Resultat 1 till 1 av 1

Ämne: Portabel mixer med 6 stereo inputs. TC helicon blender + iPad [!REVIEW]

  1. #1
    fredie_j
    fredie_j är inte uppkopplad
    fredie_js avatar
    Senior

    Portabel mixer med 6 stereo inputs. TC helicon blender + iPad [!REVIEW]

    TLDR; Audio interface med 6 stereo eller 12 mono (som separata tracks rätt in i t.ex. iPad-app:en AUM mixer). 4st stereo outputs som du kan routa input till, för t.ex. outboard fx eller medhör/preview:a

    Inte för alla men tänkte jag delar med mig...

    Haft en liten önskan om en hyffsat portabel batteridriven setup, så jag har varit på jakt efter ett smidigt audio interface för min iPad för att kunna koppla in OP-Z:an (2st mono, drum tracks hard pan left och synth tracks/sampling hard pan right) och Digitone:en(stereo. driven av powerbank).


    Tänkte mig 2 stereo (4 mono) inputs som man kan få in som separata kanaler i AUM mixer (iPad app). Sökt runt en del och hittade mest bulkiga, svindyra och med för få inputs. Men sen av en slump läste jag om blender:n... 6st stereo inputs eller 12 mono som separata kanaler rätt in i AUM!!! Batteri-driv som option! Inte svindyr, typ 1-1,5k.


    Så nu kan jag lägga på separata FX på varje kanal i AUM och ha FX-bus:ar som man route:ar till och sen lite FX på master bus:en på det, etc. etc. Kan även spela in alla kanaler som separata stems. ...gaaanska coolt ;-)


    (Man behöver apple lightning camera adapter mellan blender:n och iPad:en)
    Senast redigerat av fredie_j den 2020-01-19 klockan 00:10.

Liknande ämnen

  1. Någon som kan Blender?
    Av Amonhoteph i forum Bild- och videoproduktion
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2016-01-09, 22:29
  2. Helmtronic Challenger review and stuff...
    Av Demokid i forum Syntar, samplers & sånt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 10:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •