Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Ersättare för Zip-drive?

kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran

Ersättare för Zip-drive?

Vad gäller idag?

SCSI2SD? Dyrt och knepigt?

Billiga floppyemulatorer, men segt och bara 1.44MBx100?

Annat?

brynolf
    brynolf är inte uppkopplad
    brynolfs avatar
    Senior
    "Flashminnen? Hårddiskar?" vill jag ju fråga men det känns smått underförstått att du inte är ute efter sånt.

Edit: Strök förslag om filofax
    Senast redigerat av brynolf den 2018-05-07 klockan 11:00.

nyd
    nyd är uppkopplad nu
    nyds avatar
    Veteran
    SCSI till någon form av flash ja. T ex SD eller liknande.

kockpit
    kockpit är uppkopplad nu
    kockpits avatar
    Veteran
    Ja, SD eller CF, men vilken är grejen idag?

AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av kockpit Visa inlägg

SCSI2SD? Dyrt och knepigt?
    Nja, det är väl ok prissatt för lösningen det tillhandahåller. Och speciellt knepigt är det inte. Det enda som kan vara lite svårt är väl egentligen att hitta lämlig monteringsplats så att man lätt får tag i SD-kortet. Bäst lösning i min värld om man nu ha SCSI-interface att jobba med.

Barbaron
    Barbaron är uppkopplad nu
    Barbarons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    Nja, det är väl ok prissatt för lösningen det tillhandahåller. Och speciellt knepigt är det inte. Det enda som kan vara lite svårt är väl egentligen att hitta lämlig monteringsplats så att man lätt får tag i SD-kortet. Bäst lösning i min värld om man nu ha SCSI-interface att jobba med.
    Jag köpte en "sd extender cable" för att lösa detta probelm, det är liksom ett dummy-sdkort ribbonkabel och kortläsare.
    Har dock inte blivit med scsi2sd än 😂

AonFluX
    AonFluX är inte uppkopplad
    AonFluXs avatar
    Veteran
    Citat Ursprungligen postat av Barbaron Visa inlägg
    Jag köpte en "sd extender cable" för att lösa detta probelm, det är liksom ett dummy-sdkort ribbonkabel och kortläsare.
    Har dock inte blivit med scsi2sd än ��
    Just det ja. Där får man nog bara vara lite försiktig med längden och inte ha för lång kabel. Har för mig att det kan strula då..

Barbaron
    Barbaron är uppkopplad nu
    Barbarons avatar
    Senior
    Citat Ursprungligen postat av AonFluX Visa inlägg
    Just det ja. Där får man nog bara vara lite försiktig med längden och inte ha för lång kabel. Har för mig att det kan strula då..
    Eller så är ett sånt eyefi-kort lösningen! Klart man vill ha wifi i sin sampler 😀😀

my03
    my03 är inte uppkopplad
    my03s avatar
    Veteran
    Strunta i CF, det är på väg ut. Kör på SD/microSD (scsi2sd version 5 om du inte har skyhöga prestandakrav eller 6 om du är beredd att betala lite mer för mer kräm). Finns caddies att köpa eller 3dprinta själv.

för CF (om man nu prompt måste) så har ArtMix ett gäng olika enheter men där snackar vi även dubbla priset jmf mot scsi2sd.

Eller Ebay för att hitta någon scsi/ide brygga som alla ockrare därute säljer för ibland mer än 3000 kronor styck.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •