Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Wogglebug mk1 vs mk2

  1. #1
    Odd Bobs avatar
    Veteran

    Wogglebug mk1 vs mk2

    Köpte nyligen en mk2 och tycker en är bättre än mk1.
    Jag har läst att många tycker motsatsen... Upplys mig om skillnaden/erna?



  2. #2
    altemark
    altemark är inte uppkopplad
    altemarks avatar
    Veteran
    Vad är skillnaden i möjligheterna att klocka dem?

  3. #3
    Thulo
    Thulo är inte uppkopplad
    Thulos avatar
    Veteran
    Jag har båda och upplever mk1 som mer organisk och levande. Den har också en jävligt ostadig klocka vilket kan vara riktigt najs.
    Stadiga klockor är inte direkt nån bristvara. Det sitter vactroler i mk1 men inte i mk2.

  4. #4
    rydan
    rydan är inte uppkopplad
    rydans avatar
    Veteran
    När jag hade en av båda och körde dem sida vid sida, upplevde jag att mk1 var "mänskligare" random, den kändes mer fluktuerande och "levande" och med en jämnare/bredare spridning av mjuk random, medan jag upplevde mk2 som mest en normal s&h på noise. (Mk1 kändes även mer "random" och lagg:ig/bångstyrig att kontrollera. Om det är en fördel eller nackdel lämnar jag upp till betraktaren.)

    Kan vara ren inbillning dock, har inte direkt gjort uttömmande tester med oscilloskop, men jag vet att jag tillräckligt ofta tyckte bättre om det jag fick ut av mk1 för att sälja mk2...

  5. #5
    jgb
    jgb är inte uppkopplad
    jgbs avatar
    Fjomp

  6. #6
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Mer levande, varmare, mer organisk. Musiken får det där "lilla extra" som är svårt att sätta fingret på men som man känner igen när man hör det. Dessutom tillverkas ju inte Mk1 längre så då måste de vara bättre right?

    Det här inlägget har ingenting med att att göra att jag har en Mk1 till salu här just nu

  7. #7
    Odd Bobs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mer levande, varmare, mer organisk. Musiken får det där "lilla extra" som är svårt att sätta fingret på men som man känner igen när man hör det. Dessutom tillverkas ju inte Mk1 längre så då måste de vara bättre right?

    Det här inlägget har ingenting med att att göra att jag har en Mk1 till salu här just nu
    nä, men min tråd skapade jag för att du säljer en... för jag funderade just på vad skillnaden är.

  8. #8
    koenig
    koenig är inte uppkopplad
    koenigs avatar
    Senior
    Hjälp en nybörjare: vad gör Wogglebug egentligen? Varför vill jag koppla ihop den med något annat och vad är det i så fall?

    Edit: tittade på https://www.youtube.com/watch?v=cT756yS5seE och förstod mer.

  9. #9
    Rizzo
    Rizzo är inte uppkopplad
    Rizzos avatar
    Veteran
    Jag håller med Rydan om att Wiard (mk1) är svårare att kontrollera och att Richter (mk2) är mer tillrättalagd. Jag tyckte Wiard WB var lite för ut-space:ad och gillade Richter WB bättre. Nu har jag inte någon av dem kvar längre. Men jag tror att en del av skillnaden ligger just i att det är Wiard vs Richter.

  10. #10
    Ulven
    Ulven är inte uppkopplad
    Ulvens avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Ulven Visa inlägg
    This quote is hidden because you are ignoring this member.
    Mer levande, varmare, mer organisk. Musiken får det där "lilla extra" som är svårt att sätta fingret på men som man känner igen när man hör det. Dessutom tillverkas ju inte Mk1 längre så då måste de vara bättre right?

    Det här inlägget har ingenting med att att göra att jag har en Mk1 till salu här just nu
    Nu har jag sålt min MK1 och köpt en MK2 så nu tycker jag givetvis att MK2 är bättre

    Edit, skojar lite såklart.
    Senast redigerat av Ulven den 2018-07-08 klockan 10:15.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •