Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Oakley SRE330

mooneh
    mooneh är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna

Oakley SRE330

Någon som testat denna? Fått lite gas på den och elkorus v3 men kanske bättre köpa en gammal string machine?

Firechild
    Firechild är uppkopplad nu
    Firechilds avatar
    Veteran
    Jag har föregångaren SE330 som är väldigt lik förutom 3 phase läget som emulerar Solina choruset. Låter helt otroligt bra. Rekommenderar allt Oakley gör. Har även runt 30 5U moduler som är Oakley design byggd av krisp1.

Max
    Max är uppkopplad nu
    Maxs avatar
    Veteran
    Alla Oakley-moduler jag har min MOTM-modular är sjukt bra.

mooneh

Citat Ursprungligen postat av Firechild Visa inlägg
    Jag har föregångaren SE330 som är väldigt lik förutom 3 phase läget som emulerar Solina choruset. Låter helt otroligt bra. Rekommenderar allt Oakley gör. Har även runt 30 5U moduler som är Oakley design byggd av krisp1.
    Ok tack jo han gör bra saker det var jag som bytte bort en Oakley modular till dig hehe. Han visste inte än om han skulle sälja färdigbyggda. Frågade en på muffwiggler som ville ha 8000kr för att bygga en, vet inte om det är överpris man får väl en Behringer VC340 för det men då har man ju iofs inte samma kontroll.

altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jag har köpt PCB + bracket kit. Inte lagt mouserbeställning än så ej börjat bygga. Har ngn en varukorg att dela med sig så mottages gärna!

Firechild
    Firechilds avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mooneh Visa inlägg
    Ok tack jo han gör bra saker det var jag som bytte bort en Oakley modular till dig hehe. Han visste inte än om han skulle sälja färdigbyggda. Frågade en på muffwiggler som ville ha 8000kr för att bygga en, vet inte om det är överpris man får väl en Behringer VC340 för det men då har man ju iofs inte samma kontroll.
    Hehe, tackar för den dealen Det fick mig sedemera att gräva ännu djupare i 5U träsket Jäkligt nöjd med Oakley prylarna. Har köpt lite dotcom format också av Krisp1.

mooneh

Hehe, tackar för den dealen Det fick mig sedemera att gräva ännu djupare i 5U träsket Jäkligt nöjd med Oakley prylarna. Har köpt lite dotcom format också av Krisp1.
    Hehe jo jag har sett det. Tack själv

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Lyssnade på ljudexemplen på Oakleys hemsida. Den lät ju helt fantastiskt bra. Trodde inte jag behövde ytterligare ett chorus. Men tydligen.

Firechild
    Firechilds avatar
    Veteran
    På min SE330 har jag i princip kunna "nailat" JP4 choruset och VP330 choruset.
    Solina får jag inte riktigt till men det är där SRE330 kommer in i bilden
    Just nu är mitt mission att naila ELKA SYNTHEX Chorus 3 läget

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Det var ju en förhållandevis trist Juno2 i exemplen på hemsidan, ändå lät det fantastiskt.

mooneh

Det finns möjlighet att han kommer sälja färdiga för runt 450£ men har inte varit så mycket intresse. Så maila gärna till han om ni vill ha en.

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mooneh Visa inlägg
    Det finns möjlighet att han kommer sälja färdiga för runt 450£ men har inte varit så mycket intresse. Så maila gärna till han om ni vill ha en.
    Hmm... ganska bra pris ändå. Funderar hur svår den är att bygga. Jag är ju helt lost men har t ex byggt pedaler från moody med högst svårighetsgrad utan större problem. Men gissar att det här är ytterligare ett par snäpp svårare. Plus att man måste fixa case och print mm. 450 pund verkar inte så farligt i jämförelse.

mooneh

Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    Hmm... ganska bra pris ändå. Funderar hur svår den är att bygga. Jag är ju helt lost men har t ex byggt pedaler från moody med högst svårighetsgrad utan större problem. Men gissar att det här är ytterligare ett par snäpp svårare. Plus att man måste fixa case och print mm. 450 pund verkar inte så farligt i jämförelse.
    Jo den verkar vara rätt svårt att bygga det står iaf så på hemsidan och kräver oscilloskop vid kalibrering. Sedan som du säger lite jobb med caset, jag har för mig att det finns lite mer info om några som byggt på muffwiggler.

Liknande ämnen

1. Oakley Sound & MOTM Formatet
    Av eXode i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-10, 14:19

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •