Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: AW i Göteborg idag? Outshape spelar skivor på TVÅ ställen.

outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

AW i Göteborg idag? Outshape spelar skivor på TVÅ ställen.

Har inte varit i Göteborg på en hel vecka. Senast var någon P3-pryl med Familjen.
    Denna gången tar jag med mig skivor och spelar på Konsthallen tidig kväll (perfekt för AW) och sedan efterfest på Folk.
    Idag 8 juni alltså. Jag tog med mig det vanliga. Lite synth, lite reggae, lite ambient, lite techno. Typ.

Den 8 juni är det vernissage för utställningen 180° Behind Me med Mounir Fatmi, med efterföljande sommarfest! Kvällen bjuder på tal, performance och två grymma DJ-set med Andreas Tilliander (Stockholm) och White Lie (Berlin).
    Fri entré.
    Varmt välkommen!

PROGRAM
    18.30 Stina Edblom, konstnärlig ledare på konsthallen, hälsar välkommen och intendent Liv Stoltz introducerar utställningen.
    19.00 Performance
    Kvällen fortsätter sedan med sommarfest på konsthallens bakgård där vi bjuder på dryck, tilltugg och två DJ-set med Andreas Tilliander (Stockholm) och White Lie (Berlin).

Efterfest på Folk kl. 22-03.

Vernissagefesten anordnas i samarbete med Folk och iDEAL.

180° BEHIND ME - MOUNIR FATMI
    Göteborgs Konsthall presenterar 180° Behind Me, den första svenska soloutställningen med den marockanske konstnären Mounir Fatmi. Fatmi är en modig och visuellt stark konstnär som i sin konst belyser förtryckande politiska och sociala strukturer, och som tar upp några av vår tids mest brännande ämnen. Genom installationer, videoverk, skulpturer och fotografier utforskar Fatmi människans tvivel, rädslor och begär i spänningsfältet mellan öst och väst.

ANDREAS TILLIANDER (Stockholm)
    En av landets modigaste och mest aktiva elektroniska kreatör heter Andreas Tilliander. Som medskapare av Clicks & Cuts, den minimalaste technon någonsin, lade han grunden för resor som tagit honom genom söndrig ambient som Mokira, dubacid som TM404 och legendarisk techno som Skitus. Hans dj-sets går från ekoskadad reggae till shoegaze till electronic body music. Oftast.

WHITE LIE (Berlin)
    White Lie är Emma-Isabella Karlsson som i Berlin byggt sin bas baserad på en kärlek till disco, boogie, soul, house, broken beat, hiphop och annat som är själfullt och hoppfullt. På vinyl så klart. White Lie driver också Dear Dancers Disco Club, en klubb som presenterar kvinnliga djs som delar hennes kärlek till discon. I Berlin spelar hon på ställen som OHM, Prince Charles och Sisyphos. I kväll spelar White Lie på Konsthallens baksida.

sm0hm
    sm0hm är inte uppkopplad

Veteran
    Japp! Ser fram emot lite ekoskadad reggae.

altemark
    altemark är uppkopplad nu
    altemarks avatar
    Veteran
    Ska gå och se Exploded view (Anika) på oceanen vid Stigbergstorget, men tittar evt förbi det där konst-hej-hået först.

Modellear
    Modellear är uppkopplad nu
    Modellears avatar
    Moderator
    Vad trevligt ! vi får se... "gubbar som mig måste ju sova vid den tiden eftersom att här gubbvaknas det lite väl mycket (Har jobbat lite väl hårt)

thomasjaldemark
    thomasjaldemark är inte uppkopplad
    thomasjaldemarks avatar
    Senior
    fan, var ju på väg men glömde ju helt bort pga att man var tvungen att överrtyga människor att post-punk är är det bästa som finns.
    misslyckades nog

Liknande ämnen

1. Tips på ställen i new york att spela skivor på
    Av tobinski i forum Allmänt om musik
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-03-14, 22:32
  2. Outshape (eh...jag) släpper två album nunu!
    Av outshape i forum Skivor & artister
    Svar: 104
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 10:56
  3. bauri spelar skivor i veckan
    Av bauri i forum Evenemang
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-06, 20:26

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg