Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 60 av 82

Ämne: SidTracker 64 - vår app är ute nu!

  1. #1
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran

    SidTracker 64 - vår app är ute nu!

    Vii är ÄNTLIGEN FÄRDIGA med vår SidTracker 64-app! Det har varit en väldigt spännande (och oavlönat) halvår som jag har jobbat mer eller mindre heltid med att göra grafik, interface/användardesign, features, marknadsföring och inte minst låtar/ljud.

    Nyskriven SID 8580-emulering med tracker, midi, export till audio/.sid och .prg så man kan köra låtarna på en riktig C64 (eller emulator). Med audiobus och IAA så kan man streama ljudet till valfri DAW i en iPad, eller via t ex audiomux till datorn via USB.

    Appen är gjord så att man lätt kan jamma och bara ha lite kul, eller gå djupt som attans ner i SID-chippets hemligheter.

    Givetvis går den att använda som ren synthesizer också, med CC på alla parametrar så man kan styra via sequencer eller rattar på sin midikontroller.

    https://itunes.apple.com/us/app/id955421205


    https://youtu.be/a2ZcWH-9hGE


    https://youtu.be/zlXwNuDZ1Vs


    https://youtu.be/-j3QfzoT4tE

  2. #2
    HEK
    HEK är inte uppkopplad
    HEKs avatar
    Veteran
    Najs, grattis!

  3. #3
    illmono
    illmono är inte uppkopplad
    illmonos avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    ÄNTLIGEN! Grymt jobbat! <3

  4. #4
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Kul!!!

    Då måste man köpa en ipad Eller finns det planer för Android?

  5. #5
    underminer
    underminer är inte uppkopplad
    underminers avatar
    Forumsekonomi
    Grattis!!

  6. #6
    tut
    tut är inte uppkopplad
    tuts avatar
    Senior
    Fin app! Grattis!

  7. #7
    KRiS
    KRiS är inte uppkopplad
    KRiSs avatar
    Veteran
    Najs ska köpa

  8. #8
    Mårre
    Mårre är inte uppkopplad
    Mårres avatar
    Veteran
    Köpt! Klart man ska stödja! Låter bra också!

  9. #9
    dokido
    dokido är inte uppkopplad

    Veteran
    köpt, ej testat än ... ��

  10. #10
    Firechild
    Firechild är inte uppkopplad
    Firechilds avatar
    Veteran
    Hehe, coolt! Själv får jag dock rysningar av både tracker interfacet och ljudet men om jag har förstått det rätt är chipmusik ruskigt hajpat för närvarande så jag hoppas på brutalbra försäljning!

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    snyggt!!!

  12. #12
    Phat
    Phat är inte uppkopplad
    Phats avatar
    Veteran
    "SidTracker 64 improves quality of life."

    Inte illa

  13. #13
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul!!!

    Då måste man köpa en ipad Eller finns det planer för Android?
    Tack alla!

    Ingen android, finns inga low-latency drivrutiner. Det är ju en synth som man kan spela direkt och live också, och att få 300-400 ms latency känns inte som ett alternativ. Så tyvärr, nej.

    Men du kan köpa en beggad ipad 2 för en tusing eller så

  14. #14
    inget
    inget är inte uppkopplad
    ingets avatar
    Veteran
    Grymt! Jag försökte skicka ett PM men du har fullt i din inbox.

    EDIT: Skickade ett mail via hemsidan istället.

  15. #15
    Bo-Kaj
    Bo-Kaj är inte uppkopplad
    Bo-Kajs avatar
    Senior
    Grymt !

    Givet köp naturligtvis , nu blir det midsommar i 8 bitar

  16. #16
    reSet
    reSet är inte uppkopplad
    reSets avatar
    Avstängt konto på användarens begäran
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Screenshot - 2015-06-19 - 12:02:35.png 
Visningar:	35 
Storlek:	31,5 KB 
Id:	59487

    YEAH!!!!!!

  17. #17
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack alla!

    Ingen android, finns inga low-latency drivrutiner. Det är ju en synth som man kan spela direkt och live också, och att få 300-400 ms latency känns inte som ett alternativ. Så tyvärr, nej.

    Men du kan köpa en beggad ipad 2 för en tusing eller så
    Är du riktigt säker...?

    En appbyggare höll ju på men något låglatency till android... Trodde det var inbyggt redan åtminstånde på dyrare modeller? har du verkligen kollat upp det där? Ardroid är ju minst sagt en marknad det ochså.

    Jo man får väl krypa till korset eventuellt...har försökt hålla mig från i alla år för gillar inte Applekonceptet riktigt faktiskt allvarligt talat.

  18. #18
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Modellear Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är du riktigt säker...?

    En appbyggare höll ju på men något låglatency till android... Trodde det var inbyggt redan åtminstånde på dyrare modeller? har du verkligen kollat upp det där? Ardroid är ju minst sagt en marknad det ochså.

    Jo man får väl krypa till korset eventuellt...har försökt hålla mig från i alla år för gillar inte Applekonceptet riktigt faktiskt allvarligt talat.

    Samsung har släppt bättre drivisar till sina enheter, men det känns liksom inte tillräckligt. Dessutom är det ändå betydligt sämre latency jämfört med iOs (20-25ms vs 8-10ms)Det är mycket jobb med att porta till Android, och då vill man vara säker på att få betalt för det. Tycka vad man vill om Apple och iOs, men som musikplattform är det riktigt bra nu, både för användare och utvecklare. Bara det att du kan köra SidTracker 64 och en massa andra appar på en såpass gammal enhet som en iPad 2, fantastiskt!

  19. #19
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Jo det är fantastiskt att man kan köra SID 64 tracker jox på en såpass gammal enhet som ipad2
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2015-06-20 klockan 05:35.

  20. #20
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jo det är fantastiskt att man kan köra SID 64 tracker jox på en såpass gamma enhet som ipad2
    Ja, hade det varit en androidplatta så hade du väl fått slänga den för länge sen?

  21. #21
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ähum, jag har en iPad 2 och den känns inte gammal alls.

  22. #22
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ja, hade det varit en androidplatta så hade du väl fått slänga den för länge sen?
    C-64/Amiga500<--->Ipad2

    Lite som 48bit96Khz Tape saturater

  23. #23
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Samsung har släppt bättre drivisar till sina enheter, men det känns liksom inte tillräckligt. Dessutom är det ändå betydligt sämre latency jämfört med iOs (20-25ms vs 8-10ms)Det är mycket jobb med att porta till Android, och då vill man vara säker på att få betalt för det. Tycka vad man vill om Apple och iOs, men som musikplattform är det riktigt bra nu, både för användare och utvecklare. Bara det att du kan köra SidTracker 64 och en massa andra appar på en såpass gammal enhet som en iPad 2, fantastiskt!
    Du har ju kollat upp det där å jag är nöjd med svaret.

    Förövrigt kan vi ju tala om Android i massor Det där med att kasta... Hade jag köpt en stor lur med bättre skärm från början så hade jag haft kvar min gamla än i dag. Xperia x10 MINI är den bästa luren någonsin och funderar på att börja använda den igen då som telefon men en platta till surf och övrigt. Kanske får bli ett äpple trotts att jag inte vill av alla skäl som finns till exempel då äpplet målar in sig i ett hörn gång på gång...

  24. #24
    Cyberwelt
    Cyberwelt är inte uppkopplad
    Cyberwelts avatar
    Obekräftat konto
    Kan man skriva FETT när man passerat 40 så gör jag det +2

    Hoppas på en Android app också.. synd att Apple ska vara så sura och lägga beslag på ALLT i musik-app-väg.
    Inget flame war men jag skulle aldrig skaffa en iPad för att lattja lite musik ... även om denna app:en får mig att snegla.
    Senast redigerat av Cyberwelt den 2015-06-20 klockan 08:52.

  25. #25
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Ja precis inte köper man en sak från äpplet i onödan...Det bara finns inte i tanken liksom.

    Jag har synt på min Android< spelbart och märker inte av något lagg. Det är en Xperia compact Z1...Dessutom så kommer ju nyare vassare modeller... Lika bra att börja bygga för Android nu med en gång

    Android är framtiden... Så enkelt är det med det.

  26. #26
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    C-64/Amiga500<--->Ipad2

    Lite som 48bit96Khz Tape saturater
    Senast jag kollade så satt det inget sidchip i min ipad. Men du vill väl bara kivas som vanligt

  27. #27
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Ha-Ha-Ha... nej... jag menade bara att en ipad2 som är 2miljarder gånger kraftfullare än originalen för tracker programmen och Sid/C_64 skulle vara för klen är rätt lustigt i sammanhanget.

  28. #28
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Ha-Ha-Ha... nej... jag menade bara att en ipad2 som är 2miljarder gånger kraftfullare än originalen för tracker programmen och Sid/C_64 skulle vara för klen är rätt lustigt i sammanhanget.
    Som sagt, det sitter inget sidchip i en iPad... Alltså måste det emuleras. Det borde en aemylejtoR förstå kan man tycka, haha

  29. #29
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Cyberwelt Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kan man skriva FETT när man passerat 40 så gör jag det +2

    Hoppas på en Android app också.. synd att Apple ska vara så sura och lägga beslag på ALLT i musik-app-väg.
    Inget flame war men jag skulle aldrig skaffa en iPad för att lattja lite musik ... även om denna app:en får mig att snegla.
    Sura? valet är enkelt för en utvecklare - enhetlig plattform, väl fungerande AppStore, minimalt med piratkopiering och en marknad som är beredd på att betala för produkter.

  30. #30
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Som sagt, det sitter inget sidchip i en iPad... Alltså måste det emuleras. Det borde en aemylejtoR förstå kan man tycka, haha
    Exakt och det har ju gjorts tidigare med betydligt pruttigare processor.. som i Monomachine t.ex.... men skit samma det är bara lustigt att det ska behövas miljarder gånger starkare maskin för att emulera ...och det gör det ju egentligen inte.. tror inte det är där skon klämmer för ipad2.........egentligen... och pro-tracker...va fan du får slappna av lite falken.....det är ju skoj liksom

  31. #31
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Tokfett! Ska definitivt inhandlas!

  32. #32

    Börjar bli varm i kläderna
    låter bra! grattis!!

  33. #33
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sura? valet är enkelt för en utvecklare - enhetlig plattform, väl fungerande AppStore, minimalt med piratkopiering och en marknad som är beredd på att betala för produkter.
    Ren x-code ni kör? Kanske Firemonkey kan vara något? Android ndk/xcode/osx/windows flyttbart

  34. #34
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Exakt och det har ju gjorts tidigare med betydligt pruttigare processor.. som i Monomachine t.ex.... men skit samma det är bara lustigt att det ska behövas miljarder gånger starkare maskin för att emulera ...och det gör det ju egentligen inte.. tror inte det är där skon klämmer för ipad2.........egentligen... och pro-tracker...va fan du får slappna av lite falken.....det är ju skoj liksom

    MM har ingen emulering, det säger inte ens Elektron själva, och vem har nämnt protracker? Inte jag iaf. Inga skor klämmer, jag bara tycker det är koolt att man kan köra nya appar på en surfplatta från 2011 då det inte finns någon motsvarighet i Androidvärlden. Du väljer att tolka ur ditt perspektiv och kivas och det är ok, du får kivas så mycket du vill,och det får jag med. Så va fan, slappna av lite och läs på om emulering istället, eftersom det uppenbarligen inte är din starka sida, förvånande nog ...DET är ju skoj liksom

  35. #35
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    Gamla vanliga bjäfset om apple.. Android.. Måste ju finnas en anledning varför det finns mer och bättre musikappar till apple. Det fungerar bättre och folk vill betala precis som segerfalk säger. Har inga som helst behov av något annat jox på en padda. Det ska fungera och det ska finnas mycket appar att välja bland och det ska vara smidigt. Denhär verkar grym. Snyggt jobbat.

  36. #36
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Grymt bra

  37. #37
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Och tack alla andra för positiv pepp! Vi lyckades nå #1 i musikappar på AppStore Sverige och #4 i USA nu helgen, men det dalar såklart snabbt igen. Ett litet steg mot drömmen att kunna försörja sig på musik är taget iaf Har ni frågor om appen så ställ gärna här i tråden.

  38. #38
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Har ni frågor om appen så ställ gärna här i tråden.
    *host*

    http://www.99musik.se/showthread.php...=1#post2775546

  39. #39
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    MM har ingen emulering, det säger inte ens Elektron själva,
    Från MM manualen
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2015-06-22 kl. 01.16.45.png 
Visningar:	31 
Storlek:	35,8 KB 
Id:	59524
    Dom erbjuder högkvalitativ MOS 6581 Synthes .....inte emulera? ....eller säger du att dom simulerar.. luras?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2015-06-22 kl. 01.13.03.png 
Visningar:	32 
Storlek:	42,4 KB 
Id:	59525
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2015-06-22 kl. 01.11.40.png 
Visningar:	32 
Storlek:	30,9 KB 
Id:	59526
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2015-06-22 kl. 01.25.41.png 
Visningar:	25 
Storlek:	27,2 KB 
Id:	59527
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Skärmavbild 2015-06-22 kl. 01.11.03.png 
Visningar:	26 
Storlek:	29,8 KB 
Id:	59528

    Hmmm...... missar jag något.... Elektron försöker inte efterlikna/emulera MOS 6581 med sin SID 6581 maskin..... MiniMoog kanske?!?!?!
    och vem har nämnt protracker? Inte jag iaf.
    Nej förlåt... att det heter SidTracker och upplägger är väldigt likt dom gamla tracker seq i upplägget så blev jag visst förvillad.... men du har ju givetvis inte haft det i åtanke som retro modell... dumt av mig.....
    Inga skor klämmer, jag bara tycker det är koolt att man kan köra nya appar på en surfplatta från 2011 då det inte finns någon motsvarighet i Androidvärlden.
    Har inte påstått något annat heller... tyckte bara uttrycket var kul.. att det var "fantastisk" att en 2011 supermaskin klarar av att göra något som en maskin från 1982... ett lätt skämt... fniss/Ha-Ha-Ha/ ...osv.... men den gick inte hem.......helt ok

    Du väljer att tolka ur ditt perspektiv och kivas och det är ok, du får kivas så mycket du vill,och det får jag med. Så va fan, slappna av lite och läs på om emulering istället, eftersom det uppenbarligen inte är din starka sida, förvånande nog ...DET är ju skoj liksom
    Har inte kivats förrän du började när du missade skämtet och tog det på gravt allvar. "tolka ur mitt perspektiv" ...Vi verkar ha några svaga sidor båda två

  40. #40
    Discohund
    Discohund är inte uppkopplad
    Discohunds avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Gött mos! Mer sånt här!

  41. #41
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Automatiskt köp! Låter bra. Har inte klurat ut alla handgrepp än, får bli sommarens projekt. Finns det dokumentation/tutorials nånstans?

  42. #42
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Johan Runeson Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Automatiskt köp! Låter bra. Har inte klurat ut alla handgrepp än, får bli sommarens projekt. Finns det dokumentation/tutorials nånstans?
    Manualen kommer du åt genom att trycka på "?" högst upp till höger Det kommer massor av videotutorials.

  43. #43
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Blablabla bla bla, du är del av experimentet, bla bla bla...
    Kul att du lägger så mycket tid på inlägget Luras, nu hittar du på, det har jag aldrig sagt. För det första så låter MM:s SID-maskin inte särskilt likt SID, givet att upplägget är _liknande_ och för det andra så är det en röst, vilket är som att säga att en enrösts minimoog skulle vara en minimoog-emulering. Wavetables saknas, interaktionen mellan rösterna saknas... ja du, I can go on.

    Tracker: Jodå, jag gjorde min första c64-tracker tillsammans med en polare 1988. Du kan ladda hem den och testa vettja: http://csdb.dk/release/?id=27434 - så det kändes naturligt även nu när man släpper en tracker 2015.

    Gravt allvar? Ämu... hahahaha, jag tar aldrig något du skriver på allvar. Hehehe.

    --------------------------------

    Jag tackar för lyckönskningarna med projektet, och fråga på om appen/SID/emulatorer/trackers, men blanda helst inte in humor, för det är tydligen min svaga sida. ;(

  44. #44
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att du lägger så mycket tid på inlägget Luras, nu hittar du på, det har jag aldrig sagt. För det första så låter MM:s SID-maskin inte särskilt likt SID, givet att upplägget är _liknande_ och för det andra så är det en röst, vilket är som att säga att en enrösts minimoog skulle vara en minimoog-emulering. Wavetables saknas, interaktionen mellan rösterna saknas... ja du, I can go on.
    Nej det är vad Elektron säger, och säger du att det inte är så måste du ju anse att dom antingen ljuger, luras eller är förvirrade el något. En emulering behöver ju inte vara bra för att vara en emulering

    Tracker: Jodå, jag gjorde min första c64-tracker tillsammans med en polare 1988. Du kan ladda hem den och testa vettja: http://csdb.dk/release/?id=27434 - så det kändes naturligt även nu när man släpper en tracker 2015.
    Precis "Tracker" var det... sen om det var pro el inte.... vad var det att tjafsa om liksom.... vem kivas
    Gravt allvar? Ämu... hahahaha, jag tar aldrig något du skriver på allvar. Hehehe.
    Your loss.


    Hoppas du pröjsar för 99reklampelare
    Senast redigerat av Ƶl8R den 2015-06-22 klockan 13:41.

  45. #45
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nej det är vad Elektron säger, och säger du att det inte är så måste du ju anse att dom antingen ljuger, luras eller är förvirrade el något. En emulering behöver ju inte vara bra för att vara en emulering



    Precis "Tracker" var det... sen om det var pro el inte.... vad var det att tjafsa om liksom.... vem kivas


    Your loss.


    Hoppas du spröjsar för 99reklampelare
    Eller en emulering måste inte ens vara det den skall emulera? ...be du Elektron stoppa in lite siduppspelningskod, så får vi se vad dom svarar Jag tror du förstår skillnaden på marknadssnack och teknikfakta.

    My loss! Tog du det på allvar nu? Det var inte meningen att göra dig ledsen. Förlåt.

    Spröjs är inte heller min starka sida. Det närmsta jag kommer är nog windows liksom.

  46. #46
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Seså, spring tio varv runt huset så tar jag tid på er!

    (monomachine emulerar en SID-oscillator och enligt mina källor skapas vågformerna på samma sätt som i SID-chippet)

  47. #47
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Seså, spring tio varv runt huset så tar jag tid på er!

    (monomachine emulerar en SID-oscillator och enligt mina källor skapas vågformerna på samma sätt som i SID-chippet)
    Done!

    Som jag brukar säga, en oscillator gör ingen synth!

  48. #48
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Eller en emulering måste inte ens vara det den skall emulera? ...be du Elektron stoppa in lite siduppspelningskod, så får vi se vad dom svarar Jag tror du förstår skillnaden på marknadssnack och teknikfakta.
    Nej om en emulering är det den ska emulera så är det ju ingen emulering utan saken i sig.

    Nej vad är skillnaden mellan "marknadssnack" och "teknikfakta"? El förstår jag dig rätt i att det är ok att "marknadsföra/snacka" något som det rent tekniskt inte är eller inte......för om du inte gör det så säger du ju implicit att Elektron luras el ljuger.. och gör du det så säger du alltså att det är ok med falsk marknadsföring.

  49. #49
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Elektron skriver "is based on", vilket är ju helt sant och "offers one oscillator...", vilket också är sant. Allt som står i texten är sant. Däremot är det inte sant att en oscillator är en emulering av ett sidchip, eller at "based on" betyder att det är en fullständig emulering av ett sidchip. Är jag tydlig nu?

    (Du sprang inte heller,va?)

  50. #50
    sleepydog
    sleepydog är inte uppkopplad
    sleepydogs avatar
    Veteran
    Köpt

  51. #51
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Citat Ursprungligen postat av segerfalk Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Elektron skriver "is based on", vilket är ju helt sant och "offers one oscillator...", vilket också är sant. Allt som står i texten är sant. Däremot är det inte sant att en oscillator är en emulering av ett sidchip, eller at "based on" betyder att det är en fullständig emulering av ett sidchip. Är jag tydlig nu?
    Att det är en oscillator javisst... men från "based on" till "high quality MOS 6581 synthesis" ...lite ambivalent... men vem säger att en emulering måste vara fullständig? ..emulera=efterlikna..

    Skit samma.. det var ett skämt..... men nog fan går det att göra en emulering med betydligt keffare grejjer mm än vad det sitter i ipad2 ...


    (Du sprang inte heller,va?)
    Nej... men borde nog ha gjort det (när jag nu ser mig i spegeln)

  52. #52
    Keiowas
    Keiowas är inte uppkopplad
    Keiowass avatar
    Veteran
    What inte fixat med beach 2015? Jag är inoljad (i speedos) och klar för vattenpolo utanför vassen i år. 10kg sen förra sommaren.
    Jag höjer mig själv i en tråd om sid64 på ipad. Jag är värd detta..

  53. #53
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd
    Får bli en Beach 2015 emulering men då bara med en oscillator på ipad 2

  54. #54
    segerfalk
    segerfalk är inte uppkopplad
    segerfalks avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men nog fan går det att göra en emulering med betydligt keffare grejjer mm än vad det sitter i ipad2 ...
    Helt klart.


  55. #55
    Ƶl8R
    Ƶl8R är inte uppkopplad

    Avstängd


    men skulle inte kalla den kef...... något mindre portabel kanske

  56. #56
    GMKA
    GMKA är inte uppkopplad

    Senior
    Den här får man ju skaffa!

  57. #57
    Helix
    Helix är inte uppkopplad
    Helixs avatar
    Veteran
    Grymt jobbat!

    Kommer den funka på Ipad 1?
    Min Xperia Z1 har även den låglatencyappar, skulle gärna ha den här appen portad dit om det var möjligt. Då hade ni fått ett antal till kunder iaf

  58. #58
    johey
    johey är inte uppkopplad
    joheys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ƶl8R Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    men nog fan går det att göra en emulering med betydligt keffare grejjer mm än vad det sitter i ipad2 ...
    Det ifrågasätter jag dock tills motsatsen är bevisad. Mjukvaruemulera* ett SID-chip är inte trivialt och framförallt inte i "realtid" (ja, säg <10 ms latens). Det analoga filtret är en riktig nöt att knäcka. Jag säger inte att det inte går, men att många har försökt och misslyckats.

    * Med mjukvaruemulering menar jag algoritmiskt implementation körandes i en processor. Hårdvaruemulering i tex FPGA är en annan sak, för där kan man implementera den digitala signalkedjan på ett naturligare vis. Filtret är dock problematiskt eftersom det är analogt.

  59. #59
    Johan Runeson
    Johan Runeson är inte uppkopplad
    Johan Runesons avatar
    Senior
    Har suttit många timmar med den här i sommar, jättesmidig att jobba med. Önskar att alla sequencers hade så här bra gränssnitt!

    Lite förslag på förbättringar:

    1. Variabel längd på patterns (egentligen song-steg), t ex genom en flagga i FX pattern som gör att uppspelningen skippar till början av nästa steg i song list.

    2. Nåt sätt att visuellt markera vissa steg i song list (där olika delar av låten börjar), så att det är lättare att hitta när man scrollar.

    3. Färgkoder för instrument som syns i pattern, så att man får en snabb visuell bild av hur olika instrument blandas i ett pattern.

    4. Nåt sätt att se vilka instrument faktiskt används i låten.

    Sen har jag sprungit på gränsen med 127 patterns ett par gånger, men gissar att det är svårare att ändra?

  60. #60
    dagHB
    dagHB är inte uppkopplad
    dagHBs avatar
    Senior
    Grymt coolt. Stort grattis

    Känns som om den här appen kommer lägligt här hemma i Sverige:

    http://www.svtplay.se/video/3127247/...-liv-avsnitt-1
    Senast redigerat av dagHB den 2015-07-30 klockan 15:17. Anledning: Glömde SVT

Liknande ämnen

  1. Sidtracker 64 för iPad
    Av Kloon i forum Nyheter
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2015-06-16, 08:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •