Resultat 1 till 38 av 38

Ämne: CHOON

  1. #1
    klonqs avatar
    Veteran

    CHOON

    https://choon.co/

    Vad tror ni? Några jag har kontakt med är med och tjänar pengar.

  2. #2
    Modellear
    Modellear är inte uppkopplad
    Modellears avatar
    Vintage
    Det är ju bara att registrera sig på alla tjänster och hoppas. Det kan ju i värsta fall bara bli en flopp med ganska låg arbetsinsats eller väldigt bra men kan ju ta ett bra tag innan det blir bra.


    Bra om någon orkar läsa det finstilta.
    Senast redigerat av Modellear den 2018-08-02 klockan 12:33.

  3. #3
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Absolut är det så. Tycker de har ett intressant upplägg där även de som gör playlists kan tjäna på det. Man ställa in vilken andel den som skapar spellistan får om låten spelas där via. Ökade upp min senaste EP till 50%. Gillar att det är ett community som hjälper varandra framåt.

    Någon mer som registrerat sig nu?
    Ja, jag har reggat mig där nu!

  4. #4
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Skoj! Droppa gärna länk här till din profil.

    Har lagt upp mitt acid-projekt Slusk där nu med http://choon.co/artists/slusk
    Lyssnade lite på dina grejjer, Grymt!! Är det tänkt att bara vara elektroniskmusik på Choon?

  5. #5
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tack!

    Nej då, det finns allt från singer-songwriters till techno och orkestral musik. De vill ha så stor bredd som möjligt.
    Nu finns även lilla jag på CHOON. Har bara en låt än så länge - och i den är det inte en enda synth. Men nya grejjor kommer snart (inom en 25års period.....Hahaha

    https://choon.co/artists/pellelundenmark/

  6. #6
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    Måste bara säga att gränssnittet i CHOON är rätt horribelt....men man kanske vänjer sig!

  7. #7
    Pelle_P
    Pelle_P är inte uppkopplad
    Pelle_Ps avatar
    Senior
    jag skapade i ett konto i all hast och lade upp min låt där. Men, undrar lite kring det där med Notes och "pengarna". Är det någon form av Bitcoin pengar som man får kvitto på? Fattar Nada.....Sorry hahahaha

  8. #8
    sectionone
    sectionone är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    Har fixat konto där med och slängt upp lite spår jag har haft liggandes, techno och lite mer progressive/melodic stuff.

    https://choon.co/artists/mikaelnykvist/

  9. #9
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Försöker här... jäklar vilket gränssnitt! Har skapat ett album men hur sjutton fyller jag på med låtar?

  10. #10
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Tack! Förstod det till slut, men när jag klickar på albumet så ser man snabbt förbibläddrandes att albumet inte har några träcks? ;-)

    Som världen har väntat

    Ska man ha en bild till varje track?!

  11. #11
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Här finns nu en 99musik-playlist, lägg till allt ni gjort där!

    (lagt till de första här... verkar som att man beskära lite? går inte att adda fler tror jag?)
    Senast redigerat av PF den 2018-08-09 klockan 16:50.

  12. #12
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Ok! Ska försöka uppdatera och "slumpa" låtordningen

  13. #13
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Kul detta, nu har jag redan material för att skapa lite playlists, haha.

    Assorted Bitley Tracks

  14. #14
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Förstår hur man skapar ett "album" men hur #//"))"! lägger man till tracks?? Känns som en schimpans skapat gränssnittet

  15. #15
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Men seriöst.... i avsaknad av den där "tracks..." knappen som de beskriver (som inte finns) så laddade jag sidan i IE (desperat nog). I IE så syns bara en blank, vit, sida?? Nu är jag helt säker på att det är en schimpans på OSX (förmodligen) som byggt det hela på hobbybasis

  16. #16
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Men seriöst.... i avsaknad av den där "tracks..." knappen som de beskriver (som inte finns) så laddade jag sidan i IE (desperat nog). I IE så syns bara en blank, vit, sida?? Nu är jag helt säker på att det är en schimpans på OSX (förmodligen) som byggt det hela på hobbybasis
    Haha, jag skippar nog CHOON tills vidare

  17. #17
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av deadbeat Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Haha, jag skippar nog CHOON tills vidare
    Näe, gör inte det DB. Jag har efter 25 år i "branchen" lärt mig att vara petig med saker och ting (har för länge sedan städat upp efter puckon på Icon Medialab, Razorfish och en hel radda andra mindre bemedlade firmor med efterbörd men även i modern tid*) och ibland så undrar man om folk sockrar frukostflingorna med annat än socker...

    Det är inte intuitivt, men enligt deras sätt att se på det så ska det vara logiskt. Tricket är att efter en uppladdning att gå in på din provil och där klicka på det tre punkterna, ..., och därifrån välja att du vill assigna dem till något.


    (* puckon som gick i taket på en AS/400 med hela två (2) samtidiga användare inloggade på en och samma gång btw.... Att göra det omöjliga möjligt...)

  18. #18
    deadbeats avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av my03 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ... (har för länge sedan städat upp efter puckon på Icon Medialab, Razorfish ...
    Flashbacks..: De två ställena blev jag en gång i tiden erbjuden jobb på... Så blev det dock aldrig, så det var inte jag!!

    Nåväl, jag har inte kollat Choon närmare så jag ska nog inte döma. Ger det dock lite tid att mogna till sig. (Lite så jag fungerar i största allmänhet. En försiktig herre.)

  19. #19
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    En klok herre låter det som. Gott

  20. #20
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    99musik-playlisten är uppdaterad. Press play!

  21. #21
    my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    idel 99or. Coolt PF

  22. #22
    salrip
    salrip är inte uppkopplad
    salrips avatar
    Veteran
    https://choon.co/artists/salrip/

    laddade upp några låtar från mina album på prov.

  23. #23
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Mycket bra Salrip, har inkluderat dig på 99musik-spellistan och även min nya - Electronic Choons - satt och gick igenom vad jag kunde finna och hittade en hel del riktigt grym ny musik.

  24. #24
    oberdada
    oberdada är inte uppkopplad
    oberdadas avatar
    Veteran
    Också registrerad nu.
    Snabbregistrering --> https://account.choon.co/join/0lmzw0ndfst

    Tyckte inte det var några konstigheter med gränssnittet, men det beror ju på att jag lusläste manualen några poster längre upp här.

    Har bara lagt upp några gamla underverk här:
    https://choon.co/artists/oberdada/

  25. #25
    klonqs avatar
    Veteran
    Blir det några stålar? jävligt nyfiken får jag säga.

  26. #26
    Om dom har en egen blockedja är det nog bara möjligt att casha ut via dom. Om deras valuta är kopplad till ethereum borde du kunna casha ut via ethereum.

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Katzenjammer Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Det kan jag. Men det är så jävla många steg att flytta runt dem och jag tjänar inte så mycket på det. Hade hoppats man kan byta det mot något. Ver att det ska finnas en tjänst där det går att byta mot gåvokort och dylikt. Men hittade inte den nu. Eller så ger jag dem bara i dricks till någon
    Ifs bra för karman att dela ut dom inom tjänsten till andra du tycker förtjänar dom. Men det är mindre/lättare steg än det verkar att överföra hit och dit med ethereum. Vi kan ses så visar jag om du vill

  28. #28
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Nu några månader senare, funkar det bra? Blir det någon kosing öht?

  29. #29
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Funkar jäkligt bra. ”Kosing” blir det inte, däremot Notes, värdet på dessa har inte landat ännu i den digitala valutans vindar. Det kan bli ett instrument att handla med där folk som tror på det hela kan få det att snurra. Vore jäkligt häftigt! Men i övrigt, bra plattform och bättre än Soundcloud tycker jag.

  30. #30
    godscent
    godscent är inte uppkopplad
    godscents avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av PF Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Funkar jäkligt bra. ”Kosing” blir det inte, däremot Notes, värdet på dessa har inte landat ännu i den digitala valutans vindar. Det kan bli ett instrument att handla med där folk som tror på det hela kan få det att snurra. Vore jäkligt häftigt! Men i övrigt, bra plattform och bättre än Soundcloud tycker jag.
    Ja men en kanske skulle testa då. Ett par spår iaf.

  31. #31
    tzw
    tzw är inte uppkopplad
    tzws avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Tittar på Choon.

    "3) Must not be registered with any Copyright Collection Societies such as BMI, ASCAP, SESAC, PRS, MCPS, etc. /.../ Other copyright societies may claim collection rights over all of your music whether you register it or not. If you are a member of such societies it is your responsibility to determine whether you are eligible or not."

    Innebär detta att man inte kan ladda upp verk som är anmälda till Stim?

  32. #32
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Choon gick just i graven utan förvarning.

    Emanate ska ta över och eventuellt får man behålla nån intjänad kapsyl.

    Vet inte hur många såna här sajter jag varit på - som är borta nu, förmodligen allihop - minns inte ens namnen på alla? Iuma.com va? Choon, Myspace, den där svenska med svart bakgrund som "alla" använde för 5 år sedan, MP3.com, den svenska som startades upp av jurymedlem i ngt talangprogram, ... ett under att Soundcloud (som varit på vippen) och Bandcamp finns kvar.

  33. #33
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    • realworldremixed.com

    hjälp mig minnas fler sjunkna skepp

  34. #34
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Jag fick erbj att gå vidare med Emanate och eventuellt rädda några av minna närapå 500.000 st NOTES på Choon men jag skippar det, känns som att Choon fuckade upp det här beyond belief.

  35. #35
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Nu har jag fixat över allt till Emanate som snart ska dra igång...

  36. #36
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Choon har nu "blivit" emanate / nytt gäng och nytt försök.

    Töntiga artister som den här: https://emanate.live/bitley/

  37. #37
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    shit - lite meckigt att sätta upp allt men nu ska det vara klart så gå till länken ovan å provspela mina två ataritrax om ni vill

  38. #38
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    "While Choon’s token and business model was ultimately unsustainable, our new company [https://rocki.app/] and ROCKS token builds upon that experience" ...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •