Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: AP Academy, någon som har erfarenhet, vad tycker ni?

  1. #1
    Paratriplel
    Paratriplel är inte uppkopplad

    Senior

    AP Academy, någon som har erfarenhet, vad tycker ni?

    Jag går i tankarna om att gå en intensivkurs på AP Academy, det verkar inte finnas några trådar om dem på 99an så tänkte jag skapar en tråd.

    Osäker på om tråden hör hemma här i Logic, men de har en intensivkurs som heter just "Logic Pro Advanced" och "Logic Pro Basic".

    Jag är väldigt nyfiken men eftersom de varken svarat på mail eller Facebook-meddelande blir jag lite osäker men vill gärna kolla med er, även om tanken slagit mig att jag kanske blir utan plats på deras intensivkurs nu i sommar genom att göra fler uppmärksamma, men den bjuder jag helt enkelt på och offer mig för!

    Har någon av er gått deras kurser? Det verkar finnas 10-veckors-kurser under hösten också? Läste en dålig recension om att de helt plötsligt avslutade kursen efter 6 veckor mitt i lärandet och nojjar nu för enligt mig är det ett väldigt oseriöst tecken, det var visserligen två år sedan. Läst endel bra recensioner också men de känns lite köpta, men jag tror jag får för mig sådant av alla bra recensioner som inte innehåller detaljer, det låter liksom lite omotiverat att skriva "Jättebra! Jag lärde mig så mycket och det var så kul, lärarna är så duktiga!" när man kan skriva vad man faktiskt gått igenom och lärt sig och varför man tycker lärarna var duktiga med mer..


    Så ni som har erfarenhet. Vad har ni att säga om kurserna?
    Vad lär man sig?
    Jag har självklart läst läroplanen men funderar över vad man kan förvänta sig av just sommar-intensivkursen, är det enbart fokus på mix? Eller går man igenom hela processen?

    I och med det finns en Basic och en Advanced är jag lite fundersam om jag verkligen tagit mig till nivån Advanced eller om jag har saker kvar att lära inom Basic, men efter 10 år med Logic borde jag nog ha nått till advanced och annars snappar jag nog upp det, men jag vill inte bara syssla med mix utan faktiskt lära mig om låtskrivande och kanske få tips på hur jag bättre slutför låtarna osv men självklart också mixning!


    Bara hoppas någon här har någonting att säga om dem annars får jag väl singla slant om jag inte får något svar på mina meddelanden till dem.

  2. #2
    BoscoSync
    BoscoSync är inte uppkopplad

    Senior
    Jag har bara sett en del filmat material på deras Youtube-kanal och de verkar helt ok som personer i alla fall. Jag såg att de har öppet hus den 1:a september. Gå dit och känn in.

    Om du har ett soundcloud-konto försök att kontakta Lova eller ADG. De har gått på AP.

    Lova
    https://soundcloud.com/drevstam

    ADG
    https://soundcloud.com/adgofficial

    Jag gjorde bara en snabb sökning på elever. Du kan säkert hitta andra.

Liknande ämnen

  1. Någon som har erfarenhet av Softube Console 1?
    Av hallows i forum Mixning & mastring
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2017-09-01, 14:18
  2. Spela i ryssland - någon som har erfarenhet?
    Av compute i forum På scen
    Svar: 79
    Senaste inlägg: 2017-01-04, 22:00
  3. Soundium.se någon som har erfarenhet?
    Av ljb i forum Allmänt om musik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-10-12, 20:47
  4. Focal Solo 6 Be - någon som har erfarenhet?
    Av hasse_fx i forum Studioutrustning, lo/mid
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-05-31, 08:26
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 20:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •