Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 74 av 74

Ämne: Egna dubbelmoralen kring musik man gillar och dess innehåll.

  1. #61
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    https://www.99musik.se/showthread.ph...%C3%A4nd%C3%A5 är väl tråden där vi diskuterade samma sak förut?

  2. #62
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Skönt att slippa se den rubriken, tack.

  3. #63
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Med tanke på trådens titel så är det inte så konstigt om det blir diskussion om just den låten. Clickbait-varning på det...

    Men har vi inte diskuterat det här redan i en annan tråd startad av emu? Borde inte de trådarna slås ihop då?

    Jao, typ. En annan era. Varje dag är ett liv.


    https://www.99musik.se/showthread.php?324984-Musik-och-texter-vars-politiska-relig%C3%B6sa-el-annat-inneh%C3%A5ll-ej-%C3%A4r-ok-men-diggas-%C3%A4nd%C3%A5



    https://youtu.be/lN1WyPd_dj0

  4. #64
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Jag tycker det är en dålig låt, och alldeles för lång för att vara ett skämt. Visst fattar man att de inte "menar" det de säger, men när de gör en sån lång text utan nåt kul eller analytiskt blir jag bara trött liksom.

    (En allmän diskussion om texter kontra personlig moral finns ju redan i en annan tråd så det borde fortsättas där så slipper vi kanske fåniga repetitioner )

  5. #65
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [admod]

    Trådtiteln utbytt då både TS intention och trådens innehåll handlat om annat än enbart en låt.
    Men käre admin så är det bättre att läsa om innehållet innan man ändrar rubriken och då kanske be trådskaparen ändra den eller som brukligt genom PM samråda osv... Försök jobba MED medlemmarna och forumet istället.

  6. #66
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Skönt att se dig tillbaka till den aggressive och grinige Ƶl8R jag minns från förr. Forat var så stelt och trist när du var moderator och ansträngde dig för att hålla god ton. <3

  7. #67
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Va jag är ju glad ser du väl...skrattar för fullt

  8. #68
    itsalwaysyou
    itsalwaysyou är inte uppkopplad

    Senior
    De senaste åren har jag börjat störa mig mer och mer på misogyna eller våldsglorifierande texter främst inom hiphop. Så till den grad att jag helt enkelt bojkottar sådana artister. Självklart gäller det även andra genrer.

    Sen är det en knivigare från när det gäller satir. Ta låten Run that shit! med Edan (från Primitive Plus). Den är vulgär, våldsglorifierande och misogyn. Men det är satir. Men vulgär. Men det är satir. Men misogyn! Men satir ändå.

  9. #69
    brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    Dels lyssnar jag knappt på texter, dels är det väldigt få som verkar klicka med mina värderingar, åtminstone till 100%. Så jag lyssnar glatt på ändå, kalla det hyckleri om ni vill. Jag menar, "Johnny wanna live" är en av mina favvolåtar av Sandra, men jag bryr mig föga om hundars väl och ve.

  10. #70
    Emil
    Emil är inte uppkopplad
    Emils avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    jeg elsker Burzums album Filosofem, men hader Varg og alt hvad han står for...

  11. #71
    babyarrogant
    babyarrogant är inte uppkopplad
    babyarrogants avatar
    Senior
    Jag slutade helt att lyssna på Beck när jag fick reda på att han är scientolog.

    Har dock kommit över det och älskar hans senaste platta.

  12. #72
    kirre777
    kirre777 är uppkopplad nu
    kirre777s avatar
    Veteran
    Wanloo vänder upp och ner på resonemanget:
    http://www.gp.se/kultur/kultur/jag-v...sson-1.7854734

  13. #73
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av kirre777 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Wanloo vänder upp och ner på resonemanget:
    http://www.gp.se/kultur/kultur/jag-v...sson-1.7854734
    Den första musikkrönika jag läst på väldigt länge som hade nå't att säga. Jag kan bara hålla med i resonemanget (även om jag tycker Midnight Oils hit fortfarande är svängigare än alla Beyoncelåtar jag hört).

  14. #74
    RX11
    RX11 är inte uppkopplad
    RX11s avatar
    Veteran
    -Johan Wanloo verkar i sin kulturkrönika dela Zara Larssons allmänna åsikter men ha svårt för den musikstil hon är verksam i. Han nämner också Beds are burning med Midnight oil som en låt med p-o-l-i-t-i-s-k-t budskap, det har jag aldrig lagt någon vikt vid utan bara tyckt att den har en stark refräng som lyfts i kontrasten från en dålig vers.

Liknande ämnen

  1. Grymt "barn"-program
    Av mv i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 21:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •