Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Soundcloud Pro.

  1. #1
    klonqs avatar
    Veteran

    Soundcloud Pro.

    Hej,

    jag är lite intresserad av att ta ett av soundclouds betalalternativ. Vad säger ni? Tycker ni det är värt det? Frågar först och främst de som har det.

  2. #2
    Kloon
    Kloon är inte uppkopplad
    Kloons avatar
    Veteran
    Bra om man vill uppdatera en låt utan att förlora stats och kommentarer.
    Tex. mixa om den, sänka en virvel etc..

  3. #3
    Wiktorion
    Wiktorion är inte uppkopplad
    Wiktorions avatar
    Veteran
    Jag kör Pro unlimited och det är rätt värt. Oändligt med space, mycket insyn i lyssnardata osv.

  4. #4
    Grunkan
    Grunkan är inte uppkopplad
    Grunkans avatar
    Senior
    Har också funderat på det ett tag, är väl främst tre funktioner som lockar. Att kunna lägga låtar i sin spotlist när folk kommer in, kunna byta upplagda låtar utan att förlora statistik och mer avancerad statistik över vilka som lyssnar.

    Men går fortfarande i valet och kvalet om det är värt det..

  5. #5
    Nej. Du får en schysst VPS för samma pengar. Vill minnas att du är datakunnig desutom. Deras statistik är skrattretande. För att inte nämna att musik driven av siffror bara gör kommersiel nytta. Men om vi ska tänka datadriven marknadsföring så är ditt artistnamn ditt brand, när du promotar din musik på soundcloud så promota du bara Soundcloud's brand.

    För data okunniga skulle jag rekommendera tjänster som tillåter eget domän just för att kunna kontrollera ditt "varumärke", som t.ex. Bandcamp. Glöm aldrig MySpace döden, och det ser inte ljust ut för Soundcloud, ekonomiskt.

  6. #6
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Nu ork ja int kolla, men visst kosta en månads pro typ 5usd?
    Om jag köper en månad, ersätter några spår med bättre mixar,
    visst är dom kvar efter pro-månaden gått ut?

  7. #7
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av miaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu ork ja int kolla, men visst kosta en månads pro typ 5usd?
    Om jag köper en månad, ersätter några spår med bättre mixar,
    visst är dom kvar efter pro-månaden gått ut?
    Om de är fler än du har plats för utan pro så syns de inte. Och du kommer inte åt att plocka bort låtar som inte syns. Så man får ett overflow problem typ

  8. #8
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Jag kör Pro Unlimited, jäkligt skönt att slippa bry sig om hur mycket man tankar upp. Statistiken är kul, men inte ett måste.

  9. #9
    miaz
    miaz är inte uppkopplad
    miazs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ashaz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Om de är fler än du har plats för utan pro så syns de inte. Och du kommer inte åt att plocka bort låtar som inte syns. Så man får ett overflow problem typ
    ?
    Jag menar om jag ersätter låtar som redan finns där.
    Dvs jag tillför inte fler låtar.

  10. #10
    Infra
    Infra är inte uppkopplad
    Infras avatar
    Veteran
    Då ligger de naturligtvis kvar!

  11. #11
    modusoperandi
    modusoperandi är inte uppkopplad
    modusoperandis avatar
    Senior
    återkommer när jag har fler än (ca) 10 lyssnare i måndan. isf kanske jag känner det värt att investera i

  12. #12
    klonqs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av reSet Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej. Du får en schysst VPS för samma pengar. Vill minnas att du är datakunnig desutom. Deras statistik är skrattretande. För att inte nämna att musik driven av siffror bara gör kommersiel nytta. Men om vi ska tänka datadriven marknadsföring så är ditt artistnamn ditt brand, när du promotar din musik på soundcloud så promota du bara Soundcloud's brand.

    För data okunniga skulle jag rekommendera tjänster som tillåter eget domän just för att kunna kontrollera ditt "varumärke", som t.ex. Bandcamp. Glöm aldrig MySpace döden, och det ser inte ljust ut för Soundcloud, ekonomiskt.
    Linux instanser i molnet har jag gott om men jag är rätt nöjd med hur musiken når ut till nya lyssnare via Soundcloud. Sen visst kan de gå i konkurs, det är dock inget jag oroar mig för och om det händer så anser jag inte att nån skada är skedd.

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Problemer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Linux instanser i molnet har jag gott om men jag är rätt nöjd med hur musiken når ut till nya lyssnare via Soundcloud. Sen visst kan de gå i konkurs, det är dock inget jag oroar mig för och om det händer så anser jag inte att nån skada är skedd.
    Det är en egen URL du behöver Den kan du också skicka till soundcloud om du så vill.
    För att nå ut så effektivt som möjligt så rekommenderar jag att finnas på alla tjänster. Men att använda dessa tjänster som satelliter (inkastare) som graviterar runt ditt eget varumärke, inte låta ditt varumärke bli en av deras satelliter.

  14. #14
    klonqs avatar
    Veteran
    egen domän har jag också även om jag inte använder den till något än. Men jag får säga att jag inte har som ambition att nå ut till så många som möjligt, jag planerar inte att slå igenom men funderade dock på om inte ett soundcloud pro konto kunde vara nästa steg att ta. Jag kommer nog skaffa ett soundcloud pro konto så småningom dock.

    Jag tycker dock att med din argumentation så skall man inte finnas på spotify heller för man blir bara endel av spotifys marknadsföring. Man blir en satellit hur man än gör som hobby musiker.

Liknande ämnen

  1. Soundcloud Go
    Av underminer i forum Allmänt om musik
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2016-04-04, 21:09
  2. Svar: 50
    Senaste inlägg: 2014-11-10, 15:33
  3. Ableton bjuder på 5 månader SoundCloud Pro
    Av Katzenjammer i forum Ableton
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-04-03, 13:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •