Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 1 2 3
Resultat 121 till 146 av 146

Ämne: Waldorf Kyra (Valkyrie)

  1. #121
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Jag såg en Kyra för 14papp på Reverb under mellandagarna. Men iom att jag har en Virus Ti så hoppade jag den. 14papp är ett jkligt bra pris

  2. #122
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Citat Ursprungligen postat av valsolo Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag såg en Kyra för 14papp på Reverb under mellandagarna. Men iom att jag har en Virus Ti så hoppade jag den. 14papp är ett jkligt bra pris
    Åh, även den har jag varit sugen på! Främsta anledningen till att jag inte slagit till? Att den heter Virus och är förknippad med musik jag inte direkt uppskattar. Är jag töntig som tänker så? Ja, så in i helvetet.
    Hade en TI i någon vecka för 10 år sedan, men gjorde mig av med den eftersom de första trigsen/tonerna alltid uteblev när jag renderade ut musiken jag gjort. Kan ju berott på något annat, Ableton t ex, men det gick inte att arbeta med instrumentet som jag ville då.

  3. #123
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Åh, även den har jag varit sugen på! Främsta anledningen till att jag inte slagit till? Att den heter Virus och är förknippad med musik jag inte direkt uppskattar. Är jag töntig som tänker så? Ja, så in i helvetet.
    Hade en TI i någon vecka för 10 år sedan, men gjorde mig av med den eftersom de första trigsen/tonerna alltid uteblev när jag renderade ut musiken jag gjort. Kan ju berott på något annat, Ableton t ex, men det gick inte att arbeta med instrumentet som jag ville då.
    Fattar. Ibland associerar man instrument med ngt man inte gillar o så är det kört. Jag har oxå gjort det några ggr men försöker ändra på det beteendet för det är ju helt ologiskt Just Kyra/Virus & Cirklon är dock jkligt bra kombo.

  4. #124
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage






    Lite skärmdumpar från editorn jag pratade om ovan.

    Val - Ja, nu är en Kyra på väg i en budbil till mig från JAM så vi får se. Coronastudio = Cirklon som styr Kyra och vars fyra separata stereoutgångar går in på en Boss BX8 tillsammans med ett par effektpedaler. Mums!

  5. #125
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.






    Lite skärmdumpar från editorn jag pratade om ovan.

    Val - Ja, nu är en Kyra på väg i en budbil till mig från JAM så vi får se. Coronastudio = Cirklon som styr Kyra och vars fyra separata stereoutgångar går in på en Boss BX8 tillsammans med ett par effektpedaler. Mums!
    Grattis till en kompakt men stark setup :-)
    blir intressant att höra vad du får ur denna synt tillsammans med Cirklon ;-)

  6. #126
    defalut
    defalut är inte uppkopplad
    defaluts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jag har velat mellan de där två i flera månader. Iridium är ju grymmare egentligen. Men just nu är jag väldigt sugen på att sitta hemma med Cirklon och Kyra. Kyra har ju åtta parters multitimbralitet och fyra stereoutgångar. Funderar på att bygga musik helt med Cirklon, Kyra och effektpedaler rakt in i min BX8-mixer. Får gåshud jag bara tänker på det!
    Jo, det låter ju som en super-setup. Tror du som är proffs hade kunnat göra väldigt mycket med den lösningen.

    För min del är jag en FM-torsk och därmed bytte jag ut Digitone mot EssenceFM med 16 parter och 4 stereo ut och så valde jag Iridium som bonus; den är ju ändå duotimbral och det räckte för mig, skulle jag vilja använda mer ljud från den får jag sampla helt enkelt. Om jag inte minns fel så kan jag sampla, ladda den med samplingar av sig själv och fortsätta jobba med samma ljud internt. Kanske kan sampla internt direkt? Kan den lite för dåligt men jag skulle tro det är möjligt..

  7. #127
    valsolo
    valsolo är inte uppkopplad
    valsolos avatar
    Syntpoppare
    Grattis Outshape. Tror oxå det blir grymmekombo!

  8. #128
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage
    Ni som har en - finns det någon inställning för hur rattarna uppför sig?

    Idag är det, som på många (de flesta?) multitimbrala att värdet hoppar till vad ratten står på.

    Såhär:

    Drar jag upp t ex cutoff (ständigt denna cutoff när man ska göra ett exempel!) så den står på 110 på Patch A och så byter jag kanal och börjar ratta på Patch B. Har då Patch B egentligen cutoffvärdet på, säg 7, så hoppar värdet upp till 110 direkt. Det är inte så snyggt direkt och väldigt jobbigt när man spelar in eller spelar live.

    Man skulle ju vilja att värdet inte ändrade sig förrän rattens position hamnat där värdet är. I exemplet ovan att ratten nästan är helt till vänster och motsvarar värde 7 av 127 alltså.

    Väldigt skönt på Nord Modular G2 att det är så. G1 har inte det, tyvärrr.

  9. #129
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

    https://youtu.be/PTDxSoPIHHQ


    "I recently contacted Waldorf and inquired about the future of Kyra.

    Their response:
    We are planning to bring out a new update for the Kyra in the not-too-distant future. There are currently talks with the developer regarding a new update for the Kyra and at the moment it looks really good that there will be a new firmware update happening for the Kyra."

  10. #130
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Vilka härliga ljud

  11. #131
    Bobisch
    Bobisch är uppkopplad nu
    Bobischs avatar
    Veteran
    https://youtu.be/PTDxSoPIHHQ
    Hur kan man vilja spela på ett sånt minikeyboard *ryser* : o
    (Kanske ser bra ut på demonstrationsvideo?)

  12. #132
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Nice det låter lite som en hybrid av Virus TI och Sylenth1. Älskar det där kalla futuristiska ljudet.

  13. #133
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage

  14. #134
    outshape
    outshape är uppkopplad nu
    outshapes avatar
    Vintage




    Ny limited edition Kyra.

    Priced at £1,598 which comes out to roughly 1,820 Euro and $1,879 USD. Eller 19 730 SEK.

  15. #135
    Ullrich
    Ullrich är inte uppkopplad
    Ullrichs avatar
    Senior
    Elektronusikern som gillar att blöta sitt finger i munnen, stoppa upp det i vinden, se vart det blåser och sedan gå åt motsatt håll finner ett tryggt hem framför den här. Värkar ha det motigt i mediacirkusen. Ny-färg-lösningen från marknadsavdelningen bidrar nog sannolikt ännu mer till outsiderprofilen. Kan bli en framtida klassiker om rätt person i rätt läge hissar flaggan. Följer!

  16. #136
    Sweet tweak
    Sweet tweak är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av outshape Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.

    Ny limited edition Kyra.

    Priced at £1,598 which comes out to roughly 1,820 Euro and $1,879 USD. Eller 19 730 SEK.
    Den ser väldigt fin ut. Men en uppgradering av OS är kanske det som efterfrågas mest.

  17. #137
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran

  18. #138
    mgronroos
    mgronroos är inte uppkopplad
    mgronrooss avatar
    Veteran
    Tråkigt, men inte oväntat. Manuel som skrev koden sitter på Samsung enligt artikeln. Sannolikt är han den enda som kan koden (utan större insats), och jag kan gissa att hans arbetsgivare inte tillåter att han samtidigt utvecklar åt andra. Åtminstone min teori, baserad på vad jag sett.

  19. #139
    Anubis
    Anubis är inte uppkopplad
    Anubiss avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av mgronroos Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Tråkigt, men inte oväntat. Manuel som skrev koden sitter på Samsung enligt artikeln. Sannolikt är han den enda som kan koden (utan större insats), och jag kan gissa att hans arbetsgivare inte tillåter att han samtidigt utvecklar åt andra. Åtminstone min teori, baserad på vad jag sett.
    Intressant tes! Jag misstänkte själv att denna inte skulle bli långvarig, pga hur den marknadsfördes. Den hade behövt keyboard variant likt Virusen. Detta problem märktes direkt varje gång jag besökte DLX, den hade sällan eller aldrig något midi-keyboard ikopplat. Så det var nog inte många som demade den. Den hade ju varit en killer i Virus Polar formatet. Och ifall de kunnat trycka ihop ytan något till en rack/desktop version ala Virus TI Desktop/Snow. Formfaktorn på denna var ett problem för butiker IMO.

    Ett annat alternativ hade varit ifall de klämt in minitangenter ala Roland MC-909/MC-303/MC-202 eller dylikt.

  20. #140
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Nu ca 1200 Euro pa BAX, någon som har den, OK för detta pris?

  21. #141
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av Anubis Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Jahapp RIP Kyra. :/
    Ett online-upprop för att göra såsen öppen: https://chng.it/qmMJ5sXHV6

    Jag vet inte hur mycket det tjänar till men värt ett försök; det finns ju FPGA-människor därute (jag känner en bunt) så med en väldig massa "om" så kanske…

  22. #142
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av depulse Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Nu ca 1200 Euro pa BAX, någon som har den, OK för detta pris?

    Jag har den och gillar den och har inte råkat ut för några buggar utan, tvärt om, tycker den låter bra. Dock så har jag inte använt den massor och alltså inte stressat den på något sätt men som trevlig modul tycker jag att den gör jobbet och priset låter ju inte alls dumt.

    Jag baserade mitt beslut på Tim Shoebridges recension. Jag vet att det råder delade meningar om hur bra hans recensioner är men i mitt fall fick den mig att slå till.

  23. #143

  24. #144
    Krukan
    Krukan är uppkopplad nu
    Krukans avatar
    Senior
    Jam tar 9995:- för sitt ex-demo:
    https://www.jam.se/sv/produkter/synt...p-ex-demo.html

  25. #145
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Krukan Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Är väl där någonstans som den är vad den är värd. På pappret var den intressant men vad som kommer från den låter ganska så oinspirerande

  26. #146
    jocks1
    jocks1 är inte uppkopplad

    Veteran
    Novation Peak/Summit är väl delvis uppbyggd på FPGA oscillatorer, och kompletterad med analoga filter?
    UDO Super 6 likaså. Så kunskapen finns...

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2015-07-01, 22:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •