Resultat 1 till 19 av 19

Ämne: Spiritualized

  1. #1
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    Spiritualized


  2. #2
    Diskho
    Diskho är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Supertaggad! Nya låtarna har gått varma här. Såg dom live med orkester tidigare i år och det är lätt värt att korsa hav för att se!

  3. #3
    M i Gbg
    M i Gbg är inte uppkopplad
    M i Gbgs avatar
    Veteran
    Ah! Intressant. Dags då att återuppleva de gamla plattorna.

  4. #4
    El Toro
    El Toro är inte uppkopplad

    Obekräftat konto
    Varje gång jag lyssnar på Spiritualized så tänker jag på Verve som oftast dock är mycket bättre än Spiritualized. Fn att Verve splittrades.


    https://youtu.be/ToQ0n3itoII

  5. #5
    PeterH
    PeterH är uppkopplad nu
    PeterHs avatar
    Veteran
    Aldrig sett dom tyvärr. Fattar inte varför Way out west förbigår dom år efter år? Ha väl bokat i stort sett alla mer eller mindre bra 90-tals band vid det laget?

    Fick iaf sett Peter Kember i höstas, det var fint!

  6. #6
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av PeterH Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Aldrig sett dom tyvärr. Fattar inte varför Way out west förbigår dom år efter år? Ha väl bokat i stort sett alla mer eller mindre bra 90-tals band vid det laget?

    Fick iaf sett Peter Kember i höstas, det var fint!
    Jag har sett dem flera gånger och även träffat Jason Pierce (samt Pete, den andra halvan i Spacemen 3. Ja, det var fler men ändå...)
    Såg även deras akustiska spelning som också var helt underbart bra. Senast jag såg Spiritualized var nog fem år sedan och då var det rätt trist ändå, tyvärr. Har även set Pete i olika sammanhang. Sonic Boom och Spectrum.
    Detta spelade jag in i England för en tio år sedan då jag träffade Pete, Kevin från My Bloody Valentine samt Sonic Youth.


    https://youtu.be/IfI13uv9V58

  7. #7
    avart
    avart är inte uppkopplad

    Veteran
    ...det hade varit intressant att återuppleva den förbandskonsert jag fick uppleva på dm's devotional turné 1993... Hatade det då, det var ju bara nåt grumligt & monotont gitarrmangel i 40 min och alla buade. Nu vet jag inte, kanske hade jag uppskattat det bättre idag?

  8. #8
    Hemulen
    Hemulen är inte uppkopplad
    Hemulens avatar
    Veteran
    Jag var väl 17 och typ ”jobbade” i expressen fredags tält på lollipop. 1997!?. Spiritulized hade spelat och Jason pierce DJ:ade efter där. Han spelade så sjukt flummig musik + rökte upp hela mitt paket cigg. Som sista skiva la han på ”oh we are saaaaying, just give peace a chaance”.. Sen gick han medan skivan fortfarande gick och bara försvann ut i natten..

    EDIT: När jag tänker efter blir jag osäker på om det verkligen var Jason pierce. Kan ha vart Andy Bell från Hurricane#1 också. Jag kommer fan inte ihåg. Det är inte som att jag var nykter när det hände..
    Senast redigerat av Hemulen den 2018-06-24 klockan 09:48.

  9. #9
    Vierphoria
    Vierphoria är inte uppkopplad
    Vierphorias avatar
    Veteran
    Hög pepp.

  10. #10
    Ambulansen
    Ambulansen är uppkopplad nu
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Den genuina flumrocken behöver lite revival

    Jobbade på Psykjunta när Sonic Boom spelade. Var med och lyfte fram hans bord med prylar och effekter. Ett jävla härligt bord må jag säga Jag var egentligen ljudtek på den lilla scenen, nästa band stod och väntade otåligt, och när han dragit över sin tid med 20 minuter drog vi helt enkelt igång. Han blev glad för det visade det sig. Ville inte sluta, men såg sig gärna tvingad Trevlig snubbe.

  11. #11
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av avart Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    ...det hade varit intressant att återuppleva den förbandskonsert jag fick uppleva på dm's devotional turné 1993... Hatade det då, det var ju bara nåt grumligt & monotont gitarrmangel i 40 min och alla buade. Nu vet jag inte, kanske hade jag uppskattat det bättre idag?
    Njae... ett av de bättre DM-förbanden och de lät OK i Köpenhamn iaf. Men det var ju DM man väntade på. Då var Purity roligare på singlesturnén (?) tycker jag. Buandet lät starkast när Electribe 101 var förband f ö. Shit vad det sög.

  12. #12
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/ME0ji3o05UQ

    Ja, tack. Ja. Tack. Tack ja.

  13. #13
    mush
    mush är uppkopplad nu
    mushs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Ja, tack. Ja. Tack. Tack ja.
    Oj. Det var sjukt spännande. Och bra.

  14. #14
    fortyfiveknots
    fortyfiveknots är inte uppkopplad

    Avstängd
    mmmm, ja tack!

  15. #15
    DanielW
    DanielW är uppkopplad nu
    DanielWs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    https://youtu.be/ME0ji3o05UQ

    Ja, tack. Ja. Tack. Tack ja.
    Alltså det är ju bra, men tänker han aldrig ”fan, det här arrangemanget har jag ju gjort så många gånger, jag borde komma på något nytt”?

    Eller var det då han petade in Art of Noise-röstsamplingarna?

  16. #16
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av DanielW Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Alltså det är ju bra, men tänker han aldrig ”fan, det här arrangemanget har jag ju gjort så många gånger, jag borde komma på något nytt”?

    Eller var det då han petade in Art of Noise-röstsamplingarna?
    Haha, du har rätt min vän! Jag hade lite glömt denna låten nu och blev förvånad när den är försmak inför kommande skivan. Tänkte faktiskt "Denna gamla låten, den är ju släppt för länge sedan". Men ja, väldigt vacker popmusik är det, alldeles oavsett. Ser fram emot albumet. Om fem veckor vet vi. Troligtvis 44 minuter storslagen musik med vers OCH refräng!


  17. #17
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/GksfQN1_LsM

    Och låten släpptes ju faktiskt redan för åtta år sedan. Fast under annan titel då. Men det är väl typiskt Spacemen 3 / Spiritualized att släppa samma låt flera gånger i olika versioner.

  18. #18
    outshape
    outshape är inte uppkopplad
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/r7lBOKkMCKU

    Nya albumet släpptes förra veckan. Är fan fint!

  19. #19
    kroffe
    kroffe är inte uppkopplad
    kroffes avatar
    Vintage
    Åh, måste kollas in!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •