Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ström till pocket opertors

bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran

Ström till pocket opertors

Har sedan tidigare en po12 som jag fixat 3V-adapter till eftersom jag hatar allt som har med batterier att göra. Har dock använt den väldigt lite och något som jag tyckte jag upplevde var att synkinställningarna tappades bort efter lite för länge utan ström. Någon som vet om det är så? Eller om annat påverkas av att inte köra med batterier?

Fråga två då. Har införskaffat två POs till... Än så länge bara på batteri. Men hade ju varit fint att seriekoppla alla tre. Hur ska man göra isf? Känner att lite enkel ellära suttit fint :P

Ännu finare om man kunde €-fiera dem. Såg att det fanns någon sådan modul. Men dels var den ful och dels känns 500-ish mer än lovligt dyrt...

machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Du kan göra en splitterkabel/bläckfisk, så länge Amperenivån från strömklumpen räcker till. Ännu bättre är det om de drar lika mycket. Jag tror de gör det, men eftersom tonic verkar lite mer fonky så drar jag till med lite "i fall att"när det gäller den.

Så, alla + till + och alla - till - och rätt volt (typ 3 då) samt rätt Ampere (troligen några få hundra mA. Så kör jag f ö mina Waspar/Gnat samt mina Simmons SDS-1or.

bitbob
    bitbobs avatar
    Veteran
    Tack. Så om jag förstår dig rätt så kan jag bara "skarva" till kablarna? Behövs ingen vidare elektroniklogik (hmm, bra låtnamn det där)

bitbob
    bitbobs avatar
    Veteran
    Adaptern jag kör med idag till min PO12 är en ställbar variant från biltema. 3 - 12V, 1A

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av bitbob Visa inlägg
    Tack. Så om jag förstår dig rätt så kan jag bara "skarva" till kablarna? Behövs ingen vidare elektroniklogik (hmm, bra låtnamn det där)
    Precis, jämför med skarvsladd/förlängningsdosor. (I teorin kan man även seriekoppla tre trevoltsmanicker som drar lika till ett niovoltsbatteri, meeen, let's not go there.)

Mina är bygga med ett uttag i botten på en gammal filmburk och ur ett större hål i locket kommer det flera "armar" av lagom längd att koppla in respektive grunka i.

bitbob
    bitbobs avatar
    Veteran
    Och det är KO och Speak som ska till, så eventuell mer kraft till Tonic är inte relevant

bitbob
    bitbobs avatar
    Veteran
    Tack för bra tips. Filmburk alltså... Hur gammal är du egentligen?

machinepop
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av bitbob Visa inlägg
    Tack för bra tips. Filmburk alltså... Hur gammal är du egentligen?
    Anade att den skulle komma. Filmburkar hade jag några kvar som "i fall att" och de är optimala att bygga små studiogadgets av. Idag har jag gått över till så'na rör brustabletter säljs i.

Liknande ämnen

1. Ström till Rack.
    Av Robotruck i forum Övrig hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-02-08, 22:04
  2. Ström till Yamaha?
    Av leedaman i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-15, 21:41

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar