Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: LocalSound - Ny tjänst för att boka liveartister

localsound
    localsound är inte uppkopplad

Inte så pratsam än

LocalSound - Ny tjänst för att boka liveartister

Hej!

Jag och några vänner har precis dragit igång LocalSound - en tjänst för att hitta och boka liveartister via nätet. Vi hoppas ni vill testa vår tjänst och komma med feedback så att vi kan förbättra den!

Prova gärna på www.localsound.se

Genom vår tjänst kan artister marknadsföra sig och hitta spelningar, och arrangörer kan hitta och boka rätt artist till sitt event. Vi vill att bokning av livemusik ska vara enkelt och smidigt, utan dyra eller krångliga mellanhänder.

Som artist skapar du en profil på localsound.se, delar den i egna kanaler, och börjar ta emot bokningsförfrågningar. Som arrangör går du in och söker, lyssnar och skickar förfrågningar till artister. Vi jobbar själva aktivt med att marknadsföring av artisterna och att hitta spelningar till dem.

Vår tjänst befinner sig i en tidig fas och just nu vill vi verkligen förstå vad våra användare vill att vi ska utveckla i tjänsten. Vi lanserar nya funktioner varje vecka baserat på feedbacken vi får. Säg gärna till om ni har frågor eller förslag!

Tack på förhand!
    Jonas

skogge
    skogge är inte uppkopplad
    skogges avatar
    Veteran
    Tjena.

Bra initiativ. Dock får jag bara detta:

"Hej!
    Tack för att du testar betaversionen av LocalSound! Tyvärr har ett fel uppstått. Våra utvecklare är notifierade och åtgärdar detta.

Vi skulle uppskatta om du tar dig tiden att beskriva hur felet uppstod. Klicka på knappen nedan och beskriv vad som hände!"

localsound

Inte så pratsam än
    Tack för att du testade och skrev kommentaren, skogge! Jag har skickat dig ett privat meddelande!

Hjorten
    Hjorten är inte uppkopplad
    Hjortens avatar
    Administrator
    Det var ju inte direkt många genrer det fanns att välja på och länmenyn verkar inte påverka sorteringen.

localsound

Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    Det var ju inte direkt många genrer det fanns att välja på och länmenyn verkar inte påverka sorteringen.
    Hej och tack för ditt svar! Är det någon speciell genre du saknar? Vi har försökt hålla dem på en hög nivå (även om det blir lite yxigare), men så det blir enklare att söka för arrangörer.

Många av våra artister har angett att de kan spela i många län, vilket gör att det just nu kanske inte verkar såsom filtreringen påverkar resultatet.

Lazt
    Lazt är inte uppkopplad
    Lazts avatar
    Senior
    Kul, reggade en profil

Hjorten
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av localsound Visa inlägg
    Hej och tack för ditt svar! Är det någon speciell genre du saknar? Vi har försökt hålla dem på en hög nivå (även om det blir lite yxigare), men så det blir enklare att söka för arrangörer.
    Till exempel så är rock/pop väldigt brett och diffust. Om en arrangör letar efter säg ett death metal-band så måste denne ju gå igenom en massa irrelevanta träffar.

Nu har jag inte skapat ett konto då tjänsten inte är för mig så jag vet inte hur det ser ut men kanske vore det en idé att tillåta egna genrer (som kanske inte tillgängliga att söka på via menyn men klickbara på artistsidan).

Många av våra artister har angett att de kan spela i många län, vilket gör att det just nu kanske inte verkar såsom filtreringen påverkar resultatet.
    Ah. Tänkte inte på det. Märkte dock också att listningen blir lite udda då den inte är i bokstavsordning.

localsound

Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
    Till exempel så är rock/pop väldigt brett och diffust. Om en arrangör letar efter säg ett death metal-band så måste denne ju gå igenom en massa irrelevanta träffar.

Nu har jag inte skapat ett konto då tjänsten inte är för mig så jag vet inte hur det ser ut men kanske vore det en idé att tillåta egna genrer (som kanske inte tillgängliga att söka på via menyn men klickbara på artistsidan).

Vi tänkte dra isär pop och rock, samt lägga hårdrock/metal som en egen genre inom kort. Hur låter det?

Vi har funderat på att kunna köra egna genres, men tror samtidigt att det snabbt kommer bli spretigt och svårt för arrangören som ska söka.

Hjorten
    Hjortens avatar
    Administrator
    Vi tänkte dra isär pop och rock, samt lägga hårdrock/metal som en egen genre inom kort. Hur låter det?
    Det låter mycket bra.

Vi har funderat på att kunna köra egna genres, men tror samtidigt att det snabbt kommer bli spretigt och svårt för arrangören som ska söka.
    Som sagt, om de "fria" genrerna bara inte är valbara i listningsfunktionen så blir det nog inte för spretigt.

anonanon
    anonanon är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Se till att vi kan logga in med fejjan eller liknande!
    Säkrare så också och ni slipper hålla koll på inloggningsuppgifter lösenord osv.

Hjorten
    Hjortens avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av anonanon Visa inlägg
    Se till att vi kan logga in med fejjan eller liknande!
    Säkrare så också och ni slipper hålla koll på inloggningsuppgifter lösenord osv.
    För egen del så vill jag inte logga in med Facebook, men om det är som Soundcloud har där det är valfritt så är jag för det alternativet.

sisältää
    sisältää är inte uppkopplad
    sisältääs avatar
    Veteran
    Många av våra artister har angett att de kan spela i många län
    Tar inte det bort poängen med en sajt som heter Local Sound? Är tanken att arrangörer som använder tjänsten ska söka lokalt, hitta någon intressant artist/grupp bara för att, efter kontakt tagits, få veta att man bor i andra änden av landet och behöver ha betalt för resa+boende?

Jag tänker att artister skulle kunna välja flera län men måste ange hemlän samtidigt som arrangörer bereds möjligheten att klicka i ”endast lokala band/artister”.

localsound

Inte så pratsam än
    Tack ovan för input - vi mottar jättegärna fler kommentarer!

Citat Ursprungligen postat av sisältää Visa inlägg
    Tar inte det bort poängen med en sajt som heter Local Sound.
    Både och! Vissa av våra artister är väldigt specifika med att de bara spelar i sitt hemmalän, medan andra kör hela Sverige.

aorta
    aorta är inte uppkopplad

Börjar bli varm i kläderna
    Kul idé!! Blev inspirerad.

Min spontana feedback:
    Kanske testa att optimera användardlödet för personer som aktivt söker artister. Om inte - kan de ju bli inspirerade att boka till framtiden.
    Tänker mig typ soundclouds landningssida. Man kan med ett klick börja lyssna på musik. Själv ville jag bara få lite smakprov, men insåg att jag behövde klicka på en knapp först. Och sen välja stad i en dropdown som hamnade utanför skärmen på min iphone.

Hade också tänkt Mobile first. Och testat flitigt i olika skärmstorlelar

localsound

Inte så pratsam än
    Citat Ursprungligen postat av aorta Visa inlägg
    Kul idé!! Blev inspirerad.
    Tack för bra input!

gazt
    gazt är inte uppkopplad

Veteran
    Citat Ursprungligen postat av aorta Visa inlägg
    Kanske testa att optimera användardlödet för personer som aktivt söker artister.
    Ni borde kolla intresset för pilot med Kontaktnätet och Svenskt Live, båda arbetar med arrangerande föreningar och täcker en stor del av de svenska icke-kommersiella arrangörerna.

Liknande ämnen

1. Svar: 16
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 16:58

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •