Resultat 1 till 41 av 41

Ämne: Köpa iMac 2018 till studion

  1. #1
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran

    Köpa iMac 2018 till studion

    Idag kör jag en vit macbook från 2008 med logic studio och reaper, och en imac från 2011 i studion med ableton 9.
    Det går sådär.

    jag tänkte köpa ny stationär till studion och köra logic x (som jag i så fall köper med datorn), ableton 9 och reaper.

    jag tänker mellanmodellen av 21,5 imac med 16 gig ram, men har egentligen ingen aning.

    Jag jobbar som lärare och har därför lite rabatt hos apple.

    tankar? Tips? Skräckhistorier? Glädjerop?

  2. #2
    beem
    beem är inte uppkopplad
    beems avatar
    Administrator
    Du menar den med retina 4x och 3.0 ghz?
    Den är nog finfin. 4 kärnor är bra, två är lite snålt. Välj med ssd. Hellre en liten ssd än en snurrande hd eller fusion.

  3. #3
    Gaston
    Gaston är inte uppkopplad
    Gastons avatar
    Senior
    Igen har ju en aning om Apples framtidsplaner. Men nuvarande iMac är väldigt gammal. Kan du vänta till hösten så borde det komma nya modeller. Men så är det ju alltid...

    http://www.applekopguiden.se/4-imac <-Edit: Den där verkar ju inte stämma alls...

    https://buyersguide.macrumors.com/#iMac <- Den här litar jag på mer!

  4. #4
    PF
    PF är inte uppkopplad
    PFs avatar
    Vintage
    Äh! Bara KÖÖÖP Men om ekonomin tillåter, gå på den största skärmen. Så fantastiskt med megamkt yta. Men det är fritt val.

  5. #5
    nordbeck
    nordbeck är inte uppkopplad
    nordbecks avatar
    Veteran
    Ja, precis, retina och 3ghz.

    Dessa har funnits länge alltså... kanske kan va bra att ha lite tålamod då...

    Ssd har jag inte tänkt på, det kanske är skönt. Men hur gör man då? Lagrar alla gamla projekt på extern hd? Funkar det med timemachine på samma sätt som intern hd!

    Tack för input!

  6. #6
    depulse
    depulse är inte uppkopplad
    depulses avatar
    Veteran