Resultat 1 till 45 av 45

Ämne: Dina tre mest prisvärda effekter

  1. #1
    popstasy
    popstasy är uppkopplad nu
    popstasys avatar
    Veteran

    Dina tre mest prisvärda effekter

    Inspirerad av mitt senaste efffektinköp (TC Echobrain) så tänkte jag höra mig för vilka som är era tre mest prisvärda effekter (gärna med pris man kan förvänta sig och en liten motivering).
    Här är mina:
    - Moog MF Drive - overdrive och ett äkta moogfilter i ett för 1000kr beg
    - TC Echobrain - analogt delay som gör precis det man vill (rejäla lättmanövrerade rattar) - 500kr ny!
    - Lexicon MX200 - rackmultieffekt som låter sjukt bra för sina 700-800

  2. #2
    mush
    mush är inte uppkopplad
    mushs avatar
    Veteran
    Eventide Eclipse (6000 - 12000). Djup och allsidig. Kan alltid mer än man tror.

    Lexicon pcm82 (4000 - 8000). Flexibel med hög kvalitet hela vägen.

    Korg DL8000r (2000 - 4000). Multitap delay som kan bygga de vackraste eventide style reverb jag hört i annat än eventide. Drygt operativsystem, men värt att lära sig.

  3. #3
    nidas
    nidas är inte uppkopplad
    nidass avatar
    Veteran
    OtO Bam - Reverb i klass med de bästa rackmaskinerna från tidigt 80-tal - passar mig perfekt. typ 3500 - 6000kr

    Schulte Compact A Phasing - aka Krautrock phaser - Bästa phasern jag har och den kan båsde svepa subtilt och djupt eller knas phaser - fint med steero ut och med extra styr controllenr för start / stop och manuellt svep så är den perfekt - 5 - 10 tusen kronor typ

    Korg SE 300 Tape echo - Denna eller en space echo 201 - båda grymma på sitt sätt bara att slänga på såläter det rätt.. 4 - 10 tusen

    hmm såg inte mest prisvärda...
    Då skulle nog listan bli

    oto bam

    Dynacord VRS 23 - pris 2-3000kr

    Vintage EHX smallstone phaser - 500 -1800kr
    Senast redigerat av nidas den 2018-06-04 klockan 12:16.

  4. #4
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Accessit Great British Spring - fetlånga stereoreverbfjädrar. Jag använder dem mest hela tiden. Lite beroende på modell (mono/stereo) etc, men 5000-8000 för stereomodell med xlr idag tror jag.

    Roland GL-100 - Tvåkanalig gitarrdriver som kan mula till både syntar, sång och trummor på en skönt knastrigt vis. Fås fortfarande ofta en bit under tusenlappen.

    Zoom 1201 - Skitig multieffekt som haft budgetprislapp sedan den kom. För priset är det inte lönt att sälja, bara köpa. Ibland kan de fås nedåt 200, men mer realistiskt idag är väl 500-600.

    Bubblare: Statuslösa bandekon med flyttbart tonhuvud.

    Sedan är ju "prisvärd" en svår diskussion och helt beroende av vilken sorts musik man gör.

  5. #5
    popstasy
    popstasy är uppkopplad nu
    popstasys avatar
    Veteran
    Kul att höra och ja visst är det extremt subjektivt vad som är prisvärt.
    Har ännu inte haft någon Oto-effekt men de låter alltid väldigt bra i demos.
    GL-100 har helt gått mig förbi. Måste lyssna.
    Och great britiish spring blir man ju sugen på. 😁
    Jag gillar ju pedaler. Mitt nyväckta musikintresse triggades av produktvideos för Earthquaker devices!

  6. #6
    Ambulansen
    Ambulansen är inte uppkopplad
    Ambulansens avatar
    Moderator
    Helt klart blir det:

    - BazzFuzz! - En fem standardkomponenters DIY-pryl. Ger ut det absolut bästa, tyngsta, mest harmoniska fuzz/distgitarrljud man kan tänka sig. Gärna också på rhodes, eller i extremare syntpatchar. Mm. 14kr i komponenter + porto!

    -Ibanez CF-7 - Chorus och Flanger. Men den har features som gör att den liksom går förbi, eller tar vidare, vad chorus eller flanger innebär. Flummigt va? Allt från monsterröst, katastrofdist och NES-vibbar till lyxprodd-Nashville eller Jefferson Airplane. (Värsta säljtexten men jag skulle inte kunna tänka mig nån annan ) Vet inte vad den är värd i dag. Gissar på runt 500? Ute och cyklar?

    -EHX Voice Box - Vocoder och automatisk stämsång. Superbra vocoder som är precis vad man gör den till. Använt massor. (Plus då stämsångsfunktionen. Väldigt rolig att leka med. Inte så ofta använd i låtar dock.) 2400. Värt varenda krona.

    Bubblare: Fjäderreverbet i philicordan. Bästa katedraleffekten! Gratis!

  7. #7
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp
    Roland RE-201. Pris idag är säkert alldeles för högt, men jäklar vad jag har använt detta! Bandeko + fjäderreverb.
    Roland RE-501. Pris idag är säkert alldeles för högt, men jäklar vad jag har använt detta! Bandeko + fjäderreverb + chorus.
    Music Thing Spring Reverb. Under tusenlappen om du bygger själv. Eurorack.

  8. #8
    makari
    makari är uppkopplad nu
    makaris avatar
    Veteran
    Listar bara 2 för de sticker ut mest.

    Alesis Bitrman
    - Ljudförstörare med dist, kompressor, phaser och bit/samplerratereducering. Väldigt hands on och har varit självskriven på i stort sett alla livespelningar. Köpte i ett 99gruppköp när de såldes ut för €39, men man får nog ge fyrsiffrigt för en idag. Fortfarande prisvärd för en tusenlapp dock.

    Zoom 1204 - Lofieffekt med reverb, chorus/phaser/flanger, pitchshifter och vocoder. Mycket karaktär. Har gjort så mycket ambient och rundgångskopplingar med detta att det inte är klokt. Tror jag gav 600 för det och det kan man nog får ett idag för.

  9. #9
    HZA
    HZA är inte uppkopplad

    Veteran
    EHX Cathedral (iofs innan höjningen) från fläskiga salar till glitchiga digitala delay flurpar...



    FMR - RNC & RNLA vad hade man vart utan dessa nicea stereokompressorer med sidechain i livesammanhang...


    Eventide H9... smakar det så kostar det, men vilket smörgåsbord att hugga in på... använt på alla låtar sedan den flyttade in här hemma. Ska nog skaffa några till (core varianter) så småningom...

  10. #10
    metamorfos
    metamorfos är inte uppkopplad
    metamorfoss avatar
    Börjar bli varm i kläderna
    Eventide Eclipse - även om den är dyr är den prisvärd.
    TC Electronic Fireworx - är riktigt billig i förhållande till vad den kan och hur den låter. Går göra det mesta med den.
    Sony MP5 - liten, billig och rackarns smidig att arbeta med.

  11. #11
    dinmamma
    dinmamma är inte uppkopplad

    Senior
    Korg sdd1000 - härlig swing vid trig in för delaytiden (synk från sq-1).

    Yamaha E1005 - varm och go.

    Alesis Microverb II - mums för trummor.

  12. #12
    popstasy
    popstasy är uppkopplad nu
    popstasys avatar
    Veteran
    Jättekul att höra och bra uppslag för framtida inköp.
    Mycket grejer som jag varit sugen på länge, vissa för mig gelt okända och vissa ouppnåeliga. 😁

    Vad är förresten den primära anledningen att köpa zoom 120x-burkarna. Kvalitet på effekt per krona eller kul per krona?

    En Bazz Fuzz får det nog bli. Verkar som ett rimligt första pedalbygge!

  13. #13
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Zoom - Kul per krona!

    En del effekter är fullkomligt miserabla, andra knasiga och en del riktigt användbara. Den är lättrattad och man slipper menydyk och knapptryckande. Man kan ha den som smör och bröd-reverb under låtrattande och spela in med finreverb senare eller överstyra och njuta av krunchet osv. Det är ju inget man är rädd om och samtidigt en skön "bläddringsburk" för att hitta kul saker att applicera på diverse ljudspår.

    Jag har ägt alla 12XX från Zoom och 1201 var först in och är den enda jag har kvar. Men de andra var också kul på sina sätt.

  14. #14
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av popstasy Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Kul att höra och ja visst är det extremt subjektivt vad som är prisvärt.
    Har ännu inte haft någon Oto-effekt men de låter alltid väldigt bra i demos.
    GL-100 har helt gått mig förbi. Måste lyssna.
    Och great britiish spring blir man ju sugen på. ��
    Jag gillar ju pedaler. Mitt nyväckta musikintresse triggades av produktvideos för Earthquaker devices!
    Kolla - lätt prisvärt!

    https://www.blocket.se/vasterbotten/....htm?ca=11&w=3

  15. #15
    SteffeE
    SteffeE är inte uppkopplad
    SteffeEs avatar
    Veteran
    Earthquaker Devices Afterneath. Kanske 1500 begagnat. Låååångt reverb i grotta med stalagtiter. Annorlunda reverb med någon slags staccato shimmer-delay i svansen. När man vill ha det flummigt och dovt - även om det kan lite andra saker också. Nästan det enda reverbet jag använder när jag jammar.

    EHX Pulsar Tremolo - 500 spänn. Mycket kompetent för liten peng, valbar vågform.

  16. #16
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Dave Smith evolver (2900-3500 kr). Uppsmutsare, kompressor, delayfeedbackare och kras med envelopeföljare och trigextraktor. I stereo!
    Såld sen länge men inte glömd.

    Ehx lpb 2ube - tvåkanalers rördist af hiögsta kvalität

    Symetrix 606 - sådär löjligt konfigurerbar och fin delay som har många sweetspots

  17. #17
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Behringer BEQ-700, bas-EQ-pedal (250:-). Skön overdrive när man vrider gain till max och bra EQ att forma ljudet med. Finfint på trummor.

    Vermona retroverb lancet (3000:-). Underbart filter och sköna fjädrar.

    Boss RE-20 (1200:-). Kommer aldrig lägga pengar eller ha plats för originalet, tillräckligt bra substitut för mig.

  18. #18
    fragster
    fragster är uppkopplad nu

    Senior
    Mest prisvärd: ENO Myomorpha - Distad kinaklonpedal (av Proco Rat) som kostar typ 200 spänn. Gör alla trummor bättre.

  19. #19
    ntg
    ntg är inte uppkopplad
    ntgs avatar
    Senior
    Behringer Vintage Time Delay 450 kr
    Strymon Blue Sky 1800 kr
    Knas Ekdahl Moisturizer 3500 kr

  20. #20
    domiag
    domiag är uppkopplad nu

    Senior
    Ibanez cs9 reissue. Analogt stereo chorus som låter förjävla bra. Sålde min nyss för 750kr, bantar bort några hårdvarueffekter.

  21. #21
    bitbob
    bitbob är inte uppkopplad
    bitbobs avatar
    Veteran
    Behringer tweakalizer. Aldrig använt den visserligen. Men prisvärd för 200kr ny.

    Strymon Big Sky. Bäst och värd varenda krona (ergo prisvärd)

    Reason. Det jag använder reason mest till. Också så att jag annars inte kan skrapa ihop till fler effekter att lista... Detta är de tre jag har.

  22. #22
    mimoid
    mimoid är inte uppkopplad
    mimoids avatar
    Senior
    Själv har jag för länge sedan slutat köpa hårdvarueffekter, men vad gäller mjukvara finns det inte mycket som är mer prisvärt än Valhalla Room och Valhalla Shimmer. De ligger faktiskt inte långt bakom min Eventide Blackhole vad gäller ett mörkt och tätt reverb, men kostar enbart 50 dollar styck. Sedan är jag barnsligt förtjust i min NI Replika XT, vilket är helt fenomenalt på alla typer av delay-effekter, från standard digital ping-pong till mera obskyra tape-effekter. Alla dessa tre ligger i Strymon-klass.

  23. #23
    TTS
    TTS är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Min BOSS RRV-10 som kostar ca kaffepengar. Låter lagom sunkigt, hemtrevligt alternativ till alla dessa moderna reverbpluggar som låter lite för cleana. Dessutom är delay algoritmen väldigt kul när den missbrukas!

  24. #24
    Svedmyran
    Svedmyran är inte uppkopplad

    Senior
    Min Ehx MM-Hazarai, Ehx Pulsar, och Ibanez phasetone phazer. Vare sig fynd-billigt elr så dyrt,prisvärda för att jag använder dom typ jämt, framförallt Hazarai ( priser 900-2000 st )

  25. #25
    Svedmyran
    Svedmyran är inte uppkopplad

    Senior
    ”]Behringer Vintage Time Delay 450 kr”
    Köpte min här för 600, fin o prisvärd apparat!

  26. #26
    viktoria
    viktoria är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Håller på och bygger upp mitt (än så länge väldigt billiga) gitarrpedalbord, och eftersom jag är en sucker för konstigheter och icke-highend så passar det rätt bra. Mina tre mest prisvärda pedaler so far:

    EHX Little Big Muff - köpte beggad för 450 spänn. Perfekt för att ha både som lite distad (fast lite fuzzig) kompgitarr, gärna i kombination med nåt reverb. Men går också att kräma på rejält för solon etc, och har testar att köra typ elorgelljud och bas genom den vilket ger en riktigt göttig knarrighet.
    Caline Puffer: köpte beggad för 200 eller 300 spänn, minns ej. en skruvad fuzzpedal som påminner lite om fuzz factory, fast med färre vreden. Men det går att få till samma riktigt torra, pruttiga fuzz-ljud med inget sustain öht. Kan ju vara lite svår att få att passa in någonstans, går ju ej att kompa med, men väldigt trevlig pedal ändå.
    Behringer Digital Delay - alltså köpte den här beggad för 150 spänn, det är ju verkligen inget superreverb, låter billigt, men jag tycker verkligen att jag har fått ut väldigt mycket i förhållande till priset. Har flera olika modes, däribland gated vilket är kul. Och sen så finns det rätt mkt att skruva på så jag tycker verkligen att det är en förvånansvärt kompetent pedal. (Särskilt bra blir det då i kombination med big muffen, allt blandas samman och smutsas ner som jag vill ha det). Har dock just skaffat en stärkare med inbyggt fjäderreverb så vi får se hur mycket den hör kommer användas framöver.

    Bifogar bild på hela pedalbordet (flanger är ej inkopplad atm pga kändes som lite väl mycket med både flanger och chorus.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	28C13FBC-AA0E-48B5-80A7-8F2B1B4EA41C.jpeg 
Visningar:	28 
Storlek:	358,3 KB 
Id:	84482

  27. #27
    hairofthedog
    hairofthedog är inte uppkopplad
    hairofthedogs avatar
    Veteran
    Fan va ni blev skinnade på era Behringer Vintage TM. Har för mig att den kostade typ 350 kr?

  28. #28
    Even Odd
    Even Odd är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av hairofthedog Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fan va ni blev skinnade på era Behringer Vintage TM. Har för mig att den kostade typ 350 kr?
    Musicradar skriver £62 i deras recension från 2009. Så jag antar att det var det rekommenderade priset när den släpptes i alla fall.

  29. #29
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Jag beställde en via Thomann (eller kanske var musicstore?) innan de bordlades, men efter 4 månader av väntan på leverans gav jag upp. Då kostade den typ 250 tror jag.

  30. #30
    knarr
    knarr är inte uppkopplad
    knarrs avatar
    Senior
    Jag köpte två stycken för 350:-/st när Thomann tömde lagret, men jag fastnade aldrig för dem så jag sålde dem. Det var svårt att kontrollera dem och blev lätt bara självoscillerande kaos, fast det berodde kanske mest på dålig operatör? Föredrar deras VD400 istället. För 200:- så är de också fynd!

  31. #31
    Dinjo
    Dinjo är inte uppkopplad

    Inte så pratsam än
    DOD fx-32 Meat Box [90-tals originalet, ej reissuen]
    En brutal octave / bass boost-pedal som jag köpte för cirka 2400 kr (inklusive frakt!) på Ebay. Brukar säljas för 2500-3000 kr när de väl dyker upp på beg.marknaden.

    Boss DM-3
    Ett underbart 80-tals analogt delay som också införskaffades på Ebay, för 1800 kr.

    Slutligen.. blir nog min älskade Yamaha PH-01
    En sjukligt varm phaser som låter helt gudomligt med synth, elbas, elgitarr och elorgel! Har ingen aning vad dessa kostar begagnat, de tillverkades under 80-talet. Hur som helst, denna skulle jag aldrig släppa iväg... alldeles för mysig i ljudet såväl som cool till utseendet!

  32. #32
    655321
    655321 är inte uppkopplad
    655321s avatar
    Veteran
    Zoom MS-BT100
    Tror jag gav 700 ny för den vid nån utförsäljning. Kul chorus, massa crappy men varierande distar, dugliga reverb och framförallt 6 effekter i serie, vilket öppnar för en hel del experimenterande. Tror den har samma effekter som ms-70cdr plus förstärkarsimulator.

    Electribe ER-1
    Eko med inbyggd trummaskin �� Den har ju inputs som går genom ekot så... gav kanske 1100 för den. Vet inte vad det är men det är något typ elastiskt och väldigt direkt med dess delay.

  33. #33
    deleted user
    sherman filterbank

    jag har ingen aning om vad som händer när jag vrider rattar, men det låter bra.

    roland space echo re-150

    Intensity så det bildas svans och sen sänka farten på den

    klark teknik kt-2a

    trackar allt genom den. fattar inte hur jag klarat mig utan att spela in genom kompressor innan.

  34. #34
    Ashaz
    Ashaz är inte uppkopplad
    Ashazs avatar
    Veteran
    Boss bx-8. 8 kanalers patchbar dist burk för under tusenlappen. Fantastiskt.

    RAT. Disten som låter rätt. En sjuhundring på thomann har jag för mig.

    Delad tredjeplats: Eventide Space/El Capistan.
    Bandeko i digitalpedal som stod sig i blint lyssningstest mot en re301. Samt det bästa mest vulgära reverbet som får allt att smaska på så bra.

    Bonus:
    Max4Live Convolutionreverv Pro 2.
    TDR Nova
    Limiter #6.
    Pluggar jag använder i varenda låt.

  35. #35
    erko
    erko är inte uppkopplad
    erkos avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av 655321 Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Zoom MS-BT100
    Tror jag gav 700 ny för den vid nån utförsäljning. Kul chorus, massa crappy men varierande distar, dugliga reverb och framförallt 6 effekter i serie, vilket öppnar för en hel del experimenterande. Tror den har samma effekter som ms-70cdr plus förstärkarsimulator.
    MS-BT100 här oxå. Klart prisvärd! Vissa effekter är så klart inte så snygga medan andra är förvånansvärt bra.

    Boss RE-20 - digital variant av rolands space echo. Funkar fint för mig. Inköpt för 1000kr.

  36. #36
    biomoib
    biomoib är inte uppkopplad
    biomoibs avatar
    Veteran
    Digitech Rubberneck analog delay. Jag köpte min för en dryg lusentapp men de kostar normalt cirka 2300 kr.
    Nux Cerberus multieffekt (Analog overdrive och dist, digital modulation, delay reverb och cab sim) kostar cirka 2300 kr.
    TC Electronic Hall of fame 2 Reverb, snorbilligt bra reverb för drygt 1000 kr där man kan ladda reverbinställningar
    Senast redigerat av biomoib den 2019-01-31 klockan 16:14.

  37. #37
    Kakan
    Kakan är inte uppkopplad

    Senior
    Citat Ursprungligen postat av biomoib Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Digitech Rubberneck analog delay. Jag köpte min för en dryg lusentapp men de kostar normalt cirka 2300 kr.
    Nux Cerderus multieffekt (Analog overdrive och dist, digital modulation, delay reverb och cab sim) kostar cirka 2300 kr.
    TC Electronic Hall of fame 2 Reverb, snorbilligt bra reverb för drygt 1000 kr där man kan ladda reverbinställningar
    HoF 2 är mycket prisvärt ja.

  38. #38
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Beror väl helt och hållet på när man köpte? Köpte Yamaha E1010 och E1005 för ca 800Kr på ebay runt 2000. Den tredje är då kanske en Anyware Megapole lite (kopia av Minimoogfiltret) för 1200.-, också på ebay.

  39. #39
    Philiasis
    Philiasis är inte uppkopplad

    Senior
    EHX micro q-tron (mycket funky)
    EHX Big muff
    Strymon El capistan (rolig att experimentera med)

  40. #40
    papawasarodeo
    papawasarodeo är inte uppkopplad

    Senior
    Oto bim bam boum
    Ser fina ut tillsammans också!

  41. #41
    machinepop
    machinepop är inte uppkopplad
    machinepops avatar
    Administrator
    Citat Ursprungligen postat av Jugendtanz Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Beror väl helt och hållet på när man köpte? Köpte Yamaha E1010 och E1005 för ca 800Kr på ebay runt 2000. Den tredje är då kanske en Anyware Megapole lite (kopia av Minimoogfiltret) för 1200.-, också på ebay.
    Fast "prisvärd" är väl att ta hänsyn till vad ett normalpris är på marknaden? Tycker nog jag iaf. Annars är ju en hittad soprumspedal oöndligt mer prisvärd än allt man gett pengar för.

    Medhåll på att E1010 är grym f ö... Jag gav nå't liknande på vend mer nyligen. Fortfarande väldigt prisvärt och troligen mycket eftersom de verkar ha sålt ganska bra.

  42. #42
    gbdw
    gbdw är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Ibanez ES 3 Echo shifter. Välljudande analog delay med tap tempo och modulation. Listar runt 1250:-
    Boss DS-1. Kostar väl ny en bit över 600:- Klassisk distpedal, funkar särskilt bra in i redan stressad stärkare.
    Vanlig MXR Phase 90 eller budgetkopia därav är svårslagen i mina öron..

  43. #43
    wws
    wws är inte uppkopplad
    wwss avatar
    Senior
    Alesis Microverb 1 och 2 (kan inte välja). 300kr styck och otroligt prisvärda.
    El Capistan är såklart magisk. Fyndade en här av en 99:a efter att ha suktat i några år.
    Digitech Digidelay. Gav bara 300kr även för denna och den är en liten underskattad pedal. Den är ständigt fast i sitt fantastiska baklängesläge.

  44. #44
    Jugendtanz
    Jugendtanz är inte uppkopplad

    Börjar bli varm i kläderna
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Fast "prisvärd" är väl att ta hänsyn till vad ett normalpris är på marknaden? Tycker nog jag iaf. Annars är ju en hittad soprumspedal oöndligt mer prisvärd än allt man gett pengar för.

    Medhåll på att E1010 är grym f ö... Jag gav nå't liknande på vend mer nyligen. Fortfarande väldigt prisvärt och troligen mycket eftersom de verkar ha sålt ganska bra.
    Jag köpte mest vintage mellan 2000-2007. Då var det inte så billigt om jag jämför med priserna som gällde då. Idag kostar en E1010 runt 2000-2500 om man inte hittar en billig. Dynacords effekter som TAM19+21 har gått upp hur mycket som helst. Jag köpte mina 4 EC280 för under 1000Kr. Var inte billigt 2002 men oerhört billigt idag. Köpte också en CS50 för 6000.- runt 2001, tyckte inte det var så billigt då...idag är det en annan sak.

  45. #45
    popstasy
    popstasy är uppkopplad nu
    popstasys avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av machinepop Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    [
    Roland GL-100 - Tvåkanalig gitarrdriver som kan mula till både syntar, sång och trummor på en skönt knastrigt vis. Fås fortfarande ofta en bit under tusenlappen.
    Vad är det som är speciellt med denna Machinepop? Jag menar sist finns det ju oändliga mängder av. Och går den att köra i stereo eller är det olika distar på de två kanalerna?

Liknande ämnen

  1. Mest prisvärda vintagesynten?
    Av Real Parakeet i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 109
    Senaste inlägg: 2016-04-30, 10:47
  2. Lista dina tre favoriteffekter!
    Av encore i forum Effekter
    Svar: 107
    Senaste inlägg: 2015-03-15, 08:36
  3. De mest prisvärda monitorerna.
    Av Soulmachine i forum Inspelning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-06-15, 09:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •