Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Reservdelar till Roland Juno-60

Tubbs
    Tubbs är inte uppkopplad

Inte så pratsam än

Reservdelar till Roland Juno-60

Jag har inte varit på 99 särskilt länge så det kanske finns flera trådar om detta sedan tidigare.
    Jag saknar ett par smådelar till knapparna på min Juno-60. Det är den knappnålsstora gummiplutten i botten på en knapp och det är "underredet" på en annan knapp, alltså den vita kroppen under den orange/gula kåpan.
    Jag har frågat runt litegrann till olika reparationskunniga syntexperter men dessa smådelar verkar väldigt svåra att få tag på. :/
    Jag funderar på att sälja min Juno-60 och vill ju att allt ska vara i så bra skick som möjligt, och synten är i fint skick i övrigt.

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag tror att bästa chansen är att hitta någon som sitter på ett Juno-lik. Dessa brukar förr eller senare dyka upp i delar på t ex Ebay.

Har du kollat diverse reparationsforum på Facebook?

Tubbs
    Tubbs är inte uppkopplad

Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    Jag tror att bästa chansen är att hitta någon som sitter på ett Juno-lik. Dessa brukar förr eller senare dyka upp i delar på t ex Ebay.

Har du kollat diverse reparationsforum på Facebook?
    Det känns lite overkill att köpa ett helt lik för att plocka bara dessa smådelar kan jag tycka. Jag hoppades kanske att någon här hade ett lik i frysen, nej källaren menar jag.

Har du några tips på reparationsforum på Facebook?

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Jag menade alltså att hitta någon som har en trasig, inteköpa en för en knapps skull.

https://www.facebook.com/groups/vintagesynthrepair/ tänkte jag först på. Flera 99or som hänger där också.

Tubbs
    Tubbs är inte uppkopplad

Inte så pratsam än
    Aha.
    Tack!

Liknande ämnen

1. Reservdelar till Roland MC-303
    Av Cyberwelt i forum Allmänt om musik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-09-17, 19:14
  2. Reservdelar till Roland SH-101
    Av Odd Bob i forum Syntar, samplers & sånt