Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Bildskärmsarm sänkbar lägre än till bänkskivans nivå

  1. #1
    johey
    johey är uppkopplad nu
    joheys avatar
    Veteran

    Bildskärmsarm sänkbar lägre än till bänkskivans nivå

    Jag har en stor "studiobänk" där själva skrivbordet med tangentbord, mus och push2 står. Baktill är en 4U rackhylla och uppe på den står bildskärmen. Det blir rätt högt och jobbigt att sitta vid länge. Vad jag skulle vilja ha är en bildskärmsarm som kan monteras på hyllan och som låter mig sänka bildskärmen så att den hänger över rackhyllan. Det vore rätt lagom om VESA-fästet hamnade någonstans i höjd med bänkskivan, så att bildskärmen sänks ner kanske 1/3 under sin skiva.

    Lika lätt som att sänka skärmen måste det naturligtvis vara att höja den igen, så jag kommer åt rackenheterna som täcks av skärmen i sänkt läge. Det ska bara vara att med lätt muskelkraft justera skärmens höjd. Inga spärrar, inga skruvar, inget strul. Och stabil ska den vara för en skärm i åtminstone upp till 10 kg-klassen.

    Har ni förslag på lämplig produkt eller andra kreativa lösningar?

  2. #2
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran
    Jag kör med en arm från Thomann som kan sänka och höjas och även flyttas i djupled. Funkar mycket bra. När jag ska finliret drar jag den närmare mej, när det är dags att mixar skjuter jag bort skärmen.

Liknande ämnen

  1. Vilken nivå på signalen till outboard?
    Av Kalle2000 i forum Mixning & mastring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-07-21, 13:55
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2016-03-19, 11:09
  3. Nivå till sonic maximizer?
    Av Butterfly i forum Effekter
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-05, 00:20

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •