat. Tror jag gjorde det på superbooth men kanske minns fel. Har inte gillat nån ny moog jag testat.

    Håller med Firechild i: ”men det är något med vintageminin där ocillatorerna ljummar mot varandra på ett magiskt sätt.”
    Fast dom nya är ju mindre stabila i oscillatorerna än den senare hälften av de gamla Minisarna som är jäkligt stabila i jämförelse så jag vet faktiskt inte vad skillnaderna skulle vara där? eller varför de skulle "ljumma mot varandra" mer?

    Dessutom tycker jag de gamla (mini, rogue och prodigy har jag mest koll på) har fler sweet spots, små tweaks med resonansen och cutoffen som plötsligt ger helt magiska toner. Har inte fått till det med nån ny.
    Nej dom är trevliga även om jag personligen tycker MicroMoogen är trevligare trots bara en oscillator.... men den är magisk

    De låter ju förstås jättebra. Men saknar något för mig. Tyvärr.
    Ja alla gillar olika... därför så gäller det för trådskaparen att verkligen testa IRL.


  28. #28
    dannes
    dannes är inte uppkopplad
    danness avatar
    Veteran
    Reissue verkar vara lite trögsålda på begmarknaden. Men det låter ju i tråden som att man kan dra slutsatsen att antingen går man all-in äkta vintage, eller så duger en Boog (och då kan du slå till på en mormor eller nåt annat också).

  29. #29
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [B][COLOR="#EE82EE"]

    Ja alla gillar olika... därför så gäller det för trådskaparen att verkligen testa IRL.

    Precis det jag skrev också! Håller helt med!

    Du har säkert rätt om det andra. Men själv har jag helt enkelt inte fått det att funka med de nya. Viskar i klaviaturet: ”det är inte dig det är fel på, det är mig.”

  30. #30
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Nu när min är såld så kan jag säga utan att vara partisk att jag inte håller med. Mycket biasing i sånt här imo. Förväntar man sig att en synt är det absolut optimala och det aldrig kan bli bättre så kommer man ju alltid en reissue få stryk. Jag hade aldrig köpt en original för samma pengar som en reissue. Original är ju inte heller lätt sålda i dagens läge om man tex kollar reverb så är de ju överfyllda med Minimoog som ej blir sålda.

  31. #31
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mooneh Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu när min är såld så kan jag säga utan att vara partisk att jag inte håller med. Mycket biasing i sånt här imo. Förväntar man sig att en synt är det absolut optimala och det aldrig kan bli bättre så kommer man ju alltid en reissue få stryk. Jag hade aldrig köpt en original för samma pengar som en reissue. Original är ju inte heller lätt sålda i dagens läge om man tex kollar reverb så är de ju överfyllda med Minimoog som ej blir sålda.
    Kanske var det HD-macke som slog till...

  32. #32
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Nix gick för 26000kr till Frankrike på 10 min när jag satte ut på muffwiggler

  33. #33
    lisau
    lisau är inte uppkopplad
    lisaus avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mooneh Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nix gick för 26000kr till Frankrike på 10 min när jag satte ut på muffwiggler
    För din mini? Vilket jävla fynd! Grattis Frankrike!

  34. #34
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Tre här inne för 23-24. Lätt priskrig och köparens marknad...

  35. #35
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Ja precis fick ju inte 23000kr här. Erbjöd mig betala halva frakten med då den blev rätt dyr. Fick inget mer svar på annonsen heller så något jätteklipp var det inte : )
    Deluxe erbjöd 17500kr i inbyte, jam svarade inte, 4sound svarade inte
    Senast redigerat av mooneh den 2018-09-15 klockan 22:20.

  36. #36
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Dyr euro talar ju också för utlandsförsäljning.

  37. #37
    Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av 99JJQ Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Håller inte riktigt med.....inte alls faktiskt...

    lite so att jämföra en bufférestaurang som serverar allt mellan kinamat och pizza, och en välkomponerad tre rätters på en Michelinrestaurang.
    Aha... som en massa härliga pizzabitar med tjocka lager med ost, kycklingfiléer i jordnötssås, stekta nudlar och biff jämfört med några korslagda spröt som någon skvätt lite grön sås på, en mer eller mindre rå liten köttbit, en morotsbit, två små kantareller i en gelékub och en skvätt grå sås och lite ljusrosa skum samt en 99-procentig chokladflisa penslad med bladguld och en tesked vaniljglass till dessert? Och Mc Donalds på hemvägen eftersom man inte blev mätt.

  38. #38
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Real Parakeet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aha... som en massa härliga pizzabitar med tjocka lager med ost, kycklingfiléer i jordnötssås, stekta nudlar och biff jämfört med några korslagda spröt som någon skvätt lite grön sås på, en mer eller mindre rå liten köttbit, en morotsbit, två små kantareller i en gelékub och en skvätt grå sås och lite ljusrosa skum samt en 99-procentig chokladflisa penslad med bladguld och en tesked vaniljglass till dessert? Och Mc Donalds på hemvägen eftersom man inte blev mätt.
    Snarare:

    Toast Skagen

    Oxfilé med bea och pommes

    Äppelpaj med vaniljsås

    Allt tillagat i Michelinklass

  39. #39
    Macke
    Macke är inte uppkopplad
    Mackes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Det blir en minimoog reissue. Har bara 20 lök på musikkontot, kanske lite optimistiskt att nån släpper en för det?

  40. #40
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Fränt!

    Sälj sub fettisen!

  41. #41
    Nfuture
    Nfuture är inte uppkopplad
    Nfutures avatar
    Veteran
    20 är nog i minsta laget ja, men ser de nosar på 23-strecket. Många som kommer ångra att de inte köpte när de var ”billiga”. Ett fantastiskt välbyggt och välljudande instrument. Min är från 1976 och är utan tvekan den synth jag använt mest. Ofta till helt andra typer av ljud än klassiska minimoogljud. Tillsammans med en BAM och en Moogerfooger 104 delay så kan jag sitta hela kvällar och zona ut. Köp.

  42. #42
    mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

    Senior
    Jo de kan nog stiga i pris igen. Behringer effekten kommer säkert avta någon gång.

  43. #43
    Macke
    Macke är inte uppkopplad
    Mackes avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av enapa Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fränt!

    Sälj sub fettisen!
    Det är på gång

  44. #44
    enapa
    enapa är inte uppkopplad
    enapas avatar
    Vintage
    Då blir det snart moogkalas! Fläsk!

  45. #45
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Jag har rätt mycket erfarenhet av gammel-Mini, har en Sub37 sen nåt drygt år samt en Model 15 reissue sen ett halvår. Det sägs ju att mormoogen är baserad på modularkretsarna och ska låta likt Model 15. Har aldrig skruvat på en mormoog så om det är sant eller inte låter jag vara osagt.

    Det jag framförallt vill säga är att alla tre dessa maskiner låter väldigt olika och man måste hitta den som kittlar en bäst. För mig är det helt klart Minin, antagligen av nostalgiska skäl och trist eftersom jag inte längre har en.

  46. #46
    stryph
    stryph är inte uppkopplad
    stryphs avatar
    Veteran
    Och ska man sammanfatta vad jag tycker/tror om maskinerna blir det typ så här:

    Bäst feeling - MiniMoog
    Bäst bang for buck - Grandmother
    Bäst studio work horse - Sub37

  47. #47
    Dalleponken
    Dalleponken är inte uppkopplad
    Dalleponkens avatar
    Veteran
    Köp en Behringer Model D och sedan en resa till Tokyos vintagesynthandlare, köp nåt coolt där att ta med hem och få pengar tillbaka.

  48. #48
    tesla3
    tesla3 är inte uppkopplad
    tesla3s avatar
    Senior
    Är på väg att sälja Model d reissue och köpa en Grandmother. Hårda inre strider råder...

  49. #49
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av tesla3 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är på väg att sälja Model d reissue och köpa en Grandmother. Hårda inre strider råder...
    Vänta lite.. nu med Matriarch så kommer de att gå ner i pris beggat så då kan du ha både och..... Men sen har du verkligen utforskat alla Minins CV in/ut möjligheter... kan ju t.ex. kompletera med andra modulationskällor..osv...? Och om du kränger Minin så kan du ju köpa en ny Matriarch och ändå säkerligen få en slant över....

  50. #50
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Kör på en Matriark - du kommer inte att ångra dig. Så mycker mer synt, och fortfarande Moog.

  51. #51
    tesla3
    tesla3 är inte uppkopplad
    tesla3s avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Vänta lite.. nu med Matriarch så kommer de att gå ner i pris beggat så då kan du ha både och..... Men sen har du verkligen utforskat alla Minins CV in/ut möjligheter... kan ju t.ex. kompletera med andra modulationskällor..osv...? Och om du kränger Minin så kan du ju köpa en ny Matriarch och ändå säkerligen få en slant över....
    Ja, det är en idé! Svårt att komma till ett avgörande. Problemet är att priset stigit en del på Minin och vet i tusan om min användningsfrekvens berättigar priset... kan ju köpa en massa andra syntar.

  52. #52
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kör på en Matriark - du kommer inte att ångra dig. Så mycker mer synt, och fortfarande Moog.
    Har du fått hem din?

  53. #53
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Behåll minomoogen. Köp sen en matriarch

  54. #54
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    There can be only ... One!

  55. #55
    Göran
    Göran är uppkopplad nu
    Görans avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har du fått hem din?
    Jepp. Underbar!

  56. #56
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av Göran Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jepp. Underbar!
    Hmm..gassssssssss!!!!!!!

  57. #57
    Erik G
    Erik G är inte uppkopplad
    Erik Gs avatar
    Veteran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	e5796e6c99ab3f107bb2d64c9da708d9.jpg 
Visningar:	19 
Storlek:	40,2 KB 
Id:	90653

  58. #58
    tesla3
    tesla3 är inte uppkopplad
    tesla3s avatar
    Senior
    Ok, lite off topic: Ersätta Model D med Sub 37?
    Någon som haft / har båda? Åsikt?

  59. #59
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Citat Ursprungligen postat av tesla3 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, lite off topic: Ersätta Model D med Sub 37?
    Någon som haft / har båda? Åsikt?
    Du får betydligt mycket mer synt i 37:an, men den är ju tydligt dyrare å andra sidan. (Har inte Model D)

  60. #60
    slirak
    slirak är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av tesla3 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ok, lite off topic: Ersätta Model D med Sub 37?
    Någon som haft / har båda? Åsikt?
    Det är stor skillnad även här, både på ljudet och möjligheterna. Sub 37 kan såklart enormt mycket mer, men är inte så bra på att låta som just en Model D.

Liknande ämnen

  1. Moog Grandmother
    Av Framerate i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 263
    Senaste inlägg: 2022-06-26, 21:00
  2. Minimoog eller pengarna på banken?
    Av Real Parakeet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 62
    Senaste inlägg: 2016-05-24, 21:48
  3. midi, maxi, eftimoog - eller bara minimoog
    Av PF i forum Allmänt om musik
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2015-01-14, 21:31
  4. Minimoog eller Minimoog Voyager
    Av andgalf i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 57
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 20:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •