Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Thunderbolt-hub?

  1. #1
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage

    Thunderbolt-hub?

    Jag har en liten koloni med UAD Satellites och en Apollo8 i slutet av kedjan (eftersom den nästan aldrig används). Då jag ändå vill använda Apollon så måste jag alltså knäppa igång alla satelliter och det blir efter en stund som ett väldigt effektivt värmeelement, vilket inte är önskvärt varken med tanke på sommarvärmen eller miljön.. så jag letar nu efter något så basic som en thunderbolt-hub med en in och minst 2 ut (men gärna fler), men kan verkligen inte hitta någon. Tacksam för tips.

  2. #2
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Jag kör en Belkin som fungerat helt fantastiskt bra i flera år utan minsta krångel. Har dessutom extra usb och firewire-800 för kyma-systemet.

    Kan vara att min är en något äldre modell.

  3. #3
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Även jag har en Belkin... som fungerar som hub för thunderbolt, USB3, bildskärmar och Firewire med sladdkonvertering till till min Mackie Onyx-mixer. Ut från Macen går bara en thunderboltsladd. Rekommenderas!

  4. #4
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Men ingen av dessa verkar ha minst 1 in och 2 ut.. dvs 3 TB-portar.. eller? Begränsning i formatet?


    (det är främst TB 2 jag är ute efter.. men TB 1 kanske fungerar.. inte kollat)

  5. #5
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Vet att jag researchade rejält innan jag köpte min, och Belkin var nog den som hade flest portar av det jag hittade. Och som verkade fungera. Förvisso en tre-fyra år sedan nu. Det kan ju ha kommit nya produkter.

  6. #6
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Finns inga sådana hubbat vag jag vet.
    Kontrollern sitter direkt på moderkortet.
    Man får hosta upp en ny mac eller ett moderkort med fler portar på.

    Byta satelliter mot octoversion ? Kanske ett alternativ
    om du har små alltså

  7. #7
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Tack för alla svar!

    Citat Ursprungligen postat av upsetter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Finns inga sådana hubbat vag jag vet.
    Kontrollern sitter direkt på moderkortet.
    Man får hosta upp en ny mac eller ett moderkort med fler portar på.
    Mm.. verkar vara så illa.

    Citat Ursprungligen postat av upsetter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Byta satelliter mot octoversion ? Kanske ett alternativ
    om du har små alltså
    Jo, jag skulle kunna byta de som inte är octas (har ett par quads också), men det känns inte som en tillräckligt intressant lösning.

    Nä.. det lutar åt att jag säljer Apollon och letar upp något USB-interface istället för det ändamålet. Eller så får jag invänta nästa mac pro. Datorer alltså..

  8. #8
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    undras om det kommer nån ny pro...
    Annars norde det kanske funka med valfri nyare mac med minsr två tbportar och en belhub så kan du ju få rn massa portar till skärm usb osv o köra apollo där o sedan ha uadkedjan på den anfra tbporten

  9. #9
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av upsetter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    undras om det kommer nån ny pro...
    Det kommer! Men vi får troligtvis vänta till nästa år.

    Citat Ursprungligen postat av upsetter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Annars norde det kanske funka med valfri nyare mac med minsr två tbportar och en belhub så kan du ju få rn massa portar till skärm usb osv o köra apollo där o sedan ha uadkedjan på den anfra tbporten
    Jo, jag funderar ibland på att köpa en iMac Pro.. men det känns rätt kasst med en så stor investering om det nu "snart" kommer en riktig Mac Pro. Apple har insett hur hårt de failade med soptunnan och har offentligt bett om ursäkt för det, så jag hoppas och antar att de inte gör om samma misstag igen.

    Aja.. Apollon får bytas ut mot något som blir smidigare att använda. Ingen större grej att byta ut den.

  10. #10
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Nästa pro blir Golfbollen, 128 kärnor men inga portar alls.. man kan dock rotera den med en app på telefonen

  11. #11
    upsetter
    upsetter är inte uppkopplad

    Avliden
    Sidofråga

    Har du kört firewiresateliter något? Funderade på om det är någon skillnad på prestandan egentligen?
    Skulle behöva en frampver

  12. #12
    Volantiz
    Volantiz är inte uppkopplad
    Volantizs avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av upsetter Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Sidofråga

    Har du kört firewiresateliter något? Funderade på om det är någon skillnad på prestandan egentligen?
    Skulle behöva en frampver
    Nä.. aldrig. Jag dumpade UAD för många år sedan för att deras pluggar inte höll måttet mot native. Blev roligare då att köpa hårdvaruburkarna. Nu köpte jag ett gäng endast för att inte behöva frysa spår riktigt lika ofta och för att vissa av deras pluggar kommit ifatt lite igen.

Liknande ämnen

  1. sync24 hub
    Av Mr_Polysix i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-15, 18:44
  2. USB-hub?
    Av romanenko i forum Datorer & kringutrustning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 14:16

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •