Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Eurorack state of the union?

beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator

Eurorack state of the union?

Är nyfiken på hur ni uppfattar nuläget för eurorack. Utvecklingen hittills och vad det har för roll nu och framöver i olika slags musikskapande.

Från att varit ett billigare modulärt system, till att det sprutat kreativa roliga produkter från små tillverkare, till att det satsats på buchla/moog-kopior osv - och att den trenden kanske avtagit, till att flera av tillverkarna som kommit fram via eurorack har börjat släppa standalone-produkter i hopp om att sälja till en större skara - till vad? Var är vi nu? Det känns kanske som att formatet börjar mogna och helt enkelt bara är en naturlig del av en elektronisk setup. Mindre system för fler människor. Lite live-fokus. Ni som sista året följt läget intensivare än jag, berätta era tankar!

jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    fjomp

beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Ja precis, men lite större sammanhang tänkte jag. Vilka använder, till vad, är det fortfarande växande i antal användare eller har det mättats och peakat? Kommer euro att finnas som en självklar kategori av instrument i framtiden?

Ville inte sticka av för mycket i trend-tråden.

oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Efter att just ha pratat med en trummis som inte riktigt visste vad en modulärsynt var så måste man ju konstatera att marknaden fortfarande kan expandera. Åtminstone till en person till. Annars är mitt intryck att många skaffar sig eurorack vare sig de behöver det eller ej.

Utbudet av nya moduler går ju i alla tänkbara riktningar samtidigt, från det mest esoteriska till färdigpackade syntröster.

På längre sikt är det väl lite större frågor som avgör den elektroniska musikens popularitet: elnätens stabilitet, produktions- och transportkostnader för elektronik.

Liknande ämnen

1. Ditto Music, Record Union, Believe Digital... etc.
    Av Libramusik i forum Utgivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-04-03, 18:59

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •