Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: RIP Moogerfoogers – men vad kommer sedan?

  1. #1
    DanielW
    DanielW är inte uppkopplad
    DanielWs avatar
    Veteran

    RIP Moogerfoogers – men vad kommer sedan?

    Moog Music ska sluta tillverka Moogerfoogers. OK, kanske inte helt obegripligt. Särskilt de äldsta som baserades på olika delar av Minimoog är väl förbisprungna nu när exempelvis filtret är relativt lätt att skaffa på andra vis.

    Men vad kommer efter Moogerfoogers, tror ni? Tänker Moog sluta med effekter helt, eller jobbar de på något i lite rimligare format? Eurorackbaserat rentav?

    https://www.moogmusic.com/news/farewell-moogerfooger

  2. #2
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    En bra grundregel med Moog verkar vara: Funderar du på att köpa något, slå till idag, i morgon är produkten borta ur sortimentet.

    Noterade i sommars att de lagt ner sin 500-serie också. Jag hann köpa två filter och det är jag väldigt glad för, kanske de mest välljudande jag har i studion i konkurrens med Ebbe und Flut. Kör ofta hela stems genom de här filtren. Sneglade lite på delayen i 500-serien men nu är de borta som sagt.

    Har en del Moogerfoogers och tycker de är extremt välljudande och välbyggda.

    Det vore väldigt trist för oss som ogillar Euro-formatet om de enbart satsade på detta hädanefter, men jag förstår om de drar dit pengarna pekar.

  3. #3
    Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Fina effekter, låter fint, men 20 år är en extremt långlivad produktionslinje.

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Fog för Moog? Jag tror också på crack och att de sedan lägger hela hönsgårdens samlade årsproduktion i One-projektet (med dess inbyggda effekter).

  5. #5
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    Hm. Lurade lite på att sälja min Clusterflux, men nu är den ju vintage, så nu får den ligga till sig som pensionsförsäkring.

  6. #6

    Redaktör
    Se det som att de säkrar framtida produktutveckling – de måste lägga ner produkter för att kunna lansera dem i dyra reissue-versioner sådär runt 30-50 år senare.

Liknande ämnen

  1. Snygg? Ful? Men sedan då?
    Av machinepop i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2016-08-16, 11:06
  2. Newtone, vad hände sedan?
    Av MagicC i forum Skivor & artister
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-10-21, 12:03
  3. Vad hände sedan?
    Av Sumpen i forum Skivor & artister
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 09:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •