Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 69 av 69

Ämne: Behringer X Air-mixers

  1. #61
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Jag kör bara logic i vissa projekt... normalt är det Ableton eller Presonus beroende på hur mycket livegura jag ska lira (Ableton har ju fortfarande ingen vettig comping tyvärr). Har du eller möjligen någon annan någon erfarenhet av hur bra X-touch fungerar på dessa? Jag hoppas ju att Behringer har sett till att stödja de vanligaste plattformarna....

  2. #62
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag kör bara logic i vissa projekt... normalt är det Ableton eller Presonus beroende på hur mycket livegura jag ska lira (Ableton har ju fortfarande ingen vettig comping tyvärr). Har du eller möjligen någon annan någon erfarenhet av hur bra X-touch fungerar på dessa? Jag hoppas ju att Behringer har sett till att stödja de vanligaste plattformarna....
    X-touch stöder Mackie & HUI. Hur bra stöder Ableton dessa? Det är nog frågan

  3. #63
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Hittade detta. Dansken i videon r nöjd iaf..


    https://youtu.be/DtXOKtmeVG8

  4. #64
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    När du slår på strömmen till din XR18... kommer den då ihåg hur alla reglar och inställningar... eller måste du ställa in allt igen?

  5. #65
    valsolo
    valsolo är uppkopplad nu
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    När du slår på strömmen till din XR18... kommer den då ihåg hur alla reglar och inställningar... eller måste du ställa in allt igen?
    Den ställer sig automatiskt efter logic.. wzzzt wzzzt wzzzt alla reglar på plats. Coolt

  6. #66
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Jag såg sonicstatevideon om XR18 och mjukvaran var rätt seg och framförallt processorkrävande, i alla fall på hans mac. På andra filmer verkar responsen vara snabbare. Hur är det idag med det? Jag kommer i så fall köra på en windowsdator.

  7. #67
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Om du menar mjukvaran som fjärrstyr mixern så upplever jag den som extremt resurssnål. Kör den bla på en gammal HP-laptop med Ubuntu Studio. Drar bara någon procent av processorn och känns rapp. Vet att några kör den på en Rasberry pi 3 utan problem.

  8. #68
    wbjm
    wbjm är inte uppkopplad

    Senior
    Och jag kör på en uråldrig iPad utan större problem (även om det är snabbare på min MacBook Pro 2015 där det är helt friktionsfritt som jag upplever det).

  9. #69
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Ja, det är mjukvaran som fjärrstyr jag menade. Det går väldigt segt för Nick Batt och han visar dessutom hur CPU:n går i taket när han tweakar men då var det förmodligen barnsjukdomar med tanke på era svar. Man blir väldigt sugen på en sån här alltså. Så bekvämt att ha allt inkopplat hela tiden med varsin kanal och spår om man så vill.

Liknande ämnen

  1. Ljudkorts mixers.
    Av HZA i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-16, 08:06
  2. Priser på mixers
    Av Volt i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 21:08
  3. Analoga mixers
    Av Volt i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-02, 15:01

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •