Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Live och Reface DX

  1. #1
    KungKrilles avatar
    Veteran

    Live och Reface DX

    Nu är jag hjärtligt trött. Varje gång - och jag menar varje gång - jag stoppar Live och sedan trycker på play igen så spottar Live ut signaler som typ programmerar om DX:en så den låter helt annorlunda eller ändrar volym, midikanal, pitch etc. Det är inte alltid samma ändringar som görs och ibland är man rädd att både högtalare och trumhinnor ska gå. Hur fasen får jag stopp på det här? Det spelar ingen roll om jag bara trycker en gång på stoppknappen eller dubbelklickar för en reset. Jag har provat både USB midi och gammel-midi. Varför skickar Live ut skiten överhuvudtaget?

  2. #2
    Katzenjammer
    Katzenjammer är inte uppkopplad
    Katzenjammers avatar
    Vintage
    Den borde inte skicka ut något. Låter underligt. Det sker alltså även om du har ett helt nytt tomt projekt där du inte har spelat in något?

  3. #3
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Japp, provade nu med ett nytt projekt. Jag passade också på att testa session vs arrangement view. I session view uppför sig Live väl men i arrangement view blir det skräp. Jag fattar inte - inga automationer, pitch bend, program change eller något är inspelat och lik förbannat skickas det skräp.

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Ingen midi(mjukvaru?)loop som gör att DX skickar skräp in som sedan kommer i retur, omtolkat?

  5. #5
    KungKrilles avatar
    Veteran
    Jag tror inte det för när jag testar gammel-midi så är det bara in på DX:en som är kopplat.

    Edit: Gick in i menyerna på DX:en och stängde av "Control". Det botar fenomenet verkar det som men det är ingen vidare lösning. Tänk om jag vill automatisera synthen (parametrar som jag själv bestämt!)?
    Senast redigerat av KungKrille den 2018-06-30 klockan 17:25.

  6. #6
    whisper
    whisper är inte uppkopplad

    Senior
    Debugga midi-datan som skickas med t.ex midi monitor (gratis program för mac os). Kanske finns något motsvarande för PC om du har det.

Liknande ämnen

  1. skillnad mellan reface och boutiqe?
    Av cyberpunx i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2017-07-29, 22:34
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 14:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •