Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 1 2
Resultat 61 till 73 av 73

Ämne: Nästa synt - vilken?

Amonhoteph
    Amonhoteph är inte uppkopplad
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Som ni kanske sett har situationen utvecklat sig något. Jag har skaffat boden en Prologue och en Matrixbrute - även om jag inte fått hem den senare än. (I morgon händer det.)

Har dock provspelat den några dagar, och är osäker på om den faktiskt faller mig i smaken. Hursom, jag får väl ge den allt jag har i någon månad och sedan fatta ett välövervägt beslut.

Nästa steg blir väl en DFAM eller två, sedan ligger fältet öppet kanske för nyväckta modulära kvar.

Amonhoteph
    Amonhotephs avatar
    Moderator
    Jag vet inte riktigt vad jag håller på med i studion. Jag har definitivt tillräckligt med instrument - egentligen borde jag koncentrera mig på att göra musik. Ändå känns det onöjt. Jag har lätt avsmak för Matrixbruten - ändå tar det emot att sälja den. Den kan ju så mycket ... eller tja, den borde kunna det med så mycket kontroller.

Idag har jag köpt på mig sex nya 5U-moduler. Detta trots att jag inte har ett system som kan driva dem. Det är hög tid att löda ihop strömförsörjningen. Jag har inte plats. Samtidigt tänker jag att jag kanske inte skall ha 5U utan nöja mig med MOOGs små semimodularer. Tillsammans med Matrisxbruten ger det i alla fall 25000 pengar som bara står och ger mig huvudbry.

Odd Bob
    Odd Bob är inte uppkopplad
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Köpstopp. Men när det hävs så ska jag ha en DSI PRO2 tänkte jag.

Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Amonhoteph Visa inlägg
    Jag vet inte riktigt vad jag håller på med i studion. Jag har definitivt tillräckligt med instrument - egentligen borde jag koncentrera mig på att göra musik. Ändå känns det onöjt.
    Fan, jag tror ingen härinne fattar vad du snackar om här

sarkasm

Albedo
    Albedo är uppkopplad nu
    Albedos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg

sarkasm

Amonhoteph
    Amonhotephs avatar
    Moderator

sarkasm
    hehe nej det förståss ... nåja internet är ändå mest till för självspegling

Real Parakeet
    Real Parakeet är inte uppkopplad
    Real Parakeets avatar
    Vintage

sarkasm
    Näe, verkligen inte. Jag köper inte en enda pryl till innan jag gjort minst 20 nya låtar med åtminstone hälften av allt jag har. Och köper jag något så är det för att byta ut något som gått sönder. Alltså blivit utslitet. Jag skulle aldrig köpa något som jag verkligen inte behöver. Så är det.

valsolos avatar
    Vintage
    Jag ska sluta göra låtar o lära mig sampla Har ju bara hållt på o gjort elektronisk musik med syntar sen 1983. Dags o lära sig ngt ”nytt”

mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    Jag ska sluta göra låtar o lära mig sampla Har ju bara hållt på o gjort elektronisk musik med syntar sen 1983. Dags o lära sig ngt ”nytt”
    Vi hörs om 10 år! 😄 Sampling är en farlig drog, en avgrund som är svår att ta sig ur. När man väl inser vad en god sampler verkligen kan göra (mer än att spela upp färdiga piano/stråkbibliotek) söker man ständigt nya kickar (både samplade, och mentala).

Du förlorar lätt 10 år. Jag kommer inte ens ihåg 90-talet. Jag har lätt spenderat mer tid med min EIII-keyboard än med någon levande varelse.. Mjukvarorna räddade mitt liv; synnerligen effektiva men inte särdeles inspirerande. Nu har jag emellertid fastnat i Wavetermfällan. Det ser inte bra ut. Jag känner igen symptomen. Sampling är farligt.

Endast tanken återstår:

Kan man ha kul utan sampling?

valsolos avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    Vi hörs om 10 år! �� Sampling är en farlig drog, en avgrund som är svår att ta sig ur. När man väl inser vad en god sampler verkligen kan göra (mer än att spela upp färdiga piano/stråkbibliotek) söker man ständigt nya kickar (både samplade, och mentala).

Du förlorar lätt 10 år. Jag kommer inte ens ihåg 90-talet. Jag har lätt spenderat mer tid med min EIII-keyboard än med någon levande varelse.. Mjukvarorna räddade mitt liv; synnerligen effektiva men inte särdeles inspirerande. Nu har jag emellertid fastnat i Wavetermfällan. Det ser inte bra ut. Jag känner igen symptomen. Sampling är farligt.

Endast tanken återstår:

Kan man ha kul utan sampling?
    Läser manualen till S5000... att som samplingsnewbie försöka kötta sig igång utan att läsa manualen är fanimig omöjligt.

tobbiew
    tobbiew är uppkopplad nu
    tobbiews avatar
    Senior
    Läser manualen till S5000... att som samplingsnewbie försöka kötta sig igång utan att läsa manualen är fanimig omöjligt.
    Det är för att du har för få! Din kunskap kommer att öka exponentiellt med antal samplers

skrotis
    skrotis är inte uppkopplad
    skrotiss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Har iofs aldrig rört en akaisampler (förutom min lilla leksak s-20) men är inte manualläsning det mest avskräckande man kan syssla med för att komma igång med något nytt? Jag köpte en EPS 16+ 1991 och öppnade manualen först tio år senare när jag tyckte att jag kunde maskinen i sömnen. Med åren köptes det fler samplers och manualerna ligger där fortfarande och samlar damm.

valsolos avatar
    Vintage
    Hehehe. Nuförtiden har jag så många prylar så ska jag fokusera på en så måste jag läsa manualen. Det blir liksom fokusingången. Speciellt om jag vill kunna göra ngt produktivt eller iaf ngt som ger added value m samplern. Annars kan jag ju anvämda ngt annat i stället som jag redan kan.

#learningbylekingbutfirstreadthef******manual

Liknande ämnen

1. Nästa synt
    Av Real Parakeet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 84
    Senaste inlägg: 2018-04-25, 19:57
  2. Vilken blir min nästa mixer?
    Av Problemer i forum Övrig hårdvara
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2017-11-09, 11:53
  3. Vilken är nästa Volca?
    Av Keiowas i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 115
    Senaste inlägg: 2017-10-13, 09:12
  4. Nästa synt, minilogue känns inte rätt, reflektioner..
    Av gst i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2017-08-29, 16:09
  5. Vilken är nästa Brute
    Av NON i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2015-03-23, 18:55

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg