Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: bx-8 direct out moddning (klantar till det!)

Morglurg
    Morglurg är uppkopplad nu
    Morglurgs avatar
    Senior

bx-8 direct out moddning (klantar till det!)

Här är en med lödkolven mitt i handen

Tänkte att jag skulle tappa ut varje kanal post fader för att kunna skicka vidare till diverse grejer separat. Testade och tyckte "ja nu får jag ju ut signal". Men nu vid test nr 2 visar det sig att de ditlödda utkablarna är in-kablar (?). Dvs om jag tar på dem brummar det och poppar det.

Nån som ser om jag lött på fel punkter på fadern? Har jag strulat till jorden? De här som heter VRXXX är alltså faders, jag fick det till att mittpunkten var jord och den punkten längst ner till höger var utsignalen.

I denna tråd finns schema också: http://www.99musik.se/showthread.php...highlight=boss

Hilfe!

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4679.JPG 
Visningar:	40 
Storlek:	694,8 KB 
Id:	81475
    Senast redigerat av Morglurg den 2018-05-16 klockan 19:30.

Morglurg
    Morglurgs avatar
    Senior
    Principen då, att tappa från varje fader, med signal och jord från den, är det rätt tillvägagångssätt? Litet volymtapp gör inget.

jgb
    jgb är uppkopplad nu
    jgbs avatar
    fjomp
    Det du gör som gör att det blir ingång är ju att det inte är envägskommunikation på spänningarna. Din tappning där blir även en ingång som går vidare till summeringen i mixern.

Mer rätt (någon mer elektronikkunnig kan säkert rätta mig) är att ta signalen där, buffra den med någon opamp och därefter skicka ut den. Men ta mig inte på orden, någon annan kan det säkert bättre än vad jag kan.

oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Veteran
    Jag har försökt göra mutes på min, för typ fyra år sedan. det funkade väl för sedan dess är den tyst..

vurt
    vurt är inte uppkopplad
    vurts avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av oljud Visa inlägg
    Jag har försökt göra mutes på min, för typ fyra år sedan. det funkade väl för sedan dess är den tyst..

dar303
    dar303 är inte uppkopplad
    dar303s avatar
    Veteran
    Säg till om du vill sälja den i befintligt skick, letar alltid vrak!

dar303
    dar303s avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Morglurg Visa inlägg
    Här är en med lödkolven mitt i handen

Tänkte att jag skulle tappa ut varje kanal post fader för att kunna skicka vidare till diverse grejer separat. Testade och tyckte "ja nu får jag ju ut signal". Men nu vid test nr 2 visar det sig att de ditlödda utkablarna är in-kablar (?). Dvs om jag tar på dem brummar det och poppar det.

Nån som ser om jag lött på fel punkter på fadern? Har jag strulat till jorden? De här som heter VRXXX är alltså faders, jag fick det till att mittpunkten var jord och den punkten längst ner till höger var utsignalen.

I denna tråd finns schema också: http://www.99musik.se/showthread.php...highlight=boss

Hilfe!

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4679.JPG 
Visningar:	40 
Storlek:	694,8 KB 
Id:	81475
    Du ska egentligen göra en opamp -buffer på varje utgång, ta två st TL074 och bygg 8x kresten rund IC2b som sitter efter fadern.

Morglurg
    Morglurgs avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av dar303 Visa inlägg
    Du ska egentligen göra en opamp -buffer på varje utgång, ta två st TL074 och bygg 8x kresten rund IC2b som sitter efter fadern.
    Tack! Ah, det ante mig att det var nåt sånt. Jag tänkte att det var som att koppla högtalare, bakläxa!

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av jgb Visa inlägg
    Det du gör som gör att det blir ingång är ju att det inte är envägskommunikation på spänningarna. Din tappning där blir även en ingång som går vidare till summeringen i mixern.

Mer rätt (någon mer elektronikkunnig kan säkert rätta mig) är att ta signalen där, buffra den med någon opamp och därefter skicka ut den. Men ta mig inte på orden, någon annan kan det säkert bättre än vad jag kan.
    Tack!

- - - Uppdaterad - - -

dar303
    dar303s avatar
    Veteran
    Dock så har ju mixer/ljudkort så att säga buffrar på ingångarna, du kan ju köra punkig stil och testa om det funkar och låter ok helt enkelt!

Morglurg
    Morglurgs avatar
    Senior
    Dock så har ju mixer/ljudkort så att säga buffrar på ingångarna, du kan ju köra punkig stil och testa om det funkar och låter ok helt enkelt!

EDIT

Se på fan - det funkade! Punkstudio ftw!
    Senast redigerat av Morglurg den 2018-05-21 klockan 19:53.

oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Veteran
    Säg till om du vill sälja den i befintligt skick, letar alltid vrak!
    Hade ingen koll då, så borde väl ta en kik på den igen... Känns som en extremt enkel grej att göra.

dar303
    dar303s avatar
    Veteran
    Nej det är jättesvårt, ge hit den!

Morglurg
    Morglurgs avatar
    Senior
    Hade ingen koll då, så borde väl ta en kik på den igen... Känns som en extremt enkel grej att göra.
    Dokumentera gärna o lägg upp en tråd sen .

oljud
    oljud är inte uppkopplad
    oljuds avatar
    Veteran
    Det här har mycket låg prio :-) men ok

Liknande ämnen

1. Färdiga Insert-to-Direct-out-kablar, finns det?
    Av T11 i forum Övrig hårdvara
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-16, 02:12
  2. Monotribe moddning.
    Av synthmicke i forum DIY - bygg & reparation
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2013-11-21, 13:52
  3. Moddning av cs 15
    Av Element44 i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-12-11, 12:45

Behörigheter för att posta